quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel kort door de bocht. Je kunt het ontmoedigen door geen vergunningen meer te verlenen voor distributiecentra en slachterijen etc en door alle misstanden met arbeidsmigranten eindelijk aan te pakken. Maar dat zal zo lang Otto workforce een flinke vinger in de pap heeft bij VVD niet gebeuren.
Dat er geen mogelijkheden zijn is enorm kort door de bocht, je kan:quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je er wel grip op, als je gaat handhaven (onze Arbeidsinspectie doet de minste controles van de hele EU) en geen trucages met het minimumloon mag uithalen. Wat dus de VVD minister een dag na de verkiezingen in de prullenbak gooide.
De VVD is de moderne variant van de 17e eeuwse slavendrijver en wetteloze martelaren. Uitbuiters, racisten, segregationisten, derderangs burgers, onderdrukkers, two tier justice en de massa verdelen door middel van cultuur oorlogjes. Dat is de VVD.
Wat wil je hiermee zeggen, het komt zo wat over als een linkdump?quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
Nog maar een keer
[ x ]
[ afbeelding ]
https://www.partijgedrag.nl/party-likenessquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan het nu niet vinden, maar er is zo'n tabel van hoeveel procent de partijen hetzelfde stemmen. Het verschil in stemgedrag tussen VVD en PvdA/GL is hierbij groter dan tussen JA21 en D66.
Ook de VVD:quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD gaat arbeidsmigratie en met name uitbuiting aanpakken want dat hebben ze beloofd!
https://www.nporadio1.nl/(...)ale-arbeidsmigranten
Jawel, maar dat was na de verkiezingen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ook de VVD:
Een dag na het volledig verdwijnen van NSC bij de Tweede Kamerverkiezingen wachtte lijsttrekker Eddy van Hijum nog een onplezierige verrassing. Het plan dat hij begin dit jaar als minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid lanceerde met de bedoeling om uitbuiting van arbeidsmigranten tegen te gaan, werd door zijn opvolger, demissionair minister Mariëlle Paul (VVD), afgelopen donderdag van tafel geveegd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)vloed-lobby-a4911605 en https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dat-zomaar-a4912003
Huh vertel je me nu dat de VVD het één zegt VOOR de verkiezingen en het ander doet NA de verkiezingen?quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel, maar dat was na de verkiezingen.
Tja, daar gaan VVD en CDA dan weer voorliggenquote:Op dinsdag 11 november 2025 08:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dat verstandig doet en dus de sectoren aan pakt die Nederland meer geld kosten dan opleveren (zoals de kassen en bepaalde takken van landbouw die draaien op arbeidsmigratie, zoals bepaalde dozenschuivers), dan is er economische winst ipv schade.
Arbeidsmigratie beperken of in elk geval sturen is gewoon nodig.
Feitelijk ook wat Koolmees doet natuurlijk. Alleen door de VVD voorlopig daar buiten te laten kan ook PvdA/Gl aanhaken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Het valt me op dat dit topic vooral bestaat uit partijbashing: JA21 is kut, PvdA/GL is kut, VVD is kut, Segers is kut, jij stemt dat dus jij vindt dat.
Mooi dat er een soort consensus lijkt te zijn in de vorm van: “mijn eigen politieke keuze is goed, en al het andere is fout.” Maar deze platvloerse polarisatie levert natuurlijk weinig op – behalve een onnodig vijandbeeld van andere partijen.
Zou het niet interessanter zijn om te kijken waar het motorblok van D66, VVD en CDA wél een consensus over heeft? Bijvoorbeeld door vijf grote thema’s te pakken waar overeenstemming over bestaat, en van daaruit te kijken welke partij daar het beste bij aansluit. Dat lijkt me een stuk constructiever dan alleen maar “tegen” te zijn.
Volgens mij zijn er een aantal thema's die de prioriteit hebben:
1. wonen en huisvesting (en daaraan gelieerd stikstof)
2. migratie
3. klimaat, energie en infrastructuur (met daaraan gelieerd netcongestie)
4. veiligheid (navo-norm)
5. de rol binnen Europa & bestuurlijke stabiliteit
Waarbij asielmigratie vanaf juni komend jaar Europees uitgerold wordt en het dus goed zou zijn om ons eerst te focussen op arbeids- en studiemigratie. Hoe zou een koers van deze 3 partijen er in jullie ogen ongeveer uit zien?
Waar heb ik gezegd dat de PVV moet regeren?quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de PVV 20 zetels heeft dan is dat de wil van het volk en kun je miljoenen mensen niet negeren.
Maar als PvdAGL 20 zetels heeft dan zit Nederland er niet op te wachten.
Ach, je hebt nog steeds dezelfde frustraties. Ik kan er verder weinig mee, het is off topic.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je er wel grip op, als je gaat handhaven (onze Arbeidsinspectie doet de minste controles van de hele EU) en geen trucages met het minimumloon mag uithalen. Wat dus de VVD minister een dag na de verkiezingen in de prullenbak gooide.
De VVD is de moderne variant van de 17e eeuwse slavendrijver en wetteloze martelaren. Uitbuiters, racisten, segregationisten, derderangs burgers, onderdrukkers, two tier justice en de massa verdelen door middel van cultuur oorlogjes. Dat is de VVD.
Hoop bla, bla weer. Maar uiteinde zit hier nog geen enkele reden voor D66 en CDA om hun ziel te verkopen aan de volgende uiterst rechtse droeftoeters.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niets anders dan met de VVD en GL/PvdA.
De reden dat D66 per sé GL erbij wil is simpel: ze hebben zich verkocht door zich rechtser voor te doen dan ze zijn. D66 is wat dat betreft gewoon GL light. In een kabinet met CDA en VVD zal het compromis vooral in lijn liggen met wat D66 voorstaat.
Alleen: de kiezer neigt meer naar de rechterzijde. Er wordt al aan de rechterzijde 26 zetels aan de kant geschoven.
Daarnaast was de VVD duidelijk: niet met GL! En nee, niemand zou moeten verwachten dat de VVD op dat standpunt draait. Want er wordt ook niet gedraaid op het uitsluiten van de PVV. Dus dat verwijt is hypocriet.
De VVD heeft maar 1 belang te dienen en dat is het belang van haar kiezers. En die hebben vooral gekozen voor de VVD omdat ze geen kabinet willen met GL.
Als je echt democraat bent (en D66 is dat absoluut niet!), dan snap je dat de VVD niet kan draaien op dit punt.
En als D66 niet met Ja21 wil, prima. Maar dan moet D66 een oplossing bedenken. Dat is namelijk ook een gevolg van achter het stuur zitten bij de formatie.
Natuurlijk, inkomens genereren is belangrijker dan het herverdelen van inkomens. Zonder een krachtige economie en hoge winsten voor bedrijven en vermogenden, geen uitkering voor werklozen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, daar gaan VVD en CDA dan weer voorliggen
Dat vind ik een beetje een oplossing als asielmigratie oplossen door Nederland net zo arm te maken als Tsjaad. Het werkt, maar er kleven ook nogal wat nadelen aan…quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat laatste is wel kort door de bocht. Je kunt het ontmoedigen door geen vergunningen meer te verlenen voor distributiecentra en slachterijen etc en door alle misstanden met arbeidsmigranten eindelijk aan te pakken. Maar dat zal zo lang Otto workforce een flinke vinger in de pap heeft bij VVD niet gebeuren.
Dit staat weer vol met foute aannames en de ene non-sequitur na de andere.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:19 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Natuurlijk, inkomens genereren is belangrijker dan het herverdelen van inkomens. Zonder een krachtige economie en hoge winsten voor bedrijven en vermogenden, geen uitkering voor werklozen.
Ik vind het een hele rare vergelijking. Welke nadelen dan? Deze sectoren dragen nauwelijks bij aan onze economie.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje een oplossing als asielmigratie oplossen door Nederland net zo arm te maken als Tsjaad. Het werkt, maar er kleven ook nogal wat nadelen aan…
Het CDA geeft aan wel over rechts te willen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoop bla, bla weer. Maar uiteinde zit hier nog geen enkele reden voor D66 en CDA om hun ziel te verkopen aan de volgende uiterst rechtse droeftoeters.
Welnee.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje een oplossing als asielmigratie oplossen door Nederland net zo arm te maken als Tsjaad. Het werkt, maar er kleven ook nogal wat nadelen aan…
Natuurlijk is Tsjaad niveau een overdreven variant, maar jouw voorstel is wel kind-badwater.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik vind het een hele rare vergelijking. Welke nadelen dan? Deze sectoren dragen nauwelijks bij aan onze economie.
Duitsland staat er economisch veel minder goed voor.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee.
Duitsland is bijvoorbeeld veel strikter dan Nederland tegenwoordig, in gang gezet voor/tijdens corona. Daar kan het gewoon en wat weinig economische waarde toevoegt (dat alleen kan bestaan door sjofele uitzendconstructies), jammer dan. Al deze wantoestanden drukken ook nog eens de lonen van Nederlanders en de innovatiekracht.
Uiterst rechts is natuurlijk hypocriet tot op het bot.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de PVV 20 zetels heeft dan is dat de wil van het volk en kun je miljoenen mensen niet negeren.
Maar als PvdAGL 20 zetels heeft dan zit Nederland er niet op te wachten.
Feitelijk weten we natuurlijk nog niet wat Koolmees gaat adviseren, dat horen we eind van de dag pas.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Feitelijk ook wat Koolmees doet natuurlijk. Alleen door de VVD voorlopig daar buiten te laten kan ook PvdA/Gl aanhaken.
En dan? Alsof de VVD in staat is om een coalitie te vinden met een meerderheid in de 2e kamer, laat staan de 1e, zonder D66. Dus het maakt geen bal uit of je het initiatief bij D66 of de VVD legt, je komt bij precies dezelfde problematiek uit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het CDA geeft aan wel over rechts te willen.
En verder heb ik nergens gezegd dat D66 iets moet. Geen zin in iets anders dan met GL? Prima. Dan gaat het stokje door naar PVV en meteen daarna naar de VVD.
Dat heeft nogal met andere dingen te maken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Duitsland staat er economisch veel minder goed voor.
Gewoon met de vuisten op tafel slaan bij de EU.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:37 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ja? Kun je voorbeelden aangeven van pragmatisme in de afgelopen twee jaar tijdens het meest rechtse kabinet ooit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |