Eens. Maar het is allebei herrie en er is geen reden om het ene slechte gedrag te excuseren en het andere nietquote:Op maandag 3 november 2025 12:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een kerkklok klinkt doorgaans heel wat minder storend dan dat gejammer en gemekker uit die haathuizen.
Het gaat om VERSTERKTE oproepen. Kerkklokken worden niet versterkt.quote:Op maandag 3 november 2025 12:20 schreef Starhopper het volgende:
Beter worden die SGP klokken dan ook verboden. Teringherrie!![]()
![]()
Zodat de koster aan 't touw kan gaan hangen. Met kleine klokjes flikkert ie tegen de grond.quote:Op maandag 3 november 2025 14:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat kerkklokken zo groot zijn?
Jawel. De kerktoren zelf is de versterker. Die is ontworpen om de klokken over het hele dorp te laten galmen.quote:Op maandag 3 november 2025 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat om VERSTERKTE oproepen. Kerkklokken worden niet versterkt.
En dat hoort bij Nederland. Er wordt geen versterker gebruikt. Zo goed? Die lul op die minaret mag ook zo hard schreeuwen als ie wil, zonder versterker.quote:Op maandag 3 november 2025 16:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jawel. De kerktoren zelf is de versterker. Die is ontworpen om de klokken over het hele dorp te laten galmen.
Nogmaals. De toren is letterlijk de versterker. Die is gebouwd om het geluid van de klokken ver te laten klinken. En kerken hebben tegenwoordig elektrische luidsystemen. Misschien maar weer terug naar de touwen dan?quote:Op maandag 3 november 2025 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat hoort bij Nederland. Er wordt geen versterker gebruikt. Zo goed? Die lul op die minaret mag ook zo hard schreeuwen als ie wil, zonder versterker.
Mensen die 'wat ik wenselijk vind' verwarren met 'wat er al dan niet in strijd zou zijn met ondertekende verdragen of grondwettelijke rechten' hebben inderdaad nogal de neiging om de hele rechtsstaat te zien als een D66-feestje.quote:Op maandag 3 november 2025 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de Raad van State objectief advies geeft op basis van wetgeving. Hun advies is politiek gekleurd.
Ja leuk, maar die klokken zeggen niet in een taal die maar een klein percentage van Nederland kan verstaan dat er maar een god is en dat de rest onzin is.quote:Op maandag 3 november 2025 16:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nogmaals. De toren is letterlijk de versterker. Die is gebouwd om het geluid van de klokken ver te laten klinken. En kerken hebben tegenwoordig elektrische luidsystemen. Misschien maar weer terug naar de touwen dan?
Het zijn gelovigen die hun onzin opdringen aan de omgeving met lawaai. Dat ze allebei een ander soort lawaai maken maakt niet dat het principe niet hetzelfde is.quote:Op maandag 3 november 2025 12:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is niet eens hetzelfde.
Deze reactie is exact waar het schuurt. Nee, die kerken staan hier al honderden jaren en zijn onderdeel van onze cultuur. Dus wegwezen met die roeptoeters van de islam.quote:Op maandag 3 november 2025 11:44 schreef ems. het volgende:
Kerken vallen omwonenden net zo goed lastig met hun lawaai. Maar inderdaad, stom dat deze persoonlijke hobby's zo worden beschermd door een overheid.
Nee, de toren is geen versterker, de toren is hooguit een klankkast. En dat mag.quote:Op maandag 3 november 2025 16:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nogmaals. De toren is letterlijk de versterker. Die is gebouwd om het geluid van de klokken ver te laten klinken. En kerken hebben tegenwoordig elektrische luidsystemen. Misschien maar weer terug naar de touwen dan?
Niet naast een kerk gaan wonen. Ik hoor zelden klokken luiden, alleen bij noorderwind en als ik dan toevallig buiten ben. Meestal ben ik dat op zondag voor 10 uur niet.quote:Op maandag 3 november 2025 17:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Het zijn gelovigen die hun onzin opdringen aan de omgeving met lawaai. Dat ze allebei een ander soort lawaai maken maakt niet dat het principe niet hetzelfde is.
Helemaal mee eens. Kerkklokken zijn belangrijk cultureel erfgoed dat al vele eeuwen bij Nederland hoort en dat kan je zeer zeker niet zeggen van versterkte gebedsomroepen.quote:Op maandag 3 november 2025 17:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Deze reactie is exact waar het schuurt. Nee, die kerken staan hier al honderden jaren en zijn onderdeel van onze cultuur. Dus wegwezen met die roeptoeters van de islam.
Dit is voor een groot deel gewoon pertinent onwaar. Of het nou bewust liegen is, domheid is, populisme, etc. etc. Het is gewoon een grove leugen die je hier neerzet... En het erge is, volgens mij geloof je er zelf ook nog in..quote:Op maandag 3 november 2025 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die linkse 'richting' waar jij het over hebt heeft het recht op asiel en de vrijheid van godsdienst (die beide positief uitpakken voor de enorme recente en toekomstige uitbreiding van de islam) in de jaren dat zij aan de macht waren zo diep institutioneel verankerd waardoor rechtse partijen die iets tegen dit probleem willen doen vleugellam zijn geworden.
Dat sowieso... En zo snel mogelijkquote:Op maandag 3 november 2025 18:31 schreef ricky3 het volgende:
Het wordt tijd dat godsdienst zijn uitzonderingsstatus verliest.
Ja precies, men zou de waanzinnigen niet moeten faciliteren, worden ze alleen maar brutaler van.quote:Op maandag 3 november 2025 18:31 schreef ricky3 het volgende:
Het wordt tijd dat godsdienst zijn uitzonderingsstatus verliest.
Daarvoor stonden er heel andere dingen of geen dingen. Culturen veranderen en hoe eerder we van die domme zandbakgeloven af zijn hoe beter. Zowel christendom als Islam zijn toch relatief recente trends, hoogste tijd dat we dat even in de kiem smoren.quote:Op maandag 3 november 2025 17:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Deze reactie is exact waar het schuurt. Nee, die kerken staan hier al honderden jaren en zijn onderdeel van onze cultuur. Dus wegwezen met die roeptoeters van de islam.
Doe ik niet. Ik hoor hem toch. Van de andere kant van het dorp. Ze kunnen ook gewoon -geen- lawaai maken. Speel lekker een cd'tje af in de kerk ofzo.quote:Op maandag 3 november 2025 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet naast een kerk gaan wonen. Ik hoor zelden klokken luiden, alleen bij noorderwind en als ik dan toevallig buiten ben. Meestal ben ik dat op zondag voor 10 uur niet.
Als je naast een honderden jaren oude kerk gaat wonen weet je wat je kan verwachten. Als een nieuwe moskee of kerk opeens herrie begint te maken niet. Lijkt mij heel kut om ernaast te wonen en opeens religie door de strot te krijgen.quote:Op maandag 3 november 2025 17:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Verstandige woorden. Ik was tegen, maar nu voor!quote:Op maandag 3 november 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Joh. Lekker doen.
NL moet en zal islamiseren.
Anders zijn we racistisch
Welnee, dat was je alquote:Op maandag 3 november 2025 21:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Verstandige woorden. Ik was tegen, maar nu voor!
Misschien dat die westerlingen iets hebben met gelijke rechten voor mensen. Je gebruikt nota bene dat argument zelf altijd om Israel te bejubelen!quote:Op maandag 3 november 2025 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder dat sommigen in dit topic beginnen over kerken. Dan ben je of aan het trollen of wil het het gewoon niet begrijpen. Maar goed, de standaard reflex van 'Ja, maar het Christendom ..' zodra het over de Islam gaat zit er helaas ingebakken bij sommigen.
De realiteit is natuurlijk dat kerklokken slechts een geluid zonder teksten maken dat ook nog is afgesteld om het niet te luid te maken voor de omgeving. Gebedsoproep van moskeeën bestaat uit Arabisch geblèr en gezang dat simpelweg niet Westers is en niet thuishoort in het Westen. Een moskee met blèrend Arabische gezang past hier cultuur gezien niet en als mensen dat graag willen moet men de spullen pakken en naar een Islamitisch land gaan.
Het blijft dan ook opvallend, dat bepaalde Westerlingen, dit Arabische geblèr (zie bijvoorbeeld de onderstaande videos) lijken te willen verdedigen door de discussie te verleggen naar kerken. Het roept de vraag op wat zulke mensen ertoe zet in de bres te springen voor de Islam.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ah nee joh die teringherrie zou ik zelf ook niet willen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee, dat was je al
alles voor de deug
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |