abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219149320
En Yesilgoz gaat echt niet uit haarzelf een stapje terug doen. Dat zit echt niet in haar aard. Alleen als er een interne strijd binnen de VVD komt is dat een mogelijkheid. Wat ik echt niet zie gebeuren.

We zullen wel een minderheidskabinet krijgen met D66,VVD,CDA,JA21, met gedoogsteun van de SGP.

Dit zal wel even duren, want D66 gaat eerst alle andere opties proberen, om dan toch maar om te gaan. Nieuwe verkiezingen laat D66 sowieso niet gebeuren, en dat weet de VVD, dus ze zitten in de tang.
pi_219149330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:58 schreef papert het volgende:
En Yesilgoz gaat echt niet uit haarzelf een stapje terug doen. Dat zit echt niet in haar aard. Alleen als er een interne strijd binnen de VVD komt is dat een mogelijkheid. Wat ik echt niet zie gebeuren.

We zullen wel een minderheidskabinet krijgen met D66,VVD,CDA,JA21, met gedoogsteun van de SGP.

Dit zal wel even duren, want D66 gaat eerst alle andere opties proberen, om dan toch maar om te gaan. Nieuwe verkiezingen laat D66 sowieso niet gebeuren, en dat weet de VVD, dus ze zitten in de tang.
Dit zou een potentiële rematch van Rutte-Kaag kunnen worden, en iets zegt me dat Jetten dan niet de gebeten hond is als ie het laat klappen omdat mevrouw Yesilgoz niet over haar partijbelang heen wenst te stappen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219149334
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Daar komt bij dat zij, samen met CDA en D66, aantoonbaar beschikken over een netwerk van capabele bestuurders. Paars met het CDA erbij, dat is gewoon een prima kabinet. Ongeacht je politieke kleur.
Als Jetten het goed speelt kan een D66-CDA-GL/PvdA minderheidskabinet ook.

Stikstof e.d. kan over links en sociale zekerheid verder 'hervormen' over rechts.

VVD in de oppositie, omringd door de populisten. Dat gaat slecht uitpakken voor hen. Zo kun je VVD voorgoed slopen, deze Trump apologeten (Mens, Petersen, Ellian enz)

Kiezers van VVD zijn enorm veranderd. De helft van 2023 is weg naar D66 en CDA. Ze winnen van PVV en NSC.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219149335
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gaat Geert na dit verlies nu ook opstappen? :D
Die is in gesprek met dezelfde denktank als waar Ayaan ook zit. American Enterprise Institute.
Of ie echt zijn afscheid aan gaat kondigen weet ik niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219149338
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Mevrouw Yesilgöz begrijpt de ontstane situatie volgens mij nog niet helemaal, alleen met D66 én PvdA/GL samen is er een meerderheid te vormen. Er ís helemaal geen keus. Vorm verdomme een kabinet en ga aan de slag!

Projecten van bedrijven liggen stil vanwege het stikstofvraagstuk en een gebrek aan elektriciteit. Mensen stellen het krijgen van kinderen uit omdat zij geen woning kunnen bemachtigen. Er zijn grote problemen met de magere arbeidsproductiviteit in Nederland. En er is een oorlog gaande in Europa en in de VS heerst een sterke autocratische tendens.

Iedere dag dat er geen missionair kabinet zit is verloren tijd en leidt een verdere toename van de inmiddels al gigantische maatschappelijke en economische schade! Maar het tere zieltje van mevrouw Yesilgöz kan D66 en PvdA/GL niet aan…
Ach, ze mag altijd een voorstel doen over welke prijs zij bereid is te betalen om PvdA/GL buiten de deur te houden. Want reken maar dat D66 en CDA er wel iets voor terug willen als Dylan er met alle geweld Joost Eerdmans bij wil trekken.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 14:01:18 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_219149340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Niet verrassend hopelijk genoeg duidelijkheid voor Wilders zodat we morgen al naar een verkenner kunnen bewegen.
Dan moeten ze in Venray wel heel dik gaan scoren (of iedereen die naar Hongarije is geëmigreerd om conservatief te leven heeft ineens een briefstem ingediend)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_219149343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:58 schreef papert het volgende:

D66 gaat geen gedoogsteun van SGP accepteren.
pi_219149349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou je ruilt bepaalde problemen in voor andere problemen.
Veel zullen bijvoorbeeld willen vertrekken omdat het hier en daar wat socialer mag naar elkaar toe. Met deze verkiezingsuitslag is en waarschijnlijke coalitie is dat ver te zoeken.
Dat is misschien wel zo, maar wat je wint op vlak A verlies je op vlak B. Ik heb in meerdere landen gewoond en zie dat Nederlanders vaak het verschil in cultuur (om maar even een simpel voorbeeld te noemen) al onderschatten. Die kopen een huisje in een ander land en denken dat ze er daarmee zijn.
pi_219149355
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ach, ze mag altijd een voorstel doen over welke prijs zij bereid is te betalen om PvdA/GL buiten de deur te houden. Want reken maar dat D66 en CDA er wel iets voor terug willen als Dylan er met alle geweld Joost Eerdmans bij wil trekken.
Ik denk dat Dilan ook nog zo arrogant is om te denken dat D66 en CDA gewoon bij het kruisje zullen tekenen om bijvoorbeeld de HRA te handhaven
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219149358
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Die is in gesprek met dezelfde denktank als waar Ayaan ook zit.
Of ie echt zijn afscheid aan gaat kondigen weet ik niet.
Natuurlijk niet. ;) Hij zal blijven pluchekleven tot het graf zodat de belastingbetaler zijn hobby's kan blijven bekostigen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219149365
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Stikstof e.d. kan over links en sociale zekerheid verder 'hervormen' over rechts.

VVD in de oppositie, omringd door de populisten. Dat gaat slecht uitpakken voor hen. Zo kun je VVD voorgoed slopen, deze Trump apologeten (Mens, Petersen, Ellian enz)

Kiezers van VVD zijn enorm veranderd. De helft van 2023 is weg naar D66 en CDA. Ze winnen van PVV en NSC.
Geografisch:
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219149371
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
Maar toch kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat Mevrouw Yesilgöz wel beetje met verlangen kijkt naar de MAGA-beweging in de VS. Dat was laatst bijvoorbeeld al goed te zien aan de gretigheid waarmee ze meedeed aan de onzinmotie om "Antifa" te verbieden.
Ik mag toch hopen dat de achterban bij VNO-NCW en MKB-Nederland dan flink druk gaat zetten, die hebben helemaal niks te winnen bij MAGA toestanden. Wat mij betreft sluiten ze desnoods een monsterverbond samen met de vakbonden. De problemen die er liggen zijn stuk voor stuk vooral bestuurlijke vraagstukken, daar hoeft nauwelijks politiek aan te pas te komen.
pi_219149375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Geografisch:
[ afbeelding ]
Zonder legenda zegt dit plaatje niet zoveel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 30 oktober 2025 @ 14:05:32 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219149379
Als Jetten binnen anderhalf jaar premier af wil zijn moet hij vooral met alleen maar rechtse partijen gaan regeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219149381

[ Bericht 100% gewijzigd door Wienerschnitzels op 30-10-2025 14:06:01 ]
pi_219149387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dan moeten ze in Venray wel heel dik gaan scoren (of iedereen die naar Hongarije is geëmigreerd om conservatief te leven heeft ineens een briefstem ingediend)
Ik kon er echt zo slecht tegen hoe Wilders (en zijn megafoons) het voor elkaar kreeg Bontenbal in de hoek van "homohater" te drukken. Daar moet véél beter op worden gereageerd. Wilders zijn agenda is precies dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219149394
Is Timmermans vandaag eigenlijk nog op de fractie verschenen?
Het lijkt van niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219149404
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:04 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat de achterban bij VNO-NCW en MKB-Nederland dan flink druk gaat zetten, die hebben helemaal niks te winnen bij MAGA toestanden.
Die akelige Jacco Vonhoff is geloof ik ook een 'Klassiek Liberaal' sympathisant. Lekker ff links tuig en milieuclubs onderdrukken, handelsstroom met Israël veiliggesteld. Uitbuiting arbeidsmigranten kan doorgaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219149405
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gaat Geert na dit verlies nu ook opstappen? :D
Dat is aan de leden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219149421
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:05 schreef -XOR- het volgende:
Als Jetten binnen anderhalf jaar premier af wil zijn moet hij vooral met alleen maar rechtse partijen gaan regeren.
Wil je een nog grotere kloof veroorzaken tussen politiek en samenleving en zeker weten dat je afgestraft wordt in de volgende verkiezingen? Moet je vooral met linkse partijen gaan regeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219149423
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
D66 gaat geen gedoogsteun van SGP accepteren.
De SGP is ook faliekant tegen alles wat voor D66 belangrijk is.
pi_219149424
quote:

Daar zat ik ook al even aan te denken, maar dan gaat er wel veel afhangen van de politieke vaardigheden van premier Jetten. Als die net zo goed zijn als die van Rutte zou het een optie zijn.
pi_219149433
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:06 schreef capricia het volgende:
Is Timmermans vandaag eigenlijk nog op de fractie verschenen?
Het lijkt van niet.
Timmermans zit denk ik te huilen in de kolenmijn in Heerlen.
pi_219149434
quote:

[..]

Zo werkt dat niet, rechts en/of links gaan dan gewoon dreigen alles te blokkeren.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 14:12:07 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219149436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wil je een nog grotere kloof veroorzaken tussen politiek en samenleving en zeker weten dat je afgestraft wordt in de volgende verkiezingen? Moet je vooral met linkse partijen gaan regeren.
Er valt een prima middenkabinet te vormen van bijna 90 zetels.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')