Ja, erg dom gelul.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Hebben we al zin in 10 extra steden, nog duurdere energie en wetten als de sleepwet?
Hij heeft aangegeven zelf niet als minister in de regering te gaan als hij zelf niet de MP kan zijn, maar niet dat GLPvdA überhaupt niet mee gaat regeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Timmermans heeft al aangegeven niet te gaan regeren als ze niet de grootste zouden zijn.
Ze zijn de 4e partij en hebben flink verloren. De kans dat ze met D66 mee gaan doen is dus nihil.
Dat is alleen een statistische mogelijkheid. Timmermans wil alleen gaan regeren als hij de grootste zou zijn en premier kan worden. Ze hebben harder verloren dan welke peiling voor mogelijk hadden gehouden.quote:
Hebben ze toevallig weer strategisch een of meerdere d66'er bij de omroepen/zenders geplaatst?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij zat dan ook overal aan tafel en gaf bij far het meeste campagnegeld uit... dus ja...
Ach ja, doen alle andere politici niet.quote:
De fusie is het probleem niet, Timmermans wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een klap voor ons linksen. Timmermans had gewoon in EU moeten blijven. Beter waren PvdA en GL gescheiden gebleven. Daar ga je dan met je gezamenlijke partij. Downwards.
Die gaan terugvallen op klimaat- en natuurwaanzin. Lekkere biologische troep door de benzine a 23 cent de liter, kilometerrijden, ruimhartig asielbeleid en natuurlijk de anus wijd gespreid voor Brussel zoals rubberen Robbie hèt het lekkerst vindt.quote:
Vorige keer doken de zwevende kiezers op de PVV, dit keer op D66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap de Nederlandse kiezer totaal niet en dat zeg ik niet uit afgunst jegens D66.
Zeker. Nouja laten we het resultaat afwachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij zat dan ook overal aan tafel en gaf bij far het meeste campagnegeld uit... dus ja...
Nee joh, hij kan nu weer rustig in de oppositie zitten schreeuwen en dwarsbomen als hij een keer zin heeft om naar de kamer te komen. Geen verantwoordelijkheid meer als grootste regeringspartij, lekker Jan en alleman overal de schuld van geven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef WethouderHekking het volgende:
Robbie Jetten in het torentje ?
Dan zal Geert toch wel flinke spijt hebben dat hij de boel heeft laten klappen .
Ik hoorde op de radio ook dat er nog heel erg veel last minute stemwijzers werden ingevuld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:33 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Vorige keer doken de zwevende kiezers op de PVV, dit keer op D66.
Moet haast wel met hoe snel de D66 de laatste week of 2 weken enorm stegen ineens.
Naja, die van NSC zijn naar het CDA/d66quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:33 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Vorige keer doken de zwevende kiezers op de PVV, dit keer op D66.
Moet haast wel met hoe snel de D66 de laatste week of 2 weken enorm stegen ineens.
Eerst veel kritiek op zijn omvang. Daar heeft hij succesvol wat aan gedaan. Maar het is wel duidelijk dat lichamelijke kenmerken niet tellen. Ik ben het ermee eens dat hij niet de uitstraling had, hij is meer een echte EU-ambtenaar. Daar was hij succesvol. Ik heb nooit begrepen dat hij terugkwam naar Nederland.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De fusie is het probleem niet, Timmermans wel.
Nou dat dus, ook inhoudelijk is er niet eens zoveel mis met Timmermans, op wat bijzondere uitspraken na, maar aan hem hangt nou eenmaal het EU bobo imago en daar kwam hij maar niet van af.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eerst veel kritiek op zijn omvang. Daar heeft hij succesvol wat aan gedaan. Maar het is wel duidelijk dat lichamelijke kenmerken niet tellen. Ik ben het ermee eens dat hij niet de uitstraling had, hij is meer een echte EU-ambtenaar. Daar was hij succesvol. Ik heb nooit begrepen dat hij terugkwam naar Nederland.
Precies dat. Ik wacht nog steeds op die 1000 euro die Rutte ooit heeft belooft.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, doen alle andere politici niet.![]()
Kom op, hij heeft een frisse, vrolijke en energieke uitstraling. Komt redelijk genuanceerd over, mensen hebben daar blijkbaar nu toch behoefte aan ipv dat geruzie en gezeik. Hopelijk gaat het nu lukken meer te verbinden en echt aan het werk te gaan.
Dat zijn dus tien nieuwe steden vol camera's met gezichtsherkenning. Top!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef de_boswachter het volgende:
D66 grootste. Formeren met PVDA en CDA = 66 zetels. En dan nog een paar van die knakenfracties erbij.
Wat had je gehoopt?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoorde op de radio ook dat er nog heel erg veel last minute stemwijzers werden ingevuld.
De moed zakt me echt steeds verder in de schoenen.
Ja, dit. Geen uitstraling. Hij zou net zo goed voor de klas kunnen staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eerst veel kritiek op zijn omvang. Daar heeft hij succesvol wat aan gedaan. Maar het is wel duidelijk dat lichamelijke kenmerken niet tellen. Ik ben het ermee eens dat hij niet de uitstraling had, hij is meer een echte EU-ambtenaar. Daar was hij succesvol. Ik heb nooit begrepen dat hij terugkwam naar Nederland.
Valse hoop dat mensen zich iets meer inlezen in waar ze nou precies op stemmen.quote:
Het kwartje van Kok.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies dat. Ik wacht nog steeds op die 1000 euro die Rutte ooit heeft belooft.
Nou, ik heb op D66 gestemd en waar haal jij vandaan dat ik of die andere mensen niet goed nadenken?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valse hoop dat mensen zich iets meer inlezen in waar ze nou precies op stemmen.
Punt is, volgens de peiling van Maurice de Hond van een maand geleden stond D66 nog op 11 zetels.....quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, die van NSC zijn naar het CDA/d66
die van de PVV naar Ja21, FvD en deels VVD
die van de PvdA/GL/VVD/CU/ naar D66
Maar bedenk wel, als de uitslag zo blijft, zijn 27 zetels eigenlijk heel weinig voor een overwinning. Er zijn dus heel wat mensen die niet op Jetten zitten te wachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom op, hij heeft een frisse, vrolijke en energieke uitstraling. Komt redelijk genuanceerd over, mensen hebben daar blijkbaar nu toch behoefte aan ipv dat geruzie en gezeik. Hopelijk gaat het nu lukken meer te verbinden en echt aan het werk te gaan.
Ik heb genoeg mensen gesproken die bijvoorbeeld niet op de hoogte waren van de oa biomassa, de sleepwet, het leenstelsel, de hogere belasting op gas enzovoots. Allemaal uit de koker van d66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik heb op D66 gestemd en waar haal jij vandaan dat ik of die andere mensen niet goed nadenken?
Die 23 zetels voor de VVD bedoel je zekerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valse hoop dat mensen zich iets meer inlezen in waar ze nou precies op stemmen.
Verwacht zelf eigenlijk nog een gelijkspel met de PVV.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar bedenk wel, als de uitslag zo blijft, zijn 27 zetels eigenlijk heel weinig voor een overwinning. Er zijn dus heel wat mensen die niet op Jetten zitten te wachten.
Daar wil ik het niet eens meer over hebben. Dat is oprecht een aanfluiting.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:41 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die 23 zetels voor de VVD bedoel je zeker
Kom we pakken zequote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar wil ik het niet eens meer over hebben. Dat is oprecht een aanfluiting.
Timmermans is gewoon een grote huil baby en ik hop dan echt dat Jetten niet met hem gaat regeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Timmermans heeft al aangegeven niet te gaan regeren als ze niet de grootste zouden zijn.
Ze zijn de 4e partij en hebben flink verloren. De kans dat ze met D66 mee gaan doen is dus nihil.
Nederlanders willen vooral geen populistische schreeuwlelijk die oppositie voert terwijl hij in een coalitie zitquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:38 schreef Cruzinats het volgende:
Nederlanders willen economisch uitgekleed worden en cultureel omgevolkt worden, heel jammer dat.
Een steeds gaver land!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn dus tien nieuwe steden vol camera's met gezichtsherkenning. Top!
Populisme zoals 10 steden bouwen? Of bedoel je dan wat anders?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nederlanders willen vooral geen populistische schreeuwlelijk die oppositie voert terwijl hij in een coalitie zit
We gaan zien of dat geroeptoeter was of niet. Feit blijft wel dat je nu een premier krijgt die wel streeft om beleid te voeren en concessies kan doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Populisme zoals 10 steden bouwen? Of bedoel je dan wat anders?
In de politiek geldt dat als een overwinning.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar bedenk wel, als de uitslag zo blijft, zijn 27 zetels eigenlijk heel weinig voor een overwinning. Er zijn dus heel wat mensen die niet op Jetten zitten te wachten.
Ironisch dat je de RvS erbij haalt. Dat is namelijk het eerste orgaan wat gehakt maakt van zulke megalomane bouwplannen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We gaan zien of dat geroeptoeter was of niet. Feit blijft wel dat je nu een premier krijgt die wel streeft om beleid te voeren en concessies kan doen.
En een premier die niet loopt te gillen op X als hij zou worden teruggefloten door de RvS
Ik vind van de gehele lineup Jetten als premier de beste keuze. Ik vind D66 beleid alleen niets.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de politiek geldt dat als een overwinning.
Van 9 naar 27 zetels, en met een beetje mazzel de premier kunnen leveren.
Geen enkele partij haalt de absolute meerderheid, dus er geldt altijd dat de meerderheid niet voor de grootste partij heeft gekozen.
Verder heb ik niet op D66 gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik problemen heb met Jetten als premier.
Het is alleen niet mijn eerste keuze.
Die dacht de vorige keer president te kunnen worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat is daar ironisch aan. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn dan zal hij daar gewoon in meegaan en zijn woonplannen daar op aanpassen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ironisch dat je de RvS erbij haalt. Dat is namelijk het eerste orgaan wat gehakt maakt van zulke megalomane bouwplannen.
de ' draaikoker ' van draaipartij d66...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb genoeg mensen gesproken die bijvoorbeeld niet op de hoogte waren van de oa biomassa, de sleepwet, het leenstelsel, de hogere belasting op gas enzovoots. Allemaal uit de koker van d66.
Speelt overigens niet alleen bij d66. Eigenlijk bij elke partij.
Dan is het nog steeds populistisch gelul, want iedereen weet dat het onhaalbaar is. Jetten zelf ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is daar ironisch aan. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn dan zal hij daar gewoon in meegaan en zijn woonplannen daar op aanpassen.
iets wat je van Geert niet had hoeven verwachten
Weet je wat ironisch is? Dat jij dit claimt terwijl het RvS toch zo'n D66 bolwerk is? Dat moet dan toch wel volle steun krijgen zou je verwachtenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ironisch dat je de RvS erbij haalt. Dat is namelijk het eerste orgaan wat gehakt maakt van zulke megalomane bouwplannen.
Het was voor mij al afgelopen na ''pang pang'' en alles wat daarna kwam heeft die keuze enkel geconsolideerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
de ' draaikoker ' van draaipartij d66...
Ja21 en Forum nemen de verloren zetels van de PVV over. Daar zijn de teleurgestelde PVV kiezers voornamelijk naar overgestapt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef Tengano het volgende:
Dit land verdiende een andere uitkomst, maar helaas.
Het was toch een mooi land ooit![]()
In vier jaar tijd ofzo...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:24 schreef the-eye het volgende:
10 steden erbij. Ik probeer me al een beetje voor te stellen hoe dat gaat worden
omwquote:
Volgens Caroline is die in handen van D66, dus dat komt wel goed.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tien grote steden aan inwoners erbij!quote:
Ik was één van die kiezers die last minute naar de d66 ging.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Punt is, volgens de peiling van Maurice de Hond van een maand geleden stond D66 nog op 11 zetels.....
Hoe the fuck ga je van 11 zetels naar 27 in een maand tijd?
Dat moet echt een enorme groep zwevers zijn die pas op het laatste belsuiten voor D66.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Zou ik wel doen als ik hem was.quote:
Feit. Maar ik sluit me dan wel bij Vollenbroekje aan. Fijne gozer is dat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet je wat ironisch is? Dat jij dit claimt terwijl het RvS toch zo'n D66 bolwerk is? Dat moet dan toch wel volle steun krijgen zou je verwachten
Oa dat heeft Pechtold ook de kop gekost.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
De partij PVDA/GroenLinks was ook te veel gefixeerd op Wilders bashen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:59 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ik was één van die kiezers die last minute naar de d66 ging.
Om te voorkomen dat glpvda de grootste werd
Ja ik denk dat D66 de veilige strategische keuze was voor veel mensen, die klaar zijn met de PVV maar ook GLPvdA niet willen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja ik denk dat D66 de veilige strategische keuze was voor veel mensen, die klaar zijn met de PVV maar ook GLPvdA niet willen.
Verstandige familiequote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:03 schreef -river- het volgende:
Ik stemde op D66 omdat mijn dochter dat ook deed en zij de toekomst is en een hele slimme jongedame.
Nope, de kiezer heeft de PvdA afgerekend omdat die een haatcampagne voerde en vooral bezig was Wilders af te zeiken (al gebeurde dat andersom ook). D66, VVD, CDA en JA21 gaat het worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef de_boswachter het volgende:
D66 grootste. Formeren met PVDA en CDA = 66 zetels. En dan nog een paar van die knakenfracties erbij.
Elke politicus zowel links als rechts maakt zich daar natuurlijk in meer of mindere mate schuldig aan. Dat is zo.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds populistisch gelul
Vragen de problemen waar Nederland voor staat om iemand met een "frisse, vrolijke en energieke uitstraling" en iemand die "redelijk genuanceerd" overkomt of vragen de problemen waar we voor staan om iemand die durft te zeggen waar het op staat en rigoreus knopen durft door te hakken en dan niet op basis van ideologie en wensdenken?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is toch al jaren aan de gangquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:09 schreef archito het volgende:
Ik vind het wel opvallend hoe rechts Nederland vorige keren massaal moest lachen om 'liberal tears' maar nu zelf massaal het einde van Nederland aankondigt.
Veel zwevers. Als PVV wint dan kun je net zo goed opnieuw naar de stembus. VVD verliest zetels omdat ze geen duidelijke koers varen en na 4x Rutte wil men ook geen VVD meer. PvdA-GL is een uiterste wat velen niet willen. Dan kom je uit op CDA/D66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap de Nederlandse kiezer totaal niet en dat zeg ik niet uit afgunst jegens D66.
3 eigenschappen die je aan Jetten wel kan toedichten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
fris, vrolijk, energiek is overbodige luxe.
Gaat ie weg, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:06 schreef Mubassie het volgende:
Kijk, Timmermans. Typisch.
Met de staart tussen de benen, nog voordat de uitslag er is![]()
"Wij worden vandaag de grootste."
Ook buiten de politiek helpen Timmermans en Kaag Nederland nog de afgrond inquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gaat ie weg, is het weer niet goed.
Dat valt toch reuze mee? Heb je Wilders ook al horen roepen dat we elkaar even vast moeten houden?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:09 schreef archito het volgende:
Ik vind het wel opvallend hoe rechts Nederland vorige keren massaal moest lachen om 'liberal tears' maar nu zelf massaal het einde van Nederland aankondigt.
Volgens mij 'flirt' de vvd al met d66, cda en ja21 (zou volgens de voorspelling 78 zetels zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:10 schreef theunderdog het volgende:
Dus: VVD met GL/PVDA of D66 met Ja21.
Ja nee. Maak je maar vast op voor de volgende verkiezingen !
https://nos.nl/collectie/(...)-enorm-teleurgesteldquote:"Natuurlijk wil ik de grote winnaars van de avond feliciteren: Jetten, Bontenbal en Eerdmans. Ze hebben een mooie campagne gedraaid."
JA21 zou Jetten geen premier moeten maken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:10 schreef theunderdog het volgende:
Dus: VVD met GL/PVDA of D66 met Ja21.
Ja nee. Maak je maar vast op voor de volgende verkiezingen !
Het is geweldig zelfs.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gaat ie weg, is het weer niet goed.
Ik help het je hopen, d66 staat in mijn boekje niet echt bekend om het leveren wanneer het moet/kan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Elke politicus zowel links als rechts maakt zich daar natuurlijk in meer of mindere mate schuldig aan. Dat is zo.
We gaan het zien. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat we over een paar jaar met een stuk meer vertrouwen naar politiek Den Haag kunnen kijken dan hoe het er nu voor staat.
Als dat hun doel is dan verrichten ze echt verschrikkelijk slecht werk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ook buiten de politiek helpen Timmermans en Kaag Nederland nog de afgrond in
Op social media zijn de nodige meltdowns te vinden. Ik geniet daar niet van hoor, vind het van beide zijden onzinnig gedrag.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat valt toch reuze mee? Heb je Wilders ook al horen roepen dat we elkaar even vast moeten houden?
'Rechts' ziet met name de huidige trend kanslozeninstroom lekker zijn doorgang vinden. En dat is zorgelijk, maar huilen? Nee joh, biertje erbij en door.
Als dat het geval was dan had hij 2 jaar geleden niet blijven zitten natuurlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:15 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ook Frans blijkt een wegloper nu het even niet gaat zoals verwacht. Wie had dat gedacht.
Ja. Dat kabinet komt er ook. Maar dan is het wachten op de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij 'flirt' de vvd al met d66, cda en ja21.
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-enorm-teleurgesteld
Zeker na deze uitslag zal de VVD geen water bij de wijn doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:06 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nope, de kiezer heeft de PvdA afgerekend omdat die een haatcampagne voerde en vooral bezig was Wilders af te zeiken (al gebeurde dat andersom ook). D66, VVD, CDA en JA21 gaat het worden.
Ja21 heeft niets te willen. Maar het lijkt mij sterk dat D66 hierop zit te wachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
JA21 zou Jetten geen premier moeten maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |