De volgende dag zeker zijn appjes nalezen wat ie allemaal verstuurd had.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ben wel een beetje bijgedraaid wat betreft Wijers. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Lekker drinken met je maten tot in de late uurtjes, lekker brallen. Dan wil je nog wel eens leeglopen over het een en ander. En vervolgens je excuses aanbieden omdat jezelf ook niet meer precies weet wat je wel en niet gezegd hebt. Het had mij ook kunnen overkomen. Vind het wel een mooie lul eigenlijk.
Dat is een mooie vraag. Dat ligt er denk ik aan in welke hoedanigheid je erin zit. Als je daar als journalist zit, waarschijnlijk niet. Als je daar als mensen-onder-elkaar in zit, dan is dit wel een mes in de rug.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik was ook op zoek naar een beter woord. Maar misschien zat er wel gewoon een journalist in zo'n groepsapp, dat maakt het verhaal al weer anders. Moet je als journalist je mond houden over zaken die je in een besloten groepsapp waar jij in zit leest?
Alsof niet eerder informateurs zijn geweest met stevige privé meningen. Plasterk was er zo één. Jorritsma ook. Lubbers in 2010.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:18 schreef Rnie het volgende:
De privé-berichten die Wijers via de app verstuurde bevatten volgens Jetten "geen prettig taalgebruik".
Kom maar door NRCWie A zegt, moet ook B zeggen.
Oke prima mening. Prima dat ie geen zin heeft in het "gezeik" nu. Dus voor het proces beter dat ie weg is.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:19 schreef mackinac het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Waarom laat je dit deel weg:quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:19 schreef mackinac het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Misogyne haat dus.quote:en ook die feeks van de VVD
Ja dat was niet zo moeilijk te bedenken wie er weg zou gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hey, in elk geval goed gegokt dat er iemand exit ging
Kennelijk vind jij dat normaal.quote:
Hoe langer het duurt, hoe langer de pijn voor D66 gerekt wordt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:18 schreef Rnie het volgende:
De privé-berichten die Wijers via de app verstuurde bevatten volgens Jetten "geen prettig taalgebruik".
Dat was simpelweg een copy/paste van de eerste paragraaf.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waarom laat je dit deel weg:
[..]
Misogyne haat dus.
Ah het feeks gedeelte niet gelezen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waarom laat je dit deel weg:
[..]
Misogyne haat dus.
Wijers uitte in appbericht nog meer kritiek op VVD en ‘feeks’ Yesilgöz, treedt terug na vragen van NRCquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:18 schreef Rnie het volgende:
Een compromis sluiten moet natuurlijk gewoon kunnen. Dat hoort bij ons politieke model.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We gaan het zien bij de onderhandelingen over de HRA.
? Het is geen voetbalwedstrijd he. Buiten een (lichte) vertraging in het proces maakt dit geen biet uit.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja dat was niet zo moeilijk te bedenken wie er weg zou gaan.
En dat was niet Dilan. 🤣
Arme D66.
Geen informateur meer, en Dilan staat op 1-0.
Oe, je bent niet amused bij deze gang van zaken merk ik.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord, omdat je weet dat je zeker ook onvertogen woorden hebt geuit.
Mijn antwoord is nee.
En dat comprimis kan niet zijn alsnog met GL/PvdA in een coalitie, maar wel de HRA alsnog aanpakken?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een compromis sluiten moet natuurlijk gewoon kunnen. Dat hoort bij ons politieke model.
Een groepje boomermiljonairs zou ik ook niet direct progressieve kringen noemen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:23 schreef RotatoR het volgende:
Wel bijzonder hoe er in progressieve kringen over vrouwen met de verkeerde politieke kleur wordt gesproken terwijl men zelf altijd zo met het moralistische vingertje loopt te wapperen over misogynie en de 'toon' van het debat.
Ik ben relaxed. Maar ik heb wel een mening. En die post ik gewoon.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Oe, je bent niet amused bij deze gang van zaken merk ik.
Relax een beetje.
Ik ben geen politicus die een formatie moet leiden, miss.
Tevens heb ik geen geheugen- of alcoholproblemen.
Iedereen die het bericht goed leest ziet dat er grotere belangen achter schuil gaan. De uitslagenavond waar Wijers aanwezig was werd georganiseerd door dezelfde groep mensen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:22 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wijers uitte in appbericht nog meer kritiek op VVD en ‘feeks’ Yesilgöz, treedt terug na vragen van NRC
Nieuws
Formatie Hans Wijers (74) trekt zich per direct terug als informateur. Directe aanleiding zijn vragen van NRC van deze vrijdag over een appbericht, waarin Wijers zich eerder al kritisch uitliet over VVD-leider Dilan Yesilgöz. Hij noemde haar daarin „die feeks van de VVD”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20251114
Hij kan zo een account op Fok aanmaken.quote:We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD
Brave New Worldquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Iedereen die het bericht goed leest ziet dat er grotere belangen achter schuil gaan. De uitslagenavond waar Wijers aanwezig was werd georganiseerd door dezelfde groep mensen.
Niet echt. Maar goed.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat comprimis kan niet zijn alsnog met GL/PvdA in een coalitie, maar wel de HRA alsnog aanpakken?
Het is van hetzelfde laken een pak.
Waarover heeft hij gelogen dan?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die blijkt dus zelf gelogen te hebben. Wat een huichelaar.
Dat is wel liegen tegen de kiezer.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een compromis sluiten moet natuurlijk gewoon kunnen. Dat hoort bij ons politieke model.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |