Als (geografisch-)econoom zijnde klinkt deze opsomming mij als muziek in de oren.quote:Op woensdag 12 november 2025 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hier een rapport van eind 2023 mede gemaakt door Weijers met een toekomstvisie voor Nederland, lijkt me relevant.
https://denkwerk.online/m(...)land-in-beweging.pdf
en de tl;dr omdat niemand dat hele ding gaat lezen
[ afbeelding ]
Kan je nagaan hoe bont GL/PVDA het wel niet gemaakt heeft dat een partij die FVD niet uitsluit PVDA/GL wel uitsluit.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
Abortus inperken, zakendoen met Poetin en een nexit? De VVD sluit regeren met FVD niet uit
https://nl.linkedin.com/p(...)415050159173632-uj9P
https://decorrespondent.n(...)d4-2807-b5a7d3b7e29f
(LinkedIn toegevoegd vanwege de typische VVD reactie onder het bericht..)
Het is een gotspe dat deze man na zijn totale demasque bij de parlementaire enquête nog ergens uitgenodigd wordt. Hij heeft willens en wetens mensen de vernieling in geholpen. Want zijn onderbuik wist het wel beter dan een doos vol adviezenquote:Op woensdag 12 november 2025 19:25 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bizar optreden van VVD-wappie kamp bij Pauw trouwens. Wat een stuitend arrogante lul is dat toch.
Ja, laten we vooral een van de belangrijkste krachten van Nederland saneren, dat past bij de geografische locatiequote:Op woensdag 12 november 2025 20:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een overkoepelend voordeel hiervan is dat je ook de koppeling tussen de geografische locatie van Nederland als land en de economische activiteit versterkt.
Welke? Landbouwgrond inleveren?quote:Op woensdag 12 november 2025 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral een van de belangrijkste krachten van Nederland saneren, dat past bij de geografische locatie
Kom op zeg
Iedereen die zich hier over opwindt laat zich zo hard kennenquote:Op woensdag 12 november 2025 20:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe bont GL/PVDA het wel niet gemaakt heeft dat een partij die FVD niet uitsluit PVDA/GL wel uitsluit.![]()
Maar serieus FVD zou je natuurlijk gewoon moeten uitsluiten net als DENK/PVDD/VOLT/SP/SGP/PVV en GL/PVDA
Ik neem aan dat transport en Schipholdeel wegzetten als laag renderend. Daar is onze hele macht in de wereld op geënt, Nederland handelsland.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke? Landbouwgrond inleveren?
Ik heb de VVD ook de SP niet hard zien uitsluiten.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe bont GL/PVDA het wel niet gemaakt heeft dat een partij die FVD niet uitsluit PVDA/GL wel uitsluit.![]()
Maar serieus FVD zou je natuurlijk gewoon moeten uitsluiten net als DENK/PVDD/VOLT/SP/SGP/PVV en GL/PVDA
Waar staat dat?quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat transport en Schipholdeel wegzetten als laag renderend. Daar is onze hele macht in de wereld op geënt, Nederland handelsland.
Dit.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iedereen die zich hier over opwindt laat zich zo hard kennenAlsof de FvD ook maar enige kans heeft om in het kabinet te komen, kom op zeg. Dat is net doen alsof de PvdD een kans zou hebben
Ik neem aan dat je op Schiphol doelt. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel uit De Groene Amsterdammer maar eens door. Overigens, ook vanuit wetenschappelijk perspectief (zie onder andere berichtgeving in vakblad ESB) valt het kortwieken van Schiphol uitstekend te verdedigen.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, laten we vooral een van de belangrijkste krachten van Nederland saneren, dat past bij de geografische locatie
Kom op zeg
Ja, dat soort ronkende teksten zijn helaas alom aanwezig. Maar dat is vooral het resultaat van de effectieve lobby van de vervoers- en transportsector, inclusief Schiphol. Het komt niet voort uit een deugdelijke economische analyse. De economische baten van vervoer en transport komen ook nog eens voor een groot deel in het buitenland terecht, niet in Nederland.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik neem aan dat transport en Schipholdeel wegzetten als laag renderend. Daar is onze hele macht in de wereld op geënt, Nederland handelsland.
Een stevige maar kleinere landbouwsector mag best (meer akkerbouw, minder veeteelt) waarbij zonder enige economische schade eenvoudig 20% van het huidige veeteeltareaal opgekocht kan worden. Glastuinbouw sowieso ombouwen/afbouwen naar specialistische vormen en stoppen met waterige kut-tomaten.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, dat soort ronkende teksten zijn helaas alom aanwezig. Maar dat is vooral het resultaat van de effectieve lobby van de vervoers- en transportsector, inclusief Schiphol. Het komt niet voort uit een deugdelijke economische analyse. De economische baten van vervoer en transport komen ook nog eens voor een groot deel in het buitenland terecht, niet in Nederland.
Maar tegelijkertijd een herwaardering voor de vakman, de loodgieter, bouwvakker, zorg, vuilnisman etc. Innoveren kan niet zonder dit, dat moet slim-links/rechts ook beseffen.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een stevige maar kleinere landbouwsector mag best (meer akkerbouw, minder veeteelt) waarbij zonder enige economische schade eenvoudig 20% van het huidige veeteeltareaal opgekocht kan worden. Glastuinbouw sowieso ombouwen/afbouwen naar specialistische vormen en stoppen met waterige kut-tomaten.
Die 20% economisch en natuurtechnisch hergebruiken in hoogwaardige duurzame richtingen is ook helemaal niet ingewikkeld. Nul op de meter woningen, hoogwaardige industrie, energie-opwekking en opslag en heel veel meer natuurgebied om binnenlands toerisme aan te jagen.
Het is zo eenvoudig wanneer je maar echt wil veranderen en niet de hele dag bezig bent de kleine belangen van je achterban boven het algemeen belang te stellen. We moeten weer durven te innoveren, dom-rechts kan dat niet, die kunnen alleen janken over asielzoekers, over arme boertjes, over boze wolfjes, over het minimumloon en uitkeringen die toch echt veel te hoog zijn.
De vakman heeft helemaal niets te vrezen van progressief/links. Waar we vanaf moeten is het slopen van ons land vanwege de belangen van kleine groepjes die niets bij te dragen hebben dan het eigen kleine belangen. Daarvan zijn de traditionele boeren (met name veeteeltsector) het allerbeste voorbeeld. Maar ook grote delen van de transportsector dragen eigenlijk bijzonder weinig bij.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd een herwaardering voor de vakman, de loodgieter, bouwvakker, zorg, vuilnisman etc. Innoveren kan niet zonder dit, dat moet slim-links/rechts ook beseffen.
Eigen kleine belangen met grote belangen er achter. Neem nu alleen al de agrarische sector, hoe afhankelijk is een boer van de agrarische industrie voor zijn veevoer? En dat niet alleen, ook van de consumentenindustrie, de grootgrutters nu.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De vakman heeft helemaal niets te vrezen van progressief/links. Waar we vanaf moeten is het slopen van ons land vanwege de belangen van kleine groepjes die niets bij te dragen hebben dan het eigen kleine belangen. Daarvan zijn de traditionele boeren (met name veeteeltsector) het allerbeste voorbeeld. Maar ook grote delen van de transportsector dragen eigenlijk bijzonder weinig bij.
Nah, je hoopt altijd van niet, maar als er van GL-Amsterdam dan iemand gaat roepen dat de loodgieter voortaan maar met een handkar de grachtengordel door moet werkt dat natuurlijk ook niet mee.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De vakman heeft helemaal niets te vrezen van progressief/links.
Haha! Dat dus, arrogantie ten top.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nah, je hoopt altijd van niet, maar als er van GL-Amsterdam dan iemand gaat roepen dat de loodgieter voortaan maar met een handkar de grachtengordel door moet werkt dat natuurlijk ook niet mee.
Nee. Schiphol is prima, maar het saneren van de transport en logistiek is een bizar idee (dat gelukkig ook niet gaat gebeuren).quote:Op woensdag 12 november 2025 20:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op Schiphol doelt.
Een beetje, maar zoals Kowloon het stelde absoluut niet. Hij heeft duidelijk een persoonlijke hetze tegen die sectoren dus dan is er verder ook niet zo veel over te zeggen.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit ging over Kowloon’s reactie niet over het rapport daar staat dat (mag ik hopen) niet in
Het idee dat de loodgieter maar met een handkar moet komen, is natuurlijk afkomstig van iemand die zelf de handkar trekt.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:38 schreef -XOR- het volgende:
Nah, je hoopt altijd van niet, maar als er van GL-Amsterdam dan iemand gaat roepen dat de loodgieter voortaan maar met een handkar de grachtengordel door moet werkt dat natuurlijk ook niet mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |