abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219301588
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:58 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Het is een opdracht van het landelijk bestuur om Nederland minder afhankelijk te maken van het buitenland.

Dus echt met kapitalisme heeft het niet veel te maken.
Voornamelijk dus voor de energie'transitie'.
De linkse 'hobby'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 november 2025 @ 10:07:01 #242
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219301620
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Onzin, het is een politieke keuze
Tussen het huidige haven en industriegebied en Willemstad is ruimte genoeg
ja je kunt een spoorlijn ook iets anders leggen , maar het dient wel een maatschappelijk doel , heeft de overheid de keuze gemaakt dan MOET je weg

accepteer je het overigens zeer prima koopbod niet dan wordt je onteigent

Een neef van me had een boerderij die was waard 300.000 gulden hij woonde er twee jaar en die moest weg voor het nieuwe stadhuis en hij kreeg een miljoen gulden, en een aanbod voor een heel mooi gelegen bouw kavel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219301640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voornamelijk dus voor de energie'transitie'.
De linkse 'hobby'.
Je zou wel eens wat minder naar beneden(lees links) mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf, en het is onterecht om hen verantwoordelijk te houden voor beslissingen die buiten hun macht liggen.
pi_219301730
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Je zou wel eens wat minder naar beneden(lees links) mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf, en het is onterecht om hen verantwoordelijk te houden voor beslissingen die buiten hun macht liggen.
Bovendien is het duiden als een linkse hobbie niet helemaal juist. "Linkse hobbies" waren musea bezoeken en artistiek bezig zijn (al slaat dat ook nergens op). Daar past dit allerminst tussen.
pi_219301747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bovendien is het duiden als een linkse hobbie niet helemaal juist. "Linkse hobbies" waren musea bezoeken en artistiek bezig zijn (al slaat dat ook nergens op). Daar past dit allerminst tussen.
Linkse hobby's zijn gewoon alle dingen waar de aandeelhouders niet direct van profiteren of waar je zelf niet beter van wordt.
pi_219301758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Linkse hobby's zijn gewoon alle dingen waar de aandeelhouders niet direct van profiteren of waar je zelf niet beter van wordt.
Dat waren ze oorspronkelijk niet.

Dit als linkse hobbie markeren is eigenlijk soortgelijk aan de rubberen lineaal waarmee de VVD tijdens de verkiezingen alles links van de VVD als Links rekende en na de verkiezingen ineens doet alsof rechts bij CDA en D66 is begint.

De winsten als rechts markeren en opstrijken en de verliezen als links neerzetten en delen.
pi_219301793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat waren ze oorspronkelijk niet.

Dit als linkse hobbie markeren is eigenlijk soortgelijk aan de rubberen lineaal waarmee de VVD tijdens de verkiezingen alles links van de VVD als Links rekende en na de verkiezingen ineens doet alsof rechts bij CDA en D66 is begint.

De winsten als rechts markeren en opstrijken en de verliezen als links neerzetten en delen.
Yeşilgöz heeft meerdere malen benadrukt dat de VVD een centrumpartij is. Dus dan is het CDA al links.

Maar ik ben het met je eens, het is gewoon een scheldwoord geworden, net zoals "woke". "Zoals het niet moet".
pi_219301803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:11 schreef torentje het volgende:

[..]
1947-2016
  donderdag 20 november 2025 @ 10:49:34 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219301806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja je kunt een spoorlijn ook iets anders leggen , maar het dient wel een maatschappelijk doel , heeft de overheid de keuze gemaakt dan MOET je weg

accepteer je het overigens zeer prima koopbod niet dan wordt je onteigent

Een neef van me had een boerderij die was waard 300.000 gulden hij woonde er twee jaar en die moest weg voor het nieuwe stadhuis en hij kreeg een miljoen gulden, en een aanbod voor een heel mooi gelegen bouw kavel
En weer mis je het punt nogal.
pi_219301823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Moerdijk wordt dus opgeofferd voor de energie 'transitie', moet een knooppunt worden voor alle stroom van windmolens op zee, die eerst naar buurman shell gaat en daarna pas op het net, maar dat wordt hier niet gezegd natuurlijk.

Een direct gevolg van de 'groene' push die afkomstig is van het eeuwige klimaatgejank en de parijsakkoorden, waar niemand voor gestemd heeft.

Dus hoezo is iets anders dan?
1947-2016
pi_219301856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moerdijk wordt dus opgeofferd voor de energie 'transitie', moet een knooppunt worden voor alle stroom van windmolens op zee, die eerst naar buurman shell gaat en daarna pas op het net, maar dat wordt hier niet gezegd natuurlijk.

Een direct gevolg van de 'groene' push die afkomstig is van het eeuwige klimaatgejank en de parijsakkoorden, waar niemand voor gestemd heeft.

Bij term klimaatgejank ben je sowieso af.
pi_219301894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hoe groot is jouw bijdrage aan de opwarming van het klimaat?
pi_219301924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij moet maar eens vervelend gaan doen bij de verantwoordelijken en niet bij beneden(lees links). Als je je verveelt doe dat dan niet in Nederland.
pi_219301939
Ik snap de redenatie wel qua ruimte voor dat bedrijventerrein en dat het eigenlijk niet echt meer een plek voor wonen is, maar in een tijd waar je echt een enorm huizentekort hebt 1000 man extra die markt opsturen is idioot.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219301995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe groot is jouw bijdrage aan de opwarming van het klimaat?
Een heel stuk kleiner dan die van de gemiddelde inwoner van Moerdijk.

Maar vanwaar deze vraag?
pi_219302675
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat een dooddoener.

Miljarden worden over de balk gesmeten, natuur wordt verpest, mensen moeten gedwongen hun huis uit, voor wat? 0.000036 graden in theorie? Maar je mag er niks over zeggen?
1947-2016
pi_219302678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij moet maar eens vervelend gaan doen bij de verantwoordelijken en niet bij beneden(lees links). Als je je verveelt doe dat dan niet in Nederland.
1947-2016
pi_219302696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:18 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap de redenatie wel qua ruimte voor dat bedrijventerrein en dat het eigenlijk niet echt meer een plek voor wonen is, maar in een tijd waar je echt een enorm huizentekort hebt 1000 man extra die markt opsturen is idioot.
Biedt ze minimaal een gedegen alternatief met complete schadeloosstelling + extra voor de moeite en stress.
Niet 95% van de woz. Het verschil met de werkelijke waarde loopt in de 10.000'en euro's.

Raak je je huis kwijt, mag jij het zelf oplossen en je in de stress zetten en mag je nog je spaarrekening plunderen ook, als je die al hebt.

Fuck dat.
1947-2016
pi_219302709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een heel stuk kleiner dan die van de gemiddelde inwoner van Moerdijk.

Maar vanwaar deze vraag?
Ik vroeg me gewoon af of je een idee hebt hoeveel fossiele brandstof een dag in jouw leven gemiddeld kost. En als we de kooldioxide terug moeten brengen naar 0 hebben we een probleem, want zelf produceren we dat ook.
pi_219302724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik vroeg me gewoon af of je een idee hebt hoeveel fossiele brandstof een dag in jouw leven gemiddeld kost. En als we de kooldioxide terug moeten brengen naar 0 hebben we een probleem, want zelf produceren we dat ook.
Dan zetten we toch allemaal ieder jaar een nieuwe boom in de tuin? Zo kunnen we het afkopen, schijnbaar.

Tenminste, zo werkt dat in de industrie/commercie.
1947-2016
pi_219302750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan zetten we toch allemaal ieder jaar een nieuwe boom in de tuin? Zo kunnen we het afkopen, schijnbaar.

Tenminste, zo werkt dat in de industrie/commercie.
In dat kader zijn er veel mensen die tegenwoordig houten flatgebouwen met veel groen op de balkons promoten. En waarom veel verpakkingen nog een laag karton over de plastic binnenkant hebben. Het klinkt allemaal heel groen.
pi_219303531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In dat kader zijn er veel mensen die tegenwoordig houten flatgebouwen met veel groen op de balkons promoten. En waarom veel verpakkingen nog een laag karton over de plastic binnenkant hebben. Het klinkt allemaal heel groen.
Het klinkt....

1 grote facade en wie mag er uiteindelijk voor opdraaien?
1947-2016
pi_219303636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het klinkt....

1 grote facade en wie mag er uiteindelijk voor opdraaien?
Zouden er mensen zijn die er wat van zouden zeggen als je geen "kartonnen" potjes in de koelkast hebt staan?
pi_219303670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zouden er mensen zijn die er wat van zouden zeggen als je geen "kartonnen" potjes in de koelkast hebt staan?
Wat bedoel je hiermee?
1947-2016
pi_219303696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Doen de mensen het alleen voor een goed gevoel of praten ze daar samen over? "Jij gebruikt toch geen plastic verpakkingen meer, hé? Dat is slecht voor het milieu en die maken ze van aardolie!"
pi_219303754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Doen de mensen het alleen voor een goed gevoel of praten ze daar samen over? "Jij gebruikt toch geen plastic verpakkingen meer, hé? Dat is slecht voor het milieu en die maken ze van aardolie!"
Het kan mij eigenlijk geen ene flikker schelen wat er in mijn koelkast staat. Als het maar heel blijft en niet irritant is zoals die kutdopjes van tegenwoordig. Die breek ik standaard af, want bij het schenken 'vallen' ze altijd naar onderen waardoor de straal alle kanten op gaat.
Of te slap is om de vloeistof binnen te houden.
1947-2016
  donderdag 20 november 2025 @ 15:16:39 #267
3542 Gia
User under construction
pi_219303758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Biedt ze minimaal een gedegen alternatief met complete schadeloosstelling + extra voor de moeite en stress.
Niet 95% van de woz. Het verschil met de werkelijke waarde loopt in de 10.000'en euro's.

Raak je je huis kwijt, mag jij het zelf oplossen en je in de stress zetten en mag je nog je spaarrekening plunderen ook, als je die al hebt.

Fuck dat.
Als je voor een eigen huis de taxatiewaarde zou krijgen, niet rekening houdend met de situatie, dan kun je er wel een aardig slaatje uit slaan, denk ik.

Stel: je huis is getaxeerd op 6 ton en je zou dit ervoor krijgen bij uitkoop, dan kun je voor zo'n 3 ton elders een nieuw huis bouwen, met alle duurzaamheidsvoorzieningen. Dat huis is dan ook in no time weer 6 ton waard. Toch dik 3 ton winst.
pi_219303788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het kan mij eigenlijk geen ene flikker schelen wat er in mijn koelkast staat. Als het maar heel blijft en niet irritant is zoals die kutdopjes van tegenwoordig. Die breek ik standaard af, want bij het schenken 'vallen' ze altijd naar onderen waardoor de straal alle kanten op gaat.
Of te slap is om de vloeistof binnen te houden.
Ik heb zelfs liever geen kartonnen buitenkant, want dat kost meer energie en is lastig in de afvalverwerking. Doe mij maar gewoon alles van 1 soort plastic met alleen wat bedrukking er op. En inderdaad, die doppen zijn heel irritant.
pi_219303798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je voor een eigen huis de taxatiewaarde zou krijgen, niet rekening houdend met de situatie, dan kun je er wel een aardig slaatje uit slaan, denk ik.

Stel: je huis is getaxeerd op 6 ton en je zou dit ervoor krijgen bij uitkoop, dan kun je voor zo'n 3 ton elders een nieuw huis bouwen, met alle duurzaamheidsvoorzieningen. Dat huis is dan ook in no time weer 6 ton waard. Toch dik 3 ton winst.
En terecht.
Dat dorp wordt een hoop onrecht aangedaan en daar moeten ze schadeloos voor gesteld worden.
1947-2016
  donderdag 20 november 2025 @ 15:25:10 #270
3542 Gia
User under construction
pi_219303826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En terecht.
Dat dorp wordt een hoop onrecht aangedaan en daar moeten ze schadeloos voor gesteld worden.
Ben ik met je eens, ik zou dit uitbuiten als ik daar een koopwoning zou hebben, maar hoe eerlijk is dat t.o.v. huurders? Die ondervinden net zoveel onrecht, maar kunnen niet een dergelijk slaatje eruit slaan. Een verhuisvergoeding kunnen ze krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')