abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219387645
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:08 schreef the_X het volgende:

[..]
Hier al een hele tijd TV/tijd/ANWB/Raboschriften etc met de open kant naar boven, bloed irritant! Lading meldingen gedaan, gaat het 2,3 dagen goed en daarna weer alles op de kop... |:( :r
Hier precies hetzelfde
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219387657
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:18 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Van iemand gehoord die op het sorteercentrum werkt: dit is omdat de machine ze anders niet kan sorteren.
Dat klopt, dan trekt de machine ze kapot. Maar dan moet de voorbereider, als hij het gaat samenvoegen met de grote handpost, alsnog omdraaien, zodat de rug boven zit. Dat is zo afgesproken met de OR
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_219387674
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:01 schreef liedetector het volgende:

[..]
heb ik nooit gehad, en dat ik begon was het 11 euro denk ik, maar goed je hebt het over mensen die nu starten..... Reiskostenvergoeding vond ik ook niet echt veel, maar meer dan niks dat is waar.
Koffiepauze was q0 minuten en in nieuwegein was het ook nog eens zo voor je op de plek van een koffiemachine was kon je terug, want met een beetje pecht liep je er 10 minuten over
Ik heb ook nog voorbereid, bij ons was het ook best ver lopen naar de koffiehoek, maar de tijd voor het heen en weer lopen telde niet als pauzetijd. Wij kregen 10 minuten koffiepauze en daar bovenop nog 5 minuten "begeeftijd" (voor het lopen)
pi_219388080
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:18 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Van iemand gehoord die op het sorteercentrum werkt: dit is omdat de machine ze anders niet kan sorteren.
Codeerregel zeker? Ik dacht dat de grote/grove post nog handmatig gezet werd?

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat klopt, dan trekt de machine ze kapot. Maar dan moet de voorbereider, als hij het gaat samenvoegen met de grote handpost, alsnog omdraaien, zodat de rug boven zit. Dat is zo afgesproken met de OR
Er word best veel met de OR afgesproken maar in de praktijk... (Ik weet dat het in het bezorgontwerp of hoe heet dat ding staat)
pi_219388135
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:15 schreef the_X het volgende:

[..]
[..]
Er word best veel met de OR afgesproken maar in de praktijk... (Ik weet dat het in het bezorgontwerp of hoe heet dat ding staat)
Veel van de grote post wordt tegenwoordig ook machinaal op loopvolgorde gezet door de SMX. Maar de operator moet dan de open tijdschriften met de rug naar onder invoeren, anders trekt de machine alles aan flarden. Vervolgens zet de voorbereider de overige grote handpost er tussen.

Dat document is het Detailontwerp Bezorgen. En PostNL trekt zich inderdaad weinig aan van afspraken met de OR. Veel managers op sorteercentra bedenken gewoon hun eigen regels en proberen ons dan wijs te maken dat het landelijk beleid is.
pi_219388252
Hoeveel uur maken jullie zo in de week? Ik heb een contract van 22uur, zit tegenwoordig rond de 26+ uur. Persoonlijk ervaar ik het als wat teveel moet ik zeggen.

Al aangegeven dat ik voor de balans liever een dalwijk erbij loop in plaats van nog een halve piek maar enige wat ze kunnen/willen doen is het opschuiven naar een dag later. Alsnog moet je het in je eentje weglopen ook al is het iets beter verdeeld.

Aanlevertijd op een depot is rond 11 uur eer dat je beladen weg kunt en dan is het ook al snel donker na 5+ uur bezorgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Semargofni op 01-12-2025 17:58:13 ]
pi_219388308
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik geloof echt niet dat er wat gedaan wordt met meldingen hoor. Als ik 5 dagen op een rij dezelfde fout voorbij zie komen bij meerdere wijken...

Werken er hier al meer mensen met Signal? Kreeg een uitnodiging in de mijnwerk app. Maar zit ik nou straks in een groepsapp met nog 100 andere mensen? Of juist alleen met die ene collega van depot (die ik geblokkeerd heb in whatsapp omdat ze alleen maar klaagt)? Vind de informatie weer zwaar ontoerijkend.
Hier gebruiken we het ook al een tijdje. Het is idd handig voor directe communicatie met het SCO zonder te hoeven bellen en andersom voor het SCO om iets algemeens te vragen.Hier werd het ook wel gebruikt om openstaande wijken te slijten maar die oproepen zijn nu minder, slechts verwijzing zo nu en dan naar de app om te bieden.
pi_219388391
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:48 schreef Semargofni het volgende:
Hoeveel uur maken jullie zo in de week?
Mijn contract is voor 20 uur, maar aangezien ik vaak de gaten in het rooster dichtloop (ziekte, vakantie) verschilt het nogal van week tot week hoeveel uur ik daadwerkelijk haal, deze week nog geen 17 uur tenzij er nog iets verandert. Is wel prima, en je ziet nog eens wat van de stad.
  maandag 1 december 2025 @ 22:35:31 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219390273
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:48 schreef Semargofni het volgende:
Hoeveel uur maken jullie zo in de week? Ik heb een contract van 22uur, zit tegenwoordig rond de 26+ uur. Persoonlijk ervaar ik het als wat teveel moet ik zeggen.

Al aangegeven dat ik voor de balans liever een dalwijk erbij loop in plaats van nog een halve piek maar enige wat ze kunnen/willen doen is het opschuiven naar een dag later. Alsnog moet je het in je eentje weglopen ook al is het iets beter verdeeld.

Aanlevertijd op een depot is rond 11 uur eer dat je beladen weg kunt en dan is het ook al snel donker na 5+ uur bezorgen.
Ik heb normaal 2 weken van rond de 14 uur en dan 1 week van 17,5 en 1 week van 21 uur. Ze houden dit ritme aan (omdat die collega gewoon elke paar weken een 1,5 week vrij heeft). Dus de afgelopen weken ging het langzaam omhoog. De week van 17,5 was vorige week al 20. Dus vermoed dat de week van 21 iets van 25/26 wordt...

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:56 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Hier gebruiken we het ook al een tijdje. Het is idd handig voor directe communicatie met het SCO zonder te hoeven bellen en andersom voor het SCO om iets algemeens te vragen.Hier werd het ook wel gebruikt om openstaande wijken te slijten maar die oproepen zijn nu minder, slechts verwijzing zo nu en dan naar de app om te bieden.
Ik ga het zien. Moet eerlijk zeggen dat ik het SCO echt haast nooit bel of nodig heb. Verkeerd geleverde tassen melden we aan de SCO, verder spreek ik ze nooit. Dus voelt niet echt als een toevoeging.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219390797
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:15 schreef the_X het volgende:
Nee gaat al een tijd door de SMX heen
pi_219391127
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 22:35 schreef V__L_N het volgende:
Ik ga het zien. Moet eerlijk zeggen dat ik het SCO echt haast nooit bel of nodig heb. Verkeerd geleverde tassen melden we aan de SCO, verder spreek ik ze nooit. Dus voelt niet echt als een toevoeging.
ga niks doen,er zit altijd wat achter, dan blijven ze je berichten sturen voor extra werkzaamheden, dat moeten ze zelf maar oplossen.Daarbuiten in je vt.als je op je eigen tel werkt krijg je ook steeds berichten,geen behoefte aan.
pi_219391135
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 12:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
5 weken verlof,
ja dat moet snel aangepast worden,het buitenwerk is altijd al zwaarder geweest,en ook de emolumenten zijn zeer slecht t.o.v. binnen.Ben benieuwd of er nu iets te nassen is met kerst, vorig jaar niets nada,dat is binnen wel weer.
pi_219391311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 08:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat moet snel aangepast worden,het buitenwerk is altijd al zwaarder geweest,en ook de emolumenten zijn zeer slecht t.o.v. binnen.Ben benieuwd of er nu iets te nassen is met kerst, vorig jaar niets nada,dat is binnen wel weer.
vorig jaar binnen was er voor de hele periode 2,50 pp en moest er bij PIMs besteld worden, kortom nee die hadden ook niks (hoorde ik van een TC, ik ben al ff weg)
Maar budget is er neit terwijl voor meetings van de bruine punt schoenen er elke dag wel een cateraar met broodjes voor de deur staat
pi_219392610
quote:
Hier in de stad is het al een kettingreactie bij de verschillende bezorgers. Pakketautomaat vol, Pakketpunt vol, thuisbezorging overvol of dumpen het doodleuk voor je deur. Zelfs al ben je gewoon thuis of kies je het grootste Pakketpunt, heb je nog geen garantie op nette bezorging. Persoonlijk heb ik er een hekel aan dat ze dan alsnog een ander random bezorgpunt kiezen, soms wel 15 minuten verderop, daar heb ik toch helemaal niet voor gekozen? Niet iedereen heeft vervoer, bezorg het dan maar een dag later. Maar goed, de mensen die doodleuk 5 dagen later pas pakjes ophalen maken het er ook niet beter op. Als ik soms zag wat er hier in een studentenwijk per dag bij het afhaalpunt kwam... En dan doodleuk op dag 6 klagen dat je pakje retour is gestuurd.
pi_219393264
quote:
quote:
CBb: vergunning overname PostNL van Sandd terecht geweigerd door ACM
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft op 2 december 2025 uitspraak gedaan over het ACM-besluit om geen vergunning te verlenen voor de overname door PostNL van Sandd. Het CBb oordeelt dat het beroep van PostNL tegen dit besluit ongegrond is, net zoals de Rechtbank in eerste instantie had gedaan. Het besluit blijft daarom in stand. Het beoordelen van een fusie gebeurt bij de ACM altijd op basis van gedegen onderzoek en een zorgvuldige, weloverwogen toetsing. De hoogste rechter heeft nu bevestigd dat de ACM in 2019 op de juiste gronden tot de beslissing is gekomen om geen vergunning te verlenen voor de overname. De ACM gaat nu in gesprek met de betrokken partijen om de gevolgen van deze uitspraak vast te stellen.

De ACM stelt vast dat zij in 2019 terecht heeft besloten de fusie te verbieden. Desondanks is de fusie sinds 2019 een feit. PostNL beschikte destijds over toestemming van het ministerie van Economische Zaken om te fuseren. Hoewel dat besluit later is vernietigd, was op het moment van de fusie geen sprake van een illegale situatie.

De ACM zal de gevolgen van deze uitspraak van het CBb bespreken met alle betrokken partijen.
Oftewel: sorry, maar nu niks meer aan te doen. Wederom verspilde tijd en moeite want een eventuele boete helpt PostNL alleen nog maar meer de Filistijnen in..
pi_219397147
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
[..]
Oftewel: sorry, maar nu niks meer aan te doen. Wederom verspilde tijd en moeite want een eventuele boete helpt PostNL alleen nog maar meer de Filistijnen in..
van het gemoeide geld hadden ze de pbz een leuke oude dag/en of 5 weken pj kunnen geven nu heeft niemand iets.
  dinsdag 2 december 2025 @ 22:47:18 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219398140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 20:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
van het gemoeide geld hadden ze de pbz een leuke oude dag/en of 5 weken pj kunnen geven nu heeft niemand iets.
Voor de hele markt was het beter geweest als Sandd was gebleven. Een prijsvechter houdt de boel wel scherp voor de klant. Plus postnl doet niet echt zijn best om kosten effienct te werken. Ze proberen alleen maar te besparen op kwaliteit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219399939
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Voor de hele markt was het beter geweest als Sandd was gebleven. Een prijsvechter houdt de boel wel scherp voor de klant. Plus postnl doet niet echt zijn best om kosten effienct te werken. Ze proberen alleen maar te besparen op kwaliteit.
Als je met "de markt" uitsluitend doelt op de grote postverzenders, en je ook nog eens alleen naar de korte termijn (minder dan 5 jaar) kijkt, dan klopt het wellicht.

Wat je echter vergeet is dat uit de diverse rapportages weliswaar blijkt dat zowel Sandd als PostNL in 2019 nog niet aan de rand van de afgrond stonden, maar daar wel in de buurt, en dat tenminste 1 van de 2 wel binnen 5 jaar in grote financiële problemen zou komen. Dus zelfs al zou de overname niet zijn doorgegaan, dan had Sandd anno 2025 waarschijnlijk toch niet meer bestaan. Alleen was er dan geen overname geweest maar een faillissement. Geen sociaal plan, en AL het personeel van Sandd was ontslagen geweest.

Dat PostNL probeert te besparen op kwaliteit ben ik met je eens. Maar toen Sandd nog wel actief was, deed PostNL dat ook al. Sandd was een prijsvechter, er werd überhaupt niet op kwaliteit geconcurreerd. Als de overname niet had plaatsgevonden, dan was de race to the bottom op arbeidsvoorwaarden en kwaliteit alleen nog maar veel harder gegaan.
pi_219400015
Over reorganisaties gesproken: Wat vinden jullie van de plannen voor juli 2026? Ik had niet verwacht dat het zo ver zou gaan! Dat de dalwijken geschrapt zouden worden en de post voor de dalwijken deels naar de piekwijken en deels naar de pakketservice zou gaan, dat was uiteraard al bekend. Maar wat veel mensen (waaronder ik) NIET hadden begrepen, is dat PostNL straks ALLE 24-uurs post (dus ook van de piekwijken) naar de pakketservice gaat overhevelen. Vermoedelijk is het te lastig om tijdens de sortering rouwkaarten e.d. te splitsen op rouwkaarten voor een piekwijk (moet naar de postbezorger) en rouwkaarten voor een dalwijk (moet naar de pakketbezorger).

Gevolg is dus dat we straks vermoedelijk vrijwel alle brievenbuspakjes+ kwijt zijn. De enige pakjes die we dan nog hebben zijn brievenbuspakjes+ standaard (= 48 uurs) en loterijprijzen. Dus wij lopen straks alleen nog maar met 48 uurs post. Ongetwijfeld zal PostNL dit ook weer aangrijpen om veel tijd van de wijken te halen, en daarbij uiteraard NIET kijken naar het aantal pakjes wat je normaal gesproken voor een wijk hebt, maar gewoon weer bij iedereen hetzelfde percentage eraf halen. Heel oneerlijk, maar wel lekker makkelijk.

Pakketservice kan het nu al vaak niet aan. De wijken bij Pakketservice zijn bovendien ook veel groter dan bij bezorgen, dus die jongens (meisjes zijn het zelden) gaan er straks makkelijk 6 tot 8 oranje tassen met buspakjes bij krijgen, en daar bovenop natuurlijk nog rouwkaarten en medische post. Ik voorzie daar grote problemen, tenzij pakketservice er in slaagt binnen een half jaar een paar 1000 extra pakketbezorgers aan te werven.

Afgezien daarvan vind ik het ook vanuit Bezorgen een zorgelijke ontwikkeling. De briefpost daalt al jaren, maar met de stijging van pakjes konden we het nog wat compenseren. Nu we die ook voor het grootste deel kwijtraken, blijven we achter met de minst aantrekkelijke en (potentieel) verliesgevende activiteiten. Het lijkt er op dat PostNL van Bezorgen een sterfhuisconstructie wil maken.
pi_219401380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 22:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Plus postnl doet niet echt zijn best om kosten effienct te werken..
Hier ben ik het toch echt niet mee eens. Alle reorganisaties die we de afgelopen 25 jaar gehad hebben, van AO en NRP tot LB en Prisma waren toch echt UITSLUITEND gericht op efficiënter werken. Deze inspanningen hadden weliswaar wisselend succes (en sommige zijn simpelweg geflopt, denk aan Prisma bij Bezorgen), maar je kunt niet beweren dat PostNL niet z'n best heeft gedaan. Hooguit dat ze het vaak onhandig aanpakken en meer vertrouwen hebben in dure consultants dan de mensen op de werkvloer.
pi_219402009
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:41 schreef V__L_N het volgende:

Werken er hier al meer mensen met Signal? Kreeg een uitnodiging in de mijnwerk app. Maar zit ik nou straks in een groepsapp met nog 100 andere mensen? Of juist alleen met die ene collega van depot (die ik geblokkeerd heb in whatsapp omdat ze alleen maar klaagt)? Vind de informatie weer zwaar ontoereikend.
Ik kreeg dat bericht ook net. Dus braaf de QR-code gescand die in de Mijn Werk app stond, krijg ik een bericht dat ik eerst uitgenodigd moet worden door de beheerder van de groep (wie dat ook moge zijn). Verder zie ik ook dat mijn depot-appgroep NUL leden heeft, en aangezien de beheerder zelf ook een groepslid is, vermoed ik dat er helemaal geen beheerder is. Ongetwijfeld heeft een IT'er gewoon allemaal appgroepen lopen aanmaken, en mogen wij het nu uitzoeken. De naam van de appgroep verwijst ook nog eens naar een depot dat al zeker 10 jaar niet meer bestaat.
pi_219402585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Over reorganisaties gesproken: Wat vinden jullie van de plannen voor juli 2026? Ik had niet verwacht dat het zo ver zou gaan! Dat de dalwijken geschrapt zouden worden en de post voor de dalwijken deels naar de piekwijken en deels naar de pakketservice zou gaan, dat was uiteraard al bekend. Maar wat veel mensen (waaronder ik) NIET hadden begrepen, is dat PostNL straks ALLE 24-uurs post (dus ook van de piekwijken) naar de pakketservice gaat overhevelen. Vermoedelijk is het te lastig om tijdens de sortering rouwkaarten e.d. te splitsen op rouwkaarten voor een piekwijk (moet naar de postbezorger) en rouwkaarten voor een dalwijk (moet naar de pakketbezorger).

Gevolg is dus dat we straks vermoedelijk vrijwel alle brievenbuspakjes+ kwijt zijn. De enige pakjes die we dan nog hebben zijn brievenbuspakjes+ standaard (= 48 uurs) en loterijprijzen. Dus wij lopen straks alleen nog maar met 48 uurs post. Ongetwijfeld zal PostNL dit ook weer aangrijpen om veel tijd van de wijken te halen, en daarbij uiteraard NIET kijken naar het aantal pakjes wat je normaal gesproken voor een wijk hebt, maar gewoon weer bij iedereen hetzelfde percentage eraf halen. Heel oneerlijk, maar wel lekker makkelijk.

Pakketservice kan het nu al vaak niet aan. De wijken bij Pakketservice zijn bovendien ook veel groter dan bij bezorgen, dus die jongens (meisjes zijn het zelden) gaan er straks makkelijk 6 tot 8 oranje tassen met buspakjes bij krijgen, en daar bovenop natuurlijk nog rouwkaarten en medische post. Ik voorzie daar grote problemen, tenzij pakketservice er in slaagt binnen een half jaar een paar 1000 extra pakketbezorgers aan te werven.

Afgezien daarvan vind ik het ook vanuit Bezorgen een zorgelijke ontwikkeling. De briefpost daalt al jaren, maar met de stijging van pakjes konden we het nog wat compenseren. Nu we die ook voor het grootste deel kwijtraken, blijven we achter met de minst aantrekkelijke en (potentieel) verliesgevende activiteiten. Het lijkt er op dat PostNL van Bezorgen een sterfhuisconstructie wil maken.
Ze lezen met je mee: https://nos.nl/artikel/25(...)-door-nieuwe-toeslag als dit doorgaat zullen ze veel minder mensen gaan bestellen.
pi_219403024
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze lezen met je mee: https://nos.nl/artikel/25(...)-door-nieuwe-toeslag als dit doorgaat zullen ze veel minder mensen gaan bestellen.
dat is meer over de zendingen buitengaats,als ze binnen NL de pakketten een toeslag geven dan gaan de winkeliers in de straat weer feest vieren.
pi_219403042
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus wij lopen straks alleen nog maar met 48 uurs post. Ongetwijfeld zal PostNL dit ook weer aangrijpen om veel tijd van de wijken te halen,
dan mogen ze wel met een mooi sociaal plan komen voor de oudjes,uit jezelf weggaan is niet het slimste ,ze moeten het juist gaan voelen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 04-12-2025 08:12:10 ]
pi_219404581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 19:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Dat bericht van de NOS klopt niet helemaal:

quote:
"De toeslag gaat gelden voor pakketjes tot 150 euro. Die zijn nu nog vrijgesteld van douanekosten"
De NOS weet het verschil niet tussen douanekosten/inklaringskosten en invoerrechten. Zendingen tot EUR 150 zijn vrijgesteld van invoerrechten, maar je moet wel douanekosten/inklaringskosten betalen. De hoogte daarvan hangt af van het postbedrijf dat de inklaring verzorgt, maar bij PostNL is dit meestal EUR 8. Zie ook: https://www.postnl.nl/kla(...)ten/wanneer-betalen/
pi_219404664
Voor zendingen onder de ¤150 moet je BTW betalen, alleen als de afzender dit niet heeft geregeld komt daar ook nog afhandelingskosten bovenop. Grote webshops (Ali, Temu, Amazon) zorgen daar meestal wel voor.
pi_219409000
Mooie blijk van waardering gekregen. Doosje met mini zakje pepernoten en 6 blokjes chocola. Kon er nog net vanaf :') Chocolade letters werden ook al steeds kleiner en nu helemaal te duur zeker voor de PostNL.
pi_219409392
quote:
ja want sinds aangetekende bij die jongens zit gaat dat ook al zo fantastisch
pi_219410065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:58 schreef Semargofni het volgende:
Mooie blijk van waardering gekregen. Doosje met mini zakje pepernoten en 6 blokjes chocola. Kon er nog net vanaf :') Chocolade letters werden ook al steeds kleiner en nu helemaal te duur zeker voor de PostNL.
chocolade zit zeker een extra tax op :) komend van Beying
pi_219412505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:40 schreef liedetector het volgende:

[..]
Is dat niet inmiddels/binnenkort overgeheveld naar TGN?
pi_219413743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:40 schreef liedetector het volgende:

[..]
Als ik zie hoe die gasten in mijn bezorgwijk te werk gaan (en dat gaat niet specifiek over PostNL, ook over andere pakketbezorgers) daar lusten de honden geen brood van. Pakjes los voor de deur leggen, open en bloot, pakjes met grof geweld in een groene buitenbus proppen (waardoor al meerdere bussen gesneuveld zijn), pakjes onder de buitenbus leggen in het kletsnatte gras, etc
pi_219413754
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 00:36 schreef wbwb het volgende:

[..]
Is dat niet inmiddels/binnenkort overgeheveld naar TGN?
Is al gebeurd. Daarom vind ik het ook raar dat straks alle 24-uurs post (waaronder medisch en rouw) naar pakketservice gaat en niet naar TGN. Want TGN doet nu nog de rouw- en medische post op maandag.
pi_219423059
quote:
De Belgische politie kwam de zaak op het spoor nadat een slachtoffer zag dat zijn niet-geleverde spullen op Facebook te koop werden aangeboden. In een woning in de gemeente Bocholt, niet ver van de Nederlandse grens bij Weert, werden vervolgens honderden dozen gevonden.

Ook ruilkaarten van Pokémon, Lorcana en Yu-Gi-Oh stonden te koop, net als Funko Pops (figuren van bijvoorbeeld Harry Potter en Marvel), handdoeken, tapijten, koffers en elektrische apparaten. De politie heeft alle spullen in beslag genomen.
Ook wel mokerdom om dit ook met makkelijk identificeerbare items te doen hoor. :')
pi_219424494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ook wel mokerdom om dit ook met makkelijk identificeerbare items te doen hoor. :')
ja slim is het zeker niet,je tekent altijd voor ontvangst,soms zit er ook nog een tracker(bij dure spullen)ingepakt.Gewoon werken voor je geld,ja rijk wordt je er niet van,maar het gevoel is beter.
pi_219429412
quote:
Het is niet normaal gedrag maar je hóeft geen Pakketpunt te zijn. Heel veel Pakketpunten hier zijn volgens mij gewoon lege hulzen om geld weg te houden van de belastingdienst, want de meeste telefoon repair shop, buitenlands servies winkel of merkschoenenwinkel waar je nooit klanten schoenen zien kopen, zijn behalve een Pakketpunt met pakjes tot de nok toe vol, niks anders. Op een bruna en Intertoys na, krijg ik er geen fris gevoel bij.
pi_219458682
Gisteren de kerstpakket bon binnen gekregen, dit jaar heb je 4 punten die je mag besteden je zou dus 4 cadeaus uit kunnen zoeken...

Wat ik zo in de gauwigheid gezien heb is het ongeveer hetzelfde als vorig jaar

En anderen dit cadeautje ook al op het depot gevonden?:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 december 2025 @ 18:04:47 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219458815
Nee nog niet, zag ze wel langskomen op facebook. Ben benieuwd wanneer die komen.
Loesje
pi_219459372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:04 schreef V__L_N het volgende:
Nee nog niet, zag ze wel langskomen op facebook. Ben benieuwd wanneer die komen.
2027
pi_219465861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 17:43 schreef the_X het volgende:
Gisteren de kerstpakket bon binnen gekregen, dit jaar heb je 4 punten die je mag besteden je zou dus 4 cadeaus uit kunnen zoeken...

Wat ik zo in de gauwigheid gezien heb is het ongeveer hetzelfde als vorig jaar

En anderen dit cadeautje ook al op het depot gevonden?:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, wat is het? Een sleutelhanger?
pi_219466604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
heb je de onlinepresentatie gezien?
Ze vragen veel doe maar eens wat terug aan de uitvoering,na alle inzet van iedereen,de afgelopen jaren.
Het 1e wat in me op kwam ,was dat er vast wel een hoop weggaan.
pi_219474284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee het is een
SPOILER
je kan hem natuurlijk ook als sleutelhanger gebruiken.. _O-
pi_219475431
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 14:32 schreef the_X het volgende:

[..]
Nee het is een
SPOILER
je kan hem natuurlijk ook als sleutelhanger gebruiken.. _O-
Ik heb 'm nu ook. Maar de mijne heeft pootjes. Zijn die er bij jou afgebroken?
pi_219475734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik heb 'm nu ook. Maar de mijne heeft pootjes. Zijn die er bij jou afgebroken?
Nee, deze foto heb ik van Facebook geplukt, die van mij heeft beide pootjes (nog) ik las op Facebook dat er enkele waren met gebroken pootjes...
pi_219475790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:52 schreef the_X het volgende:

[..]
Nee, deze foto heb ik van Facebook geplukt, die van mij heeft beide pootjes (nog) ik las op Facebook dat er enkele waren met gebroken pootjes...
Bij de mijne zijn de pootjes wel schots en scheef. Het is leuk bedoeld, maar dit is wel extreem goedkope rommel. Temu-kwaliteit :{
pi_219476190
Achja, misschien leuk om aan een kind te geven voor de grap. Of gewoon ergens in een krat voor mensen die het willen meenemen als klein aandenken. Maar PostNL brengt het als een blijk van waardering. Net als die goedkope kruidnoten zonder smaak.
pi_219476207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
heb je de onlinepresentatie gezien?
Ze vragen veel doe maar eens wat terug aan de uitvoering,na alle inzet van iedereen,de afgelopen jaren.
Het 1e wat in me op kwam ,was dat er vast wel een hoop weggaan.
Kan je die presentatie ergens terugkijken?
pi_219476244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:29 schreef Semargofni het volgende:
Achja, misschien leuk om aan een kind te geven voor de grap.
Afbrekende pootjes, weekmakers, giftige verf, wat kan er misgaan?
pi_219476519
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:31 schreef Semargofni het volgende:

[..]
Kan je die presentatie ergens terugkijken?
ja in videovorm op de website(3 delen totaal 30 min of zo, en in de vorm van een pdf)
  zaterdag 13 december 2025 @ 10:42:16 #158
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219480902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:29 schreef Semargofni het volgende:
Achja, misschien leuk om aan een kind te geven voor de grap. Of gewoon ergens in een krat voor mensen die het willen meenemen als klein aandenken. Maar PostNL brengt het als een blijk van waardering. Net als die goedkope kruidnoten zonder smaak.
Ik heb hem niet gekregen (of iemand heeft de mijne mee genomen). Zo jammer, ik verzamel kerstballen en ik heb al een hele collectie postnl kerstboomhangers.
Loesje
pi_219484083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Afbrekende pootjes, weekmakers, giftige verf, wat kan er misgaan?
Ja dat is wel minder, maar ik bedoel meer als de kwaliteit wat beter zou zijn wellicht. Bij mij zijn de pootjes er ook al af.
pi_219484090
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:42 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik heb hem niet gekregen (of iemand heeft de mijne mee genomen). Zo jammer, ik verzamel kerstballen en ik heb al een hele collectie postnl kerstboomhangers.
Van mij is al kapot anders kon ik hem eventueel opsturen. Volgens mij kan je de pootjes wel makkelijk plakken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja in videovorm op de website(3 delen totaal 30 min of zo, en in de vorm van een pdf)
Thx! zal eens lezen/kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Semargofni op 14-12-2025 17:28:57 ]
pi_219490543
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 10:42 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Misschien heeft je bezorgcoach (zo heten ze toch tegenwoordig?) er nog 1?

quote:
Thx! zal eens lezen/kijken.
Hier heb je de link mocht je het nog niet gevonden hebben https://www.loginpostnl.n(...)3RkcAQAg3nq7SAAAAA.3

[ Bericht 49% gewijzigd door the_X op 14-12-2025 11:39:51 ]
  zondag 14 december 2025 @ 11:50:16 #162
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219490832
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 11:27 schreef the_X het volgende:

[..]
Misschien heeft je bezorgcoach (zo heten ze toch tegenwoordig?) er nog 1?
Ja zo heten ze tegenwoordig. Heb de beste man deze week 2 keer gesproken... Wanneer gaat het weer weg?
Loesje
pi_219493512
Ik zag net dat je op de kerstpakket site ook punten bij kan kopen a ¤6,25 per stuk dus mocht je te weinig punten hebben en/of nog meer spul willen bestellen, links onderin staat een IDeal logootje, klik erop en je kunt zoveel punten kopen als je wil! (4 punten is dus ¤25,-)
pi_219497021
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:52 schreef the_X het volgende:
Ik zag net dat je op de kerstpakket site ook punten bij kan kopen a ¤6,25 per stuk dus mocht je te weinig punten hebben en/of nog meer spul willen bestellen, links onderin staat een IDeal logootje, klik erop en je kunt zoveel punten kopen als je wil! (4 punten is dus ¤25,-)
Voor al dat werk van afgelopen weken hadden ze wel 20 punten mogen geven.
pi_219511496
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2025/251217%20PiB%20december.pdf
pi_219511604
Hoeveel daling aan kerstkaarten zien we dit jaar denken jullie? Met de kwaliteit van vorige jaren nog tot half januari bezorgen heeft denk ik ook niet echt meegeholpen om ze dit jaar nog te sturen.
  woensdag 17 december 2025 @ 08:07:45 #169
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219515158
quote:
Klinkt als een uitbestedingswijk...
Loesje
pi_219515359
Of dementie. Heb ik wel eens een keertje gehad dat op een ansichtkaartje iets stond van, "hopelijk komt deze wel aan”, terwijl ik eenzelfde kaartje een paar dagen eerder ook al had bezorgd.
pi_219515479
quote:
Mooi, kan die 2 miljoen euro worden verdeeld over alle postbezorgers als compensatie van de steeds krapper wordende tijden, toch?
pi_219515531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2025 09:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Mooi, kan die 2 miljoen euro worden verdeeld over alle postbezorgers als compensatie van de steeds krapper wordende tijden, toch?
dat is dan denk ik een loonsverhoging van 2 cent per uur, als het dat al is
pi_219518661
Eenmalig bonusje is ook goed.
pi_219518718
quote:

[..]
Laat ze het maar apart zetten, want over de jaren na 2019 hebben we ook steevast de norm niet gehaald (en dan echt ruimschoots, dus niet op een haar na niet), dus het zou zomaar kunnen dat er nog meer boetes aankomen.
pi_219518985
quote:

[..]
ja hier nog steeds niets te eten en te drinken gekregen,die 2 milj kunnen ze ook gebruiken voor de 5 weken,het is maar een suggestie. Alle piekwijken hebben vanaf gisteren meer dan 20 ttassen per wijk , absurd dus.Er zijn er met 2 ,die lopen dik in het donker.
pi_219523968
20 Tassen per wijk? Wauw. Bij ons staan er 8/9 tassen per piekwijk.
Wat een idiote verschillen per regio zeg. Hoe kan dat? PCL pakjes?
pi_219524479
Blijkbaar vinden bezorgdiensten anders dan PostNL het heel moeilijk om op een woonboot te bezorgen.

Ik heb via een tussenpartij 2 keer iets opgestuurd naar een klant. De zending die door Stadspost Lelystad bezorgd had moeten worden is gewoon kwijtgeraakt. De zending die door DHL eCommerce bezorgd had moeten worden is na 3 keer het adres niet kunnen vinden weer retour gegaan naar mij.

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon goed te bezorgen? Blijkbaar zijn er toch nog dingen die PostNL wel beter doet dan hun concurrenten…
pi_219524773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:13 schreef wbwb het volgende:
Blijkbaar vinden bezorgdiensten anders dan PostNL het heel moeilijk om op een woonboot te bezorgen.

Ik heb via een tussenpartij 2 keer iets opgestuurd naar een klant. De zending die door Stadspost Lelystad bezorgd had moeten worden is gewoon kwijtgeraakt. De zending die door DHL eCommerce bezorgd had moeten worden is na 3 keer het adres niet kunnen vinden weer retour gegaan naar mij.

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon goed te bezorgen? Blijkbaar zijn er toch nog dingen die PostNL wel beter doet dan hun concurrenten…
De meeste PostNL bezorgers hebben nog een vaste wijk, dat helpt iets. DHL werkt veelal met 18-20jarige en die weten waarschijnlijk niet eens wat een woonboot is en als ze denken dat je huis niet bestaat of niet kunnen vinden geven ze het gewoon op ;)
pi_219526558
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:13 schreef wbwb het volgende:

Ik heb via een tussenpartij 2 keer iets opgestuurd naar een klant. De zending die door Stadspost Lelystad bezorgd had moeten worden is gewoon kwijtgeraakt. De zending die door DHL eCommerce bezorgd haraat oeten worden is na 3 keer het adres niet kunnen vinden weer retour gegaan naar mij.

Tot twee keer toe wist DHL mijn huis, gewoon een flatje, niet te vinden. De eerste keer werd het bezorgd in een aanliggende straat, de tweede keer was ik zogenaamd niet thuis hoewel het gewoon in de brievenbus paste.
pi_219527619
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:02 schreef YBouncer het volgende:
20 Tassen per wijk? Wauw. Bij ons staan er 8/9 tassen per piekwijk.
Wat een idiote verschillen per regio zeg. Hoe kan dat? PCL pakjes?
ja het is zeker 1,5 /bijna 2 keer zoveel dan vorige jaren(Randstad)5 uur loop je er rustig over , als je er 2 hebt ben je klaar en stuk.Alleen maar magaziine's en magazine s machinepost 2/2,5 per wijk.
pi_219527640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De meeste PostNL bezorgers hebben nog een vaste wijk, dat helpt iets. DHL werkt veelal met 18-20jarige en die weten waarschijnlijk niet eens wat een woonboot is en als ze denken dat je huis niet bestaat of niet kunnen vinden geven ze het gewoon op ;)
er was ook vroeger iemand van sorteercentrum Nieuwegein, al een tijd niet gezien, ben benieuw wat zich daar allemaal afspeelt en te eten is :)
pi_219531089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja het is zeker 1,5 /bijna 2 keer zoveel dan vorige jaren(Randstad)5 uur loop je er rustig over , als je er 2 hebt ben je klaar en stuk.Alleen maar magaziine's en magazine s machinepost 2/2,5 per wijk.
Ik doe over mijn piek en dal samen rustig 5/5,5 uur. De helft van de tijd gooien ze de pakjes naar de dalwijken. Die zijn dan goed voor 4 tassen. En op de piek heb je dan 10 tassen.

Ik baal echt giga van het feit dat ze niet gewoon de bezorgdagen hebben uitgebreid maar stug vasthouden aan daldagen moeten rustig zijn. Vervolgens heb je dus 1,5 uur plustijd op een wijk van een half uur. En op me pieken laat ik me suf.
Loesje
pi_219532320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 17:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
er was ook vroeger iemand van sorteercentrum Nieuwegein, al een tijd niet gezien, ben benieuw wat zich daar allemaal afspeelt en te eten is :)
Ik ben er weg, maar nog genoeg contacten daar, kan het zo voor je navragen als je wil?
Weet dat het budget qua extra's tijdens de kerst vorig jaar 2,50 was (nee niet per dag, maar voor de hele periode)
pi_219532595
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:36 schreef V__L_N het volgende:
Vervolgens heb je dus 1,5 uur plustijd op een wijk van een half uur. En op me pieken laat ik me suf.
ja dat zal zeker met 4 tassen,hier zo een 2/2,5 op een dal daar geven ze 22 min voor ,erheen rijden is al 20 min.
weet wel zeker dat het vanaf 14-7 een drama gaat worden.
pi_219532599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:17 schreef liedetector het volgende:
Weet dat het budget qua extra's tijdens de kerst vorig jaar 2,50 was (nee niet per dag, maar voor de hele periode)
zielig is dat, je Ceo druk je weg met 1/1,5 milj en de rest van de top hangt er even onder, de belangrijkste groep kan verrekken.
pi_219533119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
zielig is dat, je Ceo druk je weg met 1/1,5 milj en de rest van de top hangt er even onder, de belangrijkste groep kan verrekken.
en dan moest er ook nog op een specifieke manier besteld worden, weet dat er een TC (oude naam) gewoon bedankt heeft en uit eigen zak wat geregeld heeft, treurig gewoon
pi_219534792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:17 schreef liedetector het volgende:

[..]
Ik ben er weg, maar nog genoeg contacten daar, kan het zo voor je navragen als je wil?
En ongetwijfeld is dat mini-sinterklaascadeautje en die cheap-ass kerstbal al in mindering gebracht op dire EUR 2,50. Een paar jaar geleden stond onze TC nog oliebollen te bakken op het depot en was er zelfs een kerstontbijt. Nu kan er nog niet eens een kerstkransje van af.
pi_219537090
nou gevraagd er was een koekje en wat fruit deze heele kerstperiode en volgens mij was de deal met fruit er al..kortom ook niks

[ Bericht 1% gewijzigd door liedetector op 19-12-2025 18:51:28 ]
pi_219538240
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:40 schreef liedetector het volgende:
nou gevraagd er was een koekje en wat fruit deze heele kerstperiode en volgens mij was de deal met fruit er al..kortom ook niks
ja dat zet ook geen zoden aan de dijk :)
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:49:02 #191
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219539611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat zal zeker met 4 tassen,hier zo een 2/2,5 op een dal daar geven ze 22 min voor ,erheen rijden is al 20 min.
weet wel zeker dat het vanaf 14-7 een drama gaat worden.
Die 4 tassen staat 28 minuten voor. Is normaal al niet te doen, want die dal is gewoon meestal 2 tassen. Maar de idiote gedachten om niet te verhogen met de kerst op de dal... Wat hadden ze gedacht dat niemand pakjes ging bestellen

Bedoel je met 14-7 14 Juli? Ik dacht dat alle dallen stopte per 1 juli of zat er iets in dat online evenement(waar ik nog geen tijd voor heb gehad)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:40 schreef liedetector het volgende:
Dat is wel een heel koekje en wat fruit meer dan dat ik hier heb gezien. Uitgesproken armoedig allemaal dit jaar
Loesje
pi_219540902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Dat is wel een heel koekje en wat fruit meer dan dat ik hier heb gezien. Uitgesproken armoedig allemaal dit jaar
Schijnt dat ze al een tijdje van die fruit op het werk boxen hebben, maar dat is altijd al op door mensen die in de nacht sorteren en voorbereiden ziet daar niks van, dus misschien hebben ze wel een extra box besteld, dat zou misschien net in die 2,50 passen (maar ze gaat me zondag bellen en hoor ik vast alle ins en outs)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')