abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:28:37 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219166429
Ja jij kan natuurlijk uitstekend opvoeden.

Maar denk ook aan kinderen uit zwakkere gezinnen. Die wil je de beste start mogelijk geven in onze maatschappij en niet ouders eerst 4 jaar onnodig laten aanrommelen zodat het lager onderwijs daarna ook dat nog mag bijspijkeren.

Kinderen die starten in het basisonderwijs met bar slechte taalvaardigheid en slechte manieren wens je geen leraar toe, hoop ik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219166456
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-kabinet-a4911376

Wat een verschrikkelijk plan. Rechts op zijn best.
Dus een plan van D66, VVD, CDA en GroenLinks-PvdA is nu al rechts?
pi_219166564
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ms-zich-af~bd64dab3/

Uitstekende column dit! De Nederlandse democratie loopt groot gevaar.
We zijn voor de democratie zolang iedereen maar stemt op links, anders komt de democratie in gevaar.
Next.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:50:33 #254
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219166667
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We zijn voor de democratie zolang iedereen maar stemt op links, anders komt de democratie in gevaar.
Next.
Als je het mij vraagt, niet de democratie maar de rechtstaat en mensenrechten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219166962
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Next.
Hoor ik de dure lege zetels van de PVV hier?
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:22:29 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219167028
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:23:39 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219167038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dus een plan van D66, VVD, CDA en GroenLinks-PvdA is nu al rechts?
Er staat nadrukkelijk in dat CDA de financiering anders wil regelen...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:41:36 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219167215
quote:
Plasterk is compleet doorgedraaid, die is tegenwoordig ook gewoon fan van Poolse PiS-politici.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:44:24 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219167241
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:28 schreef Perrin het volgende:
Ja jij kan natuurlijk uitstekend opvoeden.

Maar denk ook aan kinderen uit zwakkere gezinnen. Die wil je de beste start mogelijk geven in onze maatschappij en niet ouders eerst 4 jaar onnodig laten aanrommelen zodat het lager onderwijs daarna ook dat nog mag bijspijkeren.

Kinderen die starten in het basisonderwijs met bar slechte taalvaardigheid en slechte manieren wens je geen leraar toe, hoop ik.
Ik ben het niet oneens met jouw uitgangspunten. Maar ik zie het niet zitten dat de overheid de gehele opvoeding voor haar rekening neemt. Een beetje hetzelfde principe waarom ik tegen de doodstraf ben: de overheid maakt soms fouten en kan in staat zijn tot alle kwaad.

Kinderen met slechte(taalvaardigheden) zijn vaak kinderen met een asielmigratie achtergrond. Mensen met weinig kansen zouden geweerd moeten worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:44:40 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219167247
quote:
Andreas Kinneging.
Mijn held.

Ik leer veel van zijn manier van redeneren en hoe ik tot gedachten kom. Wijze man die zware filosofie en levensbeschouwelijke vraagstukken op een toegankelijke manier bij de eenvoudige man kan brengen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219167265
quote:
https://www.sgpj.nl/artik(...)dr-andreas-kinneging

Christendom versus cultuurchristendom:
https://www.eo.nl/artikel(...)vR-dhgmbSEPZ6vbAyPsv

Nederlands christelijke cultuur versus andere culturen:
https://nieuwrechts.nl/10(...)lmbHpvUnZWRnJzTXc9PQ

Rechts en links versus de Islam:
https://www.dagelijksesta(...)n-juist-conservatief

Oud Gereformeerde Gemeente > Christendom > Cultuurchristendom > Islam > Links.

Wat een visionair!
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:46:54 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219167271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Plasterk is compleet doorgedraaid, die is tegenwoordig ook gewoon fan van Poolse PiS-politici.
Of er is een mogelijkheid dat conservatieven tegenwoordig strijden voor zaken waar vroeger sociaaldemocraten voor streden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219167300
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of er is een mogelijkheid dat conservatieven tegenwoordig strijden voor zaken waar vroeger sociaaldemocraten voor streden.
Waar blijft de herverdeling van het geld dan? Ik zie conservatieven nog steeds het trickle down fabeltje propageren. Dus nee.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:51:07 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219167321
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waar blijft de herverdeling van het geld dan? Ik zie conservatieven nog steeds het trickle down fabeltje propageren. Dus nee.
Dit is juist een van de onderwerpen waar conservatieven wel degelijk anders zijn geworden. De moderne mens zoekt naar begeerte en genot (middelen, spullen, etc) en juist de conservatieven willen daar zo veel als mogelijk aan tegemoet komen.

Je moet niet alleen eenzijdig naar fiscaal beleid kijken waar conservatieven (rechts) voor staat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:51:29 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219167326
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alleen is dat niet zo. Dat Kinneging dergelijke dingen roept vind ik niet zo gek, ik denk zo ook wel eens over rechtsen en dan post ik het hier op Fok, en niemand weet wie ik ben.

Conservatisme botst echter in zo'n beetje alles met de sociaaldemocratie, Plasterk moet dus niet net doen alsof hij en Rob Oudkerk 'echt links' zijn "want voor een vlaktax zijn is pas echt sociaal, dan krijgt iedereen wat hij zelf heeft verdiend". Dat is niet de sociaaldemocratie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219167354
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is juist een van de onderwerpen waar conservatieven wel degelijk anders zijn geworden. De moderne mens zoekt naar begeerte en genot (middelen, spullen, etc) en juist de conservatieven willen daar zo veel als mogelijk aan tegemoet komen.

Je moet niet alleen eenzijdig naar fiscaal beleid kijken waar conservatieven (rechts) voor staat.
Door het steeds moeilijker te maken om rond te kunnen komen zeker, terwijl het geld met bakken wegstroomt naar de 0,1.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:54:58 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219167366
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen is dat niet zo. Dat Kinneging dergelijke dingen roept vind ik niet zo gek, ik denk zo ook wel eens over rechtsen en dan post ik het hier op Fok, en niemand weet wie ik ben.

Conservatisme botst echter in zo'n beetje alles met de sociaaldemocratie, Plasterk moet dus niet net doen alsof hij en Rob Oudkerk 'echt links' zijn "want voor een vlaktax zijn is pas echt sociaal, dan krijgt iedereen wat hij zelf heeft verdiend". Dat is niet de sociaaldemocratie.
Wel of niet sociaaldemocraat zijn gaat wel wat verder dan alleen wat basale fiscaliteiten he.
Mogen eenvoudige mensen ook zo nu en dan vliegen, een balletje gehakt eten, parkeren met hun gezinsauto -die niet nieuw is- in de stad, toegang tot betaalbare energie. Vragen die Oudkerk of Melkert stelde bij het congres over de fusie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:57:39 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219167395
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Door het steeds moeilijker te maken om rond te kunnen komen zeker, terwijl het geld met bakken wegstroomt naar de 0,1.
Dat is simplistische zware shag retoriek.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219167399
Gratis kinderopvang mag dan wel duur(der) zijn, maar zorgt ook voor het afschaffen van een toeslag. Dat scheelt ambtenaren bij de Belastingdienst, zorgt dat (meer) mensen misschien uren gaan maken in sectoren daar waar momenteel tekorten zijn, bevordert de integratie van kinderen met buitenlandse ouders etc.
pi_219167450
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is simplistische zware shag retoriek.
Je ziet het toch in het conservatieve land de VS nu?

Importrechten jagen de inflatie op.

https://www.investopedia.(...)nomists-say-11832086

En door de belastingverlagingen van de rijken in de BBB gaan de zorgkostenverzekeringpremies door het dak omdat deze worden bekostigd door het afschaffen van subsidies hiervoor.

https://www.kff.org/affor(...)-tax-credits-expire/
pi_219167577
quote:
Neeee….. :o :D

Dit kan echt niet. _O-
pi_219167637
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ms-zich-af~bd64dab3/

Uitstekende column dit! De Nederlandse democratie loopt groot gevaar.
Paywall
pi_219167659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Probleem is dat men met de roep om eerlijke belastingen voor de rijken denkt dat degenen die iets meer verdienen hier getroffen worden. Dat is niet waar.

Als de rijken die licht-ja-ren voorsprong hebben zoals Musk, Bezos etc (maar ook onze John De Mol). De biljoenairs, multi-miljardairs of bijna miljardairs ook maar iets meer afdragen, dan hebben we het allemaal beter. Niet alleen de armen, maar ook onze boeren en degenen met een zelfverdiend hoger inkomen en een koophuis.
pi_219167914
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hoor ik de dure lege zetels van de PVV hier?
Geen idee, ik heb in mijn hele leven nooit op de PVV gestemd.
Denk het meest rechtse was LPF toen ik 19 was oid.

Alleen dat hele geneuzel dat de democratie in gevaar is omdat iemand op ja21 stemt vindt ik de grootste onzin.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kickinalfa op 01-11-2025 14:16:01 ]
pi_219168178
quote:
De twee jongerenpartijen kwamen deze week dan ook met een gezamenlijk statement naar de moederpartij: "Stap niet in een rechts kabinet".

"Het kan dat GroenLinks-PvdA alsnog mee gaat regeren. Maar als de partij enige geloofwaardigheid over wil houden, zitten daar heel harde voorwaarden aan vast", schrijven de twee jongerenorganisaties. Ze roepen de moederpartij op alleen mee te doen als de klimaatdoelen gehaald kunnen worden, er wordt geïnvesteerd in sociale volkshuisvesting en Palestina erkend wordt als staat.
Ah de 3 belangrijkste zaken, Natuur, Wonen (maar enkel voor de armen) en Gaza :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')