Dit zou een potentiële rematch van Rutte-Kaag kunnen worden, en iets zegt me dat Jetten dan niet de gebeten hond is als ie het laat klappen omdat mevrouw Yesilgoz niet over haar partijbelang heen wenst te stappen....quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:58 schreef papert het volgende:
En Yesilgoz gaat echt niet uit haarzelf een stapje terug doen. Dat zit echt niet in haar aard. Alleen als er een interne strijd binnen de VVD komt is dat een mogelijkheid. Wat ik echt niet zie gebeuren.
We zullen wel een minderheidskabinet krijgen met D66,VVD,CDA,JA21, met gedoogsteun van de SGP.
Dit zal wel even duren, want D66 gaat eerst alle andere opties proberen, om dan toch maar om te gaan. Nieuwe verkiezingen laat D66 sowieso niet gebeuren, en dat weet de VVD, dus ze zitten in de tang.
Als Jetten het goed speelt kan een D66-CDA-GL/PvdA minderheidskabinet ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar komt bij dat zij, samen met CDA en D66, aantoonbaar beschikken over een netwerk van capabele bestuurders. Paars met het CDA erbij, dat is gewoon een prima kabinet. Ongeacht je politieke kleur.
Die is in gesprek met dezelfde denktank als waar Ayaan ook zit. American Enterprise Institute.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gaat Geert na dit verlies nu ook opstappen?
Ach, ze mag altijd een voorstel doen over welke prijs zij bereid is te betalen om PvdA/GL buiten de deur te houden. Want reken maar dat D66 en CDA er wel iets voor terug willen als Dylan er met alle geweld Joost Eerdmans bij wil trekken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mevrouw Yesilgöz begrijpt de ontstane situatie volgens mij nog niet helemaal, alleen met D66 én PvdA/GL samen is er een meerderheid te vormen. Er ís helemaal geen keus. Vorm verdomme een kabinet en ga aan de slag!
Projecten van bedrijven liggen stil vanwege het stikstofvraagstuk en een gebrek aan elektriciteit. Mensen stellen het krijgen van kinderen uit omdat zij geen woning kunnen bemachtigen. Er zijn grote problemen met de magere arbeidsproductiviteit in Nederland. En er is een oorlog gaande in Europa en in de VS heerst een sterke autocratische tendens.
Iedere dag dat er geen missionair kabinet zit is verloren tijd en leidt een verdere toename van de inmiddels al gigantische maatschappelijke en economische schade! Maar het tere zieltje van mevrouw Yesilgöz kan D66 en PvdA/GL niet aan…
Dan moeten ze in Venray wel heel dik gaan scoren (of iedereen die naar Hongarije is geëmigreerd om conservatief te leven heeft ineens een briefstem ingediend)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet verrassend hopelijk genoeg duidelijkheid voor Wilders zodat we morgen al naar een verkenner kunnen bewegen.
D66 gaat geen gedoogsteun van SGP accepteren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:58 schreef papert het volgende:
En Yesilgoz gaat echt niet uit haarzelf een stapje terug doen. Dat zit echt niet in haar aard. Alleen als er een interne strijd binnen de VVD komt is dat een mogelijkheid. Wat ik echt niet zie gebeuren.
We zullen wel een minderheidskabinet krijgen met D66,VVD,CDA,JA21, met gedoogsteun van de SGP.
Dit zal wel even duren, want D66 gaat eerst alle andere opties proberen, om dan toch maar om te gaan. Nieuwe verkiezingen laat D66 sowieso niet gebeuren, en dat weet de VVD, dus ze zitten in de tang.
Dat is misschien wel zo, maar wat je wint op vlak A verlies je op vlak B. Ik heb in meerdere landen gewoond en zie dat Nederlanders vaak het verschil in cultuur (om maar even een simpel voorbeeld te noemen) al onderschatten. Die kopen een huisje in een ander land en denken dat ze er daarmee zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou je ruilt bepaalde problemen in voor andere problemen.
Veel zullen bijvoorbeeld willen vertrekken omdat het hier en daar wat socialer mag naar elkaar toe. Met deze verkiezingsuitslag is en waarschijnlijke coalitie is dat ver te zoeken.
Ik denk dat Dilan ook nog zo arrogant is om te denken dat D66 en CDA gewoon bij het kruisje zullen tekenen om bijvoorbeeld de HRA te handhavenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, ze mag altijd een voorstel doen over welke prijs zij bereid is te betalen om PvdA/GL buiten de deur te houden. Want reken maar dat D66 en CDA er wel iets voor terug willen als Dylan er met alle geweld Joost Eerdmans bij wil trekken.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Die is in gesprek met dezelfde denktank als waar Ayaan ook zit.
Of ie echt zijn afscheid aan gaat kondigen weet ik niet.
Geografisch:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Jetten het goed speelt kan een D66-CDA-GL/PvdA minderheidskabinet ook.
Stikstof e.d. kan over links en sociale zekerheid verder 'hervormen' over rechts.
VVD in de oppositie, omringd door de populisten. Dat gaat slecht uitpakken voor hen. Zo kun je VVD voorgoed slopen, deze Trump apologeten (Mens, Petersen, Ellian enz)
Kiezers van VVD zijn enorm veranderd. De helft van 2023 is weg naar D66 en CDA. Ze winnen van PVV en NSC.
Ik mag toch hopen dat de achterban bij VNO-NCW en MKB-Nederland dan flink druk gaat zetten, die hebben helemaal niks te winnen bij MAGA toestanden. Wat mij betreft sluiten ze desnoods een monsterverbond samen met de vakbonden. De problemen die er liggen zijn stuk voor stuk vooral bestuurlijke vraagstukken, daar hoeft nauwelijks politiek aan te pas te komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
Maar toch kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat Mevrouw Yesilgöz wel beetje met verlangen kijkt naar de MAGA-beweging in de VS. Dat was laatst bijvoorbeeld al goed te zien aan de gretigheid waarmee ze meedeed aan de onzinmotie om "Antifa" te verbieden.
Zonder legenda zegt dit plaatje niet zoveel.quote:
Ik kon er echt zo slecht tegen hoe Wilders (en zijn megafoons) het voor elkaar kreeg Bontenbal in de hoek van "homohater" te drukken. Daar moet véél beter op worden gereageerd. Wilders zijn agenda is precies dat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan moeten ze in Venray wel heel dik gaan scoren (of iedereen die naar Hongarije is geëmigreerd om conservatief te leven heeft ineens een briefstem ingediend)
Die akelige Jacco Vonhoff is geloof ik ook een 'Klassiek Liberaal' sympathisant. Lekker ff links tuig en milieuclubs onderdrukken, handelsstroom met Israël veiliggesteld. Uitbuiting arbeidsmigranten kan doorgaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de achterban bij VNO-NCW en MKB-Nederland dan flink druk gaat zetten, die hebben helemaal niks te winnen bij MAGA toestanden.
Dat is aan de leden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gaat Geert na dit verlies nu ook opstappen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je een nog grotere kloof veroorzaken tussen politiek en samenleving en zeker weten dat je afgestraft wordt in de volgende verkiezingen? Moet je vooral met linkse partijen gaan regeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:05 schreef -XOR- het volgende:
Als Jetten binnen anderhalf jaar premier af wil zijn moet hij vooral met alleen maar rechtse partijen gaan regeren.
De SGP is ook faliekant tegen alles wat voor D66 belangrijk is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
D66 gaat geen gedoogsteun van SGP accepteren.
Daar zat ik ook al even aan te denken, maar dan gaat er wel veel afhangen van de politieke vaardigheden van premier Jetten. Als die net zo goed zijn als die van Rutte zou het een optie zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Stikstof e.d. kan over links en sociale zekerheid verder 'hervormen' over rechts.
Timmermans zit denk ik te huilen in de kolenmijn in Heerlen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:06 schreef capricia het volgende:
Is Timmermans vandaag eigenlijk nog op de fractie verschenen?
Het lijkt van niet.
Zo werkt dat niet, rechts en/of links gaan dan gewoon dreigen alles te blokkeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er valt een prima middenkabinet te vormen van bijna 90 zetels.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wil je een nog grotere kloof veroorzaken tussen politiek en samenleving en zeker weten dat je afgestraft wordt in de volgende verkiezingen? Moet je vooral met linkse partijen gaan regeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |