Dat is wel het streven.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:18 schreef qltel het volgende:
Jeetje, wat een verhaal! Ik hoop dat het snel weer opknapt en je weer alles kunt doen wat je wilt doen..
Ik heb afgelopen maandag laatste EDMR sessie gehad bij de psycholoog.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:04 schreef greysbones het volgende:
Je hebt het ook wel voor de kiezen!
en wat goed dat je weer wilt gaan fietsen!
zoals je zelf al zegt, schoenen met iets meer profiel kunnen helpen.
Heb je naast de hulp voor je wond ook een plek waar je even kan vemtileren?
Het is natuurlijk niet niks wat je allemaal moet doorstaan
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 26 november 2025 14:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen maandag laatste EDMR sessie gehad bij de psycholoog.
Pas op 12 december weer een afspraak met de psycholoog om het vervolg traject te bespreken
quote:
Op zich wel goed. De ergste trauma's wel aangepakt.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan?
voor jouw gevoel?
knap van jequote:Op woensdag 26 november 2025 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Is gewoon zenuwaandoening wat niet te genezen is.
[..]
Op zich wel goed. De ergste trauma's wel aangepakt.
Misschien is een behandeling met anti epileptica of antidepressiva mogelijk, dit wordt ingezet bij bijvoorbeeld zenuwpijn. Klinkt heel gek, maar heeft bij mij wel geholpen.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Is gewoon zenuwaandoening wat niet te genezen is.
Ik heb geen pijn. Alleen dovig gevoel en moeite met balans houden.quote:
Balans en spieren versterken.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:45 schreef Stepperoller het volgende:
Waar is de fysio behandeling op gericht? Zou je daar ook een stukje (indoor) fietsen kunnen meenemen? Misschien kun je op die manier weer wat vertrouwen opbouwen wat fietsen betreft.
Buikwonden zijn gewoon kut, zeker als ze aan de onderkant zitten, dat gedeelte is namelijk nooit in 'rust'. Heeft er destijds bij mijn ongeluk ook 2 jaar over gedaan om dicht te groeien, zeker dat laatste stukje waar de huid weer moet vastgroeien is hardnekkig. Ze hebben toen bij mij echt allerlei middeltjes en verbanden er op gehad in de hoop dat het sneller zou herstellen. Maar het is vooral belangrijk dat de wond goed droog is, wat dan weer lastig is want dan zit je weer met het stukje 'bewegen'.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dank je.
De buikwond is nog steeds niet dicht. Ik krijg nog steeds thuiszorg voor.
Op 16 december hoor ik van het ziekenhuis er meer over. Ze hebben een kweek en ct scan laten maken.
Misschien moet ik andere schoenen proberen met meer profiel proberen, zodat ik meer houvast heb.
Wat denk je weer heerlijk simplistischquote:Op woensdag 26 november 2025 23:48 schreef Masberum het volgende:
Als je niet meer kan fietsen dan kan je niet meer fietsen toch. Er zijn meer dingen in het leven die je wel kan
Nou ja, je denkt wellicht omdat mijn antwoord simpel lijkt dat ik dom ben en daarmee mijn antwoord minder goed is. Een beetje als de man of jongen die je kan manipuleren zoals je wil in je leven. Maar wat ik zeg is toch gewoon correct en waarom moeten we maar meer hoop geven dan realistisch is? En maar knuffelen zoals ik zoveel zie terwijl dat in de praktijk niet helpt..quote:Op woensdag 26 november 2025 23:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Wat denk je weer heerlijk simplistisch
Kijk zoals dit, je kan toch ook sterkte geven zoals elk ander persoon zonder dat het echt helpt. Maar in plaats van dat dit simplistisch is ben ik het met een wat uitgebreider antwoord.. Ik ga misschien gewoon ook op elk topic gewoon reageren met 'sterkte' en dan ben ik niet simplistisch in ieder geval met mijn antwoordquote:
Verder wel met je eens. Mijn post is niet van het hoogste niveau of wel danquote:Op woensdag 26 november 2025 23:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Wat denk je weer heerlijk simplistisch
Nee, dat interpreteerde je vast verkeerd. Maar ik denk dat ik voor mijn beurt sprak en dat ik eigenlijk TS af had moeten afwachten met wat zij zou zeggen over jouw "...dan kan je niet meer fietsen toch. Er zijn meer dingen in het leven ..."-opmerking.quote:Op donderdag 27 november 2025 00:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja, je denkt wellicht omdat mijn antwoord simpel lijkt dat ik dom ben en daarmee mijn antwoord minder goed is. Een beetje als de man of jongen die je kan manipuleren zoals je wil in je leven. Maar wat ik zeg is toch gewoon correct en waarom moeten we maar meer hoop geven dan realistisch is? En maar knuffelen zoals ik zoveel zie terwijl dat in de praktijk niet helpt..
Hopelijk kan je wat met mijn vorige reactie, wantquote:Op donderdag 27 november 2025 00:20 schreef Masberum het volgende:
[..]
Verder wel met je eens. Mijn post is niet van het hoogste niveau of wel dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op donderdag 27 november 2025 00:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Hopelijk kan je wat met mijn vorige reactie, wantWow, een beetje raar om iets te gaan invullen voor iemand en dat als smoes gaan gebruiken (en aan te gaan halen) niet waar? Dat is wel een flink zwaktebod zoals ik ernaar kijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, je noemt jezelf dom - dat zeg ik niet. Simplistisch is niet dom.quote:Op donderdag 27 november 2025 00:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wow, een beetje raar om iets te gaan invullen voor iemand en dat als smoes gaan gebruiken (en aan te gaan halen) niet waar? Dat is wel een flink zwaktebod zoals ik ernaar kijk
Wat hebben je andere woorden "Een beetje als de man of jongen die je kan manipuleren zoals je wil in je leven. [en verder] " te maken met dat jouw antwoord minder goed is, als ik zeg dat ik denk dat je TS op een andere manier interpreteert dan ik dat doe?quote:Op donderdag 27 november 2025 00:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja, je denkt wellicht omdat mijn antwoord simpel lijkt dat ik dom ben en daarmee mijn antwoord minder goed is. Een beetje als de man of jongen die je kan manipuleren zoals je wil in je leven. Maar wat ik zeg is toch gewoon correct en waarom moeten we maar meer hoop geven dan realistisch is? En maar knuffelen zoals ik zoveel zie terwijl dat in de praktijk niet helpt..
Ik had tot corona vitamine B12 injecties gehad. Door corona mocht ik net naar de huisarts komen voor vitamine B12 injecties en sindsdien slik de drogisterij tabletten ervoor.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
En VAC therapie voor je buik? Of L-PRF?
VAC werkt sowieso goed op zo een wonden en de L-PRF behandeling heeft het voordeel dat je er nooit op kan reageren daar het fibrine en plasma van jezelf is en dat die bomvol leukocyten, cytokines en groeifactoren zit.
En hoe banaal ook: krijg je injecties met B12 voor je neuropathie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De reden dat ik nu pas reageer is dat ik gisteren na een paar uurtjes werken, ben ik ga gamen. Ik probeer de eindbaas te verslaan bij Kingdom Hearts Birth by Sleep en he is a pain in the ass. Dat wordt grinden enzo.
[ Bericht 5% gewijzigd door ESF1Gamer op 27-11-2025 08:11:19 ]Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Je hoeft daar echt geen verantwoording voor af te leggen.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
De reden dat ik nu pas reageer is dat ik gisteren na een paar uurtjes werken, ben ik ga gamen. Ik probeer de eindbaas te verslaan bij Kingdom Hearts Birth by Sleep en he is a pain in the ass. Dat wordt grinden enzo.
Zolang dat het streven blijft zit je wel goed. In elk geval qua mindset. En dat helpt.quote:
Voor jouw dikke knuffel.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Zolang dat het streven blijft zit je wel goed. In elk geval qua mindset. En dat helpt.
Dat je het dan soms even niet meer ziet zitten is volkomen begrijpelijk en ook niet helemaal erg.
Zelf zat ik er eergisteren ook ff helemaal doorheen, soms is dat gewoon ff zegmaar.
In elk geval heel veel beterschap gewenst. Ik had wel meegekregen dat het jou ook niet voor de wind ging, maar jij hebt zo te lezen net als ik eigenlijk veel te veel voor je kiezen gekregen.
Hopelijk dat er snel enige verbetering in zit voor jou.
Vertel mij wat. Ik kan ook geen kant op. Beetje wandelen lukt nog, maar niet te ver.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Voor jouw dikke knuffel.![]()
Jij hebt ook niet makkelijk.
Ik wil gewoon de simpele dingen: Werken en geld verdienen om vaste lasten en leuke dingen te klunnen doen. Het liefst op mijn fietsje en genieten van de vrijheid.
Dat wordt ooit mijn toekomst als mijn zicht zodanig achteruit gaat.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Ik kan ook geen kant op. Beetje wandelen lukt nog, maar niet te ver.
Ehm. Even inhaken....quote:Op donderdag 27 november 2025 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik had tot corona vitamine B12 injecties gehad. Door corona mocht ik net [niet??] naar de huisarts komen voor vitamine B12 injecties en sindsdien slik de drogisterij tabletten ervoor.
quote:@:Sally en @:Lienekien Dat is wel tip dat ik de fietsmaker vraag als ik de komende tijd de fiets brengt voor een beurt. Daarnaast ga ik vandaag de fysio vragen om hulp hiervoor. Bepaalde oefeningen.
Lijkt me een fijn plan, ik vond zwemmen ook heerlijk!quote:Het is ook afgelopen paar weken wel goed gegaan. Als bedenk ik hoe ik nog onvast op mijn benen stond in juli en augustus en vergeleken met nu.
Voor mij is de fiets nog kunnen pakken belangrijk omdat het vrijheid geeft. Anders moet ik de bus steeds pakken en plannen. Ik ben totaal geen planner.
Verder hou ik van banen zwemmen. Alleen heb ik deze week het abonnement opgezegd voor het zwembad vanwege dat die buikwond nog open is. Als die weer dicht is, dan is het ook 1 van de eerste dingen die gelijk ga doen.
quote:@:LTVDK Als iets ernstig was met de buikwond was geweest dan had ik het vorige week of deze week gehoord. De CT-scan is vorige week gemaakt. De kweek is zelfs van mids oktober. Ik ben ook benieuwd wat ik over zo'n 2 a 3 weken krijg te horen.
Dank allen voor de lieve berichten
Ik geloof niet dat het heel negatief bedoeld wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En.... Gelukt inmiddels?quote:De reden dat ik nu pas reageer is dat ik gisteren na een paar uurtjes werken, ben ik ga gamen. Ik probeer de eindbaas te verslaan bij Kingdom Hearts Birth by Sleep en he is a pain in the ass. Dat wordt grinden enzo.
😋 😆
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Nee. Het gaat me wel lukken, denk ik.quote:En.... Gelukt inmiddels?
😋 😆
Haha! Succes!quote:Op donderdag 27 november 2025 10:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee. Het gaat me wel lukken, denk ik.
Dit dus.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Ehm. Even inhaken....
Weet je dat als je lichaam B12-injecties nodig heeft, dat tabletjes eigenlijk weinig doen?
Grofweg, want elke situatie kan anders zijn, dat voorop gesteld.
Maar bloedonderzoek naar B12 is niet meer mogelijk als er gesuppleerd wordt.
Dus is je spiegel "keurig, misschien zelfs te hoog"....
Het geven en/of opbouwen en/of afbouwen van de B12-injecties gaat op geleide van klachten.
Zal ik met de huisarts over hebben. Ik ben nu nog ook aan het overstappen van huisarts, die dichter bij huis is. Vorige/huidige huisarts zit helemaal aan de andere kant van de stad.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit dus.
Tabletten doen veel te weinig, zeker als er al neuropathie aanwezig is.
Dat is wel ellende jaquote:Op donderdag 27 november 2025 14:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zal ik met de huisarts over hebben. Ik ben nu nog ook aan het overstappen van huisarts, die dichter bij huis is. Vorige/huidige huisarts zit helemaal aan de andere kant van de stad.
Leuk zo'n huisartsentekort waardoor je bijna nergens kan inschrijven.
Ik raad de Facebook groep B12 - Voor Elkaar aan. Er is nog een andere FB groep over Vitamine B12-tekort, maar daar ben ik uit gegaan vanwege het karakter.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb net gebeld met de huisartsenpraktijk en het is gewijzigd.
Ik ga morgenochtend gelijk bellen voor een afspraak over vitamine B12.
De assistente zei dat niet veel uitmaakte of via injecties of tabletten in neemt. Bij beide krijg je genoeg dosis binnen. Ze zei dat het niet verkeerd is om met de arts te bespreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.B12 moet niet in je bloedbaan, maar in je bloedcellen komen.
Daarom meet je wel veel in de bloedbaan als je suppleert en/of injecteert, maar het ZEGT GEEN ZAK![]()
B12 is een indirecte meting. Met nog een paar soorten bloedwaarden extra te bepalen.
Sterkte. Met een reguliere huisarts overtuigen![]()
![]()
Maar... wie weet is het er 1 die ervan weet! Ik duim!Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
quote:Op donderdag 27 november 2025 15:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik raad de Facebook groep B12 - Voor Elkaar aan. Er is nog een andere FB groep over Vitamine B12-tekort, maar daar ben ik uit gegaan vanwege het karakter.
Ik heb op mijn laptop een hele hoop bookmarks van websites e.d. met veel meer info.
Helaas is mijn laptop nu gecrasht (maar wel de HD eruit inmiddels). Als je meer wilt weten over de biologische dingen hoe B12 werkt in je lichaam: stuur me een PM, dan ga ik graven in wat ik weet uit mijn herinnering waar info te vinden is.
En ik heb een boel tekst geëxtraheerd uit de verschillende websites over Vitamine B12-tekort en advies bij (vóór) bloedprikken. Bij die tekst(en) kan ik nu nog wel!
PM staat open dusTe veel voor een DM
![]()
In het kort de uitleg wel/niet voor intramusculair kiezen:Facebook weiger ik om te gebruiken. Ik zal wel minder opnemen door die darmziekte. Ik ga er gewoon over hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.B12 moet niet in je bloedbaan, maar in je bloedcellen komen.
Daarom meet je wel veel in de bloedbaan als je suppleert en/of injecteert, maar het ZEGT GEEN ZAK![]()
B12 is een indirecte meting. Met nog een paar soorten bloedwaarden extra te bepalen.
Sterkte. Met een reguliere huisarts overtuigen![]()
![]()
Maar... wie weet is het er 1 die ervan weet! Ik duim!Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Crowdfunding voor Nieuwe Goede Schoenen Met Goed Profiel voor ESF1Gamer ??quote:Op donderdag 27 november 2025 14:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Bij de fysio geweest en de fietsenmaker geweest.
Fysio dat ik pedalen moet nemen met echte pinnetjes.
Ze waren wel beide over eens dat mijn zolen wel versleten waren en weinig profiel er op zit.
Snap ik, ik heb ook nog een gewone website, waar de FB groep naar verwijstquote:Op donderdag 27 november 2025 15:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Facebook weiger ik om te gebruiken. Ik zal wel minder opnemen door die darmziekte. Ik ga er gewoon over hebben.
Als dat nou in mijn kerstpakket zou zitten.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Crowdfunding voor Nieuwe Goede Schoenen Met Goed Profiel voor ESF1Gamer ??![]()
![]()
Bij mijn weten zou dat een goede reden kunnen zijn dat jij iemand bent bij wie het slecht uit tabletten wordt opgenomen en je dus daarom eens in de zoveel maanden zo’n injectie zou moeten.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Facebook weiger ik om te gebruiken. Ik zal wel minder opnemen door die darmziekte. Ik ga er gewoon over hebben.
Dat is niet correct.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb net gebeld met de huisartsenpraktijk en het is gewijzigd.
Ik ga morgenochtend gelijk bellen voor een afspraak over vitamine B12.
De assistente zei dat niet veel uitmaakte of via injecties of tabletten in neemt. Bij beide krijg je genoeg dosis binnen. Ze zei dat het niet verkeerd is om met de arts te bespreken.
Zo treurig dat zo'n assistent dan zegt dat het niks uitmaakt. Als je ee dan verder geen verstand van hebt geloof je dat gewoon. En krijg je misschien niet de zorg die je nodig hebt.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is niet correct.
Als jij niet voldoende kan opnemen via jouw maag-darmstelsel voor welke reden dan ook dan hebben tabletten totaal geen zin. Hoop en al kunnen smelttabletjes een klein beetje helpen via opname langs de slijmvliezen.
Injecties komen wel in de bloedbaan terecht daar ze het GI stelsel omzeilen.
Zeker iemand als jij met jouw neuropathie heeft nood aan injecties.
Edit: ik heb het stukje over jouw darmziekte even gemist. Ga er dan maar van uit dat jij zo goed als niets opneemt. Je zal de injecties eerder niet voor niets gekregen hebben.
Ja, eens.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:59 schreef mitt het volgende:
[..]
Zo treurig dat zo'n assistent dan zegt dat het niks uitmaakt. Als je ee dan verder geen verstand van hebt geloof je dat gewoon. En krijg je misschien niet de zorg die je nodig hebt.
Ik heb geen advies, of enige kennis van zaken. Dus ik wil je gewoon sterkte wensenquote:Op woensdag 26 november 2025 12:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dit is gewoon voor mij een afschrijftopic.
Sterkte ermee!quote:Op woensdag 26 november 2025 12:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sinda vorig jaar oktober ziek geworden. Slokdarm die niet meer werk zoals het hoort.
Een van de dingen die bijgekomen is dat mijn spier zwak zijn geworden.
Door Fysio probeer ik dat weer op de rit te krijgen.
Tevens heb ik sinds 2008 neuropathie in mijn voeten doordat ik te lang ondervoed ben geweest voor de colitis ulcerosa.
Daarnaast heb ik dit jaar littekenwandbreuk operatie gehad. Daar had ik een abces bij.
Die werd de eerste keer met anitbiotica behandeld wat niet goed aansloeg (ik had zelfs hele erge depri gedachte met zelfs zelfmoordpoging)
Tweede behandeling was met een drain, maar daar heb ik nu nog gevolg van gehad dat ik een buikwond heb die niet dicht wil.
Vorig jaar voordat die slokdarm problemen opspeelde fietste ik veel.
Afgelopen maand nu paar keer gedaan en het ging weer de goede kant op.
Alleen afgelopen maandag en vandaga gleden mijn voeten van de trappers. Komt de angste voor fietsen weer helemaal terug.
Ik wil gewoon de dingen kunnen die vorig jaar ook deed. Gewoon normaal leven.
Dit is gewoon voor mij een afschrijftopic.
Heel veel sterkte, je zit echt wel in een klotesituatie nu. Hoop dat je een goede klik hebt/krijgt met je nieuwe huisarts.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als dat nou in mijn kerstpakket zou zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |