abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219210969
quote:
Onderzoek naar rapport ombudsman na felle kritiek van 'gechoqueerde' Halsema

De stelling van de ombudsman dat Femke Halsema haar rechtstatelijke boekje te buiten is gegaan door achter de schermen invloed uit te oefenen op zijn onderzoek, noemt de burgemeester zelf een 'gotspe'. Dat zei ze vanmiddag in de Stopera, waar raadsleden vragen afvuurden over het onderzoek, maar vooral de rol van de burgemeester, die intern stevige kritiek had geuit. Na een debat in de raad is de conclusie dat de onderzoeksmethoden van het rapport opnieuw onder de loep moet worden genomen.

"Ik heb forse kritiek op die methode", zei Halsema vanmiddag voor het eerst in het openbaar, "Laat ik het niet onder stoelen of banken schuiven: ik ben eigenlijk best gechoqueerd door de wijze waarop het onderzoek is gedaan."

De hele middag kreeg de burgemeester vragen van raadsleden die zich afvroegen wat er zich achter de schermen afspeelde bij de totstandkoming van het onderzoek van de ombudsman. Dat onderzoek is kritisch op het functioneren van Bureau Integriteit.

Ongewenst gedrag en uitval
Mensen die met ongewenst gedrag te maken krijgen of het idee hebben dat er andere ongewenste praktijken zijn, kunnen een melding doen bij dat Bureau Integriteit van de gemeente. Maar het is de vraag in hoeverre dat instrument echt werkt. De ombudsman concludeert namelijk dat een veel te klein deel van de klachten ook echt opgevolgd wordt. Sommige ambtenaren zouden zich daardoor niet gehoord voelen.

Het rapport trekt conclusies die voor de gemeente pijnlijk zijn, want het is al langer bekend dat het rommelt binnen het ambtelijk apparaat van de stad. In een vorig jaar verschenen rapport was al te lezen dat discriminatie en ongewenst gedrag aan de orde van de dag was op de werkvloer van de gemeente. Afgelopen september werd duidelijk dat het verzuim onder de ambtenaren dit jaar op 9,6 procent ligt.

Rol Halsema
En daar komt nu dus het rapport over het Bureau Integriteit bij. Halsema heeft kritiek op de onderzoeksmethoden, zo zei ze vandaag nog maar eens. Er is onder meer geen hoor en wederhoor gepleegd en dat maakt het onderzoek volgens haar niet representatief.

Dat Halsema kritiek had, was al even bekend. Een week voor publicatie kwam het rapport al uitgebreid in het nieuws vanwege de rol die burgemeester Halsema zou hebben gespeeld. Halsema, verantwoordelijk voor het ambtelijk apparaat, zou achter de schermen haar onvrede over het onderzoek al meerdere keren hebben geventileerd. Daarover ontstond vervolgens commotie, want moet de ombudsman niet de ruimte krijgen om het gezag in de stad te controleren? En was de burgemeester niet haar boekje te buiten gegaan door achter de schermen invloed uit te oefenen?

'Staatsrechtelijke grens'
De ombudsman in kwestie, Munish Ramlal, vindt dat hij wel degelijk onder druk is gezet. In een interview met Het Parool zegt hij zelfs dat de burgemeester een 'staatsrechtelijke grens' is overgegaan.

"Een gotspe", zei Halsema in de commissievergadering van vanmiddag, waar onder meer deze uitspraak van Ramlal aan haar werd voorgelegd. "Ik heb me gehouden aan de bevoegdheden die ik heb. Ik heb ze gebruikt zoals ik ze mag gebruiken. Dat ben ik ook verplicht als mijn ambtenaren op de tocht staan."

https://www.at5.nl/artike(...)gechoqueerde-halsema
Wederom een vernietigend rapport over het wanbestuur van Amsterdam. De reactie van Halsema is grensoverschrijdend en anti-rechtsstatelijk. Dat terwijl de cijfers voor zich spreken: er is een hoog verzuim en een toename van 55% aan ziekmeldingen. Zelfs de ombudsman voelt zich niet meer veilig, die zou niet deugen en wordt nu weggepest.
pi_219211233
Halsema lijkt wel onschendbaar.
En dan ook vorig jaar nog verkozen tot beste burgermeester van NL...
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219211271
Niet verrassend, Halsema speelt al jaren een zeer dubieuze rol als burgemeester in Amsterdam en lijkt zich van incident naar incident te slepen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 07:16:26 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219211371
Munish Ramlal :D die meest incompetente ombudsman van het land :')

Verder is er weinig vernietigends aan. Halsema is binnen het boekje gebleven. Er is een reden waarom die nietsnut van een Ramlal elke keer antirechtstatelijk roept zonder onderbouwing en totaal niet in gaat op de inhoud van het rapport.

Goed dat er nu extern onderzoek komt. Kunnen ze eindelijk iemand met kwaliteit op de functie zetten.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219211389
Oh dacht dat dit ging over haar ingrijpen vanwege haar zoon die met een gun liep te zwaaien. Nooit meer iets van gehoord! Stukje klassenjustitie.
U MAD?
pi_219211489
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219211512
quote:
Zo dan, dat liegt er niet om.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219211521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:49 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het is wat lastig oordelen want allemaal slecht verifieerbaar, en met verwijten van beide kanten. Maar dat er iets niet goed gaat is wel helder. Hopelijk brengt een echt extern en onafhankelijk onderzoek meer duidelijkheid.
  vrijdag 7 november 2025 @ 08:07:25 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219211564
Dat had ze niet zo mogen zeggen. Gooi haar er maar uit met de mededeling dat we ons heel goed kunnen inleven in het gevoel van de ombudsman.

NEXT!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 november 2025 @ 09:47:36 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219212272
quote:
Leuk achter een paywall. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219212448
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:16 schreef Mikeytt het volgende:
Munish Ramlal :D die meest incompetente ombudsman van het land :')

Verder is er weinig vernietigends aan. Halsema is binnen het boekje gebleven. Er is een reden waarom die nietsnut van een Ramlal elke keer antirechtstatelijk roept zonder onderbouwing en totaal niet in gaat op de inhoud van het rapport.

Goed dat er nu extern onderzoek komt. Kunnen ze eindelijk iemand met kwaliteit op de functie zetten.
Inderdaad dit ja. Ik hoor hele slechte verhalen over die vent. Ook van mensen die voor hem gewerkt hebben.
pi_219212525
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 03:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
Halsema lijkt wel onschendbaar.
En dan ook vorig jaar nog verkozen tot beste burgermeester van NL...
Kun je nagaan hoe slecht die andere kandidaten waren....

:')
pi_219212672
quote:
Holy shit man.
Nog erger dan ik dacht met die halsema.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219212693
Dus in het kort: halsema heeft eigenlijk gezegd dat het BI hun bekkies moesten houden en onderzoeken moesten achterhouden, maar de ombudsman brengt dat nu naar buiten waarop halsema boos wordt op de ombudsman.

'Kwaadaardig'.
1947-2016
pi_219212709
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 09:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Huh? Ik heb geen nrc abbo en kan het gewoon lezen hoor. Zelfs zonder incognito of andere truckjes.
1947-2016
pi_219212904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Misschien kan LahLah alvast een sollicitatiebrief insturen.
pi_219213014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 07:49 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Halsema komt er niet zo best vanaf in dit stuk.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 11:28:47 #18
842 Zorro
Z
pi_219213032
Ach, een grote mond over rechtstatelijk dit dat alles, maar als ze het zelf doen klopt er zogenaamd niks van.

Dat verwacht je toch ook niet zeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219213112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 09:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Huh hier niet.
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:00:53 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219214200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Alsof die verkiezing dan ook maar íets met verdiensten te maken had.

Pure WC-eend. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:02:56 #21
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219214215
Gelijk cancelen graag
Want het wetboek ken ik ook
pi_219214556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Inderdaad dit ja. Ik hoor hele slechte verhalen over die vent. Ook van mensen die voor hem gewerkt hebben.
Oeh, nu ben ik wel benieuwd! Give us the juice...
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:03:54 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219214568
Wanneer wordt dat mens eens een keer aan de kant geschoven? Dit kan echt niet meer.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:09:11 #24
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219214609
Discriminatie en ongewenst gedrag op de werkvloer, maar het is een links bolwerk daar...
Hoe kan dat nou mogelijk zijn! -O-

Zulke moreel verheven mensen die daar werken, zoveel beter dan normale mensen, dat kan toch niet?!
pi_219214665
Zoals een burgemeester wordt benoemd (bij Koninklijk Besluit, door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) kan een burgemeester ook weer ontslagen worden. Misschien moet dat met Femke Halsema maar eens een keer gebeuren.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:19:59 #26
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219214692
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Misschien kan LahLah alvast een sollicitatiebrief insturen.
Oh een moslimvrouwtje met hoofdoekje als burgemeester van Amsterdam?
Ik hoor de GL vrouwtjes al van de stoel af slippen en bij de mannen vliegen de knopen al van de broek.

Dat is natuurlijk wel de ultieme droom, zeker nu net een moslim New York won.
"Kijk ons ook eens deugen!!"
pi_219214728
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oeh, nu ben ik wel benieuwd! Give us the juice...
Nou, dat was ik niet heel erg van plan. Maar ik ken mensen die voor een andere gemeente werken waar hij ook ombudsman voor is en die worden ook al niet blij van hem. Verder ken ik mensen die voor deze meneer hebben gewerkt en weg zijn gegaan omdat deze meneer zijn werk niet begrijpt.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:27:59 #28
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219214750
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
ik hoor slechte verhalen is ook een ontiegelijk slechte bron.
Als het niet eens opgeschreven is...

eigenlijk kun je er weinig mee, is iets anders dan 'vast staat dat' of 'zeer waarschijnlijk dat'

er roepen ook miljoenen mensen dat de aarde plat is en de overheid alle bijen gay aan het maken is
is dat dan ook goed?
Lachen joh.
pi_219214785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:27 schreef Pajanus het volgende:

[..]
ik hoor slechte verhalen is ook een ontiegelijk slechte bron.
Als het niet eens opgeschreven is...

eigenlijk kun je er weinig mee, is iets anders dan 'vast staat dat' of 'zeer waarschijnlijk dat'

er roepen ook miljoenen mensen dat de aarde plat is en de overheid alle bijen gay aan het maken is
is dat dan ook goed?
Oke, maar al dat geblaat over Halsema in dit topic is ook op weinig gebaseerd. Ik baseer mij op mensen die ik vertrouw en waardeer en die rechtstreeks met deze man te maken hebben gehad. Vind ik, voor mij, een betere bron dan al die mensen die hun onderbuik over Halsema heen legen. Ik snap natuurlijk wel dat wat ik poost hier voor anderen dan weer niet echt een betrouwbare bron is, maar daar was ik niet op uit en dat beweerde ik ook nergens.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:33:33 #30
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_219214793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Oke, maar al dat geblaat over Halsema in dit topic is ook op weinig gebaseerd. Ik baseer mij op mensen die ik vertrouw en waardeer en die rechtstreeks met deze man te maken hebben gehad. Vind ik, voor mij, een betere bron dan al die mensen die hun onderbuik over Halsema heen legen. Ik snap natuurlijk wel dat wat ik poost hier voor anderen dan weer niet echt een betrouwbare bron is, maar daar was ik niet op uit en dat beweerde ik ook nergens.
In dat geval doe je het al beter dan de overige 90% dus chapeau.
Lachen joh.
pi_219214797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:25 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Nou, dat was ik niet heel erg van plan. Maar ik ken mensen die voor een andere gemeente werken waar hij ook ombudsman voor is en die worden ook al niet blij van hem. Verder ken ik mensen die voor deze meneer hebben gewerkt en weg zijn gegaan omdat deze meneer zijn werk niet begrijpt.
Ah, jammer. Maar dat gemeenteambtenaren niet altijd blij worden van een ombudsman is natuurlijk niet iets nieuws. Een lokale ombudsman is immers een toezichthoudend orgaan. Die kan nogal kritische vragen stellen aan gemeenteambtenaren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_219214897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ah, jammer. Maar dat gemeenteambtenaren niet altijd blij worden van een ombudsman is natuurlijk niet iets nieuws. Een lokale ombudsman is immers een toezichthoudend orgaan. Die kan nogal kritische vragen stellen aan gemeenteambtenaren.
Snap ik, maar daar zit het probleem ook niet. De kern van dit verhaal is een beetje dat deze man niet echt goed onderzoek doet maar vooral zijn eigen mening steeds overal ongefundeerd op tafel legt. Eigenlijk wat ik hier ook lees in de reactie van Halsema. Met de verhalen die ik ken vertrouw ik haar dus eerder dan deze meneer. Maar ik snap heel goed dat mijn verhalen voor andere mensen in dit topic niet te checken zijn.

Maar ik vind dat ongefundeerd bagger uitstorten over Halsema eigenlijk altijd wel wat ingewikkeld. Het komt ook meestal van mannen die voor mijn gevoel een stevige vrouw in een machtspositie gewoon wat ingewikkeld vinden. Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat je het inhoudelijk niet altijd eens bent met Halsema en je zou misschien wel eens kunnen bepleiten dat ze af en toe wat buiten de lijntjes kleurt op het landelijke politieke toneel. Echter is dat ook gewoon een rol van een burgemeester in een grote stad. Ik heb haar toch niet echt kunnen betrappen op fouten in het besturen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:46:26 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219215043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Snap ik, maar daar zit het probleem ook niet. De kern van dit verhaal is een beetje dat deze man niet echt goed onderzoek doet maar vooral zijn eigen mening steeds overal ongefundeerd op tafel legt. Eigenlijk wat ik hier ook lees in de reactie van Halsema. Met de verhalen die ik ken vertrouw ik haar dus eerder dan deze meneer. Maar ik snap heel goed dat mijn verhalen voor andere mensen in dit topic niet te checken zijn.

Maar ik vind dat ongefundeerd bagger uitstorten over Halsema eigenlijk altijd wel wat ingewikkeld. Het komt ook meestal van mannen die voor mijn gevoel een stevige vrouw in een machtspositie gewoon wat ingewikkeld vinden. Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat je het inhoudelijk niet altijd eens bent met Halsema en je zou misschien wel eens kunnen bepleiten dat ze af en toe wat buiten de lijntjes kleurt op het landelijke politieke toneel. Echter is dat ook gewoon een rol van een burgemeester in een grote stad. Ik heb haar toch niet echt kunnen betrappen op fouten in het besturen.
Aha oke, nou dat zou best kunnen. Echter zou Halsema, los van het onderzoek, zich ook achter de oren moeten krabben als 82 gemeenteambtenaren zich bij de ombudsman melden over Bureau Integriteit. Dan zou je op z'n minst het open gesprek moeten aangaan. Als ik het interview in NRC lees lijkt dat niet echt de houding van de gemeente te zijn geweest.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:22:08 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219215379
quote:

[..]

Die vrouwenkaart gaat Halsema niet meer redden hoor. Er kleven gewoon veel te veel "incidenten" aan haar.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:27:08 #36
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219215420
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:25 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Goh ambtenaren die gaan piepen als ze aangesproken worden op hun falen en fouten...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219215443
Jammer genoeg is Amsterdam allang geen democratie meer anders had dit nog gevolgen kunnen hebben.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:36:54 #38
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219215537
Vanzelfsprekend herkent teflon femke zich niet in het rapport.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:03:39 #39
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219215735
quote:

[..]
Vind ik, voor mij, een betere bron dan al die mensen die hun onderbuik over Halsema heen legen.
Verdiep je eens in haar falen zou ik zeggen. Dat mens deugt voor geen meter en is gewoon een barslechte burgemeester. Het is me nog altijd een raadsel waarom zij nog steeds op die positie zit. In haar bubbel.

Voor het geld waarschijnlijk.
  vrijdag 7 november 2025 @ 17:25:07 #40
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219215876
Er komt een extern onderzoek wie er nou gelijk heeft :|W _O- _O-

Mag wat kosten natuurlijk de gemeente betaald wel en Femke bepaald de uitkomst

Zo en doorrrrrr
pi_219216009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zoals een burgemeester wordt benoemd (bij Koninklijk Besluit, door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) kan een burgemeester ook weer ontslagen worden. Misschien moet dat met Femke Halsema maar eens een keer gebeuren.
En daarna wordt ze vervangen door Annabel Nanninga die eens goed schoon schip gaat maken ofzo?
  vrijdag 7 november 2025 @ 18:23:24 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219216235
quote:
De kern van dit verhaal is een beetje dat deze man niet echt goed onderzoek doet maar vooral zijn eigen mening steeds overal ongefundeerd op tafel legt. Eigenlijk wat ik hier ook lees in de reactie van Halsema. Met de verhalen die ik ken vertrouw ik haar dus eerder dan deze meneer. Maar ik snap heel goed dat mijn verhalen voor andere mensen in dit topic niet te checken zijn.

Maar ik vind dat ongefundeerd bagger uitstorten over Halsema eigenlijk altijd wel wat ingewikkeld. Het komt ook meestal van mannen die voor mijn gevoel een stevige vrouw in een machtspositie gewoon wat ingewikkeld vinden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219216422
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er komt een extern onderzoek wie er nou gelijk heeft :|W _O- _O-

Mag wat kosten natuurlijk de gemeente betaald wel en Femke bepaald de uitkomst

Zo en doorrrrrr
Ja ze gaan de ombudsman wegpesten. Kritiek op zijne Koninklijke Hoogheid Halsema is een doodzonde.
pi_219219170
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:03 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Verdiep je eens in haar falen zou ik zeggen. Dat mens deugt voor geen meter en is gewoon een barslechte burgemeester. Het is me nog altijd een raadsel waarom zij nog steeds op die positie zit. In haar bubbel.

Voor het geld waarschijnlijk.
En door de teflon.

De bescherming die ze geniet door haar omgeving.
1947-2016
pi_219219184
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 18:55 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja ze gaan de ombudsman wegpesten. Kritiek op zijne Koninklijke Hoogheid Halsema is een doodzonde.
Als mensen over de vorm beginnen, hebben ze niks in te brengen over de inhoud.

Nu is zij 'geschokt' over 'de manier van onderzoek'.. riiiight.
Ze is geschokt van de uitkomst van de inhoud en gaat nu op de vorm zitten hakken.

Ze is zo schuldig als maar kan en dat weet dat kutwijf zelf ook wel.
1947-2016
pi_219219189
quote:

[..]
Hou ajb op joh. Die kaart werk niet meer bij halsema. Ze faalt aan alle kanten zit er alleen nog omdat ze bescherming geniet.
Kijk even wat er de afgelopen jaren aan de hand is daar.
1947-2016
  zaterdag 8 november 2025 @ 00:36:20 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219219211
‘Het treiteren begint direct na je melding’ – maar daar gaat het nu niet over: het is Halsema versus de ombudsman

De Amsterdamse gemeenteraad balanceert na ruzie over een kritisch rapport tussen twee gezaghebbende instituties: de burgemeester en de ombudsman. Een externe toets moet uitwijzen wie gelijk heeft. Daarna is het aan de raad.

https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
  zaterdag 8 november 2025 @ 00:38:27 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219219213
’Amsterdam verdient beter bestuur’

Amsterdam was ooit de stad van vrijheid. Tegenwoordig lijkt het meer op een moreel laboratorium waar de burgemeester bepaalt wat goed en fout is, meent een bezorgde Amsterdamse ambtenaar.

Halsema preekt openheid, maar gedraagt zich als de hoofdredacteur van de waarheid. Een kritisch rapport van de ombudsman over Bureau Integriteit, waar ambtenaren misstanden moeten kunnen melden, verdwijnt in de la zodra het politiek ongemakkelijk wordt.

In plaats van zelfreflectie komt er een standaardriedel over wetenschappelijkheid. Dat is handig als je de boodschap niet aanstaat. Het Bureau Integriteit is ondertussen een plek geworden waar mensen niet worden beschermd maar ondervraagd. Wie iets meldt, belandt sneller op het strafbankje dan de dader. Integriteit is in Amsterdam geen waarde meer, het is marketing. En terwijl ambtenaren ziek thuiszitten en de werkvloer vol angst hangt, viert de bovenlaag zichzelf op LinkedIn voor zoveel lef, licht en leiderschap. Amsterdam is veranderd in een links reservaat waar applaus belangrijker is dan resultaat. De burgemeester die ooit vrijheid predikte, lijkt haar nu vooral te reserveren voor mensen die het met haar eens zijn. Amsterdam verdient beter.

Naam bij de redactie bekend

(Een bezorgde A’damse ambtenaar)

https://www.telegraaf.nl/(...)stuur/102288190.html

Zo duidelijk nu femke
  zaterdag 8 november 2025 @ 00:44:09 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219219220
https://www.ombudsmanmetr(...)elden-met-vertrouwen

Rapport: Melden met vertrouwen

Amsterdamse ambtenaren die worden gediscrimineerd, gepest of geïntimideerd moeten kunnen rekenen op een juiste aanpak. De ombudsman constateert zoveel knelpunten in die aanpak dat hij het meldsysteem zeer problematisch acht. Ambtenaren melden maar horen vaak niks terug, vervolgstappen blijven vaak onduidelijk en de besluitvorming rond integriteitsonderzoek roept een schijn van partijdigheid op. Daarom beveelt de ombudsman aan om per direct alle meldingen rond sociale integriteit buiten de gemeente te leggen.

Rapport vinden we hier
https://ombudsman-ombudsm(...)trouwen_06112025.pdf
pi_219219306
Femke Halsema en wanbeleid in een zin. Wie had dat verwacht? /s Wie denkt ze wel wie ze is, Esther Ouwehand?

En die ombudsman die er niks van bakt, hoe is hij aan die baan gekomen? Zeg nu zelf, een man in zo’n functie. Kan dat wel?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')