Ach sommige mensen horen precies wat ze willen horen en nemen de hele context van dat gesprek niet eens mee. Niet teveel aandacht aan besteden eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef Andromache het volgende:
[..]
Welk bekennend antwoord? Ik hoorde gisteren alleen: 'Nou, nou, poe, "tussen de benen aangeraakt"?'
Ze waren gewoon te laat met voegen van die opnames. Twee weken geleden verdediging ingelicht. Politie heeft 500 uur beluisterd en vond er geen bewijs in. Zijn opnames van van alles. Gesprekken van moeder met vriendinnen, de kapster en de melkboer…..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Ik hoorde gisteren dat de uitspraak op 4 december is, maar dat als de Rechtbank tot een schuldigverklaring denkt te gaan komen de verdediging nog tijd krijgt om te reageren op de afgeluisterde gesprekken.
Dat doet mij vermoeden dat de Rechtbank op dit moment niet neigt naar schuldigverklaring.
En dat snap ik wel. Er zit toch behoorlijk wat twijfel in. Op strafrechtelijk niveau dan.
Wat Borsato heeft gedaan (met name die appjes) vind ik onbegrijpelijk en zal denk ik ook wel aan hem blijven kleven. Maar of hij haar daadwerkelijk heeft aangerand… dat lijkt mij niet vast te stellen.
Er is zoveel beeld- en geluidsmateriaal in deze zaak. Is hier sprake van (poging tot) chantage door de moeder? Had Borsato een zaak gehad als hij de moeder had aangeklaagd?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:54 schreef quirina het volgende:
Het hoort niet om de moeder te gaan, maar om het minderjarige slachtoffer wat haar mond niet open wilde doen omdat ze bang was alles te verliezen terwijl ze ook haar vader al verloren had.
Ze wilde niet dat haar mama haar baan en vrienden zou verliezen. En ze had goede tijden, maar ook misbruik te lijden door iemand die zich voordeed als vaderfiguur maar haar misbruikte.
Het is raar dat Marco toch dat meisje troostend over haar benen streelde terwijl hij al bij voorbaat wist dat ze naakt onder de lakens lag. Omdat haar moeder zei: “ze ligt wel naakt hoor!”
En Marco kan wel zeggen de deur was op een kier. Toch had hij daar niet moeten gaan. Hij deed het toch.
En moeder had hem ook tegen kunnen houden of kunnen zeggen van “ kleed je aan” en hij zelf had ook kunnen zeggen van “ kleed je aan” deden ze allebei niet.
Dus om nou alleen de moeder de schuld te geven? Ik zeg allebei schuld.
Hij heeft aangifte gedaan van smaad en laster tegen de moeder, die zaak wordt opgepakt als deze voorbij is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:18 schreef Nia het volgende:
[..]
Er is zoveel beeld- en geluidsmateriaal in deze zaak. Is hier sprake van (poging tot) chantage door de moeder? Had Borsato een zaak gehad als hij de moeder had aangeklaagd?
Ik kom hier straks uitgebreid op terug, ff druk IRL.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:13 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Context > speculaas inderdaad ...
Het dreigen met het doorsnijden van de polsen was op een totaal ander moment. Dat ging namelijk over het gesprek tussen Marco en het meisje dat werd opgenomen zonder zijn medeweten. Hij ging dat gesprek aan op verzoek van die moeder die hem voor had gehouden dat ze daarmee dreigde. Staat compleet los van het gaan troosten van dat meisje op de rand van het bed.
Ook dat gesprek, op een ander moment dus, was op verzoek van moeder; het meisje zou gewond als een dier op bed liggen te huilen vanwege haar verbroken relatie. Toen Marco naar haar toe ging zou moeder Marco nog wel even gewaarschuwd hebben dat het meisje naakt was *wink wink*.
Dat was wat mij betreft het moment dat Marco zoiets had moeten zeggen als; 'troosten prima, maar je zorgt maar dat ze aangekleed naar beneden komt.' Hij loopt toch gewoon door naar die slaapkamer. Tel daar onder andere dat rare app-verkeer en die lingerie-fotoshoot bij op en het maakt dat een normaal gesproken onschuldige activiteit als het samen kopen van lingerie een hele andere lading krijgt.
Als Borsato wordt vrijgesproken lijkt me dat hij een vrij sterke zaak heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:18 schreef Nia het volgende:
[..]
Er is zoveel beeld- en geluidsmateriaal in deze zaak. Is hier sprake van (poging tot) chantage door de moeder? Had Borsato een zaak gehad als hij de moeder had aangeklaagd?
Als de Rechtbank (die niet blanco de zitting ingaat) al zou neigen naar een veroordeling, dan had men waarschijnlijk sowieso gekozen om de zaak aan te houden hiervoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die datum voor de uitspraak is al eerder gepland. Op maandagavond komt daar ineens 500 uur aan audio in de zaak geschoven waarvan het OM vindt dat er geen extra informatie naar boven komt in die gesprekken.
Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat de verdediging daar in ieder geval de tijd voor krijgt om die geluidsfragmenten te beluisteren en er eventueel wat ter verdediging uit te halen. Als je weet dat de Knoopjes ¤600 per uur kosten en ze bij een eventuele strafbaarstelling die 500 uur aan audio ook wel zou willen gebruiken om daar iets uit te halen dan is dat toch niet meer dan redelijk dat men dat niet doet als Borsato toch vrijgesproken wordt. Alleen het beluisteren door de advocaten kost Borsato al ¤300K. nog even los van het feit dat 500 uur aan audio niet voor 4 december beluisterd kan worden (binnen een normale werkweek).
De aangeefster zegt dat Borsato haar niet aan had moeten raken. Hij zegt dan: 'Je hebt nooit gezegd dat je dat niet wilde'.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef Andromache het volgende:
[..]
Welk bekennend antwoord? Ik hoorde gisteren alleen: 'Nou, nou, poe, "tussen de benen aangeraakt"?'
Waarom zou je in godsvredesnaam dan die taps voegen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ze waren gewoon te laat met voegen van die opnames. Twee weken geleden verdediging ingelicht. Politie heeft 500 uur beluisterd en vond er geen bewijs in. Zijn opnames van van alles. Gesprekken van moeder met vriendinnen, de kapster en de melkboer…..
Waarom zou de rechtbank hier niet blanco in gaan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de Rechtbank (die niet blanco de zitting ingaat) al zou neigen naar een veroordeling, dan had men waarschijnlijk sowieso gekozen om de zaak aan te houden hiervoor.
Eens, ware het niet dat je de hele context compleet negeert en ook maar een minuscuul deeltje uit het 4 uur durende gesprek hebt gehoord.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
De aangeefster zegt dat Borsato haar niet aan had moeten raken. Hij zegt dan: 'Je hebt nooit gezegd dat je dat niet wilde'.
Als de aangeefster aan Borsato vraagt of hij ook ontkent aan haar borsten te hebben gezeten, komt er geen ontkenning. Borsato zegt: 'Maar dat is toch hoe het ging bij jullie thuis?'
Jij mag dit geen bekennende antwoorden vinden hoor. Maar elke volwassenen die ervan wordt beschuldigd aan kinderen te hebben gezeten en dit niet heeft gedaan reageert niet op deze manier.
Omdat de Rechtbank zich voorbereidt en het dossier tot zich neemt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom zou de rechtbank hier niet blanco in gaan?
Volgens gebruikt de rechtbank de tijd vooral om tot een oordeel te komen en niet om maar achterover te leunen. Dat daar nu ineens een bult aan extra informatie bij komt kijken welke kan invloed kan zijn op de uitspraak kan de rechtbank op dit punt nog niet weten. OM zegt dat er geen extra bewijs of tegenbewijs uit voort gaat vloeien maar de verdediging moet die kans ook krijgen.
Lijkt mij wat voorbarig om daar op dit punt al conclusies aan te gaan verbinden. De rechtbank kan ook 2 dagen vooraf nog beslissen om de zaak op te schorten.
Verlicht onsquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eens, ware het niet dat je de hele context compleet negeert en ook maar een minuscuul deeltje uit het 4 uur durende gesprek hebt gehoord.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:08 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Roddelpraat
Met Jan Versteegh als 'klokkenluider/bron
Die Coldeweyer is geen haar beter
Ik hoef jou en de rest van Fok! niet te verlichten. Er zijn hier gewoon een aantal users die gewoon willen horen/lezen wat ze zelf het beste uitkomt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Verlicht ons
In welke situatie van een vier uur durend gesprek zou jij kindermisbruik toegeven?
Uit datzelfde rechtbankverslag:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is door genoeg anderen die er voor betaald worden genoeg over gezegd en ik heb er nog niet een horen zeggen dat Marco in die gesprekken kindermisbruik toegeeft. Sterker nog, die zijn zelfs in staat om te duiden met welke context dat gesprek is gevoerd.
Welk rechtbankverslag?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Uit datzelfde rechtbankverslag:
Marco Borsato doet zijn best, maar bij ieder geluidsfragment denk je toch: hij bekent het gewoon. En steeds opnieuw zegt hij in de strafzaal dat hij het anders bedoelde. Hoe lang hou je dat vol?
wil je dat rechtbankverslag even posten hier ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Uit datzelfde rechtbankverslag:
Marco Borsato doet zijn best, maar bij ieder geluidsfragment denk je toch: hij bekent het gewoon. En steeds opnieuw zegt hij in de strafzaal dat hij het anders bedoelde. Hoe lang hou je dat vol?
Journalisten met een mening, dat dit kan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Welk rechtbankverslag?
Dit klinkt meer als een mening dan een objectief verslag.
Je refereert dus naar het rechtbankverslag van Angela de Jong?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Journalisten met een mening, dat dit kan.
@realtwitcourtquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wil je dat rechtbankverslag even posten hier ?
Helder... een twitter journalist. Zoals we kunnen zien echt iemand die objectief verslag legt inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:04 schreef Caland het volgende:
[..]
@:realtwitcourt
X linken is kut. Blijven doneren
Een journalist die elke dag rechtbanken afgaat en daar verslag over doet, inderdaad. Net als Belleman die zo nu en dan ook haar mening geeft over wat er daar plaatsvindt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helder... een twitter journalist. Zoals we kunnen zien echt iemand die objectief verslag legt inderdaad.
Journalsten mogen best een mening geven. Maar daar mag ik dan vervolgens zelf ook wat van vinden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Een journalist die elke dag rechtbanken afgaat en daar verslag over doet, inderdaad. Net als Belleman die zo nu en dan ook haar mening geeft over wat er daar plaatsvindt.
Waarom denk jij dat dit soort journalisten niet objectief kunnen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |