abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219301856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moerdijk wordt dus opgeofferd voor de energie 'transitie', moet een knooppunt worden voor alle stroom van windmolens op zee, die eerst naar buurman shell gaat en daarna pas op het net, maar dat wordt hier niet gezegd natuurlijk.

Een direct gevolg van de 'groene' push die afkomstig is van het eeuwige klimaatgejank en de parijsakkoorden, waar niemand voor gestemd heeft.

Dus hoezo is iets anders dan?
Bij term klimaatgejank ben je sowieso af.
pi_219301894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hoe groot is jouw bijdrage aan de opwarming van het klimaat?
pi_219301924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moerdijk wordt dus opgeofferd voor de energie 'transitie', moet een knooppunt worden voor alle stroom van windmolens op zee, die eerst naar buurman shell gaat en daarna pas op het net, maar dat wordt hier niet gezegd natuurlijk.

Een direct gevolg van de 'groene' push die afkomstig is van het eeuwige klimaatgejank en de parijsakkoorden, waar niemand voor gestemd heeft.

Dus hoezo is iets anders dan?
Jij moet maar eens vervelend gaan doen bij de verantwoordelijken en niet bij beneden(lees links). Als je je verveelt doe dat dan niet in Nederland.
pi_219301939
Ik snap de redenatie wel qua ruimte voor dat bedrijventerrein en dat het eigenlijk niet echt meer een plek voor wonen is, maar in een tijd waar je echt een enorm huizentekort hebt 1000 man extra die markt opsturen is idioot.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219301995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe groot is jouw bijdrage aan de opwarming van het klimaat?
Een heel stuk kleiner dan die van de gemiddelde inwoner van Moerdijk.

Maar vanwaar deze vraag?
pi_219302675
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat een dooddoener.

Miljarden worden over de balk gesmeten, natuur wordt verpest, mensen moeten gedwongen hun huis uit, voor wat? 0.000036 graden in theorie? Maar je mag er niks over zeggen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219302678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij moet maar eens vervelend gaan doen bij de verantwoordelijken en niet bij beneden(lees links). Als je je verveelt doe dat dan niet in Nederland.
1947-2016
pi_219302696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:18 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap de redenatie wel qua ruimte voor dat bedrijventerrein en dat het eigenlijk niet echt meer een plek voor wonen is, maar in een tijd waar je echt een enorm huizentekort hebt 1000 man extra die markt opsturen is idioot.
Biedt ze minimaal een gedegen alternatief met complete schadeloosstelling + extra voor de moeite en stress.
Niet 95% van de woz. Het verschil met de werkelijke waarde loopt in de 10.000'en euro's.

Raak je je huis kwijt, mag jij het zelf oplossen en je in de stress zetten en mag je nog je spaarrekening plunderen ook, als je die al hebt.

Fuck dat.
1947-2016
pi_219302709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een heel stuk kleiner dan die van de gemiddelde inwoner van Moerdijk.

Maar vanwaar deze vraag?
Ik vroeg me gewoon af of je een idee hebt hoeveel fossiele brandstof een dag in jouw leven gemiddeld kost. En als we de kooldioxide terug moeten brengen naar 0 hebben we een probleem, want zelf produceren we dat ook.
pi_219302724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik vroeg me gewoon af of je een idee hebt hoeveel fossiele brandstof een dag in jouw leven gemiddeld kost. En als we de kooldioxide terug moeten brengen naar 0 hebben we een probleem, want zelf produceren we dat ook.
Dan zetten we toch allemaal ieder jaar een nieuwe boom in de tuin? Zo kunnen we het afkopen, schijnbaar.

Tenminste, zo werkt dat in de industrie/commercie.
1947-2016
pi_219302750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan zetten we toch allemaal ieder jaar een nieuwe boom in de tuin? Zo kunnen we het afkopen, schijnbaar.

Tenminste, zo werkt dat in de industrie/commercie.
In dat kader zijn er veel mensen die tegenwoordig houten flatgebouwen met veel groen op de balkons promoten. En waarom veel verpakkingen nog een laag karton over de plastic binnenkant hebben. Het klinkt allemaal heel groen.
pi_219303531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In dat kader zijn er veel mensen die tegenwoordig houten flatgebouwen met veel groen op de balkons promoten. En waarom veel verpakkingen nog een laag karton over de plastic binnenkant hebben. Het klinkt allemaal heel groen.
Het klinkt....

1 grote facade en wie mag er uiteindelijk voor opdraaien?
1947-2016
pi_219303636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het klinkt....

1 grote facade en wie mag er uiteindelijk voor opdraaien?
Zouden er mensen zijn die er wat van zouden zeggen als je geen "kartonnen" potjes in de koelkast hebt staan?
pi_219303670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zouden er mensen zijn die er wat van zouden zeggen als je geen "kartonnen" potjes in de koelkast hebt staan?
Wat bedoel je hiermee?
1947-2016
pi_219303696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Doen de mensen het alleen voor een goed gevoel of praten ze daar samen over? "Jij gebruikt toch geen plastic verpakkingen meer, hé? Dat is slecht voor het milieu en die maken ze van aardolie!"
pi_219303754
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Doen de mensen het alleen voor een goed gevoel of praten ze daar samen over? "Jij gebruikt toch geen plastic verpakkingen meer, hé? Dat is slecht voor het milieu en die maken ze van aardolie!"
Het kan mij eigenlijk geen ene flikker schelen wat er in mijn koelkast staat. Als het maar heel blijft en niet irritant is zoals die kutdopjes van tegenwoordig. Die breek ik standaard af, want bij het schenken 'vallen' ze altijd naar onderen waardoor de straal alle kanten op gaat.
Of te slap is om de vloeistof binnen te houden.
1947-2016
  donderdag 20 november 2025 @ 15:16:39 #267
3542 Gia
User under construction
pi_219303758
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Biedt ze minimaal een gedegen alternatief met complete schadeloosstelling + extra voor de moeite en stress.
Niet 95% van de woz. Het verschil met de werkelijke waarde loopt in de 10.000'en euro's.

Raak je je huis kwijt, mag jij het zelf oplossen en je in de stress zetten en mag je nog je spaarrekening plunderen ook, als je die al hebt.

Fuck dat.
Als je voor een eigen huis de taxatiewaarde zou krijgen, niet rekening houdend met de situatie, dan kun je er wel een aardig slaatje uit slaan, denk ik.

Stel: je huis is getaxeerd op 6 ton en je zou dit ervoor krijgen bij uitkoop, dan kun je voor zo'n 3 ton elders een nieuw huis bouwen, met alle duurzaamheidsvoorzieningen. Dat huis is dan ook in no time weer 6 ton waard. Toch dik 3 ton winst.
pi_219303788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het kan mij eigenlijk geen ene flikker schelen wat er in mijn koelkast staat. Als het maar heel blijft en niet irritant is zoals die kutdopjes van tegenwoordig. Die breek ik standaard af, want bij het schenken 'vallen' ze altijd naar onderen waardoor de straal alle kanten op gaat.
Of te slap is om de vloeistof binnen te houden.
Ik heb zelfs liever geen kartonnen buitenkant, want dat kost meer energie en is lastig in de afvalverwerking. Doe mij maar gewoon alles van 1 soort plastic met alleen wat bedrukking er op. En inderdaad, die doppen zijn heel irritant.
pi_219303798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je voor een eigen huis de taxatiewaarde zou krijgen, niet rekening houdend met de situatie, dan kun je er wel een aardig slaatje uit slaan, denk ik.

Stel: je huis is getaxeerd op 6 ton en je zou dit ervoor krijgen bij uitkoop, dan kun je voor zo'n 3 ton elders een nieuw huis bouwen, met alle duurzaamheidsvoorzieningen. Dat huis is dan ook in no time weer 6 ton waard. Toch dik 3 ton winst.
En terecht.
Dat dorp wordt een hoop onrecht aangedaan en daar moeten ze schadeloos voor gesteld worden.
1947-2016
  donderdag 20 november 2025 @ 15:25:10 #270
3542 Gia
User under construction
pi_219303826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En terecht.
Dat dorp wordt een hoop onrecht aangedaan en daar moeten ze schadeloos voor gesteld worden.
Ben ik met je eens, ik zou dit uitbuiten als ik daar een koopwoning zou hebben, maar hoe eerlijk is dat t.o.v. huurders? Die ondervinden net zoveel onrecht, maar kunnen niet een dergelijk slaatje eruit slaan. Een verhuisvergoeding kunnen ze krijgen.
pi_219304019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En terecht.
Ja, net zoals in Groningen.

Oh, wacht ...
pi_219304114
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, net zoals in Groningen.

Oh, wacht ...
Ben ik het ook mee eens.
Als dit in de VS was gevonden hadden de landeigenaren een flinke pot geld gehad om hun huizen te verstevigen, had je dit gezeik niet gehad.

Maar de oude wet van napoleon is er nog steeds. De grondschatten zijn van de staat, terwijl de grond particulier is. Raar.

En dat geldt nu ook met Moerdijk. Die mensen word een hoop onrecht aangedaan en met een hoop problemen opgezadeld. Dat moet netjes geregeld worden. Zoals het hoort.
En niet met een fooi oprotten, zoals nu voorgesteld wordt.

Als er wat gebeurd met die 19 raadslieden die voor hebben gestemd 'snap ik de sentimenten wel'.
1947-2016
pi_219304175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben ik het ook mee eens.
Als dit in de VS was gevonden hadden de landeigenaren een flinke pot geld gehad om hun huizen te verstevigen, had je dit gezeik niet gehad.

Maar de oude wet van napoleon is er nog steeds. De grondschatten zijn van de staat, terwijl de grond particulier is. Raar.

En dat geldt nu ook met Moerdijk. Die mensen word een hoop onrecht aangedaan en met een hoop problemen opgezadeld. Dat moet netjes geregeld worden. Zoals het hoort.
En niet met een fooi oprotten, zoals nu voorgesteld wordt.

Als er wat gebeurd met die 19 raadslieden die voor hebben gestemd 'snap ik de sentimenten wel'.
Burgers zijn tegenwoordig alleen goed genoeg om de rekening van het bedrijfsleven te betalen.
pi_219334034
Het verhuizen van 1.130 burgers is waarschijnlijk nog niet eens de grootste operatie. Binnen de Gemeente Moerdijk ligt onder meer het veel grotere dorp Zevenbergen, waar de komende jaren ook bewoners huizen achterlaten door gebeurtenissen als emigratie en overlijden. Naast dat veel Moerdijkers waarschijnlijk sowieso zelf niet eens meer in Moerdijk woonachtig zouden zijn op het moment dat het dorp 'verlaten' moet zijn.

Wel vraag ik mij oprecht hoe Moerdijk bepaalde praktische zaken wil aanpakken. Zoals de grafrechten op de plaatselijke begraafplaats. Er was een man in het nieuws die zich realiseerde dat bij het opheffen van het dorp hij niet meer bij zijn vrouw begraven kan worden.

Je hebt ook iets van 10 jaar verplichte grafrust in Nederland, dus wat wordt het moment waarop mensen niet meer bijgezet kunnen worden op begraafplaats Moerdijk?
pi_219334042
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ben ik met je eens, ik zou dit uitbuiten als ik daar een koopwoning zou hebben, maar hoe eerlijk is dat t.o.v. huurders? Die ondervinden net zoveel onrecht, maar kunnen niet een dergelijk slaatje eruit slaan. Een verhuisvergoeding kunnen ze krijgen.
Veel huurders van (sociale) huurwoningen wonen echt in krotten, ook in Moerdijk helaas. Dus de kans dat zij nu een beter huis gaan krijgen is wel aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')