Jawel joh, dorpjes genoeg. Kijk eens hier.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Het hele gebied rondom Eindhoven bestaat niet uit dorpjes,
Stikstofprobleem aanpakken is altijd goed, maar ik snap niet zo goed waarom mensen in Eersel wel van hun rust mogen genieten en Eindhovenaren en mensen uit het gebied rondom Eindhoven niet.quote:wellicht wat varkensboeren uitkopen en daar gaan bouwen. Pak je meteen het stikstofprobleem aan en kunnen die mensen uit Eersel van de rust blijven genieten.
Omdat er wellicht betere alternatieven zijn en men meer spreiding wil? 5500 woningen er bij in een dorp van 10.000 inwoners is vrij ingrijpend. Het kent ook nog eens beschermd dorpsgezicht sinds 1967 dus random de boel volbouwen is daar sowieso geen optie.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel joh, dorpjes genoeg. Kijk eens hier.
[..]
Stikstofprobleem aanpakken is altijd goed, maar ik snap niet zo goed waarom mensen in Eersel wel van hun rust mogen genieten en Eindhovenaren en mensen uit het gebied rondom Eindhoven niet.
Juist omdat men meer spreiding wil is het dus een goed idee om alles direct rond Eindhoven vol te bouwen. Dat noem ik eerder concentratie.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er wellicht betere alternatieven zijn en men meer spreiding wil?
Ik zie dat het beschermd dorpsgezicht van Eersel maar een paar Ha groot is, terwijl Eersel zelf veel groter is en zo te zien ook een boel woningen heeft die na 1967 zijn gebouwd.quote:5500 woningen er bij in een dorp van 10.000 inwoners is vrij ingrijpend. Het kent ook nog eens beschermd dorpsgezicht sinds 1967 dus random de boel volbouwen is daar sowieso geen optie.
Dat is soberso een goed idee.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:48 schreef Elan het volgende:
Nogmaals ga in die regio boeren uitkopen en bouw die plekken vol, daar is heel Nederland mee geholpen:
[ afbeelding ]
Ik kom elke dag door Eindhoven Acht, daar kan ook echt nog wel wat verdichting bij. Maar dat is ook een voormalig kerkdorp, dus daar zullen ze vast ook iets te zeiken hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik snap die mensen wel, trek nou eens een cirkel rondom Eindhoven... Genoeg plek om te bouwen toch? Waarom moet je dan een heel dorp per se vol bouwen en het dorpse karakter verliezen daardoor.
Hoe is 5500 woningen er bij in een dorpje van amper 10.000 inwoners geen concentratievorming? Dat is een klap een verdubbeling van het aantal inwonersquote:Op dinsdag 4 november 2025 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Juist omdat men meer spreiding wil is het dus een goed idee om alles direct rond Eindhoven vol te bouwen. Dat noem ik eerder concentratie.
[..]
Ik zie dat het beschermd dorpsgezicht van Eersel maar een paar Ha groot is, terwijl Eersel zelf veel groter is en zo te zien ook een boel woningen heeft die na 1967 zijn gebouwd.
Terecht wel, dit soort dorpen zouden het recht moeten hebben om enkel bij te bouwen voor mensen die in het dorp geboren zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:24 schreef Mikeytt het volgende:
NIMBY's zijn echt de meest egoïstische en verwende baby boomers die men kan bedenken.
Onze voorouders zouden zich kapotschamen
[ afbeelding ]
Het is maar goed dat het niet zo werkt in Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Terecht wel, dit soort dorpen zouden het recht moeten hebben om enkel bij te bouwen voor mensen die in het dorp geboren zijn.
Veel mensen wonen niet uit vrije wil in verstedelijkte gebieden, aangezien ze geen toestemming krijgen om zelf een woning te bouwen op een vrije plek.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:55 schreef MichaelScott het volgende:
Als je zon en uitzicht wilt dan koop je maar een paar hectare grond in de wildernis, wil je in de stad wonen dan dien je je iets socialer op te stellen.
Het is vooral jammer. Hele dorpen worden vernietigd om maar zoveel mogelijk asielzoekers binnen te kunnen halen. Vandaar dat dorpen passen voor het bouwen van nieuwe woningen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is maar goed dat het niet zo werkt in Nederland.
De gemeente Eindhoven heeft een bevolkingsdichtheid van slechts 2837 inw./km² en kan dus prima binnen de eigen grenzen verdichten. Bouw maar wat 200m hoge woontorens in het centrum zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel joh, dorpjes genoeg. Kijk eens hier.
[..]
Stikstofprobleem aanpakken is altijd goed, maar ik snap niet zo goed waarom mensen in Eersel wel van hun rust mogen genieten en Eindhovenaren en mensen uit het gebied rondom Eindhoven niet.
Het hier eerder genoemde Eersel heeft er slechts 249/km², dus Eersel kan wel wat torenflats gebruiken voordat er in Eindhoven bijgebouwd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De gemeente Eindhoven heeft een bevolkingsdichtheid van slechts 2837 inw./km² en kan dus prima binnen de eigen grenzen verdichten. Bouw maar wat 200m hoge woontorens in het centrum zou ik zeggen.
Precies, er zouden zogenaamd 20.0000 woningen bijkomen buiten de rondweg. Woensel West etc die plannen liggen er inmiddels al 5 jaar maar is amper wat van terecht gekomen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De gemeente Eindhoven heeft een bevolkingsdichtheid van slechts 2837 inw./km² en kan dus prima binnen de eigen grenzen verdichten. Bouw maar wat 200m hoge woontorens in het centrum zou ik zeggen.
Verdienmodel. Was gisteren nog een 1Vandaag item over. Mensen maken net zo lang bezwaar tot ze een tonnetje krijgen. En die kosten worden vervolgens verhaald op de kopers. Huizenbouwers kiezen vaak eieren voor hun geld. Dan maar dat tonnetje overmaken ipv nog 3 jaar vertraging.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:40 schreef Zoddie het volgende:
Ergens geef ik SP wel gelijk, de burgers moeten nog steeds wel een stem hebben, maar tegenwoordig hebben ze te veel rechten en worden overal bouw locaties geblokkeerd omdat er soms maar 1 persoon tegen is.
Maar Eindhoven heeft die huizen nodig, Eersel niet.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het hier eerder genoemde Eersel heeft er slechts 249/km², dus Eersel kan wel wat torenflats gebruiken voordat er in Eindhoven bijgebouwd hoeft te worden.
Maar het is toch tragisch dat we op dat punt aanbeland zijn?quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:57 schreef Eightyone het volgende:
Ach, tegenwoordig mag je al blij zijn als je überhaupt een woning hebt, en zeker eentje die in minimaal redelijke staat is en op een acceptabele plek staat.
Bij slecht uitzicht maak je het binnen maar gezellig, en als je groen wil zien kan je altijd nog naar een park oid.
Volgend jaar als de groep opnieuw op de foto gaat zijn er al 10 dood johquote:Op dinsdag 4 november 2025 11:24 schreef Mikeytt het volgende:
NIMBY's zijn echt de meest egoïstische en verwende baby boomers die men kan bedenken.
Onze voorouders zouden zich kapotschamen
[ afbeelding ]
Ik kom uit een dorp en het merendeel is er weg omdat een woning niet te betalen is. Waarom is die niet te betalen? Een grof gebrek aan aanbod.quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Terecht wel, dit soort dorpen zouden het recht moeten hebben om enkel bij te bouwen voor mensen die in het dorp geboren zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |