De aarde ook.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:58 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)20het%20om%20racisme
Afrika is een plek van herkomst.
Denk niet dat je niet onderschatten hoe beu mensen de overlast zijn. En dit soort extreem geweld op onschuldige vrouwen kan wel eens de druppel zijn voor harde tegenacties. Misschien nu niet direct en grootschalig, maar je hebt o.a..in Den Bosch al gezien dat voetbalhooligans de confrontatie aangingen met Syriërs die de boel liepen te vergallen op een de kermis en voor eigen rechter gingen spelen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:24 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou vroeger deelde het CBS wel dat soort statistieken, nu niet meer sinds jaren (ik weet niet sinds wanneer). Ik ben het met je eens hoor verder wat dit betreft, je post. Alleen dat er dan volksopstanden uitbreken, nee dat helemaal niet. Dat is niet gebeurd toen het wel bekend was en gaat ook niet gebeuren als de statistieken 2 keer (of meer) verergeren naar mijn idee
Wil je dan ook beweren dat mensen van Afrikaanse afkomst gemiddeld genomen niet meer aanleg voor duursport of, ik noem maar wat, voor het hebben van een grotere penis? Daar zijn talloze openlijke discussies en onderzoeken naar gedaan.quote:Op woensdag 26 november 2025 00:04 schreef probeer het volgende:
"Er bestaan helemaal geen menselijke rassen; genetisch gezien niet mogelijk om harde onderscheiden te maken, en dat 18e eeuwse schedelmeten is al lang en breed ontkracht. Dus rassen bestaan niet binnen de menselijke soort. Dus racisme bestaat niet. Dus ik mag Afrikanen voor oud vuil uitmaken."
Edit: Ah, ok, nóg achterlijker dan ik al dacht .. "Racisme gaat over land van herkomst. Afrika is geen land. dus Afrikanen voor oud vuil uitmaken is geen racisme."
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik "lopen" nu opeens vervang door iets anders, bijv. "verkrachting", is het dan opeens racistisch? Dus bijvoorbeeld (ik heb een aantal ander woorden zoals training/trainen moeten vervangen om het kloppend te maken):quote:Dominantie van Keniaanse en Ethiopische lopers roept de vraag op: aangeboren talent of resultaat van omgeving en training? Genen, leefstijl en gemeenschapsfactoren spelen samen een rol. Dit artikel verkent het samenspel tussen erfelijkheid, trainingspraktijken en omgevingsinvloeden.
De laatste decennia wordt het hardlopen bij de toplopers gedomineerd door de Oost-Afrikaanse lopers, de Kenianen en de Ethiopiërs. Wanneer een Keniaan of Ethiopiër weer een topprestatie neerzet of bij een nieuw wereldrecord, wordt geregeld de interessante discussie weer aangewakkerd: is dit nou aangeboren ‘nature’ of is dit ontstaan door omstandigheden en het milieu waarin zij opgroeien ‘nurture’? En als het dan genetisch is overgedragen, kunnen we in de toekomst dan voorspellen waartoe een willekeurige atleet in staat is?
Ja, dat had allemaal wel anders gekund hoor. Eind mei zelfs nog, toen Wilders het 10 punten plan introduceerde maar nee, stel je voor dat je dat eens zou tekenen en dat we via een noodwet de grenzen dicht zouden gooiden. Nee, doe niet zo mal zeg.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:22 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/misdaad(...)kend-zal-worden.html
Vrees dat zijn naam nooit bekend zal worden.. nou OM.. zijn naam doet er ook eigenlijk niet toe. Hij staat symbool voor het compleet falen van het asiel systeem. Waar we God weet wie maar binnenlaten en opvangen. Met God weet wat op hun kerfstok.
Statistiek maar verbieden of wegzetten als rechts-extremistisch als het je even niet uitkomt dan maar?quote:Op woensdag 26 november 2025 07:18 schreef recursief het volgende:
Allemachtig, gaan we nu goed zijn in sport/lichaamsbouw vergelijken met criminele inborst? Dan heb je er niks van begrepen. Donder op met je Stormfrontgewauwel.
Als je denk dat dit statistiek is snap je weinig van statistiek. Dit is het criminaliseren van een groep op basis van hun afkomst en vermeende genetische kenmerken. Onderscheid tussen untermenschen en übermenschen, verpakt in een modern jasje. Ga daar je vermeende kennis van statistiek niet voor misbruiken.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Statistiek maar verbieden of wegzetten als rechts-extremistisch als het je even niet uitkomt dan maar?
Ja dusquote:Op woensdag 26 november 2025 08:00 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je denk dat dit statistiek is snap je weinig van statistiek. Dit is het criminaliseren van een groep op basis van hun afkomst en vermeende genetische kenmerken. Onderscheid tussen untermenschen en übermenschen, verpakt in een modern jasje. Ga daar je vermeende kennis van statistiek niet voor misbruiken.
Als mensen met afkomst X oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminaliteit statistieken, dan is het toch niet vreemd dat ze als probleem gezien worden in een samenleving.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:00 schreef recursief het volgende:
[..]
Als je denk dat dit statistiek is snap je weinig van statistiek. Dit is het criminaliseren van een groep op basis van hun afkomst en vermeende genetische kenmerken. Onderscheid tussen untermenschen en übermenschen, verpakt in een modern jasje. Ga daar je vermeende kennis van statistiek niet voor misbruiken.
Die onzinnige parallel met Keniaanse hardlopers he, dat is populistische drek. Ik hou er helemaal niet van om dat soort vergelijkingen te maken. Maar het is hetzelfde als die hardlopers aanhalen om de bewering te vergoeilijken dat Joden gierig en onbetrouwbaar zijn.quote:
Precies. Anders zou 't hetzelfde zijn om niet te mogen benoemen dat vechthondenrassen (Pittbull-achtigen) op basis van genetische en uiterlijke kenmerken bovenaan staan bij bijtincidenten. Dat zijn domweg feiten.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als mensen met afkomst X oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminaliteit statistieken, dan is het toch niet vreemd dat ze als probleem gezien worden in een samenleving.
Je haalt de onderbuik en gortdroge statistiek door elkaar.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Die onzinnige parallel met Keniaanse hardlopers he, dat is populistische drek. Ik hou er helemaal niet van om dat soort vergelijkingen te maken. Maar het is hetzelfde als die hardlopers aanhalen om de bewering te vergoeilijken dat Joden gierig en onbetrouwbaar zijn.
Daar moet je enorm mee uitkijken. De conclusie dat afkomst de oorzaak is kun je niet zo simpel trekken. Want waarom worden dan niet iedere keer alle mannen gecriminaliseerd. Op grond van dit soort flutstatistiek zijn die nog veel meer oververtegenwoordigd en dus van nature crimineel.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als mensen met afkomst X oververtegenwoordigd zijn in bepaalde criminaliteit statistieken, dan is het toch niet vreemd dat ze als probleem gezien worden in een samenleving.
Oh, nu ben ik degene die statistiek niet snapt? Wat is correlatie en wat is causaliteit?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je haalt de onderbuik en gortdroge statistiek door elkaar.
Post eens een statistiek waaruit blijkt dat Joden gierig en onbetrouwbaar zijn?
Linkje aub?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Oh, nu ben ik degene die statistiek niet snapt? Wat is correlatie en wat is causaliteit?
Ja natuurlijk moet je daar in theorie mee uitkijken. Maar in de praktijk voelen mensen zich op basis daarvan wel onveilig in bepaalde situaties.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar moet je enorm mee uitkijken. De conclusie dat afkomst de oorzaak is kun je niet zo simpel trekken. Want waarom worden dan niet iedere keer alle mannen gecriminaliseerd. Op grond van dit soort flutstatistiek zijn die nog veel meer oververtegenwoordigd en dus van nature crimineel.
Correlatie en causaliteit zijn niet hetzelfde.
Ik vraag je slechts om een statistische onderbouwing dat Joden gierig en onbetrouwbaar zijn naar aanleiding van je eigen post?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Je snapt mijn post echt niet he?
Je hebt dus inderdaad niets van mijn post begrepen.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vraag je slechts om een statistische onderbouwing dat Joden gierig en onbetrouwbaar zijn naar aanleiding van je eigen post?
Dat is inderdaad een andere vraag, de waarom vraag naar aanleiding van de statistische cijfers, geen flauw idee.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Je hebt dus inderdaad niets van mijn post begrepen.
Die onderbouwing is er natuurlijk niet. Net zo min als dat de statistieken over oververtegenwoordiging ook maar iets bewijzen over genetische aanleg. Over het bestaan van superieure en inferieure rassen. Want daar reageerde ik op.
Omdat TAmaru begon te neuzelen dat je het prima over het genetische talent van Afrikanen voor verkrachten mag hebben, omdat immers Kenianen ook genetisch talent voor hardlopen blijken te hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een andere vraag, de waarom vraag naar aanleiding van de statistische cijfers, geen flauw idee.
Er mag uiteraard wel onderzocht worden waarom de oververtegenwoordiging zo extreem is zonder dat er vooraf een hysterisch rechts-extremistisch stickertje op geplakt gaat worden.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Omdat TAmaru begon te neuzelen dat je het prima over het genetische talent van Afrikanen voor verkrachten mag hebben, omdat immers Kenianen ook genetisch talent voor hardlopen blijken te hebben.
Hij verpakt het wat gewichtig met een vorm van logica en statistiek die bullshit is, maar daar komt het wel op neer. Laten we dat vooral niet normaliseren.
Maar dat is wat anders dan meteen maar baseless richting genetische aanleg sturen.quote:Op woensdag 26 november 2025 08:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er mag uiteraard wel onderzocht worden waarom de oververtegenwoordiging zo extreem is zonder dat er vooraf een hysterisch rechts-extremistisch stickertje op geplakt gaat worden.
Snap jij eigenlijk zelf wel iets van dat hoogdravende braaksel wat je uitkotst?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:52 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan meteen maar baseless richting genetische aanleg sturen.
En raad eens: dat soort onderzoek is er. En dan blijkt afkomst ceteris paribus helemaal niet verklarend te zijn. Het zit meer in sociale/sociaalculturele aspecten of in mentale problematiek. Niet in afkomst.
Het CBS rapporteert over ingezetenen, en daar vallen asielzoekers niet onder (ook niet onder “migratieachtergrond”). Het WODC publiceert wél afzonderlijke cijfers over asielzoekers en hun betrokkenheid bij criminaliteit. In het totaalplaatje zien we dat asielzoekers verhoudingsgewijs (binnen de eigen doelgroep) vaker verdacht zijn van een misdrijf, gevolgd door ingezetenen met een migratieachtergrond, en daarna ingezetenen zonder migratieachtergrond. Dat staat eigenlijk niet ter discussie m.i.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef Elan het volgende:
Dus een meerderheid van de verkrachtingen werd gepleegd door de minderheid. In Nederland zal dat niet anders zijn alleen durft het CBS dat niet te benoemen omdat er dan volksopstanden uitbreken.
Wat wil je dat ik je uitleg?quote:Op woensdag 26 november 2025 09:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Snap jij eigenlijk zelf wel iets van dat hoogdravende braaksel wat je uitkotst?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |