'Gewoon ongeldig verklaren'?quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat als er buitensporige televote-trends zijn dat ze ze ook gewoon ongeldig kunnen verklaren per land en de jury gebruiken.
Dit vind ik misschien het alleroneerlijkst aan deze situatie; dat hierdoor de échte fans de dupe zijn omdat we nou eenmaal een moreel kompas hebbenquote:Op vrijdag 21 november 2025 11:36 schreef Greys het volgende:
Afijn, Israël blijft.
De EBU vertrouwt er gewoon op dat genoeg fans alsnog kijken en kaarten kopen voor de shows onder de noemer 'ach ja het is kut en ik zou het boycotten maar dan roep ik wel gewoon ff boe als dat land moet en dan heb ik m'n plicht weer gedaan en verder yayyyyy!'
En de EBU gaat daar waarschijnlijk gelijk in hebben in dat vertrouwen. Want genoeg mensen gaan dit gewoon alsnog doen ondanks hun maandenlange boosheid. En zo komen ze bij de EBU in de toekomst overal mee weg, want hoera gezellig doen godverredomme!
Gisteren was het grote songfestivalfeest. Het feest voelde meer Eurovision dan dat ESF zelf afgelopen 2 jaar is geweest. Iedereen is in een feeststemming, geen polarisatie, geen politieke inmengingen, de artiesten genieten er duidelijk van en krijgen alle vrijheid. Precies hoe Eurovision hoort te zijn .quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:36 schreef Greys het volgende:
Afijn, Israël blijft.
De EBU vertrouwt er gewoon op dat genoeg fans alsnog kijken en kaarten kopen voor de shows onder de noemer 'ach ja het is kut en ik zou het boycotten maar dan roep ik wel gewoon ff boe als dat land moet en dan heb ik m'n plicht weer gedaan en verder yayyyyy!'
En de EBU gaat daar waarschijnlijk gelijk in hebben in dat vertrouwen. Want genoeg mensen gaan dit gewoon alsnog doen ondanks hun maandenlange boosheid. En zo komen ze bij de EBU in de toekomst overal mee weg, want hoera gezellig doen godverredomme!
Als we meedoen, zeg ik mijn lidmaatschap op.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:59 schreef Niels93 het volgende:
AVROTROS doet vrijdag nog geen mededelingen over het aangekondigde pakket van maatregelen van de European Broadcasting Union (EBU) over het songfestival. De omroep gaat pas na de Algemene Vergadering van begin december inhoudelijk reageren, laat een woordvoerder desgevraagd weten.
https://www.rtl.nl/boulev(...)gfestivalmaatregelen
Ja! Maar daar dwaalt de EBU de laatste jaren meer en meer van weg. Toen met Joost al en nu dit alles *gebaart weids* weer. Rusland eruit was geen enkel probleem maar als het een land betreft dat veel meer geld mee brengt is het ineens alle registers open trekken en andere omroepen dwingen er gewoon gazallagggg mee op een podium te gaan staan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gisteren was het grote songfestivalfeest. Het feest voelde meer Eurovision dan dat ESF zelf afgelopen 2 jaar is geweest. Iedereen is in een feeststemming, geen polarisatie, geen politieke inmengingen, de artiesten genieten er duidelijk van en krijgen alle vrijheid. Precies hoe Eurovision hoort te zijn .
Dit klinkt alsof ze ervoor gaan vallen en hun poot niet stijf houden. Anders hadden ze - net als de vorige tussentijdse update na het staakt het vuren - gewoon weer resoluut gezegd dat zolang ze meedoen zij niet meedoen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:59 schreef Niels93 het volgende:
AVROTROS doet vrijdag nog geen mededelingen over het aangekondigde pakket van maatregelen van de European Broadcasting Union (EBU) over het songfestival. De omroep gaat pas na de Algemene Vergadering van begin december inhoudelijk reageren, laat een woordvoerder desgevraagd weten.
https://www.rtl.nl/boulev(...)gfestivalmaatregelen
Ja. Dit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:42 schreef Cee het volgende:
EBU dat Israël nog steeds een platform blijft geven is een beetje als het opleuken van het tinder profiel van een misbruiker.
Hahaha same.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als we meedoen, zeg ik mijn lidmaatschap op.
Ik ben destijds ook lid geworden omdat je dan kaartjes voor de family show voor het ESF in Rotterdam kon kopen. Die goede oude tijdquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha same.
Ik ben nog steeds lid sinds ze ooit een actie ergens voor hadden voor kaartjes voor iets ESF-erigs. Nooit meer opgezegd. Ga ik echt wel doen als ze nu alsnog buigen.
Ze zullen mij niet missen maar dat interesseert me niet. Gaat om het gevoel. Nooit buigen voor machtswellustelingen (looking at you, EBU) om er bij te mogen horen.
Maar zo ver is het nog niet.
We zullen zien. Gezien hun eerdere stelligheid hou ik toch nog hoop.
Die goeie ouwe tijd, toen je om stipt 9 uur met een noodgang kaartjes ging proberen te bemachtigen, die uiteindelijk nog tot ver in de avond ruim voldoende beschikbaar warenquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben destijds ook lid geworden omdat je dan kaartjes voor de family show voor het ESF in Rotterdam kon kopen. Die goede oude tijd.
Ok, Corona was k*t, maar dat lag buiten ieders macht. Ik vind dit veel erger.
Jup. Zeker weten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:24 schreef Fred_B het volgende:
Overigens gaan de Arans, de Richards en de Raadgevers enzo nu natuurlijk de druk opvoeren op Avrotros om toch maar mee te doen, omdat dat voor hun financieel beter uitkomt.
Ik lees dit dat met "the topic" het pakket aan maatregelen bedoeld wordt. Dat daar niets meer aan gewijzigd kan worden maar dat elk land moet bepalen of dat voor hen voldoende is om mee te doen. Dit staat volgens mij helemaal los van de Israel wel/niet-discussie.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Greys het volgende:
Also:
"Members meeting at the EBU’s General Assembly at the beginning of December will be asked to consider this package of measures and safeguards and decide if they are sufficient to meet their concerns around participation without having a vote on the topic."
Betekent dit nou 'Israël blijft sowieso, dat hebben wij als EBU al besloten en daar mogen jullie als omroep toch niet meer over stemmen ondanks eerdere berichten, je mag alleen nog zelf weten of je deze maatregelen genoeg vindt en anders opbokken'?
Of interpreteer ik dit nou verkeerd?
Hm. Ja ik twijfel. Want tegelijkertijd kwam er een ander bericht van NRK (geloof ik?) dat het stemmen over Israël daadwerkelijk van de baan is en dat omroepen alleen nog zich mogen uiten of ze dit pakket voldoende vinden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik lees dit dat met "the topic" het pakket aan maatregelen bedoeld wordt. Dat daar niets meer aan gewijzigd kan worden maar dat elk land moet bepalen of dat voor hen voldoende is om mee te doen. Dit staat volgens mij helemaal los van de Israel wel/niet-discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |