Dan nog. Dat zijn absurde prijzen voor 65m2quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Weet jij waar die 65m2 zich bevindt?
De vraagprijs zegt niets over de waarde van de woning? Wat een achterlijke uitspraak.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
Als jij geen ¤ 2.500 aan een aankoopmakaar wil uitgeven en liever uitgaat van de vraagprijs wat niks over de waarde van de woning zegt, kan je wellicht voor jezelf proberen te bepalen wat het huis jou waard is en met dat cijfer in het achterhoofd op een huis bieden.
Nee in uitgekiende brackets voor zichtbaarheid.quote:Op zondag 2 november 2025 04:20 schreef SOG het volgende:
[..]
De vraagprijs zegt niets over de waarde van de woning? Wat een achterlijke uitspraak.
Ja alle huizen worden met een random vraagprijs te koop gezet idd
5 "K" is gewoon wat het is. Namelijk 5 "K". Als men het moet lenen is het "weinig" en als men het moet sparen is het opeens "veel".quote:Op zondag 2 november 2025 07:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
5k op 470k is uiteindelijk niets
Ja het is een gave.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Nu al de achterlijkste post van de maand. En het is pas de 1e. Wees er trots op!
Nee want je moet het in perspectief zien. Moet je bij een besparing van 5k nog 1 jaar particulier door huren dan is het niets.quote:Op zondag 2 november 2025 08:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
5 "K" is gewoon wat het is. Namelijk 5 "K". Als men het moet lenen is het "weinig" en als men het moet sparen is het opeens "veel".Terwijl het in alle omstandigheden hetzelfde ding is.
Maar intussen wel een hele brouwerij voor een flatje van 65m2.quote:Op zondag 2 november 2025 08:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee want je moet het in perspectief zien. Moet je bij een besparing van 5k nog 1 jaar particulier door huren dan is het niets.
Het is een uitgave met een afschrijving van 30 jaar. Pilsjeswerk per maand.
Wat heeft de verkopende partij er toe doen bewegen om niet te kiezen voor 420 of 510? Het is maar 10% hoger of lager. De koper koos voor de aankoop strategie van vraagprijs min 5k en zie het enorme verschil tussen die twee bedragen. In een markt waarbij mensen blind boven de vraagprijs bieden is een hoog vraagprijs natuurlijk slim.quote:Op zondag 2 november 2025 04:20 schreef SOG het volgende:
[..]
De vraagprijs zegt niets over de waarde van de woning? Wat een achterlijke uitspraak.
Ja alle huizen worden met een random vraagprijs te koop gezet idd
Dat laatste. Poot stijf houden en het risico accepteren dat het naar een ander gaat.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:51 schreef Schizoide het volgende:
De makelaar probeerde tijdens ons laatste gesprek te kijken of ik nog eventueel hoger zou willen gaan dan 470K. Hoewel de makelaar niet expliciet aangaf dat er hoger is geboden, hintte hij hier wel indirect naar. Ik heb gezegd dat ik er nog even een weekendje over na wil denken en zal hem daarna bellen.
De vraag is nu, moet ik hoger bieden of mijn poot stijf houden met het risico dat de woning naar de ander gaat?
Dat is ver boven het gemiddelde, ook in een niet gehucht.quote:Op zondag 2 november 2025 00:14 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nou... 7k per m² vind ik behoorlijk netjes vandaag de dag; ervan uitgaande dat het niet in een gehucht is.
Inderdaad, het zal in bepaalde steden wel redelijk marktconform zijn, maar zelfs voor Randstedelijke begrippen is het ver bovengemiddeld.quote:Op zondag 2 november 2025 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is ver boven het gemiddelde, ook in een niet gehucht.
Ik woon in stad (top 10, in het oosten, mooie locatie), 7 euro p/m2 zou mijn appartement 60% duurder maken...quote:Op zondag 2 november 2025 12:47 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Inderdaad, het zal in bepaalde steden wel redelijk marktconform zijn, maar zelfs voor Randstedelijke begrippen is het ver bovengemiddeld.
Als de verkoper wil dat de verkoop door gaat en niet steeds op financieel voorbehoud vast loopt, dan benadert de vraagprijs de taxatiewaarde die je voor je hypotheek nodig hebt. Dat vertelt een verkoopmakelaar ook aan de verkoper.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
Als jij geen ¤ 2.500 aan een aankoopmakaar wil uitgeven en liever uitgaat van de vraagprijs wat niks over de waarde van de woning zegt, kan je wellicht voor jezelf proberen te bepalen wat het huis jou waard is en met dat cijfer in het achterhoofd op een huis bieden.
Ja, alles in normaal tegenwoordigquote:Op maandag 3 november 2025 10:05 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Is tegenwoordig heel normaal 5k valt nog mee als je bijv. naar Amsterdam kijkt.
Je kan wel Den Haag de schuld geven, maar daardoor komt er niet meer (laat staan: goedkopere) woonruimte vrij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:12 schreef Bart2002 het volgende:
Is zo'n beetje 1 miljoen oude guldens voor een kutflatje. Waarom de jeugd niet met moordwapens richting Den Haag afreist is beyond me. Men wordt uitgekleed en genaaid zonder zoenen door onze eigen regering.
Gaan we nou weer op de sterke verhalen "van vroeger" over?quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Noem het maar achterlijk. Mijn woning (waar ik echt niet als boomer ben ingetrokken) ging voor 170.000 en dan zit ik ook nog eens niet vast aan een VVE. Er klopt gewoon helemaal niets meer van.
2001quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Guldens gebruiken we dan ook al sinds 2002 niet meer.....
4k/m2 voor een grondgebonden, nette woning met voor- & achtertuin en met energielabel A of beter. Waarom een "flat-met VvE" zoveel meer per m2 zou moeten zijn .... kan iemand mij dat uitleggen???quote:Op zondag 2 november 2025 12:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is ver boven het gemiddelde, ook in een niet gehucht.
Nog geen 10 jaar geleden, maar best joh.quote:Op maandag 3 november 2025 16:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan we nou weer op de sterke verhalen "van vroeger" over?
Geloof je dat nou zelf?quote:Op zondag 2 november 2025 13:09 schreef Hanca het volgende:
Als de verkoper wil dat de verkoop door gaat en niet steeds op financieel voorbehoud vast loopt, dan benadert de vraagprijs de taxatiewaarde die je voor je hypotheek nodig hebt. Dat vertelt een verkoopmakelaar ook aan de verkoper.
470k/65 = 7,2k/m2quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |