Dus een plan van D66, VVD, CDA en GroenLinks-PvdA is nu al rechts?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-kabinet-a4911376
Wat een verschrikkelijk plan. Rechts op zijn best.
We zijn voor de democratie zolang iedereen maar stemt op links, anders komt de democratie in gevaar.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ms-zich-af~bd64dab3/
Uitstekende column dit! De Nederlandse democratie loopt groot gevaar.
Als je het mij vraagt, niet de democratie maar de rechtstaat en mensenrechten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We zijn voor de democratie zolang iedereen maar stemt op links, anders komt de democratie in gevaar.
Next.
Hoor ik de dure lege zetels van de PVV hier?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We zijn voor de democratie zolang iedereen maar stemt op links, anders komt de democratie in gevaar.
Next.
Er staat nadrukkelijk in dat CDA de financiering anders wil regelen...quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dus een plan van D66, VVD, CDA en GroenLinks-PvdA is nu al rechts?
Plasterk is compleet doorgedraaid, die is tegenwoordig ook gewoon fan van Poolse PiS-politici.quote:
Ik ben het niet oneens met jouw uitgangspunten. Maar ik zie het niet zitten dat de overheid de gehele opvoeding voor haar rekening neemt. Een beetje hetzelfde principe waarom ik tegen de doodstraf ben: de overheid maakt soms fouten en kan in staat zijn tot alle kwaad.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:28 schreef Perrin het volgende:
Ja jij kan natuurlijk uitstekend opvoeden.
Maar denk ook aan kinderen uit zwakkere gezinnen. Die wil je de beste start mogelijk geven in onze maatschappij en niet ouders eerst 4 jaar onnodig laten aanrommelen zodat het lager onderwijs daarna ook dat nog mag bijspijkeren.
Kinderen die starten in het basisonderwijs met bar slechte taalvaardigheid en slechte manieren wens je geen leraar toe, hoop ik.
Andreas Kinneging.quote:
https://www.sgpj.nl/artik(...)dr-andreas-kinnegingquote:
Of er is een mogelijkheid dat conservatieven tegenwoordig strijden voor zaken waar vroeger sociaaldemocraten voor streden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Plasterk is compleet doorgedraaid, die is tegenwoordig ook gewoon fan van Poolse PiS-politici.
Waar blijft de herverdeling van het geld dan? Ik zie conservatieven nog steeds het trickle down fabeltje propageren. Dus nee.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of er is een mogelijkheid dat conservatieven tegenwoordig strijden voor zaken waar vroeger sociaaldemocraten voor streden.
Dit is juist een van de onderwerpen waar conservatieven wel degelijk anders zijn geworden. De moderne mens zoekt naar begeerte en genot (middelen, spullen, etc) en juist de conservatieven willen daar zo veel als mogelijk aan tegemoet komen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar blijft de herverdeling van het geld dan? Ik zie conservatieven nog steeds het trickle down fabeltje propageren. Dus nee.
Alleen is dat niet zo. Dat Kinneging dergelijke dingen roept vind ik niet zo gek, ik denk zo ook wel eens over rechtsen en dan post ik het hier op Fok, en niemand weet wie ik ben.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of er is een mogelijkheid dat conservatieven tegenwoordig strijden voor zaken waar vroeger sociaaldemocraten voor streden.
Door het steeds moeilijker te maken om rond te kunnen komen zeker, terwijl het geld met bakken wegstroomt naar de 0,1.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is juist een van de onderwerpen waar conservatieven wel degelijk anders zijn geworden. De moderne mens zoekt naar begeerte en genot (middelen, spullen, etc) en juist de conservatieven willen daar zo veel als mogelijk aan tegemoet komen.
Je moet niet alleen eenzijdig naar fiscaal beleid kijken waar conservatieven (rechts) voor staat.
Wel of niet sociaaldemocraat zijn gaat wel wat verder dan alleen wat basale fiscaliteiten he.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen is dat niet zo. Dat Kinneging dergelijke dingen roept vind ik niet zo gek, ik denk zo ook wel eens over rechtsen en dan post ik het hier op Fok, en niemand weet wie ik ben.
Conservatisme botst echter in zo'n beetje alles met de sociaaldemocratie, Plasterk moet dus niet net doen alsof hij en Rob Oudkerk 'echt links' zijn "want voor een vlaktax zijn is pas echt sociaal, dan krijgt iedereen wat hij zelf heeft verdiend". Dat is niet de sociaaldemocratie.
Dat is simplistische zware shag retoriek.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door het steeds moeilijker te maken om rond te kunnen komen zeker, terwijl het geld met bakken wegstroomt naar de 0,1.
Je ziet het toch in het conservatieve land de VS nu?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is simplistische zware shag retoriek.
Paywallquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ms-zich-af~bd64dab3/
Uitstekende column dit! De Nederlandse democratie loopt groot gevaar.
Probleem is dat men met de roep om eerlijke belastingen voor de rijken denkt dat degenen die iets meer verdienen hier getroffen worden. Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door het steeds moeilijker te maken om rond te kunnen komen zeker, terwijl het geld met bakken wegstroomt naar de 0,1.
Geen idee, ik heb in mijn hele leven nooit op de PVV gestemd.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoor ik de dure lege zetels van de PVV hier?
Ah de 3 belangrijkste zaken, Natuur, Wonen (maar enkel voor de armen) en Gazaquote:De twee jongerenpartijen kwamen deze week dan ook met een gezamenlijk statement naar de moederpartij: "Stap niet in een rechts kabinet".
"Het kan dat GroenLinks-PvdA alsnog mee gaat regeren. Maar als de partij enige geloofwaardigheid over wil houden, zitten daar heel harde voorwaarden aan vast", schrijven de twee jongerenorganisaties. Ze roepen de moederpartij op alleen mee te doen als de klimaatdoelen gehaald kunnen worden, er wordt geïnvesteerd in sociale volkshuisvesting en Palestina erkend wordt als staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |