Bedankt voor het linkje, ik zal het opzoeken.quote:Op maandag 10 november 2025 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het X lijstje wat je nu al twee dagen aan het verdedigen bent.
[..]
Je zegt hier dat joden niet meer welkom zijn in de gemeente Enschede.
Of waarschijnlijker: je hebt heel die lijst niet verder bekeken dan de titel.
Hier en in NWS is dat uitgebreid en gemotiveerd uitgelegd.quote:
Ik kan oprecht niet beoordelen of je hier sarcastisch bent.quote:Op maandag 10 november 2025 10:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bedankt voor het linkje, ik zal het opzoeken.
De post : Aether in NWS / Pro-Palestina activisme #49quote:Op maandag 10 november 2025 10:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het X lijstje wat je nu al twee dagen aan het verdedigen bent.
[..]
Je zegt hier dat joden niet meer welkom zijn in de gemeente Enschede.
Of waarschijnlijker: je hebt heel die lijst niet verder bekeken dan de titel.
Jij reageert hier op met zoiets als' bedankt voor de aanbevelingen' waarop ik vraag hoe bedoel je? En jij reageert met 'Bedrijven mag je best belonen als ze wat goeds doen.'quote:En de inhoud:
Waar Joden, Israëlische artiesten of organisaties in Nederland (en direct betrokken podia) zijn uitgesloten, geboycot of gecanceld (2023–2025)
Via FB
1. THEATERS & PODIA
• Het Concertgebouw (Amsterdam)
• Theater De Generator (Leiden)
• Theater Bellevue (Amsterdam)
• Boom Chicago (Amsterdam)
• Paradiso (Amsterdam)
• TivoliVredenburg (Utrecht)
• Theater Kikker (Utrecht)
• Theater De Nieuwe Vorst (Tilburg)
• Veem House for Performance (Amsterdam)
• Theater Walhalla (Rotterdam)
• Theater Zuidplein (Rotterdam)
• Theater Fl!nt (Amersfoort)
• De Doelen (Rotterdam)
• Frascati Theater (Amsterdam)
• Bâtard Festival (Amsterdam/Brussel)
• Pakhuis de Zwijger (Amsterdam)
• The Loft (Amsterdam)
• Nederlands Theater Festival
• Korzo Theater (Den Haag)
• W139 (Amsterdam)
• Forum Groningen
• Podium Mozaïek (Amsterdam)
• Eye Filmmuseum (Amsterdam)
• Muziekgebouw aan ’t IJ (Amsterdam)
• Nationale Opera & Ballet (Amsterdam)
• SPRING Festival (Utrecht)
• Filmhuis Cavia (Amsterdam)
2. FESTIVALS & EVENEMENTEN
• IDFA (Amsterdam)
• Tomorrowland – DJ Skazi annuleert optreden (BE, met NL-impact)
3. MUSEA & KUNSTINSTELLINGEN
• Bonnefantenmuseum (Maastricht)
• Museum De Pont (Tilburg)
• Nest (Den Haag)
• Dutch Museum Association
• Beeld & Geluid (Hilversum)
• V2_Lab for the Unstable Media (Rotterdam)
4. UNIVERSITEITEN & ONDERWIJS
• Universiteit van Amsterdam (UvA)
• Vrije Universiteit Amsterdam (VU)
• Radboud Universiteit (Nijmegen)
• Universiteit Utrecht
• Technische Universiteit Eindhoven (TU/e)
• Wageningen University & Research
• Erasmus Universiteit Rotterdam
• Universiteit Leiden
• Maastricht University
• HKU (Utrecht)
• ArtEZ Hogeschool (Arnhem)
• KABK – Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (Den Haag)
• Gerrit Rietveld Academie (Amsterdam)
• Sandberg Instituut (Amsterdam)
• Dutch Scholars for Palestine – academische boycotoproep
• Radboud Universiteit – lezing Rawan Osman verstoord
• Maastricht University – lezing Rawan Osman afgebroken
5. SYNAGOGES & JOODSE LOCATIES
Den Haag (Sjoel)
• Hovenier weigert snoeiwerk (2024)
• Rondleiding/boekingsaanvraag geweigerd (2024)
Enschede (Sjoel)
• Gemeente weigert extra politiebescherming (oktober 2023)
• Burgemeester weigert foto met Israëlische ambassadeur (december 2023)
• Belastingdienst-teamuitje geannuleerd (juli 2025)
6. MEDIA & OMROEPEN
• AVROTROS – weigert deelname aan Eurovisie als Israël meedoet (2026)
7. ARTIESTEN, ARTSEN & OPTREDENS GEWEERD OF GECANCELD
• Shai Abramson – cantor (Concertgebouw)
• Yochay Sponder – stand-up comedian (Boom Chicago)
• Lenny Kuhr – diverse podia
• Jerusalem Quartet – diverse podia
• Israëlische artsen – geweigerd bij medische lezingen
• Israëlisch klassiek ensemble – afgezegd op Nederlandse podia
• DJ Skazi – annuleert optreden Tomorrowland (2025)
8. OVERHEID / POLITIEK / BEDRIJVEN / OVERIG
• Gemeente Enschede – weigert extra politie inzet bij synagoge
• Gemeente Enschede – burgemeester weigert foto bij Joodse viering
• Belastingdienst (Almelo/Enschede) – synagoge-uitje afgezegd
• Hovenier Den Haag – weigert werkzaamheden vanwege Joodse opdrachtgever
• Joods gezin aangevallen op
leg het gewoon normaal uitquote:Op maandag 10 november 2025 10:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier en in NWS is dat uitgebreid en gemotiveerd uitgelegd.
Lees het allemaal maar nog eens terug.
The fuck is dit nou weer voor achterlijk lijstje danquote:Op maandag 10 november 2025 10:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
De post : Aether in NWS / Pro-Palestina activisme #49
De tweet:
https://twitter.com/de_we(...)mx6w1bO7WMaQKGg&s=19
https://x.com/de_weeteri/(...)mx6w1bO7WMaQKGg&s=19
[..]
Jij reageert hier op met zoiets als' bedankt voor de aanbevelingen' waarop ik vraag hoe bedoel je? En jij reageert met 'Bedrijven mag je best belonen als ze wat goeds doen.'
Ik vind dat nog steeds een walgelijke opmerking, zonder te zeggen dat ik jou als persoon walgelijk vindt.
Misschien heb je de opmerking sarcastisch bedoeld, maar daar reageer je niet op.
Dat een burgemeester niet op de foto wil net een Israëlische ambassadeur vind ik flauw vanuit zijn functie. Maar mensen uitsluiten op basis van hun afkomst of geen beveiliging bieden terwijl er dreiging is tegen de Joodse gemeenschap door het hele land is vind ik schandalig.
Maar leg me eens uit waar jij je uitspraak over de bordjes 'Verboden voor Joden' bij Enschede vandaan haalt?
Ik hoef de inhoud van zo'n tweet niet te modereren, wel de reacties die daar op volgen.quote:Op maandag 10 november 2025 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
The fuck is dit nou weer voor achterlijk lijstje dan.
Mijn werkgever staat op deze lijst en ik heb gewoon joodse collega's en collega's die samenwerken met Israëlische instituten. But nooo volgens DE LIJST vergassen we hier joden in de kelder of zo?
Nee, wel de nieuwe Straatmuzikant. (Waar is hij????)quote:Op maandag 10 november 2025 12:22 schreef Aberkullie het volgende:
Hebben jullie de nieuwe hit van Hillary Duff al gehoord
Dat nummer is zo yesterdayquote:Op maandag 10 november 2025 12:22 schreef Aberkullie het volgende:
Hebben jullie de nieuwe hit van Hillary Duff al gehoord
Die lijst ging niet alleen over instanties van de gemeente Enschede he. Niet gaan bagatelliseren.quote:Op maandag 10 november 2025 08:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Je ziet een lijst waarop staat dat "joden" niet meer welkom zijn in de gemeente Enschede
Ik had gezegd dat ik graag bij je bedrijf geld kwam uitgeven en dat was walgelijk en censuurwaardig aldus onze verbinder Jippie.quote:Op maandag 10 november 2025 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn werkgever staat op deze lijst en ik heb gewoon joodse collega's en collega's die samenwerken met Israëlische instituten. But nooo volgens DE LIJST vergassen we hier joden in de kelder of zo? Binnenkort toch maar eens kijken wat er zich daar afspeelt dan...
Anders tief je gewoon lekker op joh, verzuurde kneus.quote:Op maandag 10 november 2025 14:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had gezegd dat ik graag bij je bedrijf geld kwam uitgeven en dat was walgelijk en censuurwaardig aldus onze verbinder Jippie.
Anders knuffel je gewoon even lekker je moeder joh vrolijke reus!quote:Op maandag 10 november 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Anders tief je gewoon lekker op joh, verzuurde kneus.
Nee ik heb helemaal genoeg van een stel beroepsclowns die werkelijk enkel en alleen maar naar het forum en dan specifiek feedback komen om hun kansloze "klachten" te droppen zonder enige vorm van opbouwende kritiek maar wel doorspekt met cynisch gekanker op vrijwilligers van een forum, of de users er van.quote:Op maandag 10 november 2025 15:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Anders knuffel je gewoon even lekker je moeder joh vrolijke reus!
Heb je een TLDR?quote:Op maandag 10 november 2025 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik heb helemaal genoeg van een stel beroepsclowns die werkelijk enkel en alleen maar naar het forum en dan specifiek feedback komen om hun kansloze "klachten" te droppen zonder enige vorm van opbouwende kritiek maar wel doorspekt met cynisch gekanker op vrijwilligers van een forum, of de users er van.
Flikker dan gewoon op, maar ik snap dat de dagen op de dagbesteding dan wel erg lang duren.
Werk je op de school van Rundfunk dan? Zou ik ff bij de Duitse leraar kijkenquote:Op maandag 10 november 2025 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mijn werkgever staat op deze lijst en ik heb gewoon joodse collega's en collega's die samenwerken met Israëlische instituten. But nooo volgens DE LIJST vergassen we hier joden in de kelder of zo? Binnenkort toch maar eens kijken wat er zich daar afspeelt dan...
Kom op Glazenmaker, ik kan je reacties vaak best waarderen. Maar hoe je je nu gedraagt, is behoorlijk jammer. Fok! maakt gebruik van vrijwilligers en daarnaast gelden ook bepaalde regels voor gebruikers.quote:
Doen 'ns aardig tegen Straatdienstplichtige.quote:
Hoezo, alsof straatcommando aardig tegen hem doet.quote:Op maandag 10 november 2025 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doen 'ns aardig tegen Straatdienstplichtige.
Kom we pakken die klootzakquote:Op maandag 10 november 2025 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Iets met actie reactie. Ik ben niet de oorzaak van het verzuurde kut sfeertje.
Waarom bemoei jij je met mensen met wie bemoeien.quote:Op maandag 10 november 2025 15:54 schreef Black_Baron het volgende:
Is het normaal dat iedereen zich er dan mee gaat bemoeien hier
Ik stel een vraag aan de moderatie alhier.quote:Op maandag 10 november 2025 15:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waarom bemoei jij je met mensen met wie bemoeien.
En waarom bemoei ik me daar daar nou weer mee
Waarom bemoei jij je met mensen die zich bemoeien met mensen die zich er mee bemoeien?quote:Op maandag 10 november 2025 15:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Het is niet helemaal de bedoeling, maar het gebeurt regelmatig en is niet altijd vervelend.quote:Op maandag 10 november 2025 16:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik stel een vraag aan de moderatie alhier.![]()
Of dat de bedoeling is.
Wat moet je nouquote:Op maandag 10 november 2025 15:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit gelooft echt niemand.quote:Op maandag 10 november 2025 16:36 schreef Isdatzo het volgende:
Unpopular opinion: ik heb hierover GEEN mening.
Heb je er een pittige mening over?quote:Op maandag 10 november 2025 16:32 schreef Barbusse het volgende:
Want ik vind hier dingen van namelijk.
Uiteraard.quote:Op maandag 10 november 2025 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je er een pittige mening over?
bahquote:Op maandag 10 november 2025 18:17 schreef recursief het volgende:
Dit topic heeft een poeskat nodig (als ie stil staat even op klikken)
[ afbeelding ]
lieve katquote:Op maandag 10 november 2025 18:17 schreef recursief het volgende:
[ afbeelding ]
Poes ligt hier al op schoot te spinnen.quote:Op maandag 10 november 2025 18:17 schreef recursief het volgende:
[ afbeelding ]
AI-poes?quote:Op maandag 10 november 2025 18:17 schreef recursief het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |