Dus wat is je punt? Of wou je gewoon even vermelden dat je anti EV bent?quote:Op maandag 24 november 2025 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat weet ik allemaal wel, maar dat neemt niet weg wat ik zeg he
Hoe haal je dat er nou weer uitquote:Op dinsdag 25 november 2025 01:47 schreef borbit het volgende:
[..]
Dus wat is je punt? Of wou je gewoon even vermelden dat je anti EV bent?
72 uur geen stroom is denk ik anderhalf week niet vanuit gaan dat je je gewenste gekoelde voedsel kan aanvullen in de supermarkt. Als er dan weer voor het eerst voorraden naar winkels gaan, zullen mensen ook wel rare dingen doen.quote:Op maandag 24 november 2025 19:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het echt om 72 uur gaat:
De economische schade gaat enorm zijn. En dan kijk ik alleen naar de supermarkt, dus niet naar het overige bedrijfsleven, want dat is ongekend die schade.
De ketens voor voedsel en distributie richting de supermarkt gaan in de soep lopen. Complete afdelingen van de supermarkt kun je weggooien. Terwijl de toeleveranciers dezelfde problemen hebben.
Wij hebben een keer in een weekend lokale stroomstoring gehad toen wij een supermarkt hadden. Dus dan kun je alles van zuivel tm vleeswaren, van diepvries tm gekoelde maaltijden en alles wat ook maar enigsinds bevroren of gekoeld is, gewoon weggooien.
En dat wordt niet de maandag erna gewoon weer aangevuld.
Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de bereikbaarheid van de hulpdiensten als de stroom in heel Nederland 72 uur uit valt.
Westland ligt in de Randstad, zit letterlijk ingeklemd tussen rotterdam en den haagquote:Op maandag 24 november 2025 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat de pleuris vooral uitbreekt in de randstad. Hier op het eiland valt genoeg te eten.
Schuren liggen vol appels, aardappelen en uien en de meesten hier hebben een houtkachel.
Mensen in het Westland zullen zich ook niet zo druk maken, met al die kassen vol groenten.
Het is ook niet zo, dat al die landbouwers hun deuren open zetten, met een bordje: "gratis eten!". En je moet wel contant betalen en er op de fiets naar toe kunnen gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Westland ligt in de Randstad, zit letterlijk ingeklemd tussen rotterdam en den haag
dan is het nog wel de randstadquote:Op dinsdag 25 november 2025 19:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is ook niet zo, dat al die landbouwers hun deuren open zetten, met een bordje: "gratis eten!". En je moet wel contant betalen en er op de fiets naar toe kunnen gaan.
Diesel? Wil je soms dat onze kinderen gaan verdrinken?!? Gebruik je zonnepanelen of ga in de kou zitten!quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geen last van.
Eigen energie bronnen en opslag .
Als ik alleen de koelkast en vriezer aan laat staan met led licht makkelijk 5 dagen op de accu .
Zon even op en de boel laad weer op.
En anders de diesel motor starten en de Dynamo doet de rest op laden .
Warmte gewoon via de diesel kachel.
2 liter diesel per 24 uur voor warmte .
Nee genoeg mee gemaakt in de haven dat de stroom uitvalt.
Helaas ik ben geen linkse hippie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Diesel? Wil je soms dat onze kinderen gaan verdrinken?!? Gebruik je zonnepanelen of ga in de kou zitten!
Ik heb een geweer en een 300l boiler. Plus in de toekomst een accu met island mode. Ik zie het wel.quote:Op maandag 24 november 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien toen in Utrecht in bepaalde postcodes het water gekookt moest worden.
Hoe het water in de supermarkt gewoon massaal gehamsterd werd.
Dat was 3 weken geleden. Was geen waterfles meer te krijgen.![]()
Als de stroom echt uitvalt, gaan er winkels geplunderd worden.
Slechte combi, loopt leeg als er kogelgaten in zitten.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb een geweer en een 300l boiler.
Ja, mijn boiler is maar 80 liter. Veel te weinig. En als ik een dak had gehad, had ik ook een zonneboiler willen hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb een geweer en een 300l boiler. Plus in de toekomst een accu met island mode. Ik zie het wel.
Woon je erg ver van Utrecht?quote:Op woensdag 26 november 2025 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb een geweer en een 300l boiler. Plus in de toekomst een accu met island mode. Ik zie het wel.
Ik heb daar gewerkt. Er waren inderdaad nood aggregaten maar geen diesel. Paar keer per jaar worden ze ook getest maar dan gaat er gewoon iemand met een jerrycan naar de pomp. Ik heb het een paar keer aangekaart in de vergaderingen maar is nooit wat mee gebeurt. Sindsdien heb ik thuis ook maar een water voorraad aangelegd.quote:Op maandag 24 november 2025 17:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bij die nutscentrales hebben ze echt wel een paar dikke aggregaten achter de hand hoor.
Goede combi als je een beetje kan richten.quote:Op woensdag 26 november 2025 22:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Slechte combi, loopt leeg als er kogelgaten in zitten.
In de buurt van Tilburg dus je komt maar.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |