Dat bewijs is geleverd. Alleen jij wil dat niet zien.quote:Op zondag 16 november 2025 16:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak ik moet herhalen dat bij ontslag binnen de proeftijd het bewijs dat er discriminatie in het spel is geleverd moet worden en niet andersom…
Ja ik vind dus van wel.quote:Op zondag 16 november 2025 17:14 schreef dop het volgende:
[..]
Omdat jij niet aannemelijk kunt maken dat hij jouw discrimineert, mijn voorbeeld is duidelijk genoeg, als jij een man niet wil aanraken of wil worden aangeraakt door een man is dat ook niet automatisch discriminatie.
Hij heeft letterlijk aangegeven dat het was vanwege haar vrouw zijn.quote:Op zondag 16 november 2025 17:14 schreef dop het volgende:
[..]
Omdat jij niet aannemelijk kunt maken dat hij jouw discrimineert, mijn voorbeeld is duidelijk genoeg, als jij een man niet wil aanraken of wil worden aangeraakt door een man is dat ook niet automatisch discriminatie.
Ok. Vertel maar eens waaruit het BLIJKT. En niet cherrypicken uit de uitspraak, gewoon in eigen woorden.quote:Op zondag 16 november 2025 17:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat bewijs is geleverd. Alleen jij wil dat niet zien.
Hij discrimineert niet om het discrimineren. Hij beoefend zijn geloof. COA had na dit incident met hem kunnen afspreken dat hij in het vervolg niemand een hand geeft en zo iedereen gelijk behandeld.quote:Op zondag 16 november 2025 17:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Tja waarom telt mijn reden van discriminatie niet en de zijne wel?
Dat betekent toch dat zijn discriminatie erger is dan de mijne?
Waarom mag ik er niet op blijven hangen maar krijgt hij wel meer dan 30.000 euro voor zijn discriminatie?
Een geloof wat vrouwen als minderwaardig ziet.quote:Op zondag 16 november 2025 17:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij discrimineert niet om het discrimineren. Hij beoefend zijn geloof. COA had na dit incident met hem kunnen afspreken dat hij in het vervolg niemand een hand geeft en zo iedereen gelijk behandeld.
Maar hysterische Gerda wilde en moest er per se een zaak van maken.
Dat heb ik al gedaan. Je wil het niet inzien. En nogmaals deze blindheid vermommen als mening en hierop een uitspraak niet geloven, is schadelijke voor onze rechtspraak.quote:Op zondag 16 november 2025 17:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok. Vertel maar eens waaruit het BLIJKT. En niet cherrypicken uit de uitspraak, gewoon in eigen woorden.
Ach, nu ligt het weer aan degene die overduidelijk werd gediscrimineerd.quote:Op zondag 16 november 2025 17:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij discrimineert niet om het discrimineren. Hij beoefend zijn geloof. COA had na dit incident met hem kunnen afspreken dat hij in het vervolg niemand een hand geeft en zo iedereen gelijk behandeld.
Dit gebaar heeft niets met minderwaardigheid te maken. Ook zoiets hoe mensen dit maar blijven rondpompen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een geloof wat vrouwen als minderwaardig ziet.
De bijbel (en koran ook) staat vol met goedkeuring van slavernij. Misschien slavernij maar weer terug, want anders discrimineer je gelovigen???
Welke post dan?quote:Op zondag 16 november 2025 17:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan. Je wil het niet inzien. En nogmaals deze blindheid vermommen als mening en hierop een uitspraak niet geloven, is schadelijke voor onze rechtspraak.
Ja, blijf ontkennen dat de Islam de vrouw niet als minderwaardig ziet. Daarmee win je aan geloofwaardigheid.quote:Op zondag 16 november 2025 17:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit gebaar heeft niets met minderwaardigheid te maken. Ook zoiets hoe mensen dit maar blijven rondpompen.
Tja ze zijn er erg in blijven hangen en hadden totaal niet de behoefte om een oplossing te zoeken.quote:Op zondag 16 november 2025 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, nu ligt het weer aan degene die overduidelijk werd gediscrimineerd.
Ik word echt kotsmisselijk van dat idiote geloof waarbij sommige groepen meer slachtoffer zijn dan anderen en vrouwen dan vervolgens lekker aan het kortste eind mogen trekken.
Andere geloven ook. Waarom is de Islam voor sommigen toch zoveel enger?quote:Op zondag 16 november 2025 17:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, blijf ontkennen dat de Islam de vrouw niet als minderwaardig ziet. Daarmee win je aan geloofwaardigheid.
Hop nu is ze weer hysterisch...quote:Op zondag 16 november 2025 17:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En ook nog door de COA zelf.quote:Op zondag 16 november 2025 17:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat bewijs is geleverd. Alleen jij wil dat niet zien.
Omdat dat geloof veel agressiever is en onderdrukkend.quote:Op zondag 16 november 2025 17:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Andere geloven ook. Waarom is de Islam voor sommigen toch zoveel enger?
Ik zie feministen in dit topic andere vrouwen uitmaken voor hysterisch in een poging tot het verdedigen van een vrouwonderdrukkend geloof, om een post later zich doodleuk af te vragen waarom iedereen dat geloof toch zo eng vindt.quote:Op zondag 16 november 2025 17:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Omdat dat geloof veel agressiever is en onderdrukkend.
En terecht!quote:Op zondag 16 november 2025 17:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja ze zijn er erg in blijven hangen en hadden totaal niet de behoefte om een oplossing te zoeken.
vanwege zijn geloofsovertuigingquote:Op zondag 16 november 2025 17:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft letterlijk aangegeven dat het was vanwege haar vrouw zijn.
Ga je eens verdiepen in de context en de oorsprong van het niet handeschudden.quote:Echt, waar bij het ene discriminatie geval een vermoeden door jou wordt geaccepteerd is bij het letterlijk verklaren door de dader er twijfel???
Zo zie je maar hoe de basishouding dat moslims beschermd moeten worden tegen de boze buitenwereld het zicht vertroebelt.
Ik kan er ook niet bij met mijn verstandquote:Op zondag 16 november 2025 17:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zie feministen in dit topic andere vrouwen uitmaken voor hysterisch in een poging tot het verdedigen van een vrouwonderdrukkend geloof, om een post later zich doodleuk af te vragen waarom iedereen dat geloof toch zo eng vindt.
Dat is toch wel de ultieme vorm van brainwashing, als zelfs linkse feministen het op gaan nemen voor de islam en zich tegen hun eigen groep keren.
Ik ben tegen alle religies. Wat je achter je voordeur doet, zelf weten. Maar ik geef jou geen hand omdat je vrouw bent? Donderstraal een eind op zich met je verachtelijke gedachtengoed.quote:Op zondag 16 november 2025 17:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Andere geloven ook. Waarom is de Islam voor sommigen toch zoveel enger?
Het ‘woke’ geloof maakt dit soort idioterie mogelijk.quote:Op zondag 16 november 2025 17:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zie feministen in dit topic andere vrouwen uitmaken voor hysterisch in een poging tot het verdedigen van een vrouwonderdrukkend geloof, om een post later zich doodleuk af te vragen waarom iedereen dat geloof toch zo eng vindt.
Dat is toch wel de ultieme vorm van brainwashing, als zelfs linkse feministen het op gaan nemen voor de islam en zich tegen hun eigen groep keren.
dat kun je zo zien, ik ben het in de basis zelfs met je eens, geloof is vaak een vorm van onderdrukkingquote:Op zondag 16 november 2025 17:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een geloof wat vrouwen als minderwaardig ziet.
Je heb recht op die mening, maar je zult vast ook ervaringen hebben met gelovigen waar uit het tegendeel blijkt.quote:De bijbel (en koran ook) staat vol met goedkeuring van slavernij. Misschien slavernij maar weer terug, want anders discrimineer je gelovigen???
En met jouw post bewijs je dat dat geloof geen enkele plaats heeft in een moderne maatschappij zoals de onze waarin handen schudden juist een alom vertegenwoordig teken van respect en vertrouwen is richting de ander.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
vanwege zijn geloofsovertuiging
[..]
Ga je eens verdiepen in de context en de oorsprong van het niet handeschudden.
Het is cruciaal om te begrijpen dat het weigeren van een hand zelden persoonlijk bedoeld is. Het is geen afwijzing van het individu, maar een naleving van een diepgewortelde religieuze overtuiging die fysiek contact tussen de seksen reguleert.
als atheïst ben ik het niet eens met heel veel geloofsovertuiging, en vind ik dat mij deze overtuigingen en gebruiken niet moeten worden opgelegd.
Gelukkig is het omgekeerde ook waar en zie ik dus ook geen verplichting in handen schudden, en is mijn conclusie niet automatisch discriminatie en disrespect.
Helaas wel, dit woke gedoe heeft tot “brainrot” geleid bij de aanhangers.quote:Op zondag 16 november 2025 17:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ‘woke’ geloof maakt dit soort idioterie mogelijk.
Discriminatie is discriminatie. Daarbij is het irrelevant welke achterlijke denkbeelden daaraan ten grondslag liggen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
vanwege zijn geloofsovertuiging
[..]
Ga je eens verdiepen in de context en de oorsprong van het niet handeschudden.
Het is cruciaal om te begrijpen dat het weigeren van een hand zelden persoonlijk bedoeld is. Het is geen afwijzing van het individu, maar een naleving van een diepgewortelde religieuze overtuiging die fysiek contact tussen de seksen reguleert.
als atheïst ben ik het niet eens met heel veel geloofsovertuiging, en vind ik dat mij deze overtuigingen en gebruiken niet moeten worden opgelegd.
Gelukkig is het omgekeerde ook waar en zie ik dus ook geen verplichting in handen schudden, en is mijn conclusie niet automatisch discriminatie en disrespect.
onzin we schudden elkaar de hand zonder er bij na te denken of zonder enige betekenisquote:Op zondag 16 november 2025 17:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En met jouw post bewijs je dat dat geloof geen enkele plaats heeft in een moderne maatschappij zoals de onze waarin handen schudden juist een alom vertegenwoordig teken van respect en vertrouwen is richting de ander.
ik heb voldoende respect en disrespect in mijn leven mee gemaakt, dat ik met zekerheid kan stellen dat het schudden van een hand of het wel of niet bij een religieuze groep horen, geen enkele garantie bied voor respect.quote:Het op grote schaal importeren van lieden die zich verbaal en fysiek afkeren van de kernwaarden van onze westerse maatschappij zorgt ervoor dat de omgangsvormen die wij hier al eeuwen hanteren onder druk komen te staan waarbij sommige mensen zich zelfs geroepen voelen bepaalde verworven vrijheden en omgangsvormen te beperken in een ultieme poging dan maar de gebruiken van een geloof dat 500 jaar achterloopt te faciliteren. Dat is op alle vlakken de verkeerde richting op qua beweging, want het is een hellend vlak.
Dat jij geen kennis hebt van de herkomst van het handen schudden en daarop je vurige betoog bouwt is best wel bizar.quote:Op zondag 16 november 2025 17:51 schreef dop het volgende:
[..]
onzin we schudden elkaar de hand zonder er bij na te denken of zonder enige betekenis
Ik heb niets tegen moslims, integendeel.quote:Op zondag 16 november 2025 17:45 schreef dop het volgende:
[..]
dat kun je zo zien, ik ben het in de basis zelfs met je eens, geloof is vaak een vorm van onderdrukking
[..]
Je heb recht op die mening, maar je zult vast ook ervaringen hebben met gelovigen waar uit het tegendeel blijkt.
Dus je kunt hun geloof raar vinden en zelfs niet goed snappen waarom ze bepaalde zaken voor geloven, maar dat maakt niet alle gelovigen gelijk slechte mensen met verkeerde intenties zonder respect enz.
Nee we nemen het op voor de rechtsstaat waarin blijkbaar geen recht bestaat om een hand te krijgen maar wel om dat op religieuze basis niet te hoeven geven.quote:Op zondag 16 november 2025 17:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja dat strooien van onmeetbare doemverhalen verbloemt al het hele topic je gebrek aan argumentatie en je wens tot allerlei beleid dat uit Iran lijkt te komen. Daar trappen we niet in.quote:Op zondag 16 november 2025 15:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
20% Dan is het over en sluiten. En hoe veel deugpunten je ook gescoord hebt, het maakt geen zak uit. Vraag dat maar eens aan mensen die uit Iran komen. Die hebben een bloedhekel aan moslims.
Lefty: We're on the same side bruv
Muslim: No we're not
Mijn mannelijke collega's willen ook niet dat ik ze drie zoenen geef bij het gelukkig nieuwjaar wensen. Misschien moet ik eens vragen of ze ontslagen worden.quote:Op zondag 16 november 2025 17:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja ik vind dus van wel.
Want hij geeft mij geen hand omdat ik vrouw ben.
Of je bent doelbewust aan het draaien of je gebruikt daadwerkelijk op zeer domme wijze een niet-gangbaar sociaal omgangsvorm om een punt te proberen te maken.quote:Op zondag 16 november 2025 18:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn mannelijke collega's willen ook niet dat ik ze drie zoenen geef bij het gelukkig nieuwjaar wensen. Misschien moet ik eens vragen of ze ontslagen worden.
De oorsprong van het handen schudden is niet zo eenvoudig te ontleden en te verklaren. Maar leuk dat je denkt te weten wat ik er wel of niet van weet.quote:Op zondag 16 november 2025 17:52 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat jij geen kennis hebt van de herkomst van het handen schudden en daarop je vurige betoog bouwt is best wel bizar.
Op grond van welke discriminatie? Ze zijn al man, net zoals jij.quote:Op zondag 16 november 2025 18:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn mannelijke collega's willen ook niet dat ik ze drie zoenen geef bij het gelukkig nieuwjaar wensen. Misschien moet ik eens vragen of ze ontslagen worden.
Dan heb je niet goed gegoogled. Hele boeken volgeschreven hierover. Doe even wat research zodat we een beter gesprek kunnen hebben.quote:Op zondag 16 november 2025 18:25 schreef dop het volgende:
[..]
De oorsprong van het handen schudden is niet zo eenvoudig te ontleden en te verklaren.
En dat je daarbij keiharde discriminatie van het door jou zo bewierookte islamitische geloof maar even voor het gemak “vergeet” maakt je hele betoog inhoudsloos.quote:Op zondag 16 november 2025 17:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee we nemen het op voor de rechtsstaat waarin blijkbaar geen recht bestaat om een hand te krijgen maar wel om dat op religieuze basis niet te hoeven geven.
Hoe stom en achterlijk je dat kuisheidsdenken ook mag vinden. Het is geen reden om de rechtsstaat dan maar bij het oud vuil te zetten.
Maar dat is wel een beetje wat weer duidelijk wordt in dit topic. Voor rechtsconservatieve lui zijn burgerrechten enkel nuttig wanneer het hun eigen belangen dient. Ligt het gelijk een keer bij mensen die je niet leuk vind, zoals moslims, dan kan het meteen het raam uit. Die ware aard wordt wel duidelijk.
Ja maar ze geven de vrouwen wel drie zoenen en mij niet. Dat is niet eerlijk. Weg met ze.quote:Op zondag 16 november 2025 18:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Op grond van welke discriminatie? Ze zijn al man, net zoals jij.
lijkt me niet nodig, de tijd dat we beiden controleren of we geen wapens dragen, hebben wij niet mee gemaakt. Die noodzaak is er in dat opzicht nooit voor ons geweest.quote:Op zondag 16 november 2025 18:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gegoogled. Hele boeken volgeschreven hierover. Doe even wat research zodat we een beter gesprek kunnen hebben.
Ik zou zeggen: klaag ze aan!quote:Op zondag 16 november 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar ze geven de vrouwen wel drie zoenen en mij niet. Dat is niet eerlijk. Weg met ze.
Je bent doelpalen aan het verzetten. We zijn immers ook allang de tijd gepasseerd dat mannen uit pure lust vrouwen op straat verkrachten en zijn we daarom maar vrouwen gaan bedekken, of verbieden we mensen om handen te geven hè.quote:Op zondag 16 november 2025 18:34 schreef dop het volgende:
[..]
lijkt me niet nodig, de tijd dat we beiden controleren of we geen wapens dragen, hebben wij niet mee gemaakt. Die noodzaak is er in dat opzicht nooit voor ons geweest.
In de islam is het zoenen van de hand of de wang of het voorhoofd onder mannen een teken van respect.quote:Op zondag 16 november 2025 18:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Laten we het dan ook maar vooral niet hebben over zoenende mannen in het licht van de islam, eens zien hoe jouw progressieve opmerkingen daarover binnen die geloofsgroep ontvangen zullen worden…….
Vrouwen zijn dan ook ondermaats dus verdienen meer zoenen als mannen.quote:Op zondag 16 november 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar ze geven de vrouwen wel drie zoenen en mij niet. Dat is niet eerlijk. Weg met ze.
Ik bewierrook de islam niet.quote:Op zondag 16 november 2025 18:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En dat je daarbij keiharde discriminatie van het door jou zo bewierookte islamitische geloof maar even voor het gemak “vergeet” maakt je hele betoog inhoudsloos.
Laten we het dan ook maar vooral niet hebben over zoenende mannen in het licht van de islam, eens zien hoe jouw progressieve opmerkingen daarover binnen die geloofsgroep ontvangen zullen worden…….
Veel vrouwen vinden die nieuwjaarszoenen helemaal niet leuk.quote:Op zondag 16 november 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
Joh jij gaat lopen kleuteren, over de geschiedenis, en nu ben ik het die de doelpalen verschuift.quote:Op zondag 16 november 2025 18:36 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je bent doelpalen aan het verzetten. We zijn immers ook allang de tijd gepasseerd dat mannen uit pure lust vrouwen op straat verkrachten en zijn we daarom maar vrouwen gaan bedekken, of verbieden we mensen om handen te geven hè.
Laat ze het niet wagen om te weigeren. Anders moeten ze ook ontslagen worden wegens disrespect.quote:Op zondag 16 november 2025 18:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel vrouwen vinden die nieuwjaarszoenen helemaal niet leuk.
ooh, gij koene ridderquote:Op zondag 16 november 2025 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik bewierrook de islam niet.
Ik verdedig de rechtstaat tegen figuren die die meteen het raam uit willen gooien als de uitkomst daarvan een keer niet bevalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |