Verkiezingen zijn pas in 2029, bovendien staat populistisch-rechts momenteel superhoog in de peilingen.quote:
Topic kan wel sluiten. Op naar het volgende incident.quote:Op zondag 2 november 2025 00:32 schreef RotatoR het volgende:
- incidentje
- mannenprobleem
- blanke autochtonen doen dit ook
- het is maar een klein percentage
- bezuinigingen op de ggz
- parts and parcel of living in a big city
NOSquote:Bij een steekincident in een Britse trein zijn zeker tien personen gewond geraakt, negen van hen zijn in levensgevaar.
Die hadden het de vorige keer al op kunnen lossen!quote:Op zondag 2 november 2025 00:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn pas in 2029, bovendien staat populistisch-rechts momenteel superhoog in de peilingen.
- Onbegrepen gedragquote:Op zondag 2 november 2025 01:30 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is geen reclame voor het OV.
Mijn duit:
- Moeilijke jeugd
- Oorlogstrauma
Machinist nam de beslissing om niet in the middle of nowhere te stoppen maar door te rijden naar het volgende station om sneller hulpdiensten bij de passagiers te krijgen.quote:Op zondag 2 november 2025 07:46 schreef ZarB het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nval-in-britse-trein
Trein heeft dus nog 10-15 min gereden. Die dader(s) had werkelijk elke passagier wel overhoop kunnen steken in die tijd?
Als je aan de noodrem trekt dan sta je meestal "in the middle of nowhere."quote:Op zondag 2 november 2025 07:46 schreef ZarB het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nval-in-britse-trein
Trein heeft dus nog 10-15 min gereden. Die dader(s) had werkelijk elke passagier wel overhoop kunnen steken in die tijd?
Ja nee dat snap ik wel maar hoe kan het dan dat er als nog "maar" 10 mensen zijn gestoken. Ergens zijn ze dus gestopt of overmeesterd?quote:Op zondag 2 november 2025 07:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Machinist nam de beslissing om niet in the middle of nowhere te stoppen maar door te rijden naar het volgende station om sneller hulpdiensten bij de passagiers te krijgen.
Ik gok op de laatste.quote:Op zondag 2 november 2025 07:52 schreef MichaelScott het volgende:
Benieuwd wie een hogere straf zullen krijgen: de daders van deze steekpartij of mensen die een "racistische" tweet plaaatsen.
Populisme is niet exclusief een rechtse aangelegenheid.quote:Op zondag 2 november 2025 00:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Verkiezingen zijn pas in 2029, bovendien staat populistisch-rechts momenteel superhoog in de peilingen.
Ah zo. Ik denk dat er op een gegeven moment genoeg mensen gewaarschuwd waren en als groep zijn gaan optreden. Deur dichtgehouden misschien, met meerderen tegelijk één aanvaller aanpakken.quote:Op zondag 2 november 2025 07:50 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja nee dat snap ik wel maar hoe kan het dan dat er als nog "maar" 10 mensen zijn gestoken. Ergens zijn ze dus gestopt of overmeesterd?
Oja. Ben wel benieuwd of een getuige hier iets over kan zeggen want. Zieke situatie trouwens. Vooral omdat je eerst denkt "haha halloween".quote:Op zondag 2 november 2025 08:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah zo. Ik denk dat er op een gegeven moment genoeg mensen gewaarschuwd waren en als groep zijn gaan optreden. Deur dichtgehouden misschien, met meerderen tegelijk één aanvaller aanpakken.
Bij Krav Maga trainen we vaak mesaanvallen en op een geven moment, helemaal bij meerdere aanvallers, sta je dan automatisch op een kluitje (niet uit slimheid, maar omdat je je instinctief achter anderen probeert te verschuilen) en als er dan eentje of meerderen aanwijzingen en waarschuwingen geven dan is het vrij snel onmogelijk voor een aanvaller om nog effectief te zijn.
En ook als je getraind bent is het chaos en blijft met geluk max 50% van je techniek intact dus de kloof met ongetrainde en argeloze burgers is minder groot dan je denkt dan. Denk ik.
Van de ene kant vind ik dit flauwe stemmingmakerij. Van de andere kant.. in GB kijk ik nergens meer van op.quote:Op zondag 2 november 2025 07:52 schreef MichaelScott het volgende:
Benieuwd wie een hogere straf zullen krijgen: de daders van deze steekpartij of mensen die na deze steekpartij een "racistische" tweet plaatsen.
Ze zullen niet voor niets dit weekend hebben gekozen, effectief om meer slachtoffers te maken.quote:Op zondag 2 november 2025 08:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oja. Ben wel benieuwd of een getuige hier iets over kan zeggen want. Zieke situatie trouwens. Vooral omdat je eerst denkt "haha halloween".
Je hebt in Nederlandse treinen ook deuren die je kunt tegenhouden (naast een drukknop ook vaak een hendel). Dus als iedereen aan beide zijden aan die andere kant van de deur staat en hem dichthoudt is het ook voorbij.quote:Op zondag 2 november 2025 08:10 schreef Qarrad het volgende:
Oh en onderschat ook de beperkte ruimte niet. Bij Thermopylae hielden een paar honderd Spartanen tienduizenden Perzen tegen in een bergpas. In zo'n treinstel kun je niet links en rechts achter voor meer steken als je eenmaal vaststaat op een plek. Als slachtoffer kun je geen kant op, maar als aanvaller ook niet meer.
Duizenden Engelsen gaan vervolgd worden voor racistische tweets nav hiervan. Dat kan je al aan zien komen. Je zal maar in GB wonen, verschrikkelijk land is dat geworden.quote:Op zondag 2 november 2025 07:52 schreef MichaelScott het volgende:
Benieuwd wie een hogere straf zullen krijgen: de daders van deze steekpartij of mensen die na deze steekpartij een "racistische" tweet plaatsen.
- alles is de schuld van iedereen die niet extreemrechts isquote:Op zondag 2 november 2025 00:32 schreef RotatoR het volgende:
- incidentje
- mannenprobleem
- blanke autochtonen doen dit ook
- het is maar een klein percentage
- bezuinigingen op de ggz
- parts and parcel of living in a big city
Lijkt wel of er steeds minder bekend word over daders. Hoe zit het met dat meisje wat vermoord is in Nederland paar maanden geleden of die Duitse politica die neergestoken is door de kinderen en de moordenaar van Charlie Kirk is bekend maar motief.quote:
Hier gaat het nieet veel anders worden hoor. Maak je daar maar vast geen enkele illusie over.quote:Op zondag 2 november 2025 08:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Duizenden Engelsen gaan vervolgd worden voor racistische tweets nav hiervan. Dat kan je al aan zien komen. Je zal maar in GB wonen, verschrikkelijk land is dat geworden.
Nee. Volgens onderstaande tweet een zwarte man met een groot mes. Andere tweets hebben het over een zwaard zelfs.quote:
Heb ooit opeens met drie vervelende, agressieve pubers vastgezeten in een coupé van een nachttrein en je schrikt je al rot van zoiets "futiels" omdat je merkt dat je geen kant op kunt. Ik denk niet dat een Halloween-vibe me überhaupt opgevallen zou zijn.quote:Op zondag 2 november 2025 08:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oja. Ben wel benieuwd of een getuige hier iets over kan zeggen want. Zieke situatie trouwens. Vooral omdat je eerst denkt "haha halloween".
Ja "zo". Gewoon even je paniek uitzetten en overzicht krijgen in de totale chaos met rondspattend bloed en zo.quote:Op zondag 2 november 2025 08:51 schreef Jahr00n het volgende:
Wel bizar dat niemand iets doet tegen dit soort figuren. Helemaal als iemand een zwaard heeft, die pak je toch zo met zn allen aan.
Precies, ik leef erg met de Britten mee. Verschrikkelijk, dit two tier Keir regime. De Britten kunnen geen kant op. Als je kritiek uit op sociale media, komt de politie die achter de minderheden staan je arresteren. Je verdwijnt dan met gemak drie jaar achter de tralies. En als je tegen het immigratiebeleid bent, word je bestempeld als een rechts-extremistische terrorist.quote:Op zondag 2 november 2025 08:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Duizenden Engelsen gaan vervolgd worden voor racistische tweets nav hiervan. Dat kan je al aan zien komen. Je zal maar in GB wonen, verschrikkelijk land is dat geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |