Diversiteit kan inderdaad ook positief uitpakken ja. Maar natuurlijk niet wanneer de "diversiteit" bestaat uit een verzameling van allerlei probleemgevallen.quote:Op zondag 2 november 2025 03:29 schreef Fleischmeister het volgende:
Straks ook in Nederland! Diversiteit is onze kracht
Ja want dat verwacht je ook, als je in de trein een spelletje zit te doen op je telefoon, dat iemand met een mes iedereen random doodsteekt.quote:Op zondag 2 november 2025 08:51 schreef Jahr00n het volgende:
Wel bizar dat niemand iets doet tegen dit soort figuren. Helemaal als iemand een zwaard heeft, die pak je toch zo met zn allen aan.
Jij bent er recent nog geweest?quote:Op zondag 2 november 2025 08:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Duizenden Engelsen gaan vervolgd worden voor racistische tweets nav hiervan. Dat kan je al aan zien komen. Je zal maar in GB wonen, verschrikkelijk land is dat geworden.
Dat hoeft niet, je kan toch gewoon het nieuws lezen? Ben jij in Gaza geweest?quote:
Omdat ik afgelopen zomer Engeland juist heb ervaren als een geweldig land. Dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt en het niet zo extreem is als hij schetst.quote:Op zondag 2 november 2025 09:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, je kan toch gewoon het nieuws lezen? Ben jij in Gaza geweest?
Dat ligt er maar net aan in welke wijk je woont, denk ik.quote:Op zondag 2 november 2025 09:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat ik afgelopen zomer Engeland juist heb ervaren als een geweldig land. Dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt en het niet zo extreem is als hij schetst.
Dooddoener.quote:Op zondag 2 november 2025 09:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Diversiteit kan inderdaad ook positief uitpakken ja. Maar natuurlijk niet wanneer de "diversiteit" bestaat uit een verzameling van allerlei probleemgevallen.
Zeker, en daarom is het ook overdreven om het weg te zetten als een verschrikkelijk land.quote:Op zondag 2 november 2025 09:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan in welke wijk je woont, denk ik.
Maar Geenstijl, 4chan, The Daily Mail en allerlei X accounts zeggen het... dus dan is het zo.quote:Op zondag 2 november 2025 09:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zeker, en daarom is het ook overdreven om het weg te zetten als een verschrikkelijk land.
Vergeet de gemiddelde Brit niet.quote:Op zondag 2 november 2025 09:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar Geenstijl, 4chan, The Daily Mail en allerlei X accounts zeggen het... dus dan is het zo.
Je kunt het gemakkelijk met je eigen ogen zien, wat daar allemaal gebeurt.quote:Op zondag 2 november 2025 09:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar Geenstijl, 4chan, The Daily Mail en allerlei X accounts zeggen het... dus dan is het zo.
Vind dit soort opmerkingen altijd nogal naïef. Het is dan iedereen voor zichzelf. Je mag echt van geluk spreken als er al één persoon is die in de aanval gaat.quote:Op zondag 2 november 2025 08:51 schreef Jahr00n het volgende:
Wel bizar dat niemand iets doet tegen dit soort figuren. Helemaal als iemand een zwaard heeft, die pak je toch zo met zn allen aan.
Zoals overal.quote:Op zondag 2 november 2025 09:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan in welke wijk je woont, denk ik.
Het gaat om een zwartgeklede zwarte man, volgens getuigen.quote:Op zondag 2 november 2025 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zie hier veel gespeculeer, maar is er überhaupt al iets bekend over de dader(s)?
Goh, opvallend dat je dit als reactie plaatst op mijn post en niet op de post waar ik op reageer.quote:
Tja, daar kunnen we nog niet veel mee. Afwachten dus maar.quote:Op zondag 2 november 2025 10:33 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het gaat om een zwartgeklede zwarte man, volgens getuigen.
Klopt. Maar dit is wat er tot nu toe bekend is.quote:Op zondag 2 november 2025 10:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar kunnen we nog niet veel mee. Afwachten dus maar.
Oei niet speculeren hoor want dat zorgt voor onrust, wat een jankbal.quote:Op zondag 2 november 2025 09:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Uitgelichte reactie op Nu.nl:
"Dit gebeurde ongeveer 10 minuten van waar ik woon en had ook vrienden op die trein. Op dit moment weet niemand nog iets over de identiteit het motief van de dader(s) dus speculeren heeft niet alleen weinig zin maar zorgt ook voor onrust."
Ja meneer, niet de steekpartij zorgt voor onrust maar juist het speculeren erover.
Ik heb liever een terrorist wat met een mes tekeergaat dan met een automatisch geweer.quote:Op zondag 2 november 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat steekincidenten of zelfs aanslagen met steekwapens sterk zijn toegenomen in het Westen de afgelopen jaren. Ook in Nederland is dit al jaren een toenemend probleem.
Daarom ben ik wel benieuwd, zijn de voorstanders die bijvoorbeeld in de Amerikaanse context altijd aangeven dat een wapenverbod dé oplossing is voor de dodelijke schietincidenten gaat, ook voor een messenverbod of gaan er nu ineens andere maatstaven op?
Nou ja, het is natuurlijk een feit dat zolang er niets bekend is over de dader en het motief, speculeren weinig zin heeft. Maar we weten allemaal wel waarom sommigen dit niet willen en dat is uit angst dat het misschien een migrant en/of moslim is en dit voor verdere stigmatisering van migranten en/of de Islam zorgt. Daarom zou men in bepaalde contreien maar wat graag dit soort verschrikkelijke incidenten uit de media houden en in een mapje 'overig' stoppen bij de rapportage van criminaliteit.quote:Op zondag 2 november 2025 10:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oei niet speculeren hoor want dat zorgt voor onrust, wat een jankbal.
Kan zich beter zorgen maken over zijn vrienden.
Ik liever met geen van beide. Een kogel in je rug of een mes, het zijn beide opties waar ik hartelijk voor zou bedanken.quote:Op zondag 2 november 2025 10:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik heb liever een terrorist wat met een mes tekeergaat dan met een automatisch geweer.
En dan zit de kerst er ook weer aan te komen, dus dit is voorlopig nog niet het laatste incident.quote:Op zondag 2 november 2025 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze zullen niet voor niets dit weekend hebben gekozen, effectief om meer slachtoffers te maken.
Ik zag vannacht een quote van een ooggetuige, en die had het over twee negroide mannen met hoodies. Maar goed daar is verder geen bevestiging van te vinden.quote:
Wat stel je voor?quote:Op zondag 2 november 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Het mag duidelijk zijn dat steekincidenten of zelfs aanslagen met steekwapens sterk zijn toegenomen in het Westen de afgelopen jaren. Ook in Nederland is dit al jaren een toenemend probleem.
Daarom ben ik wel benieuwd, zijn de voorstanders die bijvoorbeeld in de Amerikaanse context altijd aangeven dat een wapenverbod dé oplossing is voor de dodelijke schietincidenten gaat, ook voor een messenverbod of gaan er nu ineens andere maatstaven op?
Hier wil ik mijn controversiële mening wel over delen:quote:Op zondag 2 november 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk dat het verbieden van objecten die verder ook een functie dienen zelden een oplossing is, dan wordt er namelijk wel weer iets nieuws bedacht door criminelen en kwaadwillenden. Het heeft natuurlijk te maken met de cultuur die is ontstaan. Dat los je op door daar wat aan te doen. Kortom, preventieve middelen in combinatie met ongenadig hard straffen.quote:
Appeltje schillen. Opinel bij je.quote:Op zondag 2 november 2025 10:49 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Hier wil ik mijn controversiële mening wel over delen:
Om dit soort risico’s waarbij je als ratten in de val zit, heb ik altijd elke dag (legaal) een mes op zak.
Dit tuig is gearresteerd. Waar heb je een signalement voor nodig?quote:Op zondag 2 november 2025 10:49 schreef Mortaxx het volgende:
De verdachten zijn gearresteerd maar er is nog steeds geen signalement. Bijzonder
Ehm, twee dingen kunnen natuurlijk ook waar zijn he.quote:Op zondag 2 november 2025 09:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Uitgelichte reactie op Nu.nl:
"Dit gebeurde ongeveer 10 minuten van waar ik woon en had ook vrienden op die trein. Op dit moment weet niemand nog iets over de identiteit het motief van de dader(s) dus speculeren heeft niet alleen weinig zin maar zorgt ook voor onrust."
Ja meneer, niet de steekpartij zorgt voor onrust maar juist het speculeren erover.
Nouja, ik gebruik hem ook idd elke dag op mijn werk. Dus in mijn geval heeft het ook een meerzijdige functie.quote:Op zondag 2 november 2025 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Appeltje schillen. Opinel bij je.
Die kan je immer ook vast draaien.
Ik denk dat we er in de toekomst niet meer aan gaan ontkomen dat er gewapende beveiliging in het openbaar vervoer zit en dat mensen door controlepoortjes moeten net zoals op vliegvelden. Het zal de stiptheid niet ten goede komen maar het kan een hoop bloedbaden voorkomen.quote:Op zondag 2 november 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat het verbieden van objecten die verder ook een functie dienen zelden een oplossing is, dan wordt er namelijk wel weer iets nieuws bedacht door criminelen en kwaadwillenden. Het heeft natuurlijk te maken met de cultuur die is ontstaan. Dat los je op door daar wat aan te doen. Kortom, preventieve middelen in combinatie met ongenadig hard straffen.
Als ze ze al hebben dan lijkt me dat niet nodig.quote:Op zondag 2 november 2025 10:49 schreef Mortaxx het volgende:
De verdachten zijn gearresteerd maar er is nog steeds geen signalement. Bijzonder
Een deel is natuurlijk prima te stoppen met maatregelen, ongeacht deze situatie in het VK, zou het stoppen van migratie, en het uitzetten van illegale migranten en het stimuleren van een terugkeer van andere migranten, een aanzienlijk deel van het probleem oplossen aangezien deze groep simpelweg is oververtegenwoordigd op dit gebied.quote:Op zondag 2 november 2025 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat we er in de toekomst niet meer aan gaan ontkomen dat er gewapende beveiliging in het openbaar vervoer zit en dat mensen door controlepoortjes moeten net zoals op vliegvelden. Het zal de stiptheid niet ten goede komen maar het kan een hoop bloedbaden voorkomen.
https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1983181309196546294quote:Op zondag 2 november 2025 11:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Die Afghaan? Waar en wanneer heeft die toegeslagen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |