Zal wel een flinke vertraging gaan opleveren, balen met peren maar aan de andere kant had het veel erger kunnen aflopen.quote:Volle NS-intercity crasht op vrachtwagen vol peren, vijf gewonden, ravage groot: ‘Machinist dook net op tijd weg’
Een NS-Intercity met vijfhonderd passagiers is donderdagochtend zwaar in botsing gekomen met een vrachtwagen tussen Geldermalsen en Den Bosch. De trein ontspoorde en is ernstig beschadigd. De machinist heeft net op tijd weg kunnen duiken. De chauffeur van de truck en vier andere passagiers zijn lichtgewond. De ravage is enorm.
Robin van den Bovenkamp, Janko van Sloten, Mirte van Rooijen
30 oktober 2025, 13:12
Laatste update: 14:19
De aanrijding vond kort na 11.00 uur plaats ter hoogte van een spoorwegovergang op de Bredestraat in Meteren. In de trein zaten op dat moment meer dan vijfhonderd passagiers. De aangereden vrachtwagen vervoerde een lading peren.
Verslaggever Matthijs Keim van BN de Stem zat toevallig in de trein richting Geldermalsen. „Het was een enorme klap. Je voelde hem echt doordreunen. Zo’n vrachtwagen geeft natuurlijk niet mee.” Een reiziger naast hem gleed zelfs van haar stoel. „Maar ze heeft zichzelf goed opgevangen.”
Door het ongeluk raakten vier passagiers en de vrachtwagenchauffeur licht gewond, meldt de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. De machinist bleef ongedeerd. In een andere trein, die vaststaat op het spoor, werd omgeroepen dat hij op het nippertje kon wegduiken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)p-tijd-weg~a93f2f8c/
Had hem een muilpeer gevenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:37 schreef Marsenal het volgende:
Als ik die vrachtwagenchauffeur was, was ik 'm gepeerd.
Ja goed verhaal, waar is hij heen gedoken dan? De trein uit?quote:‘Machinist dook net op tijd weg’
De machinist heeft net op tijd weg kunnen duiken.
In een andere trein, die vaststaat op het spoor, werd omgeroepen dat hij op het nippertje kon wegduiken.
Mogelijk uit de cabine gevlucht. Is zo mijn gedachte dat ik zou doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja goed verhaal, waar is hij heen gedoken dan? De trein uit?
Wat een kut(met peren)artikel.
Dat wil zeggen, de spreekwoordelijke peren, geen echte peren natuurlijk, dat snap je he.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:36 schreef Marsenal het volgende:
Zitten ze mooi met de gebakken peren
Er stond een vrachtwagen op het spoor.quote:Het is nog onbekend hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Dat wordt onderzocht.
Opstaan, deur openen en erdoorheen gaan valt niet meer onder wegduiken vind ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mogelijk uit de cabine gevlucht. Is zo mijn gedachte dat ik zou doen.
Het artikel hoeft natuurlijk niet altijd 100% correct te zijn. Ik lees ook niet dat hij (licht)gewond is geraakt. En als ik de foto bekijk is dat al een wonder als hij zich nog in de cabine zou bevinden met een raam compleet verbrijzeld en brokstukken(hout te zien die door het raam steken. Dan heb je echt een engel op je schouder gehad.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Opstaan, deur openen en erdoorheen gaan valt niet meer onder wegduiken vind ik.
Nou daar ga ik eigenlijk wel vanuit als ik een nieuwsbericht lees.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het artikel hoeft natuurlijk niet altijd 100% correct te zijn.
Ah misschien dook hij dan wel weg onder het raam om dat hout te ontwijken. Wisten we het maar!quote:Ik lees ook niet dat hij (licht)gewond is geraakt. En als ik de foto bekijk is dat al een wonder als hij zich nog in de cabine zou bevinden met een raam compleet verbrijzeld en brokstukken(hout te zien die door het raam steken. Dan heb je echt een engel op je schouder gehad.
Had ik al gezegd.quote:
Filmpje, voor meer pics in de link bij de post klikken.quote:
Zo raar hoe dat ging ook. Staat ff lekker een halfuur op een spoorwegovergang. En blijft nog vrolijk verder staan als de bomen dichtgaan.quote:
Ik mis wel een Michael Bay explosie hoor.quote:
Dan heb je de poppen aan t dansenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:46 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat wil zeggen, de spreekwoordelijke peren, geen echte peren natuurlijk, dat snap je he.
Nooit een metro of trein? Alles maar met de auto? Vind je dat niet enorm onpraktisch in steden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:35 schreef MisterFox het volgende:
Ach… je bent sowieso een erg bijzonder mens als je met het OV gaat.
Dit dus, even een uurtje steken en draaien op een spoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 01:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo raar hoe dat ging ook. Staat ff lekker een halfuur op een spoorwegovergang. En blijft nog vrolijk verder staan als de bomen dichtgaan.
🤔
Zal wel een Oostblokker zijn, die chauffeurs halen wel vaker rare acties uit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 01:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo raar hoe dat ging ook. Staat ff lekker een halfuur op een spoorwegovergang. En blijft nog vrolijk verder staan als de bomen dichtgaan.
🤔
Was in het journaal dat ze altijd dat stukje gebruikten om hun vrachtwagen te kerenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
Hele rare actie inderdaad. Het lijkt bijna bewust.
Ja klinkt heel grappig. Maar het gebeurt dus echt veel vaker dat men de bang is door de slagbomen heen te rijden. Of het nou paniek is, of bang voor wat schade..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bij de aanrijding donderdagochtend vielen vijf lichtgewonden.
ProRail komt met waarschuwing na ongeluk: Rijd door als je vaststaat tussen de slagbomen
Chauffeurs van vrachtwagens die vast komen te staan op een spoorwegovergang worden geadviseerd in dat geval gewoon door te rijden ten koste van een slagboom. Met dit advies komen spoorbeheerder ProRail en transportorganisatie TLN vrijdag in een verklaring. Dit naar aanleiding van een aanrijding tussen een vrachtwagen en een trein donderdag bij het Gelderse Meteren.
‘Liever schade aan een slagboom dan een mensenleven in gevaar. Als je vaststaat tussen de bomen: rij door’, zo luidt de aanbeveling. De slagbomen zijn speciaal ontworpen om af te breken en stoppen een voertuig niet, aldus ProRail. Die ziet liever schade aan een slagboom dan een gewonde of erger.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-slagbomen~a9673559/
Tip van Flip:
Rij door als er een trein aankomt![]()
![]()
Als ik de beelden zo zie lijkt het mij inderdaad dat hij niet de overweg wilde oversteken, maar achteruit de Burgemeester Roozeveld van de Venlaan wilde insteken (afkomstig van de Voetakkerweg).quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Was in het journaal dat ze altijd dat stukje gebruikten om hun vrachtwagen te keren
Alleen nu kwam er een trein aan![]()
Perensap nu dus
Om wat? Achteruit in te steken bij het eerste huis (50meter verderop) of om helemaal te keren richting Voetakkerweg? Echt bizar..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als ik de beelden zo zie lijkt het mij inderdaad dat hij niet de overweg wilde oversteken, maar achteruit de Burgemeester Roozeveld van de Venlaan wilde insteken (afkomstig van de Voetakkerweg).
Waarom zou je dan eerst 15 meter rechtdoor rijden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als ik de beelden zo zie lijkt het mij inderdaad dat hij niet de overweg wilde oversteken, maar achteruit de Burgemeester Roozeveld van de Venlaan wilde insteken (afkomstig van de Voetakkerweg).
Dat zijn statementsquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Onverantwoordelijk van die vrachtwagenchauffeur.
Nou, zodanig onverantwoordelijk dat hier het eisen van een gevangenisstraf gepast zou zijn.quote:
Ja, ik bedoel meer dat iedereen ziet dat het onverantwoordelijk is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, zodanig onverantwoordelijk dat hier het eisen van een gevangenisstraf gepast zou zijn.
Hij bracht 500 treinpassagiers in levensgevaar.
Paniek kan geen reden zijn, om wat op een spoorbaan wat op en neer te gaan rijden. Die vrachtwagenchauffeur hoort meer verantwoordelijkheidsbesef te hebben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:38 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel meer dat iedereen ziet dat het onverantwoordelijk is.
Maar je weet niet wat er achter zit, paniek? Dan kun je het moeilijk kwalijk nemen.
Tuurlijk maarja, je weet niet wat er om gaat in zo'n iemand op dat moment.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Paniek kan geen reden zijn, om wat op een spoorbaan wat op en neer te gaan rijden. Die vrachtwagenchauffeur hoort meer verantwoordelijkheidsbesef te hebben.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid gaat hier onderzoek naar doen, er zal dus over enige tijd wel een rapport verschijnen. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tuurlijk maarja, je weet niet wat er om gaat in zo'n iemand op dat moment.
Hij zal zeker nog wel gehoord worden
Nu al zin in de animatiesquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De Onderzoeksraad voor Veiligheid gaat hier onderzoek naar doen, er zal dus over enige tijd wel een rapport verschijnen. Ben benieuwd.
Dat is wel meer dan een kilometer hoor met noodrem.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
Het is duidelijk dat die vrachtwagen helemaal fout zat, maar had die trein dit niet ook nog op tijd kunnen zien? Een gewone intercity heeft toch niet zo'n lange remweg dat-ie er met volle snelheid op moet knallen toch?
http://www.wellnerfruit.nl/contactquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Om wat? Achteruit in te steken bij het eerste huis (50meter verderop) of om helemaal te keren richting Voetakkerweg? Echt bizar..
Moeten er niet gewoon camera's geplaatst gaan worden op oversteekplekken? En dar de feed vervolgens doorgekoppeld wordt aan machinisten op X afstand.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
Het is duidelijk dat die vrachtwagen helemaal fout zat, maar had die trein dit niet ook nog op tijd kunnen zien? Een gewone intercity heeft toch niet zo'n lange remweg dat-ie er met volle snelheid op moet knallen toch?
Is er perensap in de aanbieding komende weekquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:14 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zullen er veel mensen stoofpeertjes eten komend weekend in Meteren?
800 meter gemiddeld bij 140km per uur zonder gladheid. En al heb je nog maar een snelheid van 10km per uur dan nog is het een giga klap. Een politie agent schijnbaar met niet al te veel ervaring vroeg mij dat ook een keer bij een aanrijding. Die was snel gedekseld en bood zijn excuus aan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
De peer pressure werd hem teveel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:37 schreef Marsenal het volgende:
Waren het tiger pears?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://www.wellnerfruit.nl/contact
Hij kwam of ging naar voetakkerweg 2b
Er was ergens geen rotonde verderop, of een XL parkeerplaats? Man wat een dom volk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Was in het journaal dat ze altijd dat stukje gebruikten om hun vrachtwagen te keren
Alleen nu kwam er een trein aan![]()
Perensap nu dus
Ik heb al meerdere van dit soort filmpjes gezien door de jaren. Blijkbaar is bevriezen een veelvoorkomende reactie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:04 schreef mcmlxiv het volgende:
Pure paniek zo te zien. Vrachtwagenchauffeur dacht “shit, moet hier links in”, rijdt even achteruit om de bocht te nemen en toen het getingel van de spoorwegovergang. Daarna zie je hem totaal niet weten wat te doen. Waarschijnlijk doodsbenauwd om schade te veroorzaken aan de spoorbomen.
Tja, vluchten, vechten of bevriezen. In dit soort situaties is er maar 1 die werkt helaas.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere van dit soort filmpjes gezien door de jaren. Blijkbaar is bevriezen een veelvoorkomende reactie.
Bij circa 30 sec beginnen de bomen te sluiten. Tel daar circa 10 sec bij op totdat ze in het geheel gesloten zijn en bij 52 heeft de trein de overweg bereikt. Zo snel gaat dat.quote:
Op het terrein van aflever of ophaal adres ruimte zat om te draaien zonder te kerenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Alpha0 het volgende:
Er was ergens geen rotonde verderop, of een XL parkeerplaats? Man wat een dom volk.
Hij wilde inderdaad keren en achteruit naar afleveradres rijdenquote:
Die zit nu ergens in Polen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:37 schreef Marsenal het volgende:
Wat een waanzinnige debiel.quote:
Nee hij reed erover en zet hem toen in achteruit om te keren, toen de bomen dichtquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 18:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Is die gast nou doorgereden terwijl de bomen al dicht gingen?
Daarom zo’n moeite altijd met de toedracht moet nog onderzocht worden blabla.quote:
Jij denkt dat deze pik een rijbewijs heeft?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:32 schreef RealistAtheist het volgende:
En rijbewijs innemen en nooit weer teruggeven.
"Zo snel gaat dat", hij ging alles behalve snel. Hij had kans op kans. Was rechtdoor gereden, was sneller achteruit gereden, had vol gas door die hefbomen geknald, maar dit is echt gewoon ronduit totaaldebiel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bij circa 30 sec beginnen de bomen te sluiten. Tel daar circa 10 sec bij op totdat ze in het geheel gesloten zijn en bij 52 heeft de trein de overweg bereikt. Zo snel gaat dat.
Ik bedoel dat een trein de overweg heeft bereikt 12 sec nadat de bomen in gesloten toestanmd liggen. En dat is nog vrij lang. Vaak is dat 7 a 10 sec. op de vrije baan. Maw je hebt geen tijd om te klooien. Dan is dit ook nog een druk baanvak.quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:11 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
"Zo snel gaat dat", hij ging alles behalve snel. Hij had kans op kans. Was rechtdoor gereden, was sneller achteruit gereden, had vol gas door die hefbomen geknald, maar dit is echt gewoon ronduit totaaldebiel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |