Jei bend anders ook geen goet vorbeelt met je 'gesteld' en 'jeugd'.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:31 schreef Mubassie het volgende:
Echt peinlijk om te lezen dat het zo slegt gesteld is met de jeugd
quote:Op donderdag 20 november 2025 12:22 schreef hondonspain het volgende:
Een op de zes leerlingen in de tweede klas van de middelbare school kan geen eenvoudige Nederlandse tekst schrijven, constateert de onderwijsinspectie. De inspectie adviseert (om) schrijven meer aandacht te geven bij verschillende schoolvakken.
17 procent van de leerlingen beheerst aan het einde van de tweede klas nog niet het basisniveau 1F, blijkt uit het onderzoek van de onderwijsinspectie naar schrijfvaardigheid. Dat is het niveau dat de meeste leerlingen aan het einde van de basisschool zouden moeten beheersen.
YoutubeYouTube staat ook vol met filmpjes waar simpele vragen worden gesteld(, zo)als "noem 3 groenten" (aanhalingstekens vergeten) en men weet het simpelweg niet. WordWordt de mensheid echt zo dom?
Mensen die op schrijffoutjes letten zijn eigenlijk nog een stuk erger.quote:
In de eerste klas is het het dubbele.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:22 schreef hondonspain het volgende:
Een op de zes leerlingen in de tweede klas van de middelbare school kan geen eenvoudige Nederlandse tekst schrijven, constateert de onderwijsinspectie. De inspectie adviseert schrijven meer aandacht te geven bij verschillende schoolvakken.
17 procent van de leerlingen beheerst aan het einde van de tweede klas nog niet het basisniveau 1F, blijkt uit het onderzoek van de onderwijsinspectie naar schrijfvaardigheid. Dat is het niveau dat de meeste leerlingen aan het einde van de basisschool zouden moeten beheersen.
Youtube staat ook vol met filmpjes waar simpele vragen worden gesteld als noem 3 groenten en men weet het simpelweg niet. Word de mensheid echt zo dom?
Dit dus en dat het grootste probleem bij het VMBO ligt - dan weten we alweer waar dit probleem vandaan komt (grotendeels dan). Maar ja, mondje dicht en snaveltjes toe en slaap lekkerquote:Op donderdag 20 november 2025 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Sla even de demografische achtergronden van de huidige lichting basisschool- en middelbareschoolleerlingen er op na en je krijgt je antwoord.
quote:Op donderdag 20 november 2025 12:22 schreef hondonspain het volgende:
17 procent van de leerlingen beheerst aan het einde van de tweede klas nog niet het basisniveau 1F, blijkt uit het onderzoek van de onderwijsinspectie naar schrijfvaardigheid.
Bron: CBSquote:16,2 procent van de bevolking is zelf in het buitenland geboren en naar Nederland gemigreerd.
Is al minimaal een jaar of 20 zo. Ik werkte op een HBO en wist niet wat ik hoorde toen er gezegd werd dat de normen omlaag werden gegooid omdat er anders geen kip meer zou overgaan of slagen.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat betekent dat we op termijn de regels maar gaan versimpelen, want zo rollen we tegenwoordig.
Nou, als de schrijver loopt te pochen dat hij of zij zo intelligent is en ik zie wat stomme fouten, dan ga ik er op los.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Mensen die op schrijffoutjes letten zijn eigenlijk nog een stuk erger.
Ze zijn er nog steeds niet uit, hoe ze tot dat getal kunnen komen.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de eerste klas is het het dubbele.
Ik vind het opmerkelijk dat ze ook niet rapporteren over het percentage dat nog kan rekenen. Misschien vinden ze dat achterhaald?
Ik wou zeggen.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Is al minimaal een jaar of 20 zo. Ik werkte op een HBO en wist niet wat ik hoorde toen er gezegd werd dat de normen omlaag werden gegooid omdat er anders geen kip meer zou overgaan of slagen.
70 jaar lang mensen uit (oa) het rifgebergte importeren en vervolgens hun nichtjes laten importeren als broedmandje.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
Hoe kan dit nu? Dit leer je toch op de basisschool? Mijn dochter (groep 1) krijgt elke x maanden een gesprek met een portfolio waarop allerlei vaardigheden staan en een lijntje die aangeeft waar je op dat moment hoort te zitten. Als je onder dat lijntje duikelt, wordt er toch actie ondernomen?
De schrijver loopt niet te pochen dat hij of zij zo intelligent is. De schrijver spreekt zijn zorgen uit over de conclusie van de onderwijsinspectie dat het niveau van leerlingen achteruit holt en zwaar onder de maat is en vreest dat de mensheid steeds dommer wordt.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, als de schrijver loopt te pochen dat hij of zij zo intelligent is en ik zie wat stomme fouten, dan ga ik er op los.
Die actie houdt bij veel scholen wel vaak in dat ouders thuis aan de slag moeten, en ik kan me voorstellen dat een goede 17 procent dit niet doet of voor elkaar krijgt.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
Hoe kan dit nu? Dit leer je toch op de basisschool? Mijn dochter (groep 1) krijgt elke x maanden een gesprek met een portfolio waarop allerlei vaardigheden staan en een lijntje die aangeeft waar je op dat moment hoort te zitten. Als je onder dat lijntje duikelt, wordt er toch actie ondernomen?
Ik heb het niet over een specifieke poster.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De schrijver loopt niet te pochen dat hij of zij zo intelligent is. De schrijver spreekt zijn zorgen uit over de conclusie van de onderwijsinspectie dat het niveau van leerlingen achteruit holt en zwaar onder de maat is en vreest dat de mensheid steeds dommer wordt.
Het is eigenlijk een beetje zielig dat je daar blijkbaar zo onzeker van wordt dat je je aangesproken voelt en dan niet meer op de inhoud kan reageren.
Maar wat gebeurt er dan precies als een kind consequent onder de lijntjes blijft presteren? Ongetwijfeld wordt er dan voor zover mogelijk extra begeleiding opgetrommeld, een jaartje blijven zitten, adviezen aan de ouders om meer te oefenen en dergelijke, maar wat als het allemaal niet voldoende helpt? Je kunt leerlingen ook niet ad infinitum op de basisschool houden als ze het niveau nooit gaan halen.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
Oh ja.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die actie houdt bij veel scholen wel vaak in dat ouders thuis aan de slag moeten, en ik kan me voorstellen dat een goede 17 procent dit niet doet of voor elkaar krijgt.
Dat klokkijken een vaardigheid is die terugloopt is me ook wel eens opgevallen.
Of vallen voortijdig uit het systeem, wat problematischer is dan een jaartje overdoen of naar een lager niveau stromen.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:46 schreef Momo het volgende:
Mochten er problemen zijn dan gaan ze een niveau naar beneden of blijven zitten.
Tweemaal een is ook drie, moet je maar denken.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:41 schreef Tengano het volgende:
Ach, ik haalde ook twee keer een 1 voor mijn boekenlijst Nederlands.
En toch heb ik het tot een uitermate succesvol en zeer gewaardeerd Fok!er geschopt
Ook in het buitenland is dit een probleem. Ik werk met studenten. Generaties die zijn opgegroeid met een smartphone (of komt het door COVID) willen minder, kunnen minder en zijn niet bereid om een flinke inspanning te leveren. Maar ze hebben wel een grote bek en hebben verbijsterend veel zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die dit op het aantal allochtonen/buitenlanders/anderskleurigen schuiven, mogen zich gelukkig prijzen. Die hebben geen contact met kinderen van een schoolgaande leeftijd, ik ben jaloers.
Ik kan jullie verzekeren dat ook het niveau bij de roomblanke Djelano in het geding is. En zelfs de Klazen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
Schrijvers zijn duur, want zij hebben bijna de hele wereld verwoest om hun gedachten, verhalen te kunnen noteren.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:22 schreef hondonspain het volgende:
Een op de zes leerlingen in de tweede klas van de middelbare school kan geen eenvoudige Nederlandse tekst schrijven, constateert de onderwijsinspectie. De inspectie adviseert schrijven meer aandacht te geven bij verschillende schoolvakken.
Youtube staat ook vol met filmpjes waar simpele vragen worden gesteld als noem 3 groenten en men weet het simpelweg niet. Word de mensheid echt zo dom?
Het is hbo.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Is al minimaal een jaar of 20 zo. Ik werkte op een HBO en wist niet wat ik hoorde toen er gezegd werd dat de normen omlaag werden gegooid omdat er anders geen kip meer zou overgaan of slagen.
Wat?quote:Op donderdag 20 november 2025 13:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Schrijvers zijn duur, want zij hebben bijna de hele wereld verwoest om hun gedachten, verhalen te kunnen noteren.
Ik vraag mij af hoe dit uberhaupt gaat bij jongeren onder de 18 jaar. Komen ze daar gewoon mee weg als ze niet meer naar school gaan. Wat als ze van school moeten omdat ze te lastig zijn voor een gewone VMBO school?quote:Op donderdag 20 november 2025 13:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Of vallen voortijdig uit het systeem, wat problematischer is dan een jaartje overdoen of naar een lager niveau stromen.
Gij zijt goden, zonen des allerhoogsten, allen tezamen.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Schrijvers zijn duur, want zij hebben bijna de hele wereld verwoest om hun gedachten, verhalen te kunnen noteren.
Ik vind het soms wel echt prachtige teksten waar hij mee komt.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
User torentje in een van de "speciale" leerlingen.
Broer jij schnapt het beetje nog weet je.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die dit op het aantal allochtonen/buitenlanders/anderskleurigen schuiven, mogen zich gelukkig prijzen. Die hebben geen contact met kinderen van een schoolgaande leeftijd, ik ben jaloers.
Ik kan jullie verzekeren dat ook het niveau bij de roomblanke Djelano in het geding is. En zelfs de Klazen zijn niet meer wat ze geweest zijn.
Ik heb een neefje die zo'n voortijdig schoolverlater was, tegen kinderen die het echt consequent verdommen om naar school te gaan is niet zo veel opgewassen. Dwingen naar school te gaan? Schiet je niets mee op, al krijg je hem in een klas dan is hij er binnen no time weer uitgestuurd. Naar een school voor moeilijke gevallen? Ook daar wordt je geacht in ieder geval iets te leren, en dat doet hij niet. Straf? Doet hij ook niet of lacht hij om. Boetes? Belanden bij de verzorgers. Inmiddels is hij over de 20, zonder diploma's, met een net zo kansloze vriendin, een ongewilde baby, veroordelingen en schulden voortkomend uit domme keuzes, en talloze omgeschoolde baantjes die hij hoogstens een paar maanden volhoudt. Een jaartje overdoen is over iemand gehele loopbaan bezien niet zo erg, en iemand die een lager niveau doet dan eigenlijk mogelijk is kan dat later stapelen, als de motvatie er tenminste is. Iemand die echter helemaal de basisvaardigheden niet geleerd heeft kan gewoon niet meekomen, en een leven gevuld met kansloosheid tegemoet gaan (en dat waarschijnlijk ook aan hun kinderen doorgeven. Dat is nog een aspect aan dit hele verhaal, je kunt van een groep die zelf al niet goed kunnen lezen en schrijven niet verwachten dat ze hun kinderen zelfstandig daarboven weten te verheffen. Als je niet ingrijpt is het probleem bij de volgende generatie dus nog groter).quote:Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe dit uberhaupt gaat bij jongeren onder de 18 jaar. Komen ze daar gewoon mee weg als ze niet meer naar school gaan. Wat als ze van school moeten omdat ze te lastig zijn voor een gewone VMBO school?
Welk deel begrijp jij niet? Misschien begrijp jij het volgende beter: Schrijvers zijn duur: zij hebben de wereld bijna verwoest om hun gedachten en verhalen te bewaren.??quote:
Het zijn vaardigheden waar de jongere generaties niets aan hebben, want de oudere schrijvers zijn doof voor mensen zonder teveel geld.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:33 schreef Scjvb het volgende:
Het is inderdaad triest gesteld met deze belangrijke vaardigheden!
En hiervan werd jaren geleden al gewag gemaakt, waarbij erop gewezen werd dat bij de jeugd zowel rekenvaardigheden als een voldoende beheersing van de Nederlandse taal (schriftelijk en mondeling) inderdaad steeds meer te wensen overlaat.
Probleem is dan ook wel dat je neefje en mensen zoals hem waarschijnlijk nog meer kinderen gaat krijgen dan gemiddeld gezin met 2 volwassenen met beide een goed betaalde en drukke baan. De kans is weer klein dat hij kinderen gaat krijgen die wel gewoon goed meedraaien straks (en nee dan hoeven niet perse VWO te doen).quote:Op donderdag 20 november 2025 14:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik heb een neefje die zo'n voortijdig schoolverlater was, tegen kinderen die het echt consequent verdommen om naar school te gaan is niet zo veel opgewassen. Dwingen naar school te gaan? Schiet je niets mee op, al krijg je hem in een klas dan is hij er binnen no time weer uitgestuurd. Naar een school voor moeilijke gevallen? Ook daar wordt je geacht in ieder geval iets te leren, en dat doet hij niet. Straf? Doet hij ook niet of lacht hij om. Boetes? Belanden bij de verzorgers. Inmiddels is hij over de 20, zonder diploma's, met een net zo kansloze vriendin, een ongewilde baby, veroordelingen en schulden voortkomend uit domme keuzes, en talloze omgeschoolde baantjes die hij hoogstens een paar maanden volhoudt. Een jaartje overdoen is over iemand gehele loopbaan bezien niet zo erg, en iemand die een lager niveau doet dan eigenlijk mogelijk is kan dat later stapelen, als de motvatie er tenminste is. Iemand die echter helemaal de basisvaardigheden niet geleerd heeft kan gewoon niet meekomen, en een leven gevuld met kansloosheid tegemoet gaan (en dat waarschijnlijk ook aan hun kinderen doorgeven. Dat is nog een aspect aan dit hele verhaal, je kunt van een groep die zelf al niet goed kunnen lezen en schrijven niet verwachten dat ze hun kinderen zelfstandig daarboven weten te verheffen. Als je niet ingrijpt is het probleem bij de volgende generatie dus nog groter).
Ah, nu begrijp ik uw gemis probleem. Vandaar telkens uw ontevreden reacties, want het gaat om geld?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn vaardigheden waar de jongere generaties niets aan hebben, want de oudere schrijvers zijn doof voor mensen zonder teveel geld.
Het gaat erom dat U evenals vele andere schrijvers doof bent voor de noden van de jongere generaties.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:43 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ah, nu begrijp ik uw gemis probleem. Vandaar telkens uw ontevreden reacties, want het gaat om geld?
Triest!
Dat is dus wat u ervan maakt.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Het gaat erom dat U evenals vele andere schrijvers doof bent voor de noden van de jongere generaties.
Antwoord op je vraag: Ja. Kijk voor de gein eens naar wat topicstarters allemaal uit hun gebroken pen weten te toveren aan ellende.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:22 schreef hondonspain het volgende:
tegenwoordig kun je zelfs youtube links aan gemini geven en die geeft je dan een mooi overzichtquote:Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom zou je schrijven als je chatgpt kan laten typen of een filmpje kan kijken.
En groenten zijn vies.
Precies. Typ slechts 1 keer free palestaine in en je krijgt een volledig onderbouwd overzicht van hoe het oorspronkelijke Palestijnse rijk door de Joden is afgepakt en dat die geniepige joden nu nog steeds aan het suisideren zijn.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:40 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
tegenwoordig kun je zelfs youtube links aan gemini geven en die geeft je dan een mooi overzicht
Ja, zonder achtergrondkennis heb je niet veel aan die computer.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ook in het buitenland is dit een probleem. Ik werk met studenten. Generaties die zijn opgegroeid met een smartphone (of komt het door COVID) willen minder, kunnen minder en zijn niet bereid om een flinke inspanning te leveren. Maar ze hebben wel een grote bek en hebben verbijsterend veel zelfvertrouwen.
Deze generatie (althans, in Australiė) verwacht dat ze zonder inspanning hun diploma kunnen halen.
Laatst nog practica van eerstejaarsstudenten beoordeeld; ik doe dit nu voor het derde jaar. In het eerste jaar lukte het iedere groep om de experimenten op tijd af te hebben. Vorig jaar zat de klad er al in (50/50) en dit jaar kon maar een van de zeven groepen hetzelfde experiment tot een goed einde brengen.
Op mijn vraag waarom ze de experimenten niet af hadden, was het antwoord vaak “niet genoeg tijd”. Maar ze hadden er gewoonweg niet goed over nagedacht. Het niveau was er niet. Zelfs met drie keer zo veel tijd was het niet gelukt, omdat ze het probleem niet volledig doorgrond hadden.
Pappen en nathouden.
Zelfs als hele slimme autodidact heb je dezelfde problemen, omdat je niet tussen de mensen hebt gezeten waar je mee kon communiceren en je zonder dat papiertje niet aan de juiste baan komt.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik heb een neefje die zo'n voortijdig schoolverlater was, tegen kinderen die het echt consequent verdommen om naar school te gaan is niet zo veel opgewassen. Dwingen naar school te gaan? Schiet je niets mee op, al krijg je hem in een klas dan is hij er binnen no time weer uitgestuurd. Naar een school voor moeilijke gevallen? Ook daar wordt je geacht in ieder geval iets te leren, en dat doet hij niet. Straf? Doet hij ook niet of lacht hij om. Boetes? Belanden bij de verzorgers. Inmiddels is hij over de 20, zonder diploma's, met een net zo kansloze vriendin, een ongewilde baby, veroordelingen en schulden voortkomend uit domme keuzes, en talloze omgeschoolde baantjes die hij hoogstens een paar maanden volhoudt. Een jaartje overdoen is over iemand gehele loopbaan bezien niet zo erg, en iemand die een lager niveau doet dan eigenlijk mogelijk is kan dat later stapelen, als de motvatie er tenminste is. Iemand die echter helemaal de basisvaardigheden niet geleerd heeft kan gewoon niet meekomen, en een leven gevuld met kansloosheid tegemoet gaan (en dat waarschijnlijk ook aan hun kinderen doorgeven. Dat is nog een aspect aan dit hele verhaal, je kunt van een groep die zelf al niet goed kunnen lezen en schrijven niet verwachten dat ze hun kinderen zelfstandig daarboven weten te verheffen. Als je niet ingrijpt is het probleem bij de volgende generatie dus nog groter).
Met de mond.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:40 schreef mvdejong het volgende:
Maar we zetten wel in Nederland in op een kennis-economie.
Djelano en Klaas zitten net zo goed op TikTok en zo, idd.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:26 schreef timmmmm het volgende:
1. Saucijzenbroodjequote:
mussolini?quote:
En nu in het Nederlandsquote:Op donderdag 20 november 2025 14:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn vaardigheden waar de jongere generaties niets aan hebben, want de oudere schrijvers zijn doof voor mensen zonder teveel geld.
Het is hbo. HBO is een streamingdienst.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En weer is er een eenzijdige focus op taalvaardigheden. Ik ken hele volksstammen aan HBO en universitair geschoolden die niet in staat zijn eenvoudig rekenwerk te doen, geen snars van natuurkunde of scheikunde begrijpen, in Homeopathie en andere onzin willen geloven, denken dat je van pijpen zwanger kan raken.
Legt hele onderwijssysteem lijkt al decennialang gericht te zijn op het halen van examens en niet op daadwerkelijk vaardigheden aan te leren. En talen leren? Meer dan gebroken steenkolen Amerikaans is het niet.
Hun mobieltje is misschien ondertussen bijna vergroeid met hun hand, maar nog niet met hun hersenen. Niet dat dat iets zou helpen, maar dat moeten we eerst ondervinden.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En weer is er een eenzijdige focus op taalvaardigheden. Ik ken hele volksstammen aan HBO en universitair geschoolden die niet in staat zijn eenvoudig rekenwerk te doen, geen snars van natuurkunde of scheikunde begrijpen, in Homeopathie en andere onzin willen geloven, denken dat je van pijpen zwanger kan raken.
Legt hele onderwijssysteem lijkt al decennialang gericht te zijn op het halen van examens en niet op daadwerkelijk vaardigheden aan te leren. En talen leren? Meer dan gebroken steenkolen Amerikaans is het niet.
"De helft van de bevolking heeft een IQ onder de 100."quote:Op donderdag 20 november 2025 18:26 schreef ricky3 het volgende:
"Een op de zes leerlingen is moslim"
ik kijk altijd die videos van deze man. niet normaal hilarisch. weet nog steeds niet of deze filmpjes nou echt zijn of niet. deze is net uit:quote:Op donderdag 20 november 2025 12:22 schreef hondonspain het volgende:
Kijk en daar gaat het al mis.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Mensen die op schrijffoutjes letten zijn eigenlijk nog een stuk erger.
Jij bent dus ook al doof voor de noden van de jongere generaties. Goed dat ik dat weet. Jij bent nummer 3.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:27 schreef Mano_ het volgende:
En hiervoor moeten we de planeet redden? Echt niet, neem het ervan nu het nog kan.
Schrijven is een vaardigheid waar de jongere generaties niets aan hebben want de meeste schrijvers zijn doof voor de noden van de jongere generaties.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:29 schreef TLC het volgende:
Kinderen die niet vatsoenlijk kunnen schrijfen
Echt vaardig ben jij er iig niet inquote:Op donderdag 20 november 2025 20:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Schrijven is een vaardigheid waar de jongere generaties niets aan hebben want de meeste schrijvers zijn doof voor de noden van de jongere generaties.
Jij lijkt blind voor PI'squote:Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent dus ook al doof voor de noden van de jongere generaties. Goed dat ik dat weet. Jij bent nummer 3.
Torrentje is het zoontje van @Klopkoek en @Mikeyttquote:Op donderdag 20 november 2025 20:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Jij lijkt blind voor PI's
Maar mag ik wel op je lijstje blijven staan?
quote:Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom zou je schrijven als je chatgpt kan laten typen of een filmpje kan kijken.
En groenten zijn vies.
Bedrijven profileren zich ook graag als je vriend.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:15 schreef Aether het volgende:
Dit is ook al minstens 20 jaar te zien aan het veranderen van teksten in bijvoorbeeld winkels: korte zinnen met meer bezittelijke voornaamwoorden. We noemden dat toen vaak Hema of IKEA-taal.
Ik ben op aanraden van mezelf “Life at the bottom” aan het herlezen. Het boek is geschreven door een Britse arts die in een gevangenis en ziekenhuis met de Britse onderklasse werkt, eind jaren 90.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:09 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik kijk altijd die videos van deze man. niet normaal hilarisch. weet nog steeds niet of deze filmpjes nou echt zijn of niet. deze is net uit:
Bekijk deze YouTube-video
die mensen moeten wel aan het trollen zijn
toch?
toch?
P-S-Y-I-E-N-C-E
Dat is natuurlijk niet eerlijk, want als fysicus ben je een wetenschapper en een harde Beta. Je geilt op feiten en verbanden. Terwijl het gros van de mensen het moet hebben van weetjes van horen zeggen. Enige interne cohesie is mooi meegenomen, maar geen eis. Daarom werkt marketing ook zo geweldig.quote:Op vrijdag 21 november 2025 01:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben op aanraden van mezelf “Life at the bottom” aan het herlezen. Het boek is geschreven door een Britse arts die in een gevangenis en ziekenhuis met de Britse onderklasse werkt, eind jaren 90.
“Wasting police time” van P.C. Copperfield en “It's Your Time You're Wasting: A Teacher's Tales of Classroom Hell” door Frank Chalk, zijn op dezelfde manier geschreven en bestaan uit vergelijkbare anecdotes door een Britse politieman en Britse leraar.
Als maar 10% van wat ze beschrijven waar is, en op Nederland toepasbaar is, dan snap ik wel waarom zo veel mensen zo weinig weten.
Dit moet wel AI zijn.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:09 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik kijk altijd die videos van deze man. niet normaal hilarisch. weet nog steeds niet of deze filmpjes nou echt zijn of niet. deze is net uit:
die mensen moeten wel aan het trollen zijn
toch?
toch?
P-S-Y-I-E-N-C-E
Niet alleen jeugd..quote:Op vrijdag 21 november 2025 05:39 schreef Meningbastion het volgende:
De jeugd van tegenwoordig kijkt liever de hele dag wezenloos naar tiktok-fimpjes dan zich te concentreren op zaken die er echt toe doen.
Zoek op YT ook eens op 'brainrot'.quote:Op vrijdag 21 november 2025 05:39 schreef Meningbastion het volgende:
De jeugd van tegenwoordig kijkt liever de hele dag wezenloos naar tiktok-fimpjes dan zich te concentreren op zaken die er echt toe doen.
Dagt 't nie. Wollah brur dese shit iz lau.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Jei bend anders ook geen goet vorbeelt met je 'gesteld' en 'jeugd'.
Alsof boomers niet met zijn allen 'direkt' 'kado' schrijven en wanneer iets in meervoud is "kado,s" en "buro,s" met een , die als ' dientquote:Op vrijdag 21 november 2025 06:37 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik merk het op het werk ook. Een mail bevat standaard meerdere spelfouten als deze afkomstig is van een jonger iemand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |