Marko Kantele ookquote:Op donderdag 13 november 2025 11:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dat je tig jaar na dato weer te maken krijgt met Matt Clark is pure armoede
Lawrie kan zomaar dubbel kampioen worden.quote:Op zondag 23 november 2025 23:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Voor een jeugdfinale Lawrie v Self ga ik wel zitten. @:mani89 @:wimderon
Die bakken er vrij weinig meer van als ze weer eens bij Modus op mogen komen draven.quote:Op zondag 16 november 2025 16:38 schreef mitt het volgende:
[..]
Marko Kantele ook![]()
Mis Adams, o'Shea en Fitton..
Eens even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben als er een draaiende camera bij is.quote:Op zondag 23 november 2025 23:39 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Voor een jeugdfinale Lawrie v Self ga ik wel zitten. @:mani89 @:wimderon
Dokter Bibber is er niks bij.quote:Op vrijdag 28 november 2025 20:38 schreef hole1988 het volgende:
De camera die het bord in beeld brengt staat niet heel erg stabiel.
Laat staan Michael J Foxquote:
Qua beelden is het al beter.quote:
Ze willen de camera's niet op het podium zetten, omdat het zicht verhinderd voor de mensen die vooraan zitten.quote:Op zaterdag 29 november 2025 00:06 schreef wimderon het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om een camera in een fatsoenlijke hoek te zetten
Het epitoom van domkijken, Ryan Hogarth (die alle haren er maar heeft afgehaald), was bij 2-0 achter meer bezig met het gooien van een blinde 180 dan met een comeback.quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:18 schreef Mani89 het volgende:
James Beeton heeft een onwaarschijnlijke pijltjeritus worp. Heads up voor @:wimderon
Weten we zeker dat dit niet gewoon het alterego van Lex immers is?quote:Op zondag 30 november 2025 00:13 schreef wimderon het volgende:
Feyenoord-hoofd Van Schie heeft een paar domme plakplaatjes genomen @:maxi-mus
quote:Op zondag 30 november 2025 20:27 schreef de_boswachter het volgende:
Jerry Springer aan het bord allen
quote:WDF Darts
@DartsWDF
🔥 WOW! What a performance from Mitchell Lawrie who averages 90, hit a 10-darter and wins it with a 145 checkout on debut!
The 15-year-old Scot, who is making his Lakeside debut, dispatched Tomoya Maruyama in double quick time to book his second round spot!
Mensenquote:Op zaterdag 29 november 2025 00:09 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ze willen de camera's niet op het podium zetten, omdat het zicht verhinderd voor de mensen die vooraan zitten.
Een 15-jarige die, net als Littler, de 90 aantikt bij zijn WDF-debuut op een roemrucht podium. Daar hoef je toch niet cynisch over te doenquote:Op maandag 1 december 2025 10:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Kinderhand is snel gevuld bij de WDF
Ja het is reteknap. En ik ken de achtergrond van de jongen. Mijn post was vooral bedoeld als dat je met 90 opvalt bij de WDF zegt een hoop over de rest van het deelnemersveld.quote:Op maandag 1 december 2025 11:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Een 15-jarige die, net als Littler, de 90 aantikt bij zijn WDF-debuut op een roemrucht podium. Daar hoef je toch niet cynisch over te doen.
Uiteindelijk blijft de WDF een bond voor amateurs/semi-profs en staan de meesten niet 24/7 per dag te trainen of te keilen. Simpel: inmiddels hebben we de afgelopen jaren kunnen zien, dat de besten van de WDF moeite hebben met de druk die Q-School met zich meebrengt, bijvoorbeeld. Ze kunnen zonder druk absoluut darten, maar op het Lakeside-podium heb je ook met druk van doen.quote:Op maandag 1 december 2025 12:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja het is reteknap. En ik ken de achtergrond van de jongen. Mijn post was vooral bedoeld als dat je met 90 opvalt bij de WDF zegt ook een hoop over de rest van het deelnemersveld.Maar dat doet niks af aan het godstalent dat Lawrie is
quote:Op maandag 1 december 2025 10:39 schreef DartsWDF het volgende:
For health reasons, 15th seed Andy Davidson has unfortunately had to withdraw from the 2025 WDF World Championships.​
​
In accordance with WDF rules, Davidson will not be replaced in the tournament bracket as the competition has already started. Instead, his scheduled opponent Jeff Springer Jr will receive a bye through to the Last 16.
quote:Op zondag 30 november 2025 20:46 schreef livedarts het volgende:
𝐖𝐡𝐞𝐧 𝐲𝐨𝐮’𝐯𝐞 𝐠𝐨𝐭 𝐭𝐨 𝐠𝐨… 🤷🏻♂️​
​
Dalibor Smolik walks off stage mid-leg at Lakeside 😳​
Toen ze 10 jaar jonger was en als 1e geplaatst heb ik haar ook nooit een goede wedstrijd zien spelen.quote:Op maandag 1 december 2025 22:35 schreef de_boswachter het volgende:
Die Deta Hedman is 66 zie ik nu(3e geplaatst)
Nee is zij niet leuk?quote:Op maandag 1 december 2025 22:42 schreef hole1988 het volgende:
Lerena gooit 142 uit (T20-T20-D11) en wint de wedstrijd, kreeg wel een shitload matchdarts tegen lucky bitch.
Dat weet ik niet, maar jij weet misschien wel of ze leuk is.quote:
quote:Vandaag is het dan zover, de start van mijn laatste internationale toernooi, en wat voor een! Vanavond speel ik mijn wedstrijd op het "grote" Lakeside podium!
Vanaf 19u NL tijd start mijn sessie en speel ik de tweede wedstrijd. En als kers op de taart, speelt Stefan Schroder ook nog eens in dezelfde sessie, maar dan de allerlaatste wedstrijd van de avond!
Neil Duff leeft volledig in zijn eigen wereld, hé?quote:Op dinsdag 2 december 2025 01:14 schreef wimderon het volgende:
Neil Duff oogde een tikje geagiteerd.
Sowieso een raar verhaal, afgelopen week speelde hij nog MODUS en haalde hij zelfs finals night.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:17 schreef Madhouse11 het volgende:
https://www.dartfreakz.nl(...)aan-de-lakeside-2025
Raar dat hij nog wel in de line-up staat.
13 Match darts en ze kan naar huis.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:54 schreef wimderon het volgende:
Die Turkse kan best een pijltje darten, alleen bij de matchdarts ging het even mis
Morgen komt "S4C" erbij, geen idee of het dan beter wordt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:56 schreef Zipportal het volgende:
Ik zap er even bijlangs. Nog steeds die aids regie.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Belgische darters zijn “gedegouteerd” na bizarre toestanden op WK voor semiprofs: “Dan win je en krijg je de boodschap dat je moet opkrassen, ongezien...”
Er staan twee Belgen bij de laatste zestien van het WDF WK, waar ze in het iconische Lakeside strijden om de ‘wereldtitel darts voor semiprofs’. Maar François Schweyen en Sybren Gijbels zijn niet in opperbeste stemming, na een bizarre beslissing van de organisatie.
De World Darts Federation (WDF) is de op één na grootste dartsbond ter wereld, na de PDC. Schweyen en Gijbels (plus Brian Raman die in de eerste ronde verloor) gooien dus in essentie in de ‘tweede klasse’ van de pijlensport, maar dat mag geen afbreuk doen aan hun prestaties. Maandenlang moesten ze in allerhande landen punten sprokkelen voor de WK-race, met uiteindelijk een deelnemersveld van 48 in Frimley Green. De plek waar Andy Baetens zich twee jaar geleden tot wereldkampioen kroonde.
Schweyen mocht als tiende reekshoofd in de tweede ronde starten en klopte Jeffrey Sparidaans na een thriller met 3-2. Gijbels was invaller op het WK, maar won achtereenvolgens van Kevin Luke en Marcus Maier.
Sorry, volboekt’
Twee Belgen in de 1/8ste finales dus. Schweyen treft daarin zevende reekshoofd Matt Clark, Gijbels moet tegen vijfde reekshoofd Benjamin Pratnemer. Die wedstrijden gaan donderdagnamiddag door, vlak na elkaar.
Maar onze landgenoten kregen vlak na hun gewonnen wedstrijden in de tweede ronde een niet zo’n fijne boodschap van de WDF. Ze mochten - beter: ze moesten - hun koffers pakken.
“Ze waren de spelersruimte nog maar net binnen of er werd hen een papier onder de neus geduwd met de namen van vier hotels op”, aldus Tanguy Borra, ex-darter en dartscommentator bij RTL (”Ik ben een beetje de Franstalige versie van Erik Clarys”). “Er werd hen doodleuk meegedeeld dat het hotel in Lakeside volboekt was en dat ze een ander moesten zoeken. Dit kan toch niet? We zijn hier aan een WK bezig en dan worden spelers zo erbarmelijk behandeld. Oké, het is niet de profwereld, maar dan nog. Spelers als François en Sybren hebben al niet veel middelen, dus boeken ze niet voor een hele WK-week. Ze pakken een kamer voor de avond dat ze moeten spelen en daarna wordt hun verblijf automatisch verlengd. Althans, zo gaat het normaal en zo staat het ook in het contract van de WDF. Alleen, daar staat ook nog in het klein bij: ‘Bij beschikbaarheid’. En dat hebben ze nu plots ingeroepen, ongelooflijk. We zitten bij de laatste zestien van dit WK hé.”
Er zijn in Lakeside 98 kamers beschikbaar. Veel te weinig, vindt Borra. De term ‘Lakeside’ verwijst naar het Lakeside Leisure Complex en zal voor altijd verbonden zijn met de pijlensport. Darters als Raymond van Barneveld en Phil Taylor speelden er jaren geleden iconische wedstrijden. Maar die glorie is ver vervlogen intussen.
“Ik wil de WDF ook niet helemaal afschieten. Ik weet dat ze het met de kruimels van de teloorgegane BDO moesten doen, dat ze in essentie van nul zijn moeten vertrekken. Maar het moet gewoon beter, waar gaat dit in godsnaam naartoe? Ze blijven vasthouden aan Lakeside, omdat het goed staat op hun affiche, maar daar stopt het. Die spelers hier zijn blij dat ze een WK kunnen gooien en zijn hier grotendeels via eigen middelen. Dan haal je de laatste zestien en krijg je de boodschap dat je moet opkrassen. Ongezien... François wilde op een bepaald moment gewoon naar huis, zo gedegouteerd was hij. Idem voor Sybren. Van een WK-overwinning vieren, is niks in huis gekomen. Hoe triest is dat? ‘Sorry, we zijn volboekt. Pak je koffers. Hier is een lijstje met hotels om een kamer te boeken.’ Ik heb er geen woorden voor, dit kan echt niet.”
Intussen zit Borra als begeleider van Schweyen in een hotel op zo’n 5 kilometer van de speelzaal. Eentje dat overigens niet op het A4’tje van de WDF stond.
“Met uitzicht op de luchthaven. Het is niet zo ver naar Lakeside, maar het gaat om het feit dat je routines helemaal om zeep zijn. Ter plaatse ga je ontbijten, trainen, beetje rusten, eten, weer trainen... Zo groei je rustig naar een wedstrijd toe. Nu komt er extra geregel bij en dat zou niet mogen. Is het dan niet een beetje competitievervalsing? De grotere namen met meer sponsors konden natuurlijk een kamer boeken voor de hele week... De Belgen zijn niet de enige slachtoffers. Ook de Duitsers kregen dezelfde boodschap, net als de Lorraine Hyde uit Schotland (het tweede reekshoofd bij de vrouwen, red.). De Tsjechische Jitka Císařová hebben ze al twee keer doen verhuizen en ook de Nederlandse topper Priscilla Steenbergen moest op de dag van haar wedstrijd wisselen. En dan is er nog Mikuru Suzuki, tweevoudig wereldkampioene. Zij reisde 10.000 kilometer van Japan om hier te spelen, komt ze met haar koffers aan in de spelersruimte toen ze later die avond moest spelen. De reden, ja, moet ik het nog eens herhalen? Ongelooflijke situaties, een voor een. Dat ze de begeleiding in deze fase eruit gooien, wil ik nog ergens begrijpen. Maar toch geen spelers die rompslomp bezorgen? En ik heb trouwens een vermoeden dat ze hotelkamers volgeduwd hebben met televisiepersoneel. Tja...”
Visueel fiasco
Het WDF WK kwam sinds de start ook al negatief in het nieuws door de slechte visuele representatie op tv. Het camerastandpunt richting het bord is verre van optimaal en ook de spotter is niet altijd in topvorm.
“Je ziet niet eens of een pijl in een triple zit of niet”, zucht Borra. “Logisch dat er een stroom van kritiek is... En die zaal is halfleeg, waarmee ik me nog zeer positief uitdruk. Er is hier een capaciteit van 2.000 mensen en ze komen aan 200 toeschouwers. Dan moet je toch een beetje realiteitszin tonen en nadenken over een andere locatie? Het was hier ooit dé tempel van darts, maar die tijd is al lang voorbij. En als de WDF het niet goed kan organiseren, laat de Nederlanders het dan doen.”
Klinkt als een designerdrugquote:Op dinsdag 2 december 2025 20:59 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Morgen komt "S4C" erbij, geen idee of het dan beter wordt.
Je gaat er raar van praten in ieder geval. Wat in hemels naam is Pencampwriaeth y Byd WDFquote:Op woensdag 3 december 2025 20:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klinkt als een designerdrug
De winnaar van de BDO WK in 2020 wilde de beker niet teruggeven, omdat hij zijn prijzengeld niet had gekregen. Uiteindelijk via de politie terug gehaald. In 2023 is de beker geveild (https://www.bbc.com/sport/darts/64903803)quote:Op woensdag 3 december 2025 20:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Had die gast van de bdo niet de beker gestolen?
Voor Japan is dit wel extreem dik iddquote:Op woensdag 3 december 2025 21:15 schreef hole1988 het volgende:
Baby Shark Bitch is ook viesdik geworden.
Welsh. Lijkt me niet heel ingewikkeld om even een aparte layout te maken zonder alle Welshe termen.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:11 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Je gaat er raar van praten in ieder geval. Wat in hemels naam is Pencampwriaeth y Byd WDF
AILEENEDquote:Op woensdag 3 december 2025 21:31 schreef wimderon het volgende:
McKinlay komt ook elk jaar 10 kilo zwaarder terug.
quote:Op woensdag 3 december 2025 21:40 schreef Evangelion het volgende:
vrouwendarts blijft altijd vermoeiend
Ze is haar niveau ontgroeid zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:58 schreef de_boswachter het volgende:
Ja doei babyshark. Tot nooit meer.
Ik denk dat Zjak zich hier voor zou schamen.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Broddelwerken van Zjak tijdens zijn laatste kunstje?
Deta Hedman gaat het doen dit jaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:47 schreef hole1988 het volgende:
Aileen de pottenbakster kan ook de boot weer op.
Roep het nou niet te hard. Straks blijkt een tegenstander een transgender te zijn.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:15 schreef mitt het volgende:
[..]
Deta Hedman gaat het doen dit jaar.
Krioelt toch naar de 2-1quote:
Met een gemiddelde van 95,84.quote:
Je had maandag moeten zien.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:58 schreef Kopiko het volgende:
Echt bomvol kunnen we het niet noemen.
Ik ben even kwijt in welke ronde - en bij welk gender - we nu beland zijn.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:02 schreef hole1988 het volgende:
Wat een kapsels. Peter Wright moet vrezen.
Jeugd die alles tussen de benen mogen hebben of missen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:05 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt in welke ronde - en bij welk gender - we nu beland zijn.
Maar wel 164 uitgooienquote:Op donderdag 4 december 2025 20:07 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een figuren.
Lawrie zou ook nog kunnen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:32 schreef Gretzl het volgende:
Gaat de winnaar van Lakeside 2025 uit de partij Robb - Rosney komen?
Nee. Uit de wedstrijd Van Schie - McGuirk.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:32 schreef Gretzl het volgende:
Gaat de winnaar van Lakeside 2025 uit de partij Robb - Rosney komen?
Ik heb er zo'n zin in dat Hedman de finale haalt en dan haar tegenstander vlak voor de finale een coming out als transgender doet en hedman dan moet kiezenquote:Op donderdag 4 december 2025 19:39 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Roep het nou niet te hard. Straks blijkt een tegenstander een transgender te zijn.
Gewoon op het podium een transgender reveal party houden.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik heb er zo'n zin in dat Hedman de finale haalt en dan haar tegenstander vlak voor de finale een coming out als transgender doet en hedman dan moet kiezen
Dat zal niet gebeuren, want bij de WDF mogen die alleen in de open categorie meedoen.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik heb er zo'n zin in dat Hedman de finale haalt en dan haar tegenstander vlak voor de finale een coming out als transgender doet en hedman dan moet kiezen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |