Aan alles komt een einde en thema's die ooit extreem belangrijk waren zijn op een gegeven moment ook weer in de vergetelheid geraakt. Dat gaat ook ooit gebeuren met migratie, mits de instroom daadwerkelijk daalt.quote:Op zondag 2 november 2025 21:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel best naief, want zelfs als je bewijst dat de instroom beperkt is dan is deze groep kiezers inmiddels al zover uit de deksel van Pandora gesprongen dat ze niets geloven.
Niks gaat dalen, net als dat bezuinigingen niet gaan dalen, instroom gaat niet dalen, hooguit net als de zorgkosten, minder stijgen.quote:Op zondag 2 november 2025 21:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan alles komt een einde en thema's die ooit extreem belangrijk waren zijn op een gegeven moment ook weer in de vergetelheid geraakt. Dat gaat ook ooit gebeuren met migratie, mits de instroom daadwerkelijk daalt.
Ik heb niet de verwachting dat stabiliteit zal toenemen met steeds meer demagogen en autocraten.quote:Op zondag 2 november 2025 21:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aan alles komt een einde en thema's die ooit extreem belangrijk waren zijn op een gegeven moment ook weer in de vergetelheid geraakt. Dat gaat ook ooit gebeuren met migratie, mits de instroom daadwerkelijk daalt.
De uitzendbranche en OTTO Workforce ook 😉quote:Op zondag 2 november 2025 20:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, er valt prima uit te leggen dat de VVD een vervelende machtgeile partij is geworden waarmee niet valt samen te werken en dat het voorlopig even tijd is voor wat anders. Bovendien heeft JA21 PvdAGL nooit genaaid. Het gaat ook niet zozeer om de ideologie, maar de VVD is als partij te machtig en VWO-NCW heeft er net iets teveel achterdeurtjes. Dat zouden ze dan bij JA21 eerst op moeten bouwen en die partij zal uiteindelijk ook niet het eeuwige leven hebben. Op een gegeven moment gaat migratie wel van het priolijstje van de kiezer af (daarom is het ook in links belang dat de instroom zich beperkt) en dan is rechts een heel stuk kleiner.
Je moet de fors gedaalde instroom ook willen verkopen en de keten op orde brengen.quote:Op zondag 2 november 2025 21:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
10 steden bouwen ben je ook minstens 30 jaar verder.quote:Op zondag 2 november 2025 20:59 schreef probeer het volgende:
Goh, de 10 steden waren blijkbaar louter een metafoor
De keuze tussen blind of doof.quote:Op zondag 2 november 2025 21:08 schreef Firuze60 het volgende:
JA21 is een poeppartij, maar nog net iets beter dan Wilders met zijn incompetente ja-knikkers.
Klopt maar ook Jetten heeft er belang bij om dat te claimen dus die zal zich daarover wel op de borst willen kloppen.quote:Op zondag 2 november 2025 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet de fors gedaalde instroom ook willen verkopen en de keten op orde brengen.
Wat kabinet Schoof in beide gevallen vertikte.
Nah, voordeel is dat PVV maar een onbenul lid heeft en JA21 tig onbenullen die elkaar democratisch in de haren gaan zitten.quote:Op zondag 2 november 2025 21:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De keuze tussen blind of doof.
Tuurlijk had ie gelijk, maar ja, overbrengen is een kunst en dat had ie niet, gaat die ouwe kerel nog suffe Tiktok filmpjes opnemen ook, de halve gare, ze hadden hem direct na de vorige verkiezing er al uit moeten gooien.quote:Op zondag 2 november 2025 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
https://bsky.app/profile/hogeling.bsky.social/post/3m4oajpb3ls2j
Het gelijk van Timmermans...
Even 1/5e deel van het inkomen afpakken van mensen die volledig arbeidsongeschikt zijn. Zit je dan met bijvoorbeeld je hoge dwarslaesie…quote:Verlagen uitkeringen (JA21_179) JA21 verlaagt de uitkeringen (behalve bijstand en AOW) met 20%. Dit is een ombuiging van 5,9 mld euro.
Er zitten 94 mannen en 55 vrouwen in de tweede kamer dat is geen representatieve vertegenwoordiging, het volk heeft zijn voorkeur uitgesproken voor deze capabele kamerleden. Dat is democratie.quote:Op zondag 2 november 2025 19:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Geen idee dat is mijn punt (de rest van die vrouwen zijn complete nobody's), die zijn enkel gekozen vanwege die stem voor een vrouw campagne waarbij mensen gaan stemmen voor vrouwen die lager op de stemlijst staan en daarbij duidelijk naar uiterlijke kenmerken zijn gaan kijken.
Beperkten krijgen geen eigen budget meer, dat bedoelen ze, die moeten gewoon weer in een hokje.quote:Op zondag 2 november 2025 21:29 schreef Kowloon het volgende:
Ik kwam dit nog tegen in de CPB-analyse van JA21:
[..]
Even 1/5e deel van het inkomen afpakken van mensen die volledig arbeidsongeschikt zijn. Zit je dan met bijvoorbeeld je hoge dwarslaesie…
Om maar even een indicatie te geven van hoe het beleid van een kabinet met daarin JA21 eruit kan gaan zien.
Snap ik even niet, bestaat Nederland uit maar 30 procent vrouwen?quote:Op zondag 2 november 2025 21:31 schreef galatea het volgende:
[..]
Er zitten 94 mannen en 55 vrouwen in de tweede kamer dat is geen representatieve vertegenwoordiging, het volk heeft zijn voorkeur uitgesproken voor deze capabele kamerleden. Dat is democratie.
Sowieso, Timmermans maakt een inhoudelijk en relevant punt en Yesilgoz gaat dan zitten janken dat dat persoonlijk zou zijn en het mokerdomme klootjesvolk dat zich liever als horige onderwerpt aan het grootbedrijf omdat negers trapt er met open ogen in.quote:Op zondag 2 november 2025 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
https://bsky.app/profile/hogeling.bsky.social/post/3m4oajpb3ls2j
Het gelijk van Timmermans... en het ongelijk van Yesilgöz.
Het gaat om sexe,waar je op reageert.quote:Op zondag 2 november 2025 19:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De racistische PVDA/GL stemmer kijkt wel heel erg naar het kleurtje van de kandidaten.
Dat omdat negers snap ik niet, wat is dat? Je bedoelt slachtofferrol of zoiets? Vind het eigenlijk niet meer kunnen, dan maar liever woke dan racist.quote:Op zondag 2 november 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso, Timmermans maakt een inhoudelijk en relevant punt en Yesilgoz gaat dan zitten janken dat dat persoonlijk zou zijn en het mokerdomme klootjesvolk dat zich liever als horige onderwerpt aan het grootbedrijf omdat negers trapt er met open ogen in.
Dat is niet wat er staat hoor, het gaat om uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid. Er staat immers alle uitkeringen behalve Bijstand en AOW.quote:Op zondag 2 november 2025 21:32 schreef Firuze60 het volgende:
Beperkten krijgen geen eigen budget meer, dat bedoelen ze, die moeten gewoon weer in een hokje.
De WIA dus oa, waar beperkten nu nog zelf hun eigen budget kunnen beheren.quote:Op zondag 2 november 2025 21:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat hoor, het gaat om uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid. Er staat immers alle uitkeringen behalve Bijstand en AOW.
JA21 is volgens mij niet op euthanasie tegen. Maar of ze van plan zijn om dat op zichzelf te plegen betwijfel ik.quote:
Ben jij voor euthanasie? En wanneer?quote:Op zondag 2 november 2025 21:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
JA21 is volgens mij niet op euthanasie tegen. Maar of ze van plan zijn om dat op zichzelf te plegen betwijfel ik.
Bikker klonk ook niet echt enthousiast over deze variant en Jetten zal het ook niet bij zijn eerste 3 opties hebben staan.quote:Op zondag 2 november 2025 21:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
JA21 is volgens mij niet op euthanasie tegen. Maar of ze van plan zijn om dat op zichzelf te plegen betwijfel ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |