abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219311578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:16 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dit ja, met flitsmeister foppen ze je nog zelden. En soberso wordt op de snelwegen heel weinig geflitst, in Brabant tenminste. Het is meer het verkeer dat met 100 links blijft sukkelen dat ervoor zorgt dat je bijna nergens door kunt rijden.
Gewoon de linkse baan op iedere snelweg aanbesteden. Dus bijvoorbeeld reserveren voor de 1000 mensen die het meeste bieden om er op te mogen rijden.
pi_219311597
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gewoon de linkse baan op iedere snelweg aanbesteden. Dus bijvoorbeeld reserveren voor de 1000 mensen die het meeste bieden om er op te mogen rijden.
Je zou in feite al auto's waar veel BPM over is betaald voorrang kunnen geven, die hebben de staatskas namelijk het meest gespekt.
pindazakje
pi_219311758
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen gek idee. Beter dan die grote verhogingen als je te laat betaalt.
De tweede boete van het jaar 50 procent hoger, daarna 100 Etc.
Zoiets. Op die manier wordt het ook meer leergeld en valt er hopelijk vanzelf een kwartje. Misschien dat "lekker doorrijden" dan een keer verandert in "lekker op tijd vertrekken". :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_219311827
Het is beide; de verkeersboetes zijn te hoog, want een kleine fout kan zomaar honderden euro's kosten.
Aan de andere kant is het door de toename van het autoverkeer een jungle geworden met automobilisten die zo ongeveer elke verkeersregel negeren.

Met name het inhalen van een file op een voorsorteerstrook, om na de verkeerslichten alsnog die richting te kiezen, is ronduit asociaal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219311884
Daarom inkomensafhankelijk boetesysteem invoeren.

En/of boetes lager maar bij 3 x overtreding binnen een bepaald termijn rijbewijs weg of dikkere boete.
pi_219311913
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is beide; de verkeersboetes zijn te hoog, want een kleine fout kan zomaar honderden euro's kosten.
Aan de andere kant is het door de toename van het autoverkeer een jungle geworden met automobilisten die zo ongeveer elke verkeersregel negeren.

Met name het inhalen van een file op een voorsorteerstrook, om na de verkeerslichten alsnog die richting te kiezen, is ronduit asociaal.
Er is naast de automatische systemen vrijwel geen handhaving meer. Dus je komt verder overal mee weg.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:07:27 #32
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219312600
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:45 schreef Ama het volgende:
Sommige verkeersboetes kunnen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.
Wat een antirechtsstatelijke edgy mening zeg.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  roze vrijdag 21 november 2025 @ 20:08:00 #33
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219312606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:07 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat een antirechtsstatelijke edgy mening zeg.
Ok
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:13:55 #34
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219312671
Binnen een rechtsstaat horen straffen redelijk te zijn.De grondwet stelt dat straffen niet onevenredig mogen zijn aan het strafbare feit. Dit is gewoon wachten op de eerste organisatie die de overheid voor de rechter sleept.

Wettelijk mogen boetes ook niet gebruikt worden om *als doel* de staatskas te spekken, wat in de praktijk natuurlijk wel gewoon gebeurd d.m.v. verhogingen als er een begrotingstekort is.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219312892
Ook gezien de reacties hier op FOK! kunnen ze niet hoog genoeg zijn.
Alsof alles een race baan is.

Pakkans is echter veel te laag.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:38:07 #36
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219312953
Gelijk direct inkomensafhankelijk maken.
Geen gezeur en gezeik. Laat iedereen het maar voelen in de portemonnee
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:38:23 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219312954
Klopt. Onredelijk.
Ook de max 100 is neit redelijk, kijk eens naar het buitenland!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin vrijdag 21 november 2025 @ 20:47:21 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219313047
Het klopt ook. Er zijn best wat dienders die boetes niet meer zo snel uitschrijven vanwege het bedrag wat er op staat, die staan niet meer in verhouding tot de overtreding.

Onze overheid verwacht elk jaar een x bedrag aan boetegelden te innen. Pervers hier aan is dat een aanzienlijk deel komt uit de bizarre verhogingen die het cjib kan doorvoeren. Als je ook veel flitspaal locaties checkt zul je je beseffen dat maar een beperkt aantal er staat voor de verkeersveiligheid. Het is eigenlijk te zielig voor woorden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219313109
Gewoon je aan de regels houden toch?
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:06:29 #40
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219313223
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gewoon je aan de regels houden toch?
Slecht argument. Niemand is er op tegen dat regels gehandhaafd worden. Maar de regels moeten redelijk zijn, en max 100 is afgezet tov andere landen duidelijk onredelijk. En als een burger een overtreding begaat moet de straf proportioneel zijn.

Een stuk afval op straat gooien mag ook niet, en daar krijg je een sanctie voor. Maar dat mag geen ¤2.500 zijn natuurlijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:44:10 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219313472
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Slecht argument. Niemand is er op tegen dat regels gehandhaafd worden. Maar de regels moeten redelijk zijn, en max 100 is afgezet tov andere landen duidelijk onredelijk. En als een burger een overtreding begaat moet de straf proportioneel zijn.

Een stuk afval op straat gooien mag ook niet, en daar krijg je een sanctie voor. Maar dat mag geen ¤2.500 zijn natuurlijk.
In Singapore zijn ze het niet met je eens.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:47:46 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219313497
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In Singapore zijn ze het niet met je eens.
Dat klopt. Maar ik heb ook weinig op met autoritaire regimes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219313786
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:45 schreef Ama het volgende:
Sommige verkeersboetes kunnen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.
Eens, maar 5kmph te snel bekeuren met 80+ euro is belachelijk. Dat foutje heb je zo gemaakt als je even niet op je kilometerteller let en daadwerkelijk op de weg en het verkeer let, zoals het hoort.
  roze vrijdag 21 november 2025 @ 22:38:12 #44
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219313823
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 22:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Eens, maar 5kmph te snel bekeuren met 80+ euro is belachelijk. Dat foutje heb je zo gemaakt als je even niet op je kilometerteller let en daadwerkelijk op de weg en het verkeer let, zoals het hoort.
Ik zeg ook sommige boetes he.
Your beauty never ever scared me.
pi_219313828
Pak misschien 2 a 3 boetes per jaar, meestal voor paar km te hard. Ben een brave burger
pi_219314038
Verkeersboetes mogen best een heel eind omhoog voor overtredingen die bekend staan als aso-gedrag en voor het gebruik van de smartphone tijdens het rijden.
pi_219314162
Het afgelopen halfjaar rijd ik vrijwel dagelijks zo n 6 tot 8 uur door heel Utrecht, inclusief de stad. Gelukkig heb ik in die periode nog geen boete gekregen ook al reed ik op sommige stukken wel eens 10 km u te hard. Mijn hoogste boete ooit was 280 euro toen ik een keer door rood reed. Daarnaast heb ik eerder verschillende boetes gehad voor veel te hard rijden, maar daar heb ik grotendeels van geleerd. Soms blijft het lastig om alle boetes volledig te voorkomen, en ja, sommige verkeersboetes zijn wel aan de hoge kant en voelen soms oneerlijk hoog.
Graag verwijderen
pi_219314228
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 22:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je moet de werkelijkheid wel iets verdraaien om tot een boete van 80+ euro te komen voor 5 km/h te hard.

Allereerst gaat er een correctie van af (tot 100km/h is de correctie 3 km/h, daarboven is het 3%).

Er worden geen boetes gegeven voor 5 km/h te hard.
Het begint bij 4 km/h te hard na correctie, dus 7 km/h te hard.
De boete voor 5 km/h na correctie, dus 8 km/h te hard, in een 30-kilometerzone, bedraagt 72 euro, daar komt 9 euro administratiekosten overheen (dat is geen onderdeel van het boetebedrag).

Realiseer je dat de snelheidsmeter van je auto praktisch altijd een veilige marge hanteert (meestal 4 tot 10 procent).

Dus dan gaf de teller 40(+) kilometer per uur aan op het moment van de overtreding. Dat is 10 km/h te hard in een 30km-zone en volgens mij moet je dan gewoon niet janken dat je daar een boete voor krijgt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_219314245
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Je moet de werkelijkheid wel iets verdraaien om tot een boete van 80+ euro te komen voor 5 km/h te hard.

Allereerst gaat er een correctie van af (tot 100km/h is de correctie 3 km/h, daarboven is het 3%).

Er worden geen boetes gegeven voor 5 km/h te hard.
Het begint bij 4 km/h te hard na correctie, dus 7 km/h te hard.
De boete voor 5 km/h na correctie, dus 8 km/h te hard, in een 30-kilometerzone, bedraagt 72 euro, daar komt 9 euro administratiekosten overheen (dat is geen onderdeel van het boetebedrag).

Realiseer je dat de snelheidsmeter van je auto praktisch altijd een veilige marge hanteert (meestal 4 tot 10 procent).

Dus dan gaf de teller 40(+) kilometer per uur aan op het moment van de overtreding. Dat is 10 km/h te hard in een 30km-zone, en volgens mij moet je dan gewoon niet janken dat je daar een boete voor krijgt.
Ik kijk niet constant naar mijn km teller, pik. Maar het verklaart wel waarom andere mensen als debielen rijden, als zij dat wel doen.

Verder bepaal ik zelf wel waar ik over jank, regelnicht.

Overigens, wie moet die administratiekosten betalen? Ik. Dus het is gewoon onderdeel van de boete, ongeacht wat voor achterlijke naam je er ook aan toekent.
pi_219314326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Het afgelopen halfjaar rijd ik vrijwel dagelijks zo n 6 tot 8 uur door heel Utrecht, inclusief de stad. Gelukkig heb ik in die periode nog geen boete gekregen ook al reed ik op sommige stukken wel eens 10 km u te hard. Mijn hoogste boete ooit was 280 euro toen ik een keer door rood reed. Daarnaast heb ik eerder verschillende boetes gehad voor veel te hard rijden, maar daar heb ik grotendeels van geleerd. Soms blijft het lastig om alle boetes volledig te voorkomen, en ja, sommige verkeersboetes zijn wel aan de hoge kant en voelen soms oneerlijk hoog.
Ik probeer zoveel mogelijk op de cruise control te rijden en waar de snelheid onder de 40 ligt, zoals in de wijk, kijk ik wat vaker naar de teller en aai ik het gaspedaal. Mijn kinderen fietsen daar ook.

Het is heus niet alsof ik nooit te hard rijd, maar ik kies mijn trajecten en rijd sowieso zelden te hard om tijd in te halen. Gewoon op tijd in de auto stappen en als ik dan een keer te laat in de auto stap, kom ik gewoon te laat aan.

Overmorgen is het 9 jaar geleden dat ik mijn laatste snelheidsboete heb ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')