abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219149176
Denk niet dat Jetten het aandurft, maar je zou misschien aan een minderheidskabinet D66-CDA-VVD kunnen denken en dan per onderwerp meerderheden scoren. Denk dat je dan met PvdA/GL aan de linkerkant en rechts met JA21 en de rest wel de meerderheden bij elkaar kunt fietsen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219149177
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Jammer dat Rob Jetten nu geen ballen toont tegenover Wilders. Hup gewoon zelf die verkenner aanstellen, ook als je een paar honderd stemmen minder hebt. Er is toch geen zinnige partij die met de PVV wil regeren. Geert gewoon lekker de tering in negeren, die vent heeft z'n kans gehad en alles gruwelijk verkloot door wéér weg te lopen. Geen aandacht meer aan besteden.
Goed advies joh. En een mooi begin voor toekomstig premier Jetten om op dag één al snel de tweede kamer aan de kant te schuiven.
-
pi_219149183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:41 schreef TheVulture het volgende:
Denk niet dat Jetten het aandurft, maar je zou misschien aan een minderheidskabinet D66-CDA-VVD kunnen denken en dan per onderwerp meerderheden scoren. Denk dat je dan met PvdA/GL aan de linkerkant en rechts met JA21 en de rest wel de meerderheden bij elkaar kunt fietsen.
Stabiliteit :W
De enige echte.
pi_219149185
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Op zijn minst heb je dan 5 partijen nodig, en instabiele partijen zoals JA21 en BBB waar je als D66 eigenlijk je vingers niet aan moet branden.
Zo instabiel is BBB toch niet gebleken de afgelopen paar jaar (ok 2 weggelopen senatoren), maar het grotere probleem is dat je er nooit qua stikstof uit gaat komen met de BBB.
pi_219149186
quote:
Ok Pieter.
pi_219149187
quote:
Ik denk dat dat te instabiel is. Je wil toch op z’n minst een akkoord op hoofdlijnen zodat je zeker weet dat je een meerderheid hebt op belangrijke dossiers.
pi_219149193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zo instabiel is BBB toch niet gebleken de afgelopen paar jaar (ok 2 weggelopen senatoren), maar het grotere probleem is dat je er nooit qua stikstof uit gaat komen met de BBB.
BBB is totaal losgezongen van de realiteit.
pi_219149195
De VVD heeft zoals gewoonlijk weer de sleutel in handen.
De enige echte.
pi_219149197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
BBB is heel stabiel gebleken. Heel stabiel geen ene reet uitgevoerd op belangrijke dossiers als landbouw. Heel stabiel alles voor zich uit geschoven.
A mind with a heart of it's own
pi_219149209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Want er zijn geen andere partijen dan PvdA-GL om boven de 75 zetels uit te komen?
Geen realistische combinaties nee.

De enige realistische is met GL-PVDA én VVD.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_219149212
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:44 schreef Rnie het volgende:
De VVD heeft zoals gewoonlijk weer de sleutel in handen.
Het CDA zal zijn huid ook duur verkopen. Die zullen ook wel geleerd hebben van Rutte IV waar ze vooral opvulling waren en niets concreets hebben binnengehaald. Die zullen op z’n minst een paar zware ministersposten willen.

Sociale Zaken zou ik nooit aan D66 of de VVD overlaten bijvoorbeeld als ik het CDA was.
pi_219149233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Niet met logische combinaties. Je mag altijd suggesties doen :P
Gl-PvdA is ook niet logisch voor een coalitie. Die partij heeft verloren, zoekt een nieuwe fractievoorzitter, wordt uitgesloten door de VVD en is nog bezig met het fusietraject en dus niet stabiel.
pi_219149236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:20 schreef quo_ het volgende:
Vers van de pers:
[..]

Mevrouw Yesilgöz begrijpt de ontstane situatie volgens mij nog niet helemaal, alleen met D66 én PvdA/GL samen is er een meerderheid te vormen. Er ís helemaal geen keus. Vorm verdomme een kabinet en ga aan de slag!

Projecten van bedrijven liggen stil vanwege het stikstofvraagstuk en een gebrek aan elektriciteit. Mensen stellen het krijgen van kinderen uit omdat zij geen woning kunnen bemachtigen. Er zijn grote problemen met de magere arbeidsproductiviteit in Nederland. En er is een oorlog gaande in Europa en in de VS heerst een sterke autocratische tendens.

Iedere dag dat er geen missionair kabinet zit is verloren tijd en leidt een verdere toename van de inmiddels al gigantische maatschappelijke en economische schade! Maar het tere zieltje van mevrouw Yesilgöz kan D66 en PvdA/GL niet aan…
pi_219149241
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Op zijn minst heb je dan 5 partijen nodig, en instabiele partijen zoals JA21 en BBB waar je als D66 eigenlijk je vingers niet aan moet branden.
Als er één instabiele partij is die een groot risico vormt binnen een te vormen regering is het juist PvdA-GL.
Voor het zo lang mogelijk shinen van Rob Jetten zelf is het verstandig om daar met een grote boog omheen te formeren.
-
pi_219149247
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Mevrouw Yesilgöz begrijpt de ontstane situatie volgens mij nog niet helemaal, alleen met D66 én PvdA/GL samen is er een meerderheid te vormen. Er ís helemaal geen keus. Vorm verdomme een kabinet en ga aan de slag!

Projecten van bedrijven liggen stil vanwege het stikstofvraagstuk en een gebrek aan elektriciteit. Mensen stellen het krijgen van kinderen uit omdat zij geen woning kunnen bemachtigen. Er zijn grote problemen met de magere arbeidsproductiviteit in Nederland. En er is een oorlog gaande in Europa en in de VS heerst een sterke autocratische tendens.

Iedere dag dat er geen missionair kabinet zit is verloren tijd en leidt een verdere toename van de inmiddels al gigantische maatschappelijke en economische schade! Maar het tere zieltje van mevrouw Yesilgöz kan D66 en PvdA/GL niet aan…
Strik er omheen, topic kan dicht.
pi_219149264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het (linkse en neoliberale) equivalent van massadeportatie is massaimportatie.
Georkestreerd door de Joodse globalisten. Met aan het hoofd George Soros.

Groetjes Thierry B.
pi_219149265
quote:

[..]

Maar toch kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat Mevrouw Yesilgöz wel een beetje met verlangen kijkt naar de MAGA-beweging in de VS. Dat was laatst bijvoorbeeld al goed te zien aan de gretigheid waarmee ze meedeed aan de onzinmotie om "Antifa" te verbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 30-10-2025 13:58:55 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219149271
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Geen realistische combinaties nee.

De enige realistische is met GL-PVDA én VVD.
Daar komt bij dat zij, samen met CDA en D66, aantoonbaar beschikken over een netwerk van capabele bestuurders. Paars met het CDA erbij, dat is gewoon een prima kabinet. Ongeacht je politieke kleur.
pi_219149280
quote:

[..]

En dan de arrogantie om te gaan staan dansen alsof je de grootste bent geworden terwijl je in 2 jaar tijd onder jouw leiding 12 zetels bent kwijtgeraakt.
Die vrouw heeft een bord voor d'r kop van heb ik jou daar.
A mind with a heart of it's own
pi_219149293
Nieuwe cijfers Amsterdam lijken nu wel de beslissing te geven voor D66 *O*

15000 stemmen in de plus tov de PVV
pi_219149296
D66 na voorlopige uitslag Amsterdam bijna 15.000 stemmen voor op PVV
pi_219149303
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:49 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als er één instabiele partij is die een groot risico vormt binnen een te vormen regering is het juist PvdA-GL.
Voor het zo lang mogelijk shinen van Rob Jetten zelf is het verstandig om daar met een grote boog omheen te formeren.
Ik schat het risico bij Ja21 hoger in. Die partij zit vol met partijhoppers.
pi_219149310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:56 schreef TheVulture het volgende:

Niet verrassend hopelijk genoeg duidelijkheid voor Wilders zodat we morgen al naar een verkenner kunnen bewegen.
pi_219149311
quote:

[..]

Amen

En dan dat feestvieren en dansen alsof je gewonnen hebt... doe gewoon normaal!

Ik snap dat je blij bent dat je je nog enigszins hersteld van een dramatische uitslag, maar alles was zo fake en ongepast _O-
pi_219149312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:56 schreef TheVulture het volgende:

Gaat Geert na dit verlies nu ook opstappen? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')