abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219281659
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Enkele mensen in dit topic willen dat die wordt gedeporteerd.
Oké, wie precies dan?
  zondag 16 november 2025 @ 21:35:20 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219281670
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oké, wie precies dan?
Lyrebird bijvoorbeeld
pi_219281702
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lyrebird bijvoorbeeld
Ik zie nergens dat hij deportaties voorstaat. Is dat een staaltje invulling van jouw kant of heb je een voorgeschiedenis met 1 user waardoor je dit allemaal op het hele topic projecteert?
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 21:49:43 #124
441859 crew  Lenny77
pi_219281819
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Enkele mensen in dit topic willen dat die wordt gedeporteerd.
:?
Volgens mij heeft dit letterlijk NIEMAND hier gezegd!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219282131
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 17:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee we nemen het op voor de rechtsstaat waarin blijkbaar geen recht bestaat om een hand te krijgen maar wel om dat op religieuze basis niet te hoeven geven.

Hoe stom en achterlijk je dat kuisheidsdenken ook mag vinden. Het is geen reden om de rechtsstaat dan maar bij het oud vuil te zetten.

Maar dat is wel een beetje wat weer duidelijk wordt in dit topic. Voor rechtsconservatieve lui zijn burgerrechten enkel nuttig wanneer het hun eigen belangen dient. Ligt het gelijk een keer bij mensen die je niet leuk vind, zoals moslims, dan kan het meteen het raam uit. Die ware aard wordt wel duidelijk.
Wat een vileine en bovenal laffe beschuldiging. De schaamte voorbij…
  maandag 17 november 2025 @ 00:53:52 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219282688
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:39 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik zie nergens dat hij deportaties voorstaat. Is dat een staaltje invulling van jouw kant of heb je een voorgeschiedenis met 1 user waardoor je dit allemaal op het hele topic projecteert?
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:?
Volgens mij heeft dit letterlijk NIEMAND hier gezegd!
Tot uw dienst
Lyrebird in NWS / Werknemer weigert hand te schudden vrouw, krijgt schadevergoeding
pi_219282698
Hmm iemand in zijn proeftijd dacht ik altijd dat je zonder reden iemand gewoon kunt ontslaan. Toch nog een schadevergoeding.

Lees net dat discriminatie, ziekte, zwangerschap, geslacht, dat het niet zo maar mag. Maar ja, je zou toch denken dat een werkgever zich in dit geval ook gediscrimineerd voelt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Cherni op 17-11-2025 01:12:07 ]
pi_219282749
quote:
Je vertelt de halve waarheid. Of aanpassen of verhuizen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 17 november 2025 @ 07:02:53 #129
3542 Gia
User under construction
pi_219282997
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 16:45 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij eist geen enkele moslim dat er toiletgroepen weg moeten of enkel halalvlees moet zijn.

Ik beweer ook nergens dat moslims dit eisen. Het gaat erom dat dit voor ze gedaan wordt. Er wordt ruimte gemaakt voor een gebedsruimte, varkensvlees wordt uit kantines geweerd op plekken waar veel moslims komen, want voor niet moslims zijn er voldoende alternatieven.

Ze worden gepamperd! Door mensen met invloed die willen deugen.

En daar moeten we met z'n allen gewoon eens mee ophouden. Ze mogen hier wonen, maar moeten rekening houden met onze normen, waarden en gewoontes.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 07:14:21 #130
441859 crew  Lenny77
pi_219283020
quote:
Ik lees het woord deporteren niet O-)
Hij schrijft ook niet: gooi hem op het vliegtuig!

Maar ok, ik snap wat je bedoelt. Die had ik even gemist.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 17 november 2025 @ 07:18:13 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219283031
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 01:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je vertelt de halve waarheid. Of aanpassen of verhuizen.
Ja dat klinkt dus alsof dat verhuizen dan verplicht is. Anders is het een weinig zinnig voorstel.
  maandag 17 november 2025 @ 07:21:48 #132
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219283040
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat klinkt dus alsof dat verhuizen dan verplicht is. Anders is het een weinig zinnig voorstel.
Wat begrijpen mensen niet aan vrijheid van Godsdienst? 'Ja dat hou je maar achter de voordeur': zegt men dan. Alsof de tien geboden ook alleen maar achter de voordeur gelden. :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 17 november 2025 @ 07:51:44 #133
3542 Gia
User under construction
pi_219283171
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat begrijpen mensen niet aan vrijheid van Godsdienst? 'Ja dat hou je maar achter de voordeur': zegt men dan. Alsof de tien geboden ook alleen maar achter de voordeur gelden. :')
Vrijheid van godsdienst betekent niet dat een land, gemeente, werkgever, buren etc.... zich in moeten spannen om het voor jou mogelijk te maken je geloof te belijden zoals jij dat wenst. Dus het eisen/krijgen van gebedsruimtes op werkplekken en scholen, slaat helemaal nergens op. Of in ziekenhuizen een vrouwelijke arts eisen voor een vrouw. Om maar even twee zijstraten te noemen.

Je mag geloven wat je wilt, wordt daar niet om vervolgd, maar in je eigen tijd, met je eigen inspanning. Wij hoeven geen inspanning te leveren om voor jullie je geloofsbelijdenis mogelijk te maken. Dat doe je maar lekker zelf, op je eigen kosten.

En ja, in feite gelden de 10 geboden alleen 'achter de voordeur' en voor jezelf. Het zijn geen wetten, behoudens de overeenkomstige: "Gij zult niet doden". Maar die wetten zijn niet gemaakt gebaseerd op de 10 geboden, omdat God het zei.
pi_219283178
In veel culturen is een handdruk een standaardteken van respect. Als iemand die weigert, kan dat worden gezien als:

afstandelijk
onbeleefd
afwijzend

Niet omdat de weigering objectief fout is, maar omdat de norm zo sterk is dat afwijking meteen opvalt.
pi_219283197
quote:

[..]
Waarom zou ik daar rekening mee moeten houden? Het is niet alleen een teken van respectloos gedraag en superioriteit tegenover de vrouw maar ook gewoon hypocriet. Het zijn dezelfde mensen die gaan janken als ik hun geen hand geef want "jaar maar volgens mij geloof zjin (insert geloof) minderwaardig".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 17 november 2025 @ 07:59:55 #136
3542 Gia
User under construction
pi_219283202
quote:
16s.gif Op maandag 17 november 2025 07:52 schreef High_Tech het volgende:
In veel culturen is een handdruk een standaardteken van respect. Als iemand die weigert, kan dat worden gezien als:

afstandelijk
onbeleefd
afwijzend

Niet omdat de weigering objectief fout is, maar omdat de norm zo sterk is dat afwijking meteen opvalt.
We weten ook niet hoe het gegaan is, dit incident.
Als die man binnenkomt en die vrouw steekt haar hand uit en hij negeert haar volkomen, dan is het een eerste klas hufter en is ontslag m.i. terecht.
Als hij netjes tegen die vrouw zegt dat hij vanwege zijn geloof geen hand kan geven, dan is er m.i. niets aan de hand.

Maar iets zegt me dat hij vond dat zij dat maar had moeten weten en daar maar rekening mee had moeten houden. "De islam is nu al zolang in Nederland dat men dit toch wel behoort te weten!" Toch??
pi_219283253
quote:

[..]
Niks mis met bepaalde geboden.
Maar veel zaken uit religies stroken niet met westerse normen en waarden, die hebben niks met geboden of verboden te maken...
  maandag 17 november 2025 @ 08:11:08 #138
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219283261
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Vrijheid van godsdienst betekent niet dat een land, gemeente, werkgever, buren etc.... zich in moeten spannen om het voor jou mogelijk te maken je geloof te belijden zoals jij dat wenst. Dus het eisen/krijgen van gebedsruimtes op werkplekken en scholen, slaat helemaal nergens op. Of in ziekenhuizen een vrouwelijke arts eisen voor een vrouw. Om maar even twee zijstraten te noemen.

Je mag geloven wat je wilt, wordt daar niet om vervolgd, maar in je eigen tijd, met je eigen inspanning. Wij hoeven geen inspanning te leveren om voor jullie je geloofsbelijdenis mogelijk te maken. Dat doe je maar lekker zelf, op je eigen kosten.

En ja, in feite gelden de 10 geboden alleen 'achter de voordeur' en voor jezelf. Het zijn geen wetten, behoudens de overeenkomstige: "Gij zult niet doden". Maar die wetten zijn niet gemaakt gebaseerd op de 10 geboden, omdat God het zei.
Je mag niet eisen dat iemand je een hand geeft en anders die persoon maar ontslaat. :s)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219283298
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je mag niet eisen dat iemand je een hand geeft en anders die persoon maar ontslaat. :s)
Nee?
Als je een bepaalde functie hebt waar je veel met mensen in contact komt, lijkt mij het normaal dat diegene iedereen een hand kan geven.

Zeker als je als werkgever bij het aannametraject al ter sprake brengt.
pi_219283314
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:59 schreef Gia het volgende:

Maar iets zegt me dat hij vond dat zij dat maar had moeten weten en daar maar rekening mee had moeten houden. "De islam is nu al zolang in Nederland dat men dit toch wel behoort te weten!" Toch??
We weten niet hoe het precies is gegaan, maar je kunt niet van ieder individu verwachten dat ze alle gebruiken kennen, dus duidelijke communicatie is belangrijk.
  maandag 17 november 2025 @ 08:28:32 #141
3542 Gia
User under construction
pi_219283368
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Wel voor onfatsoenlijk gedrag. Het zou fatsoenlijk zijn geweest als hij netjes had aangegeven dat hij vanwege zijn geloof vrouwen geen hand geeft.
  maandag 17 november 2025 @ 09:12:48 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219283680
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee?
Als je een bepaalde functie hebt waar je veel met mensen in contact komt, lijkt mij het normaal dat diegene iedereen een hand kan geven.

Zeker als je als werkgever bij het aannametraject al ter sprake brengt.
Als hij nou accountmanager was geweest, en bij klanten langs moest, dan was het een redelijke eis geweest, aangezien je nou eenmaal niet van alle klanten kan verwachten dat ze het waarderen. Dus dan kun je beter ook geen strenge moslim aannemen.

Maar deze kerel is een IT'-supportmedewerker. Dat is dus vooral kapotte muizen vervangen en inlogaccounts aanmaken voor ander personeel. Dus het is volstrekt niet relevant voor zijn werk of hij handen geeft/
pi_219283728
Persoonlijk raak ik ook liever geen moslims aan dus ik zie het probleem niet zo.
Conscience do cost.
pi_219283743
quote:
16s.gif Op maandag 17 november 2025 07:52 schreef High_Tech het volgende:

afstandelijk
onbeleefd
afwijzend

Klopt, ik merk dat op mijn werk.
pi_219283795
Sowieso vind ik dat mensen die een belachelijke religie met bijbehorende opvattingen niet mee samen valt te werken.

Ook een collega gehad die bepaalde "opvattingen" had tov homo's, vrouwen, Joden...
En liegen kon ie ook goed.

Blij dat ie opgetieft is.
  maandag 17 november 2025 @ 09:42:38 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219283826
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 09:36 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso vind ik dat mensen die een belachelijke religie met bijbehorende opvattingen niet mee samen valt te werken.

Ook een collega gehad die bepaalde "opvattingen" had tov homo's, vrouwen, Joden...
En liegen kon ie ook goed.

Blij dat ie opgetieft is.
Je mag van hem verwachten dat hij zijn mening daarover voor zich houdt ja.
pi_219283836
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je mag van hem verwachten dat hij zijn mening daarover voor zich houdt ja.
Dat deed ie dus niet.
Verschrikkelijke vent..
  maandag 17 november 2025 @ 11:44:48 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219284467
quote:

[..]
De tien geboden gelden wettelijk gezien inderdaad niet in de publieke ruimte. Eert uw vader en uw moeder. Geen ijdel gebruik van de hoogste naam. Rust op de zevende dag. Eer Hem boven alles. Kuisheid, dingen van uw naaste begeren.

Allemaal niet af te dwingen, of wel?
pi_219284512
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 18:49 schreef potjecreme het volgende:
Ik werk bij de overheid met veel klantcontact en sinds covid schudden wij geen handen met klanten. Gaat prima. Een enkeling vindt het respectloos. Zelf 1 maal meegemaakt dan een man raar reageerde. Mensen nemen het heel persoonlijk.
Ik vind geen hand schudden ook vreemd, zakelijk gezien, of bv bij een arts, voelt heel respectloos dat je maar gewoon binnenwandelt en ergens hallo roept. :') Verder uiteraard heel begrijpelijk dat het op veel plekken niet meer gebeurt. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219284626
Hmmm.... er is één vrouw die geen last meer heeft van dit probleem.

https://www.telegraaf.nl/(...)elweg/105483020.html

Op de Duitse A45 zijn twee lichaamsdelen gevonden. Het gaat vermoedelijk om twee vrouwelijke handen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')