abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219332582
https://nos.nl/artikel/25(...)warmte-van-een-steen

quote:
Roermondenaren 72 uur zonder stroom: geen contacten en warmte van een steen

72 uur zonder elektriciteit. En dat in een weekend waarin de winter zich voor het eerst echt liet zien. Zes huishoudens in Roermond deden mee aan een experiment en zaten sinds vrijdagochtend zonder stroom.

De pilot was een initiatief van de gemeente Roermond en de Veiligheidsregio Limburg-Noord om te onderzoeken hoe het is als de stroom uitvalt en hoe de samenleving daar beter op voorbereid kan worden. In die dagen was het ook niet toegestaan om buitenshuis gebruik te maken van elektriciteit.

Carolien Edixhoven was een van de deelnemers. In haar huis stond de kachel uit, brandden kaarsen en ze droeg twee dikke truien. "Het was geweldig en heel leuk om mee te doen. Je loopt tegen dingen aan die je van tevoren niet hebt bedacht."

Ze zegt dat ze het hele weekend vooral de sociale contacten heeft gemist. "Geen telefoon, geen app, internet, televisie. Dat was wel even lastig hoor."

Om toch een beetje op de hoogte te blijven bood de radio uit het noodpakket uitkomst:
Carolien Edixhoven maakte in het weekend zonder stroom gebruik van haar noodradio

De zes huishoudens hadden zich aangemeld voor het experiment en werden goed voorbereid. Ze kregen allemaal een noodpakket, veiligheidsinstructies en werden begeleid.

Voor de deelnemers was de kou van afgelopen weekend misschien wel de grootste uitdaging. Edixhoven gebruikte een steen op een gasbrander. "Die steen wordt heel warm en geeft veel warmte af." Op het brandertje kon ze ook eten koken. "Het lijkt een beetje op kamperen."

Burgemeester Yolanda Hoogtanders spreekt van een geslaagd experiment. "Je hoort hoeveel praktijkervaring mensen hebben opgedaan. En ik vind het belangrijk dat mensen het er met familie en vrienden over hebben."
Max Verstappen

Iets na 09.00 uur vanochtend ging de hoofdschakelaar weer om. "Er gebeurt van alles! De koelkast, de waterkoker, alles springt weer aan. Internet!", zegt Edixhoven opgetogen.

Ze zegt dat ze tijdens die 72 uur niet vals gespeeld heeft, op één moment na. "Nou.. ik ben zondag om vijf uur 's ochtends naar de buurman gegaan om Formule 1 te kijken."

Ziet er wel heel veilig uit om zo je huis te verwarmen, er is nog nooit iemand dood gegaan aan het verbranden van gas in je huiskamer, toch?
  maandag 24 november 2025 @ 11:35:32 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219332693
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:29 schreef Moonversion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Ziet er wel heel veilig uit om zo je huis te verwarmen, er is nog nooit iemand dood gegaan aan het verbranden van gas in je huiskamer, toch?

Mijn opa en oma hadden gewoon nog zo'n gaskachel in de woonkamer staan, er zal vast wel een keer iemand vergast zijn omdat de waakvlam uitsloeg oid, maar over het algemeen zijn ze best veilig.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219332818
quote:
15s.gif Op maandag 24 november 2025 11:35 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Mijn opa en oma hadden gewoon nog zo'n gaskachel in de woonkamer staan, er zal vast wel een keer iemand vergast zijn omdat de waakvlam uitsloeg oid, maar over het algemeen zijn ze best veilig.
Je hebt nooit naar de achterkant van deze kachel gekeken en jezelf afgevraagd waarom daar een ronde buis zit die door de muur naar buiten gaat, wat daar de functie van is?
pi_219333043
Wat heeft ze er op liggen? Een stoeptegel? Slim ook zo' n bus gas [?] naast het vlammetje. :')
Het is ook echt het type Wilma van de bloempotkachels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefaald dus; Ze zegt dat ze tijdens die 72 uur niet vals gespeeld heeft, op één moment na. "Nou.. ik ben zondag om vijf uur 's ochtends naar de buurman gegaan om Formule 1 te kijken." :R

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2025 12:10:56 ]
  maandag 24 november 2025 @ 12:09:51 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219333069
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:42 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Je hebt nooit naar de achterkant van deze kachel gekeken en jezelf afgevraagd waarom daar een ronde buis zit die door de muur naar buiten gaat, wat daar de functie van is?
daarom moet je ook ventileren :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219333086
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2025 12:08 schreef Kim-Holland het volgende:
Wat heeft ze er op liggen? Een stoeptegel? Slim ook zo' n bus gas [?] naast het vlammetje. :')
Het is ook echt het type Wilma van de bloempotkachels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefaald dus; Ze zegt dat ze tijdens die 72 uur niet vals gespeeld heeft, op één moment na. "Nou.. ik ben zondag om vijf uur 's ochtends naar de buurman gegaan om Formule 1 te kijken." :R
Litertje wijn in de vensterbank O+
pi_219333105
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 12:11 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Litertje wijn in de vensterbank O+
Denk eerder voor een druipkaars want het ziet er zo armieterig uit verder.
En je de tering zuipen is ook het laatste dat je moet doen als je 3 dagen van alles bent afgesloten. :')
  maandag 24 november 2025 @ 12:26:14 #8
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219333320
quote:
15s.gif Op maandag 24 november 2025 11:35 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Gaskachels hebben een thermokoppel die de gastoevoer naar de waakvlam afsluit en dat is ook tegen explosiegevaar.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 24 november 2025 @ 12:36:41 #9
3542 Gia
User under construction
pi_219333399
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Gaskachels hebben een thermokoppel die de gastoevoer naar de waakvlam afsluit en dat is ook tegen explosiegevaar.
Zo'n gasbrandertje ook?
Ik zou, na verloop van tijd, gewoon buiten een kampvuurtje maken en daar wat te eten op maken. Anders gewoon brood eten. Ik hoef niet per se warm eten. Verder onder een dekentje of lekker vroeg naar bed.
  maandag 24 november 2025 @ 12:37:41 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219333405
:')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 24 november 2025 @ 12:57:21 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219333500
Mijn oma heeft genoeg hout om te stoken, dus elektriciteit is an sich niet een groot probleem :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  maandag 24 november 2025 @ 12:57:43 #12
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219333501
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo'n gasbrandertje ook?
Ik zou, na verloop van tijd, gewoon buiten een kampvuurtje maken en daar wat te eten op maken. Anders gewoon brood eten. Ik hoef niet per se warm eten. Verder onder een dekentje of lekker vroeg naar bed.
Van die hele kleine CampinGaz-setjes hebben dat niet, maar zijn ook alleen voor buitengebruik. Gascomfortsetjes hebben het wel. Dan zit er zo'n pikkie naast de brander.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 13:03:12 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219333526
Laat ik vooropstellen dat voorbereid zijn heel goed is. Een noodpakket in huis hebben is dus ook verstandig.

Wat me wel opvalt is de enorme aandacht er voor icm berichten dat de stroom gaat uitvallen. Dat is niet uit te leggen, nadat iedereen en zijn moeder van het gas af gingen, elektrisch ging rijden, zonnepanelen heeft gelegd. Vooral omdat echt iedereen aan zag komen dat daar geen ruimte voor was op het net.

En zo geef je mensen weer een reden de overheid en haar beleid te wantrouwen. De groene gekte, je zou er bijna iets van waarheid in zien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 24 november 2025 @ 13:29:58 #14
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219333663
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Laat ik vooropstellen dat voorbereid zijn heel goed is. Een noodpakket in huis hebben is dus ook verstandig.

Wat me wel opvalt is de enorme aandacht er voor icm berichten dat de stroom gaat uitvallen. Dat is niet uit te leggen, nadat iedereen en zijn moeder van het gas af gingen, elektrisch ging rijden, zonnepanelen heeft gelegd. Vooral omdat echt iedereen aan zag komen dat daar geen ruimte voor was op het net.

En zo geef je mensen weer een reden de overheid en haar beleid te wantrouwen. De groene gekte, je zou er bijna iets van waarheid in zien.
Als de stroom langdurig uitvalt komt er ook geen gas meer uit de muur. Water uit je kraan kapt er ook mee. Die systemen moeten met elektrische pompen op druk gehouden worden. Zelfde voor het riool.
  maandag 24 november 2025 @ 13:32:41 #15
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219333678
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:29 schreef Moonversion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Voor alleen even koken of zo valt het echt wel mee hoor.
Zou een raampje open zetten om het iets te ventileren maar het is echt niet zo dat je dood omvalt zo gauw je binnen een campingsetje aan zet.
  maandag 24 november 2025 @ 13:44:18 #16
3542 Gia
User under construction
pi_219333737
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Van die hele kleine CampinGaz-setjes hebben dat niet, maar zijn ook alleen voor buitengebruik. Gascomfortsetjes hebben het wel. Dan zit er zo'n pikkie naast de brander.
Vrees toch wel dat veel mensen, die niet goed zijn voorbereid, maar wel jaarlijks camperen, er niet bij nadenken en gewoon hun kampeersetje binnenshuis gaan gebruiken.

Gewoon hout op de plancha en grillen!! Dikke jas aan of een deken erom.

Denk dat water wel het belangrijkste is. Zit er wel over te denken om daar een voorraad van in huis te halen. Heb wel voldoende wijn in de kelder liggen, maar dat werkt niet als dorstlesser. *Hips!*
  maandag 24 november 2025 @ 13:45:20 #17
3542 Gia
User under construction
pi_219333750
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 13:29 schreef borbit het volgende:

[..]
Als de stroom langdurig uitvalt komt er ook geen gas meer uit de muur. Water uit je kraan kapt er ook mee. Die systemen moeten met elektrische pompen op druk gehouden worden. Zelfde voor het riool.
Dat wordt een gat graven buiten. Terug naar scouting ervaring.
  maandag 24 november 2025 @ 13:49:18 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219333866
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo'n gasbrandertje ook?
Als echt de pleuris uitbreekt dan trekken ze je kipspiesje uit je handen als je buiten gaat BBQen in je tuin. Mensen gaan sowieso rare dingen doen of ze nou halve fles ketchup en pak rijst hebben staan of een voorraad voor weken.
  maandag 24 november 2025 @ 13:50:26 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219333902
quote:
Ze zegt dat ze tijdens die 72 uur niet vals gespeeld heeft, op één moment na. "Nou.. ik ben zondag om vijf uur 's ochtends naar de buurman gegaan om Formule 1 te kijken."
wifey material @ChevyCaprice
pi_219333927
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Als echt de pleuris uitbreekt dan trekken ze je kipspiesje uit je handen als je buiten gaat BBQen in je tuin. Mensen gaan sowieso rare dingen doen of ze nou halve fles ketchup en pak rijst hebben staan of een voorraad voor weken.
Denk dat er nare kantjes naar boven gaan komen ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219333988
Als de pleuris uitbreekt moeten we 72 uur zelfvoorzienend kunnen zijn....
En dan?

Dan komt de "hulp" in de vorm van de regering ofwat?

Die zijn dan allang naar Canada gevlucht...

Echt, die angstzaaierij die ze mensen aanpraten is werkelijk van de zotte...

Russen
Zure regen
Ijskappen
Klimaat
Corona
Ozonlaag
Wéér die Russen..

Alles is al voorbij gekomen...
  maandag 24 november 2025 @ 13:58:23 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219333992
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 13:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk dat er nare kantjes naar boven gaan komen ja.
Misschien heb ik teveel games gespeeld in totale noodsituaties, maar wil je een gezin meenemen in je auto? Nemen ze je stuur over en laten je voor dood achter. Laat je toch de buurmeisjes binnen zodat ze ook wat eten krijgen. Krijgt de buurt er lucht van dat er zoveel voedsel is vallen ze je huis binnen.

Maar goed voor 72 uur zonder stroom hoeven we hopelijk nog niet aan dat soort scenario's te denken...
  maandag 24 november 2025 @ 13:58:29 #23
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_219333994
6 huishoudens deden mee ? Allemaal alleenstaanden of ook gezinnen met (kleine) kinderen?
Lijkt me stukken makkelijker als je in je eentje bent
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 13:59:34 #24
pi_219334001
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 13:29 schreef borbit het volgende:

[..]
Ja dat weet ik allemaal wel, maar dat neemt niet weg wat ik zeg he ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219334003
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Civilisatie is een pakket schroot met een dun laagje chroom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 24 november 2025 @ 14:23:07 #26
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219334162
Ach ik vind het wel leuk om ietwat voorbereid te zijn.
Ben geen echte prepper maar ben wel een beetje voorbereid om langere tijd als het moet uit te houden.
Sowieso qua water, eten heb ik niet heel veel maar als het moet heb ik een luchtbuks om een vette duif op het bordje te krijgen.
pi_219334164
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien heb ik teveel games gespeeld in totale noodsituaties, maar wil je een gezin meenemen in je auto? Nemen ze je stuur over en laten je voor dood achter. Laat je toch de buurmeisjes binnen zodat ze ook wat eten krijgen. Krijgt de buurt er lucht van dat er zoveel voedsel is vallen ze je huis binnen.

Maar goed voor 72 uur zonder stroom hoeven we hopelijk nog niet aan dat soort scenario's te denken...
Mad Max.
En veel wegen zullen verstopt zijn.

Want waarom zou je dit thuis af gaan wachten terwijl een provincie verderop je gewoon een hotel kunt boeken. Of in DL of BE.

En dan hebben we nog alle mensen die hun ouders op willen halen. Want het lijkt me emotioneel lastig om je arme oude moedertje maar gewoon in de kou te laten zitten.
- Goethe, “Faust”
pi_219334182
Ben benieuwd of ze dan de gymzalen en bibliotheken en ziekenhuizen beschikbaar stellen als het koud is.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 14:30:12 #29
pi_219334200
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 14:27 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd of ze dan de gymzalen en bibliotheken en ziekenhuizen beschikbaar stellen als het koud is.
Zullen zeker warmteplekken worden geopend. Die hadden we ook toen de gasprijs zo hoog was.

Gratis tip van je lokale commando, als je een auto hebt zorg dan dat je altijd een volle of zo vol mogelijke tank hebt. Dat is altijd verstandig.
pi_219334212
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zullen zeker warmteplekken worden geopend. Die hadden we ook toen de gasprijs zo hoog was.

Gratis tip van je lokale commando, als je een auto hebt zorg dan dat je altijd een volle of zo vol mogelijke tank hebt. Dat is altijd verstandig.
Het is jammer dat de zonnepanelen stroom nodig hebben om op te kunnen wekken. En dat de auto niet bidirectioneel laadt.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 14:33:40 #31
pi_219334217
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is jammer dat de zonnepanelen stroom nodig hebben om op te wekken.
Zijn oplossingen voor, maar dat is peperduur omdat je dan off grid kan gaan.

Kleine generator kan ook, maar dan zit je met brandstof en periodiek onderhoud.
  maandag 24 november 2025 @ 14:33:43 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219334218
Ik heb een vriezer van 350 liter met 8 laden. Ik heb wel een probleem als de stroom hier 72 uur uitvalt :@
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 14:35:05 #33
pi_219334223
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Tengano het volgende:
Ik heb een vriezer van 350 liter met 8 laden. Ik heb wel een probleem als de stroom hier 72 uur uitvalt :@
Nee joh, genoeg eten en na 72 uur kun je het niet meer invriezen maar wel op maken.

Bbq bij @Tengano als de stroom uitvalt jongons
pi_219334224
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Tengano het volgende:
Ding buiten zetten als het buiten kouder dan binnen is. Duurt het ontdooien wat langer.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 november 2025 @ 14:35:31 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219334235
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is jammer dat de zonnepanelen stroom nodig hebben om op te kunnen wekken. En dat de auto niet bidirectioneel laadt.
Dat lijkt me erg eenvoudig op te lossen toch? Even wat lioncellen aan elkaar plakken en je hebt altijd wat reserve energie om je systeem aan de gang te houden.
pi_219334242
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zijn oplossingen voor, maar dat is peperduur omdat je dan off grid kan gaan.

Kleine generator kan ook, maar dan zit je met brandstof en periodiek onderhoud.
Ja. Mijn overburen hebben een generator op brandstof aangeschaft voor dit doel.
Maar toen ik vroeg of ze het al getest hadden door het op een of andere manier op hun huis aan te sluiten, keken ze me schaapachtig aan. :D
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 november 2025 @ 14:38:46 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219334250
Misschien is het ook wel verstandig om een paar goeie topics uit te printen zodat je toch niet helemaal zonder zit.
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 14:39:10 #38
pi_219334252
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 14:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Mijn overburen hebben een generator op brandstof aangeschaft voor dit doel.
Maar toen ik vroeg of ze het al getest hadden door het op een of andere manier op hun huis aan te sluiten, keken ze me schaapachtig aan. :D
Ja dat lijken me van die types die dan gaan werken met verlengsnoeren en stekkerblokken op een generator die net een koelkast en vriezer kan voelen _O-

Of nog mooier, dat dat ding niet start omdat ie al jaren niet gebruikt is.
pi_219334254
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat lijkt me erg eenvoudig op te lossen toch? Even wat lioncellen aan elkaar plakken en je hebt altijd wat reserve energie om je systeem aan de gang te houden.
Nou, dat lijkt me toch nog wel lastig. Om de Enphase op die manier vanuit de meterkast op te starten. :D
- Goethe, “Faust”
pi_219334263
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja dat lijken me van die types die dan gaan werken met verlengsnoeren en stekkerblokken op een generator die net een koelkast en vriezer kan voelen _O-

Of nog mooier, dat dat ding niet start omdat ie al jaren niet gebruikt is.
Voor de inductiekookplaat, zei de overbuurman.
Hij had geen antwoord hoe hij dat dan ging aansluiten.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 november 2025 @ 14:41:21 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219334264
Zou ze ook 72 uur zonder douche en wc hebben gedaan of hebben ze dat stuk overgeslagen in de oefening?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219334270
Als de stroom weg is kun je ook geen Max Verstappen gaan kijken, dus het telt niet :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin maandag 24 november 2025 @ 14:42:02 #43
pi_219334272
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 14:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor de inductiekookplaat, zei de overbuurman.
Hij had geen antwoord hoe hij dat dan ging aansluiten.
:D
  maandag 24 november 2025 @ 14:44:01 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219334283
Als je al zag hoe asociaal en egoistisch mensen in Coronatijd reageerden met van die schaarse artikelen en de mentaliteit die in dit land dan naar boven komt..... Dan staat ons nog wat te wachten als hier een keer de pleuris uitbreekt zoals in Oekraine.

Ik heb het idee (vraag me niet waarom) dat die mensen in Oekraine elkaar nog een beetje helpen, maar dat zie ik hier eerlijk gezegd niet gebeuren.
  maandag 24 november 2025 @ 14:44:53 #45
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219334288
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 24 november 2025 @ 14:45:13 #46
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219334292
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:44 schreef Tengano het volgende:
Als je al zag hoe asociaal en egoistisch mensen in Coronatijd reageeren met van die schaarse artikelen en de mentaliteit die in dit land dan naar boven komt..... Dan staat ons nog wat te wachten als hier een keer de pleuris uitbreekt zoals in Oekraine.

Ik heb het idee (vraag me niet waarom) dat die mensen in Oekraine elkaar nog een beetje helpen, maar dat zie ik hier eerlijk gezegd niet gebeuren.
Waarom zou hier de 'pleuris uitbreken' uberhaupt???
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219334299
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:44 schreef Tengano het volgende:
Als je al zag hoe asociaal en egoitisch mensen in Coronatijd reageeren met van die schaarse artikelen en de mentaliteit die in dit land dan naar boven komt..... Dan staat ons nog wat te wachten als hier een keer de pleuris uitbreekt zoals in Oekraine.

Ik heb het ook gezien toen in Utrecht in bepaalde postcodes het water gekookt moest worden.
Hoe het water in de supermarkt gewoon massaal gehamsterd werd.
Dat was 3 weken geleden. Was geen waterfles meer te krijgen. :')

Als de stroom echt uitvalt, gaan er winkels geplunderd worden.
- Goethe, “Faust”
pi_219334311
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 14:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Waarom zou hier de 'pleuris uitbreken' uberhaupt???
Omdat electronische schuifdeuren van winkels gewoon open blijven staan als de stroom uitvalt.
Wat denk jij dat jongeren gaan doen?

Hopelijk zitten er ook weinig mensen in een lift. :X
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 november 2025 @ 14:48:51 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219334316
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 14:45 schreef capricia het volgende:
Ik heb het ook gezien toen in Utrecht in bepaalde postcodes het water gekookt moest worden.
Hoe het water in de supermarkt gewoon massaal gehamsterd werd.
Dat was 3 weken geleden. Was geen water meer te krijgen. :')

Als de stroom echt uitvalt, gaan er winkels geplunderd worden.
Ja, mensen gaan dan in een overlevings stand, en gooien dan alle fatsoensregels helemaal overboord. Echt naar is dat. En omdat men hier al zo egocentrisch en asociaal is, staat ons nog wat te wachten in zo'n geval.
pi_219334317
Je fatbike opladen wordt natuurlijk wel lastig.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')