Ik denk dat dit in eerste instantie op vrijwillige basis zal zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor.
Kan me zo voorstellen dat als de nood aan de man komt, je ook verplicht bent al het Navo of EU grondgebied te beschermen met je leven.
Anders heeft het ook geen nut he.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor.
Kan me zo voorstellen dat als de nood aan de man komt, je ook verplicht bent al het Navo of EU grondgebied te beschermen met je leven.
Die hadden het niet makkelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die lui van 103 hadden daar ook recht op.
Er viel wel een jaar tussenuit. Maar anders dan dat was het helemaal niet zo makkelijk. Bovendien, als het je zou lukken op S5 kon je bepaalde functies in het bedrijfsleven wel vergeten. In die tijd werd er door werkgevers nog gevraagd of je de dienstplicht had vervuld en was S5 niet zo geliefd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat dat betreft is dit wel interessant:
https://www.nederlandrech(...)en-militaire-dienst/
Is dit de nieuwe trend de laatste tijd?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:03 schreef Edding345 het volgende:
elk oorlog is een bankiersoorlog en we weten welk afkomst ze hebben
het koningshuis maakt lekker propaganda maar die gaan als eerste met eersteklas het land vluchten want dat incest bende hoort allang niet in NL
Groetjes van Ghislainequote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is dit de nieuwe trend de laatste tijd?
Overal de Joden bij betrekken?
Alles is de schuld van de Joden? Joden controleren alles op de wereld?
Maar verder geen antisemitisme hoor!
Maar dit gaat niet over S5.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er viel wel een jaar tussenuit. Maar anders dan dat was het helemaal niet zo makkelijk. Bovendien, als het je zou lukken op S5 kon je bepaalde functies in het bedrijfsleven wel vergeten. In die tijd werd er door werkgevers nog gevraagd of je de dienstplicht had vervuld en was S5 niet zo geliefd.
Naarmate ik ouder word, en ik Nederland meer en meer gaan waarderen. Het is allemaal niet perfect en er kan echt een hoop beter, maar als je eens rondkijkt naar andere landen, zul je het niet op veel plekken beter hebben. Dit is bovendien mijn land, mijn roots liggen hier, mijn ouders komen hier vandaan, mijn geschiedenis ligt hier. Mijn kind is hier geboren. Ik wil daar best iets voor terug doen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is je motivatie ?
Waarom zou je dat willen?
Het hangt er gewoon af wat je prioriteiten of voorkeuren zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naarmate ik ouder word, en ik Nederland meer en meer gaan waarderen. Het is allemaal niet perfect en er kan echt een hoop beter, maar als je eens rondkijkt naar andere landen, zul je het niet op veel plekken beter hebben.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het hangt er gewoon af wat je prioriteiten of voorkeuren zijn.
Ik vraag mij af of het Nederlandse volk anno 2026 iets soortgelijk zou kunnen opbouwen als we weer bij nul moeten beginnen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naarmate ik ouder word, en ik Nederland meer en meer gaan waarderen. Het is allemaal niet perfect en er kan echt een hoop beter, maar als je eens rondkijkt naar andere landen, zul je het niet op veel plekken beter hebben. Dit is bovendien mijn land, mijn roots liggen hier, mijn ouders komen hier vandaan, mijn geschiedenis ligt hier. Mijn kind is hier geboren. Ik wil daar best iets voor terug doen.
Mocht je dat lukken dan kreeg je een vervangende dienstplicht, dat was niet veel beter maar wel langer...quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:37 schreef Dutchguy het volgende:
Wat dat betreft is dit wel interessant:
https://www.nederlandrech(...)en-militaire-dienst/
Maar goed, vaak haalden ze dat niet eens want dit soort lieden waren wel goedgekeurd en dienden zich ook te melden op de kazerne. Op dag zoveel kreeg je je persoonlijke wapen uitgereikt bij de wapenkamer en als je het wapen aanpakte wat je aangereikt werd (deed iedereen wel) dan was het klaar met je "gewetensbezwaarde" verhaal want je hebt vrijwillig een geweldsmiddel waar je tegen bent in handen genomen.quote:Artikel 2 WGMD eist dat de gewetensbezwaren ‘onoverkomelijk’ zijn. Meer specifiek heeft artikel 2 WGMD het over bezwaren ‘tegen de persoonlijke vervulling van militaire dienst in verband met het gebruik van middelen van geweld waarbij men door dienstverlening in de Nederlandse krijgsmacht kan worden betrokken’. De langere duur van de vervangende dienst en de bereidheid deze op de koop toe te nemen, vormden in de uitvoeringspraktijk de toets voor de onoverkomelijkheid van de bezwaren.
Welk land je het beste vindt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Als je onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid, rechten, een sociaal vangnet en een redelijk verdeelde welvaart (om maar een aantal zaken te noemen) allemaal ondergeschikt vindt aan andere dingen zullen er best landen zijn die beter zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welk land je het beste vindt.
S(tabilitiet) score 5 (het slechts dus op de schaal van 1 t/m 5) was iets wat een hoop geprobeerd is maar niet heel vaak tot afkeur leidde. De artsen waren ook niet gek natuurlijk.quote:
Als puntje bij paaltje komt en de bodybags in bosjes terugkomen zal het heus zo zijn dan mannen naar het front gaan en van meisjes wordt verwacht dat ze vooral voor nageslacht zorgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Waar staat dat het alleen voor jongens geldt? Volgens mij geldt het dan net zo goed voor meiden.
Overigens heeft iedereen wel een nummer, ook al ben je niet in dienst gehoeven. Maar komt er echt stront aan de knikker, dan kun je gewoon opgeroepen worden. Is het dan niet prettiger dat die lui in elk geval een basistraining hebben gehad!
[..]
Ik vind dat iemand met 2 nationaliteiten, die de dienstplicht wil ontduiken door naar het buitenland te gaan, direct de Nederlandse nationaliteit verliest, met alle gevolgen van dien.
Okay. Dus in jouw optiek kunnen dienstplichtigen straks uitgezonden worden naar Polen of misschien wel Oekraïne (mochten ze shorttrack toegelaten worden tot de EU)?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:51 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Anders heeft het ook geen nut he.
Stel dat Rusland door Polen, Duitsland, Frankrijk heen komen en dan aan de Nederlandse grens staan dan heeft het ook geen nut meer om te vechten, dan kun je gewoon beter meteen overgeven.
Dus ja ik begrijp het wel als Nederlanders straks in andere Europese landen zouden moeten vechten.
Dit vind ik interessant om te lezen. En dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Daarom vroeg ik het je.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naarmate ik ouder word, en ik Nederland meer en meer gaan waarderen. Het is allemaal niet perfect en er kan echt een hoop beter, maar als je eens rondkijkt naar andere landen, zul je het niet op veel plekken beter hebben. Dit is bovendien mijn land, mijn roots liggen hier, mijn ouders komen hier vandaan, mijn geschiedenis ligt hier. Mijn kind is hier geboren. Ik wil daar best iets voor terug doen.
Als Rusland Polen zou binnenvallen? Ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dus in jouw optiek kunnen dienstplichtigen straks uitgezonden worden naar Polen of misschien wel Oekraïne (mochten ze shorttrack toegelaten worden tot de EU)?
Mijn thuis kan overal zijn waar mijn gezin is. Nu zal dat meer mijn man worden, aangezien dochter natuurlijk haar eigen leven gaat leiden. Maar waar we samen zijn is mijn thuis.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit vind ik interessant om te lezen. En dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Daarom vroeg ik het je.![]()
Zelf heb ik in zoveel landen gewoond en gewerkt. Ook met het gezin. Ik voel die verplichting naar Nederland niet zo, behalve dat ik netjes belasting betaal. Mijn thuis kan net zo goed ergens anders zijn.
Het gaat er meer om hoe andere landen die onderwerpen invullen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid, rechten, een sociaal vangnet en een redelijk verdeelde welvaart (om maar een aantal zaken te noemen) allemaal ondergeschikt vindt aan andere dingen zullen er best landen zijn die beter zijn.
Maar hoewel al die dingen hier ook niet (meer) perfect zijn en het zeker de laatste jaren nogal minder lijkt te worden, zijn er weinig landen waar dit beter is.
Dan wil je oftewel zelfmoord plegen of mee naar Canada.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 14:45 schreef vosss het volgende:
Goddank ben ik de 45 gepasseerd. Dus ik hoef sowieso voorlopig niet.
En als wel dan weiger ik. Behalve als ik zij aan zij met Rutte, Wimlex èn Jetten kan gaan.
sarcastisch hoop ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is dit de nieuwe trend de laatste tijd?
Overal de Joden bij betrekken?
Alles is de schuld van de Joden? Joden controleren alles op de wereld?
Maar verder geen antisemitisme hoor!
En in dit geval is die 'klootzak' gewoon de Christelijke Vladimir die daar ook maar tegen zijn wil staat.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Om Patton maar eens te quoten:
“Het is niet de bedoeling dat jullie sterven voor het vaderland, het is de bedoeling die andere klootzak te doen sterven voor zijn vaderland “
Die, wanneer hij jou vermoord heeft je dochters verkracht.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
En in dit geval is die 'klootzak' gewoon de Christelijke Vladimir die daar ook maar tegen zijn wil staat.
Ik vind het nogal wat om tegen eigen wil andermans kinderen naar het front te sturen om daar dood te gaan.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Om Patton maar eens te quoten:
“Het is niet de bedoeling dat jullie sterven voor het vaderland, het is de bedoeling die andere klootzak te doen sterven voor zijn vaderland “
Wat wil je dan?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat om tegen eigen wil andermans kinderen naar het front te sturen om daar dood te gaan.
Blijft moeilijk. Meestal zijn de druiven pas zuur na een conflict.quote:
Oorlog is altijd voortzetting van politiek. En in politiek wordt regelmatig gelogen, of minimaal de waarheid verdraaid naar hoe het uitkomt.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Blijft moeilijk. Meestal zijn de druiven pas zuur na een conflict.
Zie de inval in Irak en ook Syrie. Je zult als ouder maar achteraf te horen krijgen dat het allemaal niet klopte.
Bush met zijn toespraak waar zijn die wapens?
En in Syrie een terrorist aan de macht helpen die heel wat VS militairen door aanslagen op zijn geweten heeft en zelfs op de lijst stond van gezochte personen. Die idioot mag zelfs een toespraak houden bij de VN.
Nu is het wel zo dat je kiest voor het leger in de VS maar dan nog.
Van de andere kant heb je geen keus en zul je uiteindelijk wel moeten gaan als de pleuris echt zou uitbreken. Dan is het niet meer op vrijwillige basis.
Bekijk deze YouTube-video
Kortom, tijd om als Europa zelf de touwtjes in handen te nemen en voor onze eigen defensie te zorgen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Blijft moeilijk. Meestal zijn de druiven pas zuur na een conflict.
Zie de inval in Irak en ook Syrie. Je zult als ouder maar achteraf te horen krijgen dat het allemaal niet klopte.
Bush met zijn toespraak waar zijn die wapens?
En in Syrie een terrorist aan de macht helpen die heel wat VS militairen door aanslagen op zijn geweten heeft en zelfs op de lijst stond van gezochte personen. Die idioot mag zelfs een toespraak houden bij de VN.
Nu is het wel zo dat je kiest voor het leger in de VS maar dan nog.
Van de andere kant heb je geen keus en zul je uiteindelijk wel moeten gaan als de pleuris echt zou uitbreken. Dan is het niet meer op vrijwillige basis.
Bekijk deze YouTube-video
Dat ben ik geheel met je eensquote:Op zondag 8 maart 2026 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kortom, tijd om als Europa zelf de touwtjes in handen te nemen en voor onze eigen defensie te zorgen.
Ik denk dat jij de eerste bent die er onderuit probeert te komen. Geef zelf dan het goede voorbeeld ipv over anderen praten.quote:
Op de persoon spelen is armoedequote:Op zondag 8 maart 2026 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de eerste bent die er onderuit probeert te komen. Geef zelf dan het goede voorbeeld ipv over anderen praten.
Misschien kun je reservist worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Op de persoon spelen is armoede
Achterlijke onzin.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de eerste bent die er onderuit probeert te komen. Geef zelf dan het goede voorbeeld ipv over anderen praten.
Er wordt geen noodzaak meer gevoeld.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Achterlijke onzin.
Ik ben namelijk de eerste die er onderuit gaat komen.
No way dat ik mezelf of mijn kind voor politieke onzin op ga offeren.
Die is er dan ook niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er wordt geen noodzaak meer gevoeld.
Met 61? surequote:Op zondag 8 maart 2026 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien kun je reservist worden.
Dat valt wel mee. Feodalisme hebben ze daar tot voor kort ook nog geprobeerdquote:Op zondag 8 maart 2026 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kan natuurlijk heel moreel zijn, en voor pacifisme kiezen. Dat heeft Tibet geprobeerd.
Nee nu niet nee.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die is er dan ook niet.
Laat je niks aanpraten.
Helemaal niks.quote:
Dat doet statistisch gezien mijn witte buurman eerder dan iemand in verweggistan die nooit van sjaar petersbuurglaan 56 heeft gehoordquote:Op zondag 8 maart 2026 12:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die, wanneer hij jou vermoord heeft je dochters verkracht.
Daarom, zelf vooraan! Genoeg wat boomers nog kunnen doen. Jij bent degene die moralistisch is, ik niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Met 61? sure
Als er iemand nodig is op een M109, daar heb ik nog mee geschoten in de jaren 80
Maar wees lekker moralistisch.
Wanneer we in Europa vrij willen zijn, zullen we militair sterk moeten zijn, en het liefst onafhankelijk van de VS.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |