abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219523968
20 Tassen per wijk? Wauw. Bij ons staan er 8/9 tassen per piekwijk.
Wat een idiote verschillen per regio zeg. Hoe kan dat? PCL pakjes?
pi_219524479
Blijkbaar vinden bezorgdiensten anders dan PostNL het heel moeilijk om op een woonboot te bezorgen.

Ik heb via een tussenpartij 2 keer iets opgestuurd naar een klant. De zending die door Stadspost Lelystad bezorgd had moeten worden is gewoon kwijtgeraakt. De zending die door DHL eCommerce bezorgd had moeten worden is na 3 keer het adres niet kunnen vinden weer retour gegaan naar mij.

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon goed te bezorgen? Blijkbaar zijn er toch nog dingen die PostNL wel beter doet dan hun concurrenten…
pi_219524773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:13 schreef wbwb het volgende:
Blijkbaar vinden bezorgdiensten anders dan PostNL het heel moeilijk om op een woonboot te bezorgen.

Ik heb via een tussenpartij 2 keer iets opgestuurd naar een klant. De zending die door Stadspost Lelystad bezorgd had moeten worden is gewoon kwijtgeraakt. De zending die door DHL eCommerce bezorgd had moeten worden is na 3 keer het adres niet kunnen vinden weer retour gegaan naar mij.

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon goed te bezorgen? Blijkbaar zijn er toch nog dingen die PostNL wel beter doet dan hun concurrenten…
De meeste PostNL bezorgers hebben nog een vaste wijk, dat helpt iets. DHL werkt veelal met 18-20jarige en die weten waarschijnlijk niet eens wat een woonboot is en als ze denken dat je huis niet bestaat of niet kunnen vinden geven ze het gewoon op ;)
pi_219526558
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 11:13 schreef wbwb het volgende:

Ik heb via een tussenpartij 2 keer iets opgestuurd naar een klant. De zending die door Stadspost Lelystad bezorgd had moeten worden is gewoon kwijtgeraakt. De zending die door DHL eCommerce bezorgd haraat oeten worden is na 3 keer het adres niet kunnen vinden weer retour gegaan naar mij.

Tot twee keer toe wist DHL mijn huis, gewoon een flatje, niet te vinden. De eerste keer werd het bezorgd in een aanliggende straat, de tweede keer was ik zogenaamd niet thuis hoewel het gewoon in de brievenbus paste.
pi_219527619
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 10:02 schreef YBouncer het volgende:
20 Tassen per wijk? Wauw. Bij ons staan er 8/9 tassen per piekwijk.
Wat een idiote verschillen per regio zeg. Hoe kan dat? PCL pakjes?
ja het is zeker 1,5 /bijna 2 keer zoveel dan vorige jaren(Randstad)5 uur loop je er rustig over , als je er 2 hebt ben je klaar en stuk.Alleen maar magaziine's en magazine s machinepost 2/2,5 per wijk.
pi_219527640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 12:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
De meeste PostNL bezorgers hebben nog een vaste wijk, dat helpt iets. DHL werkt veelal met 18-20jarige en die weten waarschijnlijk niet eens wat een woonboot is en als ze denken dat je huis niet bestaat of niet kunnen vinden geven ze het gewoon op ;)
er was ook vroeger iemand van sorteercentrum Nieuwegein, al een tijd niet gezien, ben benieuw wat zich daar allemaal afspeelt en te eten is :)
pi_219531089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 17:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja het is zeker 1,5 /bijna 2 keer zoveel dan vorige jaren(Randstad)5 uur loop je er rustig over , als je er 2 hebt ben je klaar en stuk.Alleen maar magaziine's en magazine s machinepost 2/2,5 per wijk.
Ik doe over mijn piek en dal samen rustig 5/5,5 uur. De helft van de tijd gooien ze de pakjes naar de dalwijken. Die zijn dan goed voor 4 tassen. En op de piek heb je dan 10 tassen.

Ik baal echt giga van het feit dat ze niet gewoon de bezorgdagen hebben uitgebreid maar stug vasthouden aan daldagen moeten rustig zijn. Vervolgens heb je dus 1,5 uur plustijd op een wijk van een half uur. En op me pieken laat ik me suf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219532320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 17:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
er was ook vroeger iemand van sorteercentrum Nieuwegein, al een tijd niet gezien, ben benieuw wat zich daar allemaal afspeelt en te eten is :)
Ik ben er weg, maar nog genoeg contacten daar, kan het zo voor je navragen als je wil?
Weet dat het budget qua extra's tijdens de kerst vorig jaar 2,50 was (nee niet per dag, maar voor de hele periode)
pi_219532595
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:36 schreef V__L_N het volgende:
Vervolgens heb je dus 1,5 uur plustijd op een wijk van een half uur. En op me pieken laat ik me suf.
ja dat zal zeker met 4 tassen,hier zo een 2/2,5 op een dal daar geven ze 22 min voor ,erheen rijden is al 20 min.
weet wel zeker dat het vanaf 14-7 een drama gaat worden.
pi_219532599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:17 schreef liedetector het volgende:
Weet dat het budget qua extra's tijdens de kerst vorig jaar 2,50 was (nee niet per dag, maar voor de hele periode)
zielig is dat, je Ceo druk je weg met 1/1,5 milj en de rest van de top hangt er even onder, de belangrijkste groep kan verrekken.
pi_219533119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
zielig is dat, je Ceo druk je weg met 1/1,5 milj en de rest van de top hangt er even onder, de belangrijkste groep kan verrekken.
en dan moest er ook nog op een specifieke manier besteld worden, weet dat er een TC (oude naam) gewoon bedankt heeft en uit eigen zak wat geregeld heeft, treurig gewoon
pi_219534792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:17 schreef liedetector het volgende:

[..]
Ik ben er weg, maar nog genoeg contacten daar, kan het zo voor je navragen als je wil?
En ongetwijfeld is dat mini-sinterklaascadeautje en die cheap-ass kerstbal al in mindering gebracht op dire EUR 2,50. Een paar jaar geleden stond onze TC nog oliebollen te bakken op het depot en was er zelfs een kerstontbijt. Nu kan er nog niet eens een kerstkransje van af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219537090
nou gevraagd er was een koekje en wat fruit deze heele kerstperiode en volgens mij was de deal met fruit er al..kortom ook niks

[ Bericht 1% gewijzigd door liedetector op 19-12-2025 18:51:28 ]
pi_219538240
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:40 schreef liedetector het volgende:
nou gevraagd er was een koekje en wat fruit deze heele kerstperiode en volgens mij was de deal met fruit er al..kortom ook niks
ja dat zet ook geen zoden aan de dijk :)
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:49:02 #191
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219539611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 08:13 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat zal zeker met 4 tassen,hier zo een 2/2,5 op een dal daar geven ze 22 min voor ,erheen rijden is al 20 min.
weet wel zeker dat het vanaf 14-7 een drama gaat worden.
Die 4 tassen staat 28 minuten voor. Is normaal al niet te doen, want die dal is gewoon meestal 2 tassen. Maar de idiote gedachten om niet te verhogen met de kerst op de dal... Wat hadden ze gedacht dat niemand pakjes ging bestellen

Bedoel je met 14-7 14 Juli? Ik dacht dat alle dallen stopte per 1 juli of zat er iets in dat online evenement(waar ik nog geen tijd voor heb gehad)

quote:
Dat is wel een heel koekje en wat fruit meer dan dat ik hier heb gezien. Uitgesproken armoedig allemaal dit jaar
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219540902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Dat is wel een heel koekje en wat fruit meer dan dat ik hier heb gezien. Uitgesproken armoedig allemaal dit jaar
Schijnt dat ze al een tijdje van die fruit op het werk boxen hebben, maar dat is altijd al op door mensen die in de nacht sorteren en voorbereiden ziet daar niks van, dus misschien hebben ze wel een extra box besteld, dat zou misschien net in die 2,50 passen (maar ze gaat me zondag bellen en hoor ik vast alle ins en outs)
pi_219555982
quote:
Met alle respect, maar ik vind dit echt heel armoedig, ik schaam me bijna om de voorwaarden die ik op mijn werk heb ;(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219565966
leuk stuk,wat de ouderen onder ons nog wel herinneren:

https://archive.is/202512(...)ijde-tijden-a4915141
pi_219590502
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 22:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Met alle respect, maar ik vind dit echt heel armoedig, ik schaam me bijna om de voorwaarden die ik op mijn werk heb ;(
en ja gisteren was er ook geen ruk, wat een droevige armoede.
pi_219591664
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
en ja gisteren was er ook geen ruk, wat een droevige armoede.
Heb jij wel kerstkaarten gezien dit jaar dan? Die waren er ook erg weinig.
pi_219592265
Ik vond het dit jaar een stuk minder qua post als vorig jaar
pi_219592494
Vorige jaren liep je tot 17:00 uur om het weg te krijgen. Dit jaar was ik telkens om 15:00 uur thuis.
Dus ik weet niet wat er gebeurt is dit jaar.....of Nederland heeft besloten geen kaarten meer te sturen, of PostNL heeft nog wat containers voorgestempelde kaartjes in de kelder staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')