abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2025 @ 00:12:34 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219173661
Bij een steekincident in een Britse trein zijn meerdere personen gewond geraakt. Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd, maar de politie kon twee personen aanhouden.

Inzittenden belden halverwege de avond het alarmnummer om de politie te waarschuwen dat er iets mis was. De trein was onderweg tussen de stations van Stevenage en Peterborough, enkele tientallen kilometers ten noorden van Londen.

"Ze vielen iedereen aan die ze maar konden", zegt een passagier tegen een plaatselijke krant. "Mensen vluchtten door het gangpad om weg te komen. Ze zaten onder het bloed", zegt een ander tegen Sky News. "Ze hebben messen, ik ben neergestoken", zei een van de slachtoffers tegen hem, voordat die ineenzakte.

Trein stilgezet
De trein werd op het station van Huntingdon stilgezet. Tientallen agenten, onder wie enkele zwaarbewapende, gingen daar het voertuig binnen. Volgens getuigen werd zeker een van de verdachten daarbij getaserd.

Details over hoeveel mensen gewond zijn geraakt en hoe ernstig de verwondingen zijn, ontbreken nog. Wel is bekend dat meerdere mensen naar het ziekenhuis moesten. Ook is nog niets duidelijk over het motief van de daders..

Het treinverkeer rond Huntingdon raakte door het incident ernstig ontregeld. Reizigers werden gewaarschuwd dat er op dit traject ernstige vertraging was en of lijnen zelf helemaal konden uitvallen.

https://nos.nl/artikel/25(...)in-twee-aanhoudingen

De religie van de vrede slaat weer eens toe. Oh nee, wacht, we mogen niet polariseren en iedereen over 1 kam scheren dus het kan iedereen zijn geweest ............ Excuus. Op naar een links kabinet :r :r :r
"Hoka Hey!"
pi_219173686
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:12 schreef matspontius het volgende:
Op naar een links kabinet :r :r :r
Verkiezingen zijn pas in 2029, bovendien staat populistisch-rechts momenteel superhoog in de peilingen.
pi_219173723
- incidentje
- mannenprobleem
- blanke autochtonen doen dit ook
- het is maar een klein percentage
- bezuinigingen op de ggz
- parts and parcel of living in a big city
  zondag 2 november 2025 @ 01:10:56 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219173878
Lage bloedsuiker? Verward?
pi_219173922
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:32 schreef RotatoR het volgende:
- incidentje
- mannenprobleem
- blanke autochtonen doen dit ook
- het is maar een klein percentage
- bezuinigingen op de ggz
- parts and parcel of living in a big city
Topic kan wel sluiten. Op naar het volgende incident.
  zondag 2 november 2025 @ 01:23:15 #6
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219173925
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 01:10 schreef Richestorags het volgende:
Lage bloedsuiker? Verward?
Steekje los.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219173935
Doet me weinig tot niks meer dit soort nieuws. Gewoon weer een verwarde woestijnrat, en weer door.
pi_219173950
Dit is geen reclame voor het OV.

Mijn duit:

- Moeilijke jeugd
- Oorlogstrauma
pi_219174086
quote:
Bij een steekincident in een Britse trein zijn zeker tien personen gewond geraakt, negen van hen zijn in levensgevaar.
NOS
pi_219174137
Straks ook in Nederland! Diversiteit is onze kracht O+
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219174169
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 02:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Nadruk op incident…
  Redactie Sport zondag 2 november 2025 @ 07:13:45 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219174416
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 00:19 schreef Drxx het volgende:

[..]
Verkiezingen zijn pas in 2029, bovendien staat populistisch-rechts momenteel superhoog in de peilingen.
Die hadden het de vorige keer al op kunnen lossen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219174419
James en Alexander zeker weer ?
pi_219174422
Een dagje over janken, vervolgens toch niets doen om dit te ondervangen en gewoon wachten op de volgende importidioot. Europa shithole in een notendop.
U MAD?
pi_219174429
9 mensen in levensgevaar, sorry ik ben net wakker.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)anval-trein-gewonden

Mesaanval in Britse trein: 9 mensen in levensgevaar

In een Britse trein zijn gisteravond zeker 10 mensen neergestoken. Dat gebeurde in Huntingdon, een plaats ten noorden van Londen en Oxford. De politie heeft twee mannen aangehouden.

Tien mensen zijn met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, melden Britse media, waaronder de krant The Times. Negen van die slachtoffers verkeren in levensgevaar. De politie kreeg om 19.39 uur een melding binnen over de grootschalige steekpartij.

Volgens de krant Daily Mail zou de steekpartij zijn begonnen na het vertrek van de trein uit de stad Peterborough. Ooggetuigen zeggen tegen de krant dat een van de verdachten een groot mes bij zich had en om zich heen stak. Meerdere reizigers zouden zich in paniek hebben opgesloten in de treintoiletten. Een andere ooggetuige vertelde aan de krant The Times dat overal bloed te zien was.

Ooggetuigen beschrijven aan Sky News hoe een van de 'extreem bebloede' gewonden door het treinstel liep en zei: "Ze hebben een mes. Ik ben gestoken." Toen de trein tot stilstand kwam lag het slachtoffer al bijna op de grond, vertelt de getuige.

Een andere ooggetuige vertelt aan Manchester Evening News dat het 'net een film' was. "Er was overal bloed, het was verschrikkelijk, erg gewelddadig. Het voelde niet echt en zorgde voor complete paniek aan boord."

Sommige reizigers zouden onder de voet zijn gelopen door andere mensen die in paniek probeerden te vluchten. De verdachte met het grote mes werd volgens de Daily Mail uiteindelijk door politieagenten met een stroomstootwapen overmeesterd.

De Britse premier Keir Starmer noemt de steekpartij op X 'een afschuwelijk incident' en stelt 'diep bezorgd' te zijn. "Mijn gedachten gaan uit naar iedereen die is getroffen, en mijn dank gaat uit naar de hulpdiensten voor hun reactie", aldus Starmer.

Terrorismeonderzoek
Vervoersbedrijf London North Eastern Railway (LNER) laat weten dat het treinverkeer van en naar Huntingdon tijdelijk is stilgelegd.

De Britse minister van Binnenlandse Zaken Shabana Mahmood zegt 'diep bedroefd' te zijn door het nieuws, maar roept mensen op in dit vroege stadium niet te speculeren over de motieven van de daders. De kranten Daily Mail en The Times berichten dat de politie samenwerkt met een antiterrorisme-eenheid om de toedracht van de steekpartij te onderzoeken en te bepalen of er sprake was van een terreuraanslag.

© AFP
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219174432
Vreselijk!
  zondag 2 november 2025 @ 07:32:05 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219174433
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 02:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Ach, gewoon een incidentje toch. Move along people, nothing to see here.
pi_219174434
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 01:30 schreef 3rr0r het volgende:
Dit is geen reclame voor het OV.

Mijn duit:

- Moeilijke jeugd
- Oorlogstrauma
- Onbegrepen gedrag
- Wollah

https://www.dailymail.co.(...)lice-arrest-two.html
pi_219174438
We kijken er niet meer van op... van zo'n 'incident' .
  zondag 2 november 2025 @ 07:46:26 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_219174444
https://nos.nl/artikel/25(...)nval-in-britse-trein

Trein heeft dus nog 10-15 min gereden. Die dader(s) had werkelijk elke passagier wel overhoop kunnen steken in die tijd?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 2 november 2025 @ 07:47:52 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219174447
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:46 schreef ZarB het volgende:

Trein heeft dus nog 10-15 min gereden. Die dader(s) had werkelijk elke passagier wel overhoop kunnen steken in die tijd?
Machinist nam de beslissing om niet in the middle of nowhere te stoppen maar door te rijden naar het volgende station om sneller hulpdiensten bij de passagiers te krijgen.
pi_219174450
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:46 schreef ZarB het volgende:

Als je aan de noodrem trekt dan sta je meestal "in the middle of nowhere."

Ik bedoel, dan is er nog niemand om te helpen.
  zondag 2 november 2025 @ 07:50:47 #23
338319 ZarB
Piña colada
pi_219174452
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Machinist nam de beslissing om niet in the middle of nowhere te stoppen maar door te rijden naar het volgende station om sneller hulpdiensten bij de passagiers te krijgen.
Ja nee dat snap ik wel maar hoe kan het dan dat er als nog "maar" 10 mensen zijn gestoken. Ergens zijn ze dus gestopt of overmeesterd?
  zondag 2 november 2025 @ 07:52:04 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219174453
Benieuwd wie een hogere straf zullen krijgen: de daders van deze steekpartij of mensen die na deze steekpartij een "racistische" tweet plaatsen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219174455
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2025 07:52 schreef MichaelScott het volgende:
Benieuwd wie een hogere straf zullen krijgen: de daders van deze steekpartij of mensen die een "racistische" tweet plaaatsen.
Ik gok op de laatste.
  zondag 2 november 2025 @ 07:55:31 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219174458
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 00:19 schreef Drxx het volgende:

[..]
Populisme is niet exclusief een rechtse aangelegenheid. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219174464
Deze reclame was afgekeurd. Van Ricky Gervais. Nu eng "on point."

zondag 2 november 2025 @ 08:07:02 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219174474
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:50 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ja nee dat snap ik wel maar hoe kan het dan dat er als nog "maar" 10 mensen zijn gestoken. Ergens zijn ze dus gestopt of overmeesterd?
Ah zo. Ik denk dat er op een gegeven moment genoeg mensen gewaarschuwd waren en als groep zijn gaan optreden. Deur dichtgehouden misschien, met meerderen tegelijk één aanvaller aanpakken.

Bij Krav Maga trainen we vaak mesaanvallen en op een geven moment, helemaal bij meerdere aanvallers, sta je dan automatisch op een kluitje (niet uit slimheid, maar omdat je je instinctief achter anderen probeert te verschuilen) en als er dan eentje of meerderen aanwijzingen en waarschuwingen geven dan is het vrij snel onmogelijk voor een aanvaller om nog effectief te zijn.

En ook als je getraind bent is het chaos en blijft met geluk max 50% van je techniek intact dus de kloof met ongetrainde en argeloze burgers is minder groot dan je denkt dan. Denk ik.
  zondag 2 november 2025 @ 08:10:04 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219174483
Oh en onderschat ook de beperkte ruimte niet. Bij Thermopylae hielden een paar honderd Spartanen tienduizenden Perzen tegen in een bergpas. In zo'n treinstel kun je niet links en rechts achter voor meer steken als je eenmaal vaststaat op een plek. Als slachtoffer kun je geen kant op, maar als aanvaller ook niet meer.
  zondag 2 november 2025 @ 08:11:09 #30
338319 ZarB
Piña colada
pi_219174487
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 08:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah zo. Ik denk dat er op een gegeven moment genoeg mensen gewaarschuwd waren en als groep zijn gaan optreden. Deur dichtgehouden misschien, met meerderen tegelijk één aanvaller aanpakken.

Bij Krav Maga trainen we vaak mesaanvallen en op een geven moment, helemaal bij meerdere aanvallers, sta je dan automatisch op een kluitje (niet uit slimheid, maar omdat je je instinctief achter anderen probeert te verschuilen) en als er dan eentje of meerderen aanwijzingen en waarschuwingen geven dan is het vrij snel onmogelijk voor een aanvaller om nog effectief te zijn.

En ook als je getraind bent is het chaos en blijft met geluk max 50% van je techniek intact dus de kloof met ongetrainde en argeloze burgers is minder groot dan je denkt dan. Denk ik.
Oja. Ben wel benieuwd of een getuige hier iets over kan zeggen want. Zieke situatie trouwens. Vooral omdat je eerst denkt "haha halloween".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')