abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:21:37 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219192691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kom uit een dorp en het merendeel is er weg omdat een woning niet te betalen is. Waarom is die niet te betalen? Een grof gebrek aan aanbod.
Wees gewoon eerlijk, dat komt doordat er teveel asielzoekers zijn. Streep je over de afgelopen 20 jaar de huizen die toegewezen zijn aan asielzoekers af, dan is er simpelweg geen woningtekort.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219192844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:36 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
En dan morgen weer kankeren dat de huizenprijzen zo hoog zijn en de wachtlijsten voor de sociale huur eindeloos lang *O*
Geen last van, heb een koophuis. Niet iedereen zit in de bijstand zoals jij.
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:37:09 #53
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219192855
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:24 schreef Mikeytt het volgende:
NIMBY's zijn echt de meest egoïstische en verwende baby boomers die men kan bedenken.
Onze voorouders zouden zich kapotschamen
[ afbeelding ]
We zijn dan ook puur aan het bouwen voor expats en statushouders. De Nederlandse bevolking krimp alt jaren en het aantal huishoudens neemt af.
pi_219192879
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:37 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
We zijn dan ook puur aan het bouwen voor expats en statushouders. De Nederlandse bevolking krimp alt jaren en het aantal huishoudens neemt af.
Komt omdat al onze stoere rechtse jongens tegenwoordig meer bezig zijn met internet memes en bang zijn voor vrouwen, dan kinderen krijgen.
pi_219192891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wees gewoon eerlijk, dat komt doordat er teveel asielzoekers zijn. Streep je over de afgelopen 20 jaar de huizen die toegewezen zijn aan asielzoekers af, dan is er simpelweg geen woningtekort.
Gek dat er al allerlei verschillende huidskleurtjes in mijn basisschoolklas zaten in de jaren 90. Schijnbaar konden toen nog wel huizen gebouwd worden.
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:44:27 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219192897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gek dat er al allerlei verschillende huidskleurtjes in mijn basisschoolklas zaten in de jaren 90. Schijnbaar konden toen nog wel huizen gebouwd worden.
Het aantal migranten lag simpelweg een stuk lager. Zie de statistieken van na 2010. De woningproductie bleef gelijk aan het aantal migranten nam toe. Ook de Rutten kabinetten uit die periode die enkel aan pappen en nathouden gedaan hebben zijn hiervoor verantwoordelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219193009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:37 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen heb je?
pi_219193054
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat er wellicht betere alternatieven zijn en men meer spreiding wil? 5500 woningen er bij in een dorp van 10.000 inwoners is vrij ingrijpend. Het kent ook nog eens beschermd dorpsgezicht sinds 1967 dus random de boel volbouwen is daar sowieso geen optie.

Nogmaals ga in die regio boeren uitkopen en bouw die plekken vol, daar is heel Nederland mee geholpen:

[ afbeelding ]
Maar ja, die boeren willen dat dan ook weer niet. En als je een dorp verderop gaat kijken willen ze ook weer dat beschermde dorpsaanzicht houden. En iets verderop maken ze zich weer zorgen om de beschikbare parkeerplekken, daar weer iets verderop vindt het waterschap het niet verantwoord om te bouwen, daar weer naast heeft een natuurorganisatie er bezwaren tegen etc. etc. etc. en dan hebben we het tot aan de Duitse/Belgische grens weg genimby'ed.
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:18:17 #59
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219193077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen heb je?
Ik heb een dochter, maar ik ben ook pas dertig geworden.
Ik behoor niet tot de egoïstische naoorlogse generatie die nu op de leeftijd komt dat iemand anders hun billen moet wassen. Van mij part laten we boomers dagenlang in hun eigen schijt creperen als dat betekent dat de grenzen dicht kunnen. Vergrijzing is nog zo'n fabeltje trouwens, we zitten er al middenin en de hoogste piek wat betreft was in 1949 van baby's die geboren werden, de meesten gaan het niet nog twintig jaar uithouden. De leeftijd dat mijn dochter uit huis zou willen dan zijn er genoeg huizen al zouden we er helemaal niks bijbouwen, als we die grenzen maar gewoon dichtgooien.
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:28:20 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219193142
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder dat je het hebt over een voorstel van de SP en dan gaat kankeren op Rutte en de VVD.
Het is niet eens een voorstel van de SP, de SP stemde tegen een voorstel en gaf een stemverklaring af. Heel gewoon in gemeentepolitiek.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')