Ja21 gaat niet zoveel te eisen hebben, wat de VVD ook niet al wil. Ja21 wil namelijk gewoon heel graag deelnemen aan een regering.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit wordt denk ik een Rutte 4 scenario:
De VVD krijgt zijn zin over de poppetjes, maar het regeringsprogramma kom vol met D66 plannen omdat die al een zware concessie aan de VVD hebben gedaan en dus wat rerug willen.
Mogen Ja21 en de VVD voor de vorm wat stoers op migratie roepen zonder dat het de rechtstaat aantast en voor de rest lekker het klimaat en stikstofbeleid van D66 aan een meerderheid helpen.
Na 2 jaar komen ze er achter dat ze bij de onderhandelingen in de luren zijn gelegd omdat ze enkel met het beeld bezig waren en ploft de boel weer.
CDA zelf lijkt ook niet echt een uitgesproken voorkeur te hebben. Die kunnen bepaalde punten met links verwezenlijken en andere punten met rechts.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Als Jetten kloten heeft zegt hij: "Dan wil ik graag met PvdA en CDA en is het me verder om het even of JA21 of VVD zich bij die coalitie voegt".
Ik denk dat zij er pas uit gegooid gaat worden als ze in een kabinet met GroenLinks PvdA stapt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:47 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En D66 en CDA ook want hypotheekrenteaftrek.
Die Yesilgöz heeft alles onmogelijk gemaakt.
Ik zie alleen iets constructiefs gebeuren als de VVD haar eruit gooit en weer normaal gaat doen.
Er is een verschil van mening in wat de beste oplossing is. Meer AZC's is niet de oplossing, want dat leidt alleen maar tot nog meer asielzoekers. Voorrang geven op woningen is ook geen oplossing, want dat leidt alleen tot meer en meer verzet onder de burgers. De enige oplossing is minder binnenhalen en meer terugsturen. En links wil dat niet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat rechts het door hun zo belangrijk geachte asielprobleem niet wil oplossen hebben we de afgelopen kabinetsperiode al kunnen zien ja.
De laatste zin bedoel je: en rechts wil dat niet. Er was een ruime rechtse meerderheid in 2 kamers en toch werd er geen voorstel in deze richting ingediend. Door niemand.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is een verschil van mening in wat de beste oplossing is. Meer AZC's is niet de oplossing, want dat leidt alleen maar tot nog meer asielzoekers. Voorrang geven op woningen is ook geen oplossing, want dat leidt alleen tot meer en meer verzet onder de burgers. De enige oplossing is minder binnenhalen en meer terugsturen. En links wil dat niet.
Wat verder nergens uit blijkt. Meer kleinere AZC's, zoals de spreidingswet zou willen, geeft minder overlast dan een paar grote overbevolkte AZC's. Dat is waar het om gaat. Rechts wil liever dat de plaatsen waar de grote AZC's staan veel overlast ervaren zodat Rechts er verder zelf geen last van heeft en ze "zie je wel' kunnen roepen als het om overlast door AZC's gaat. Overlast die er niet is als meerdere kleinere AZC's hebt. Rechts is dus vooral, zoals we al lang weten, ikke ikke ikke en de rest kan stikke.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is een verschil van mening in wat de beste oplossing is. Meer AZC's is niet de oplossing, want dat leidt alleen maar tot nog meer asielzoekers. Voorrang geven op woningen is ook geen oplossing, want dat leidt alleen tot meer en meer verzet onder de burgers. De enige oplossing is minder binnenhalen en meer terugsturen. En links wil dat niet.
Klopt, en dat heeft ze ook allemaal benoemd en ook dat ze het niet ziet zitten om nog eens in een dergelijk kabinet te stappen met een partijleider die wegloopt. Daarmee sluit ze Wilders niet definitief uit, ze wil het bij voorkeur niet omdat ze er geen vertrouwen in heeft dat hij niet weer wegloopt. Op punten zijn ze het echter best vaak eens.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er is voor de VVD een legitieme reden om de PVV uit te sluiten
- De VVD heeft het al eens met gedoogsteun van de PVV geprobeerd en aangegeven 'dit nooit weer'
gevolgd doorrr...
- De VVD heeft het al eens met regeren met de PVV geprobeerd en aangegeven 'dit nooit weer'
"maar" Wilders was volgens Yesilgoz dan wel weer de schuld van het mislukken van het meest rechtse kabinet ooit, wat ze eeuwig zonde vond. Dat dan weer wel..
Nou, als zelfs de VVD niets in de PVV zag en de andere partijen dit al hadden ontdekt, waarom moet D66 dan nog met PVV verkennen?
Maar dan komt het democratischere PvdAGL voorbij en dan wil men het niet proberen omdat men al nee gezegd heeft tegen de PVV. Terwijl er best wel overlap zit tussen de verkiezingsprogramma's van VVD en PvdAGL
Leuk geprobeerd allemaal, maar helaas stond de spotlight er wat teveel op. We hebben niets gemist
Zo rollen ze.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
VVD heeft PVV niet zo hard uitgesloten als de PvdA/GL. Ze heeft gezegd dat ze het nog niet ziet gebeuren dat ze met PVV weer in een coalitie stapt. Ze heeft nooit gezegd dat ze dat absoluut uitsluit. Dit heeft ze wel van de PvdA/GL gezegd.
Onzin. Je verspreidt alleen maar de overlastgevers, waardoor er op meer plekken in het land overlast komt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat verder nergens uit blijkt. Meer kleinere AZC's, zoals de spreidingswet zou willen, geeft minder overlast dan een paar grote overbevolkte AZC's. Dat is waar het om gaat. Rechts wil liever dat de plaatsen waar de grote AZC's staan veel overlast ervaren zodat Rechts er verder zelf geen last van heeft en ze "zie je wel' kunnen roepen als het om overlast door AZC's gaat. Overlast die er niet is als meerdere kleinere AZC's hebt. Rechts is dus vooral, zoals we al lang weten, ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
De VVD moet gewoon lekker gaan regeren met die partijen waarbij ze het meeste van haar programma uit kan voeren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, en dat heeft ze ook allemaal benoemd en ook dat ze het niet ziet zitten om nog eens in een dergelijk kabinet te stappen met een partijleider die wegloopt. Daarmee sluit ze Wilders niet definitief uit, ze wil het bij voorkeur niet omdat ze er geen vertrouwen in heeft dat hij niet weer wegloopt. Op punten zijn ze het echter best vaak eens.
In tegenstelling met GL. Daar staan ze lijnrecht tegenover elkaar.
Ik zie het er nog wel van komen dat er een minderheidskabinet komt met een meerderheidsoppositie. En ik geloof niet dat die ook maar iets van de grond gaan krijgen, want ze moeten dan elke keer ergens 12 stemmen steun vandaan zien te halen.
Wij hebben zowel een klein als een groot azc, de grote heeft problemen maar is ver weg van andere bewoners, de kleine heeft problemen en dus veel overlast in het centrum.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat verder nergens uit blijkt. Meer kleinere AZC's, zoals de spreidingswet zou willen, geeft minder overlast dan een paar grote overbevolkte AZC's. Dat is waar het om gaat. Rechts wil liever dat de plaatsen waar de grote AZC's staan veel overlast ervaren zodat Rechts er verder zelf geen last van heeft en ze "zie je wel' kunnen roepen als het om overlast door AZC's gaat. Overlast die er niet is als meerdere kleinere AZC's hebt. Rechts is dus vooral, zoals we al lang weten, ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Overigens willen de rechtse partijen die spreidingswet ook. Alleen de uiterst rechtse partijen vinden dat lastig, hoewel zelfs bij Faber het besef in begon te dalen dat er niet echt een alternatief is, ze vertikte het immers niet voor niets om de bijbehorende intrekkingswet ook daadwerkelijk in te dienen…quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is een fabeltje dat linkse partijen nog meer asielzoekers binnen willen laten.
Ze willen wél een spreidingswet waardoor veel “bezorgde burgers” met een AZC geconfronteerd zullen worden.
Weliswaar kleinschalig in plaats van honderden per AZC nu.
Ik heb er een paar straten verderop eentje zitten. Overlast: 0.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wij hebben zowel een klein als een groot azc, de grote heeft problemen maar is ver weg van andere bewoners, de kleine heeft problemen en dus veel overlast in het centrum.
Ik woon hier al meer dan twintig jaar, en we hebben pas overal camera’s hangen sinds dat kleine azc. Het is te triest voor woorden.
Precies dit. En links wil dit overal in Nederland, met als gevolg dat overal de burgers hiertegen in verzet komen. En dan heeft rechts het weer gedaan, want ze accepteren de overlast, terecht, niet.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wij hebben zowel een klein als een groot azc, de grote heeft problemen maar is ver weg van andere bewoners, de kleine heeft problemen en dus veel overlast in het centrum.
Ik woon hier al meer dan twintig jaar, en we hebben pas overal camera’s hangen sinds dat kleine azc. Het is te triest voor woorden.
Ik zie liever ook 'de probleemgevallen' gecentreerd ipv verspreid over het land.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Onzin. Je verspreidt alleen maar de overlastgevers, waardoor er op meer plekken in het land overlast komt.
Als in een AZC 2000 asielzoekers zitten en 10% geeft overlast, dan zijn dat 200 overlastgevers op 1 plek. Ga je verspreiden over 10 plekken dan zijn dat 20 overlastgevers op 10 plekken. Dat is nog steeds te veel overlast en vereist meer politiemacht om het aan te pakken dan wanneer je die 200 op 1 plek hebt.
Ja dat geloof ik best, zal onder andere afhangen wie ze er opvangen; maar ik zie gewoon met mijn ogen dat er hier overlast is, dus ik geloof zeker dat je dit op meer plaatsen hebt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er een paar straten verderop eentje zitten. Overlast: 0.
Huh?quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:40 schreef xpompompomx het volgende:
Bijzonder fraai is wel dat de protesten tegen AZC's al meer overlast opleveren dan AZC's zelf. Met "Elsfest" als mooi voorbeeld. OF die kneuzen die gisteravond even met een vuurwerkbom dachten te moesten gooien. Of de mennekes die hun vrouwtjes willen beschermen met de de leus "DAAR MOET EEN PIEMEL In".
Dat is nog niet eens het ergste!quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Onzin. Je verspreidt alleen maar de overlastgevers, waardoor er op meer plekken in het land overlast komt.
Als in een AZC 2000 asielzoekers zitten en 10% geeft overlast, dan zijn dat 200 overlastgevers op 1 plek. Ga je verspreiden over 10 plekken dan zijn dat 20 overlastgevers op 10 plekken. Dat is nog steeds te veel overlast en vereist meer politiemacht om het aan te pakken dan wanneer je die 200 op 1 plek hebt.
Deze leugen blijft maar herhaald worden...quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien moet met aan de linkerzijde zich dan eens op iets anders richten dan moreel gelijk willen hebben over asiel, vluchtelingen,Gaza en werkend Nederland kapot willen belasten.
Dit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er een paar straten verderop eentje zitten. Overlast: 0.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |