En namens de organiserende omroep voegt medeorganisator Machteld Smits daar aan toe:quote:Het festival wordt georganiseerd door de dertien regionale omroepen die allemaal een eigen inzending sturen. "Taal bepaalt je identiteit en streektaal is bepalend voor de regionale identiteit", zegt Treffers. Deelnemers mogen alleen meedoen met nieuwe liedjes.
Het ontwikkelen van talent zien de regionale omroepen als een taak en dus mogen artiesten die al eens een Top-40 hit hebben gehad niet meedoen. "Anders kom je al heel snel uit bij Guus Meeuwis en Syb van der Ploeg en dat willen we graag vermijden. Tekstdichters mogen echter wel altijd meedoen, ook als ze al eerder een hit geschreven hebben", zegt Treffers.
de namen van Guud Meeuwes en Siep van der Ploeg zijn aangepast
De finale in 2024 gaat plaats vinden in Limburg op 9 november en is via televisie en de online kanalen van de omroepen te volgen. De winnende regio organiseert het evenement in het daaropvolgende jaar.quote:"De samenwerking met de regionale collega's geeft enorm veel energie en verbinding. Alle ingrediėnten zijn aanwezig. Het is een uniek evenement en muziek zorgt voor de juiste verbinding", zegt ze. "De regionale omroep is voor iedereen en is altijd bereikbaar en nu voor heel Nederland."
Komt eraan!quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:23 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik had ook een top vijf gepost eerder, mocht je zin hebben in een herberekening
Het is net een echt ESFquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:31 schreef Momo het volgende:
Ik snap echt niks van de gewone jury, kan de AI jury zoveel erger zijn?
En ze worden altijd al als een achtergestelde provincie gezien.quote:
Als ze winnen, kunnen we de meet bij @NailQueen doen.quote:
Ik denk dat het met publiek wel alle kanten op gaat schieten als het 50-50 is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:38 schreef Momo het volgende:
Wel leuk als dat AI model straks het verschil heeft gemaakt tussen inzending 1 en inzending 2.
@Luctor.et.Emergo . Gewoon aansluiten bij Vlaanderenquote:
Net als het ‘grote’ songfestival: het is leuk totdat de puntentelling begintquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:45 schreef Fred_B het volgende:
Ik wilde oprecht zeggen dat we dit jaar de beste editie tot nu toe hebben. En dan scoort allerlei meuk hoog in de uitslag.
De laatste 2 editie van 'Grote' songfestival zijn zelfs voor de puntentelling al niet meer leuk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:46 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Net als het ‘grote’ songfestival: het is leuk totdat de puntentelling begint
Ook zeker waar. Merk echt dat mijn lol erin bijna helemaal verdwenen isquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De laatste 2 editie van 'Grote' songfestival zijn zelfs voor de puntentelling al niet meer leuk.
Mooi, kan ik mooi voorbereiden om Groningen annexatie te annexeren.quote:
Maar dat is te ver weg.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wij waren massaal voor Zeeland!
quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:52 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Je mag trots zijn op de Zeeuwse inzending
Even kijken hoe het ook alweer werktquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:52 schreef BillDauterive het volgende:
@:NailQueen, hai! Is het al tijd voor een afterparty en start jij die op? Mijn laptop is oud en sloom
quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Er is vast gesjoemeld met de stemmen.
Ik ben bezig met annexatieplannen. Sluit je aan bij mij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Er is vast gesjoemeld met de stemmen.
Ja,is goed.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben bezig met annexatieplannen. Sluit je aan bij mij.
@ESF1Gamer hier moet je zijnquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:56 schreef NailQueen het volgende:
https://w2g.tv/?r=o43qaq5mjuo3q9q0it
Kom bij de afterparty. Ik trakteer!!
Zeker! Het was nu een lekker feestjequote:Op zaterdag 1 november 2025 23:02 schreef usagi414 het volgende:
@:BillDauterive , volgend jaar ook gewoon weer iedereen overhalen om te kijken.
Al zal het niet in de weg zitten met WIDM.
Het was aan het eind van de avond, toen was bij mij ook niet alles helder meer.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dit stuk van het optreden is me geheel ontschoten.
Van de finaleavond?quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het was aan het eind van de avond, toen was bij mij ook niet alles helder meer.
Vanavond ook niet
Ai! Hopelijk zie je em de volgende keer wel. Met NL en zonder Israel, maar dat zal wel niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Van de finaleavond?
Want die heb ik afgelopen keer helemaal niet gezien.
Heb dat optreden geloof ik teruggezocht omdat iedereen enthousiast was.
Leuk liedje! Niet goed genoeg voor het songfestival, maar wel leukquote:Op zaterdag 1 november 2025 23:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
En dit heb ik zeker nog nooit gezien
Beste liedjequote:Op zaterdag 1 november 2025 23:11 schreef NailQueen het volgende:
Welkom Kaarija & Baby Lasagna met hun collab in de afterparty!
Was een keuze. Het jaar van onze DQ heeft best wat kapot gemaakt. Afgelopen jaar was ik de avond van de finale uit, in een gaybar waar het op groot scherm gedraaid werd. Maar er stonden best wat mensen naar te kijken en het was me op dat moment niet genoeg waard om daartussen te gaan staan, dus zijn we op het terras gaan zitten. Enkel een paar seconden gezien wanneer ik nieuwe biertjes ging halen en ik had niet eens het gevoel iets te missen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ai! Hopelijk zie je em de volgende keer wel. Met NL en zonder Israel, maar dat zal wel niet.
Was het uit een landelijke show, welk land?quote:[..]
Leuk liedje! Niet goed genoeg voor het songfestival, maar wel leuk
Het jaar van de DQ heeft bij veel van ons wat kapot gemaakt. Het helpt ook niet dat het daarna alleen maar erger is geworden. Ik denk dat dat ook de reden was dat ik hier zo naar uit keek. Het niveau was een stuk lager, maar het was wel weer gewoon ongecompliceerd leuk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Was een keuze. Het jaar van onze DQ heeft best wat kapot gemaakt. Afgelopen jaar was ik de avond van de finale uit, in een gaybar waar het op groot scherm gedraaid werd. Maar er stonden best wat mensen naar te kijken en het was me op dat moment niet genoeg waard om daartussen te gaan staan, dus zijn we op het terras gaan zitten. Enkel een paar seconden gezien wanneer ik nieuwe biertjes ging halen en ik had niet eens het gevoel iets te missen.
[..]
Was het uit een landelijke show, welk land?
Hier als in dit regio ding?quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het jaar van de DQ heeft bij veel van ons wat kapot gemaakt. Het helpt ook niet dat het daarna alleen maar erger is geworden. Ik denk dat dat ook de reden was dat ik hier zo naar uit keek. Het niveau was een stuk lager, maar het was wel weer gewoon ongecompliceerd leuk.
Het was uit melodifestivalen, Zweden dus
Ja, en ja, precies dat.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hier als in dit regio ding?
Heb ik ook niet meegekregen, ben pas net thuis van een uitje met wat collega's, maar ik kan me voorstellen dat het iets is om naar uit te kijken. Toch een beetje het idee van het festival, maar zonder al te veel drama eromheen.
Ikke!quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:32 schreef NailQueen het volgende:
Wie heeft deze er nou weer tussen zet?
Zeker, hele geslaagde middag met wat activiteiten en en eten en alles.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, en ja, precies dat.
Leuk uitje gehad?
Waarschijnlijk zou je het dan beter zingen dan zij.quote:
Top!quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zeker, hele geslaagde middag met wat activiteiten en en eten en alles.
Wij hebben geluk met een vrij goede en actieve personeelsvereniging die echt met enige regelmaat leuke dingen organiseert.
Hmm. Waarschijnlijk niet, hahaquote:Op zaterdag 1 november 2025 23:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou je het dan beter zingen dan zij.
Nee zeker niet, helemaal zelf voor opgegeven.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Top!Het was dus geen moetje
Veel slechter wordt moeilijk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hmm. Waarschijnlijk niet, haha
Ja, de volgende keer moet ik het gewoon niet meer in de wachtlijst zetten. Ik ben de enige die er blij van wordt. De volgende keer is dat voor de after-afterparty waarin ik in mijn eentje luister en dans (en dat dat dan ook okay is)quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Veel slechter wordt moeilijk.![]()
Sorry, ik weet dat jij het een leuke vindt (zou ik ook vinden, het nummer zelf is echt meer dan prima, maar ik kan niet om die zang heen (vooral die van haar))
Nee, gewoon erin gooien. Het is wel een beetje een soort cult classic geworden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, de volgende keer moet ik het gewoon niet meer in de wachtlijst zetten. Ik ben de enige die er blij van wordt. De volgende keer is dat voor de after-afterparty waarin ik in mijn eentje luister en dans (en dat dat dan ook okay is)
Leeft dat nog een beetje?quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:44 schreef NailQueen het volgende:
Ook straks te bewonderen op het grote songfestivalfeest. Eindelijk maar toch!
De line up is dit jaar een beetje middelmatig. Wel leuk maar het kan hier en daar beter. Maar mam en ik maken er een feestje van!quote:
Het zou mij ook niets verbazen als dit een van de laatste edities wordt. De kosten van Eurovision in Concert zijn al flink omhoog gegaan. Dus dat gaat met het grote songfestivalfeest ook wel gebeuren. En de kaartjes kosten nu al bijna 80,- om goed zicht te hebben.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De line up is dit jaar een beetje middelmatig. Wel leuk maar het kan hier en daar beter. Maar mam en ik maken er een feestje van!
Klopt! en als je het toch breekt, dan fixen we het wel. Dus doe je dingquote:Op zaterdag 1 november 2025 23:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hoe voeg je iets toe eigenlijk?
Gewoon via die balk boven en dan +playlist?
Even vragen voor ik het hele ding breek, daar ben ik nogal goed in nl
Ja, dat zou me ook niets verbazen. Wat raar dat het op een doordeweekse avond is!quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het zou mij ook niets verbazen als dit een van de laatste edities wordt. De kosten van Eurovision in Concert zijn al flink omhoog gegaan. Dus dat gaat met het grote songfestivalfeest ook wel gebeuren. En de kaartjes kosten nu al bijna 80,- om goed zicht te hebben.
Jeej! goed bezigquote:Op zaterdag 1 november 2025 23:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
Oeh, dat ging makkelijk.
En niks gebroken naar het lijkt.
Ja dat ook. Maar wij moeten ook nog een hotel en de reis ernaar toe boeken. Als de kaarten nog duurder worden is het voor ons niet meer te doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:52 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat zou me ook niets verbazen. Wat raar dat het op een doordeweekse avond is!
Misschien wel het enige nummer wat ik nog regelmatig luister ook.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:53 schreef NailQueen het volgende:
Deze jongens mis ik. Ik vond ze een van de smaakmakers van dit jaar
Ik ben het niet gewend dat websites zo makkelijk werken.quote:
Volgens mij heb ik dat ook niet, ik heb gewoon een naam ingevuld toen ik binnenkwam.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik kan zeker niks toevoegen, omdat ik geen account heb.
Ligt er een beetje aan wat je wil toevoegen. Als het leuk is, dan kan dat wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik kan zeker niks toevoegen, omdat ik geen account heb.
Ik zie geen optie om iets toe te voegen. Maar ik zag dat wat ik wilde toevoegen al voorbij was gekomen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je wil toevoegen. Als het leuk is, dan kan dat wel.
Wat wilde je erin gooien dan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zie geen optie om iets toe te voegen. Maar ik zag dat wat ik wilde toevoegen al voorbij was gekomen.
Zag ik eerst ook niet, boven het scherm zit een soort zoekbalk. Daarin een youtubelink gooien (vond ik het makkelijkst) of een nummer zoeken en dan met +playlist toevoegen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zie geen optie om iets toe te voegen. Maar ik zag dat wat ik wilde toevoegen al voorbij was gekomen.
Eentje die er dus al in staat.quote:Op zondag 2 november 2025 00:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wat wilde je erin gooien dan?
Ben wel benieuwd nu.
Luctor kennende was het Kaarijaquote:Op zondag 2 november 2025 00:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wat wilde je erin gooien dan?
Ben wel benieuwd nu.
Nee, de treinreis.quote:Op zondag 2 november 2025 00:01 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Luctor kennende was het Kaarija
Oh, dus de drie uur durende videoregistratie van de vergadering over het toewijzen van buurtkasgeld voor het plaatsen van een extra bankje bij het speelterreintje bij het Groene Gras plantsoen zou niet werken?quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je wil toevoegen. Als het leuk is, dan kan dat wel.
Nee, want dan druk ik op het kruisje naast het liedjequote:Op zondag 2 november 2025 00:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dus de drie uur durende videoregistratie van de vergadering over het toewijzen van buurtkasgeld voor het plaatsen van een extra bankje bij het speelterreintje bij het Groene Gras plantsoen zou niet werken?
Oh, streept die suggestie weer door.quote:Op zondag 2 november 2025 00:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, dus de drie uur durende videoregistratie van de vergadering over het toewijzen van buurtkasgeld voor het plaatsen van een extra bankje bij het speelterreintje bij het Groene Gras plantsoen zou niet werken?
Ondanks die enorme dijenkletser halverwege toen Martha tegen Truus zei dat ze een kapsel als een Venezolaanse speedboot had, omdat Truus wat te dicht bij de kaarsen zat en haar zwaar gelakte haar nogal explosief vlam vatte?quote:Op zondag 2 november 2025 00:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, want dan druk ik op het kruisje naast het liedje
Ok, in dat geval laat ik em wel staan!quote:Op zondag 2 november 2025 00:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ondanks die enorme dijenkletser halverwege toen Martha tegen Truus zei dat ze een kapsel als een Venezolaanse speedboot had, omdat Truus wat te dicht bij de kaarsen zat en haar zwaar gelakte haar nogal explosief vlam vatte?![]()
Lachen joh.
Ja, gewoon erbij om erbij te zijn.quote:Op zondag 2 november 2025 00:11 schreef NailQueen het volgende:
Mooi dat Dita van Teese totaal niets toevoegde
op het witte of het grijze shirt?quote:Op zondag 2 november 2025 00:16 schreef BillDauterive het volgende:
Twee keer Ierland achter elkaar. Twee keer fijn om te horen. Deze is ook echt mooi. Ik was een beetje verliefd op het liedje. En op een van de twee dansers.
Dat weet ik niet eens meerquote:Op zondag 2 november 2025 00:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
op het witte of het grijze shirt?
Ik kan ze ook allebei goed aanzien, maar heb wel meer een zwak voor die in het witte shirt.quote:Op zondag 2 november 2025 00:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat weet ik niet eens meerIk zou denk ik tegen allebei wel ja zeggen.
Of neem jij dan de ander? Eerlijk delen is wel netjes.
We kunnen ze gewoon allebei delen, dan hoeft het grijze shirt zich ook niet buitengesloten te voelen.quote:Op zondag 2 november 2025 00:23 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb even teruggekeken en voor mij ook graag die in het witte shirt.
Slim. Je bent een goed mensquote:Op zondag 2 november 2025 00:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
We kunnen ze gewoon allebei delen, dan hoeft het grijze shirt zich ook niet buitengesloten te voelen.
Volgens mij stabiel. Ik kijk nu toevallig op zijn insta en hij maakt vooral video's over zijn liefdes voor auto'squote:
Dank je, jij ook wel.quote:
Ik heb misschien iets gemist?quote:
De zanger van Voyager, Danny, heeft kanker.quote:Op zondag 2 november 2025 00:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb misschien iets gemist?
Oh ja, dat had ik gehoord.quote:Op zondag 2 november 2025 00:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De zanger van Voyager, Danny, heeft kanker.
Ja, begrijp ik, daarom verduidelijkte ik het!quote:Op zondag 2 november 2025 00:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik gehoord.
Dacht om de een of andere reden even dat het om onze Danny ging.
Is al geregeld, Sandra komt achteraan.quote:Op zondag 2 november 2025 00:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
The Party is over now klinkt als een afsluiter, zou misschien als laatste moeten staan.
(had er nog iets achter gegooid zie ik.
Ik kan vooral hard schreeuwen, veel meer dan dat lukt me nietquote:Op zondag 2 november 2025 00:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
Billie, de volgende heeft een uithaal die jij met karaoke ook wel beter zou kunnen.
Ondanks dat blijf ik het een mooi nummer vinden.
Zit bijna altijd wel in m'n top zoveel lijstjes, had zoveel beter kunnen doen had die uithaal goed geweest.quote:Op zondag 2 november 2025 00:42 schreef BillDauterive het volgende:
Prachtig lied! Bedankt voor het delen.
Top suggesties! En deze van Jüri is ook lekker. Deze kan ik ook helemaal meezingen en hij is een beetje creepy, maar niet te erg. Hier kan ik ook wel wat mee.quote:
Slaap ze! Nog drie liedjes en dan is het afgelopen, denk ikquote:Op zondag 2 november 2025 00:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het was gezellig, maar ik ga eens richting bedje
quote:Op zondag 2 november 2025 00:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het was gezellig, maar ik ga eens richting bedje
Welterusten beidequote:
Maar dat komt omdat ze het Regio Songfestival boycotten vanwege de deelname van Drenthe.quote:Op zondag 2 november 2025 20:40 schreef Fred_B het volgende:
Omroep Brabant had ongeveer 8000 kijkers.
TV Gelderland had ongeveer 4000 kijkers.
TV Noord-Holland had ongeveer 0 kijkers.
De rest accepteert de situatie op de Hondsrug maar klakkeloos inderdaad.quote:Op zondag 2 november 2025 22:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat ze het Regio Songfestival boycotten vanwege de deelname van Drenthe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |