Zal wel een flinke vertraging gaan opleveren, balen met peren maar aan de andere kant had het veel erger kunnen aflopen.quote:Volle NS-intercity crasht op vrachtwagen vol peren, vijf gewonden, ravage groot: ‘Machinist dook net op tijd weg’
Een NS-Intercity met vijfhonderd passagiers is donderdagochtend zwaar in botsing gekomen met een vrachtwagen tussen Geldermalsen en Den Bosch. De trein ontspoorde en is ernstig beschadigd. De machinist heeft net op tijd weg kunnen duiken. De chauffeur van de truck en vier andere passagiers zijn lichtgewond. De ravage is enorm.
Robin van den Bovenkamp, Janko van Sloten, Mirte van Rooijen
30 oktober 2025, 13:12
Laatste update: 14:19
De aanrijding vond kort na 11.00 uur plaats ter hoogte van een spoorwegovergang op de Bredestraat in Meteren. In de trein zaten op dat moment meer dan vijfhonderd passagiers. De aangereden vrachtwagen vervoerde een lading peren.
Verslaggever Matthijs Keim van BN de Stem zat toevallig in de trein richting Geldermalsen. „Het was een enorme klap. Je voelde hem echt doordreunen. Zo’n vrachtwagen geeft natuurlijk niet mee.” Een reiziger naast hem gleed zelfs van haar stoel. „Maar ze heeft zichzelf goed opgevangen.”
Door het ongeluk raakten vier passagiers en de vrachtwagenchauffeur licht gewond, meldt de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. De machinist bleef ongedeerd. In een andere trein, die vaststaat op het spoor, werd omgeroepen dat hij op het nippertje kon wegduiken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)p-tijd-weg~a93f2f8c/
Had hem een muilpeer gevenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:37 schreef Marsenal het volgende:
Als ik die vrachtwagenchauffeur was, was ik 'm gepeerd.
Ja goed verhaal, waar is hij heen gedoken dan? De trein uit?quote:‘Machinist dook net op tijd weg’
De machinist heeft net op tijd weg kunnen duiken.
In een andere trein, die vaststaat op het spoor, werd omgeroepen dat hij op het nippertje kon wegduiken.
Mogelijk uit de cabine gevlucht. Is zo mijn gedachte dat ik zou doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja goed verhaal, waar is hij heen gedoken dan? De trein uit?
Wat een kut(met peren)artikel.
Dat wil zeggen, de spreekwoordelijke peren, geen echte peren natuurlijk, dat snap je he.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:36 schreef Marsenal het volgende:
Zitten ze mooi met de gebakken peren
Er stond een vrachtwagen op het spoor.quote:Het is nog onbekend hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Dat wordt onderzocht.
Opstaan, deur openen en erdoorheen gaan valt niet meer onder wegduiken vind ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mogelijk uit de cabine gevlucht. Is zo mijn gedachte dat ik zou doen.
Het artikel hoeft natuurlijk niet altijd 100% correct te zijn. Ik lees ook niet dat hij (licht)gewond is geraakt. En als ik de foto bekijk is dat al een wonder als hij zich nog in de cabine zou bevinden met een raam compleet verbrijzeld en brokstukken(hout te zien die door het raam steken. Dan heb je echt een engel op je schouder gehad.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Opstaan, deur openen en erdoorheen gaan valt niet meer onder wegduiken vind ik.
Nou daar ga ik eigenlijk wel vanuit als ik een nieuwsbericht lees.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het artikel hoeft natuurlijk niet altijd 100% correct te zijn.
Ah misschien dook hij dan wel weg onder het raam om dat hout te ontwijken. Wisten we het maar!quote:Ik lees ook niet dat hij (licht)gewond is geraakt. En als ik de foto bekijk is dat al een wonder als hij zich nog in de cabine zou bevinden met een raam compleet verbrijzeld en brokstukken(hout te zien die door het raam steken. Dan heb je echt een engel op je schouder gehad.
Had ik al gezegd.quote:
Filmpje, voor meer pics in de link bij de post klikken.quote:
Zo raar hoe dat ging ook. Staat ff lekker een halfuur op een spoorwegovergang. En blijft nog vrolijk verder staan als de bomen dichtgaan.quote:
Ik mis wel een Michael Bay explosie hoor.quote:
Dan heb je de poppen aan t dansenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:46 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat wil zeggen, de spreekwoordelijke peren, geen echte peren natuurlijk, dat snap je he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |