Jij kent haar?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:42 schreef eborn het volgende:
[..]
In de 16 jaar dat ik Nathalie ken heb ik daar nooit enig voorbeeld van gezien of gehoord. Er er waren periodes dat wij bijna elke dag enkele uren contact hadden vanwege fanclubwerkzaamheden.
Ik lees nog nergens dat Marco heeft helpen 'behangen' (quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Een gezond persoon gaat niet mee in de capriolen van dit zieke gezin.
Klopt, net als alle andere betrokkenen overigens. Van beide kampen, want zo kun je het wel omschrijven.quote:
Dit is allemaal gebeurd volgens Marco.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik lees nog nergens dat Marco heeft helpen 'behangen' () of zijn tampeloeres heeft geflasht aan de 6 dames voor het raam. Zelfs nog geen dickpic.
En, geloof jij dat Marco zn handjes niet thuis kon houden?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:47 schreef eborn het volgende:
[..]
Klopt, net als alle andere betrokkenen overigens. Van beide kampen, want zo kun je het wel omschrijven.
Heeft Nathalie of Asmara het tegengesproken dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is allemaal gebeurd volgens Marco.
Ik las gisteren in deze reeks dat die Nathalie op haar X zei dat het leugens zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Heeft Nathalie of Asmara het tegengesproken dan?
Ja, tuurlijk, op X.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik las gisteren in deze reeks dat die Nathalie op haar X zei dat het leugens zijn.
Weet niet wie het poste.
Ja, dat geloof ik. Ik heb daar vaak genoeg voorbeelden van gezien. Het punt is alleen dat een overgroot deel van de ontvangende kant het prima vond (of er in ieder geval nooit wat van zeiden, om welke reden dan ook).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
En, geloof jij dat Marco zn handjes niet thuis kon houden?
In ieder geval begint Marco er nu pas voor het eerst over hè.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, op X.![]()
X is niet de plek om een verklaring af te leggen.
Categorie smeerlapperij of categorie ontucht?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:52 schreef eborn het volgende:
Ik heb daar vaak genoeg voorbeelden van gezien
Is dat het probleem? En niet Marco die niet in de gaten had dat hij te ver ging? Serieus?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:52 schreef eborn het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik. Ik heb daar vaak genoeg voorbeelden van gezien. Het punt is alleen dat een overgroot deel van de ontvangende kant het prima vond (of er in ieder geval nooit wat van zeiden, om welke reden dan ook).
Wanneer en waar had-ie zich dan eerder moeten verdedigen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In ieder geval begint Marco er nu pas voor het eerst over hè.
Hoe hebben ze zich dan kunnen verdedigen?
Ik vind dat hij ook bewijs zou moeten hebben voor zijn beweringen, anders is het zijn woord tegen het hare.
Die info heb ik wel in de liveblog van de Telegraaf gelezen hoor, alleen zonder tijdspad.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, veelvuldig tussen 2005 en 2015. Bron livestream HNL.be
Dat had Saskia Belleman ook maar even weggelaten in haar verslag.
Ja precies, had je het al voor kunnen stellen als ie zichzelf was gaan verdedigen bij RTL Late Night of Jinek etc. Dat zou alleen maar voor meer shit in zijn richting gezorgd hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Wanneer en waar had-ie zich dan eerder moeten verdedigen?
Hij had wel foto’s of appjes moeten kunnen laten zien dat zijn beweringen kloppen dan. Anders is het zoals gezegd zijn woord tegen het hare.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Wanneer en waar had-ie zich dan eerder moeten verdedigen?
Dat zeg ik niet. Ik verklaar alleen waarom mensen nu zeggen: ja, maar waarom zijn er geen anderen die hetzelfde verhaal hebben. Ik denk dat hij inderdaad in de gedachte leefde dat dit normaal was. Terwijl dat zeker niet zo is. En dat wordt nu duidelijk in deze zaak.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dat het probleem? En niet Marco die niet in de gaten had dat hij te ver ging? Serieus?
Ik heb het over nu, over het proces.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies, had je het al voor kunnen stellen als ie zichzelf was gaan verdedigen bij RTL Late Night of Jinek etc. Dat zou alleen maar voor meer shit in zijn richting gezorgd hebben.
En wat hielden die fanclubwerkzaamheden dan zoal in? Met je blote tieten voor het raam gaan staan?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:42 schreef eborn het volgende:
In de 16 jaar dat ik Nathalie ken heb ik daar nooit enig voorbeeld van gezien of gehoord. Er er waren periodes dat wij bijna elke dag enkele uren contact hadden vanwege fanclubwerkzaamheden.
Is hij daar ooit naar gevraagd of erover verhoord?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had wel foto’s of appjes moeten kunnen laten zien dat zijn beweringen kloppen dan. Anders is het zoals gezegd zijn woord tegen het hare.
Er zijn wel appjes van hem aan het meisje die over de grens gaan.
Ben benieuwd wat de rechters er van zeggen.
Toen was ik nog wat slanker, meestal krijg je als man pas op hogere leeftijd borstenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
En wat hielden die fanclubwerkzaamheden dan zoal in; met je blote tieten voor het raam gaan staan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Categorie smeerlapperij of categorie ontucht?
Zou ik wel doen als ik hem was, me verdedigen met bewijs. Want hij beweert nogal wat over de dochter en moeder.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Is hij daar ooit naar gevraagd of erover verhoord?
Het is het OM wat op het scheiden van de markt (te laat) met een zooi 'bewijs a charge' is gekomen maar Marco moet daarná dus ook nog zich in allerlei bochten wringen om 'bewijs á decharge' aan te leveren?
Dat is niet hoe het werkt hoor in NL.
Als ze twijfelen aan Marco's beweringen, dan moeten ze de zaak aanhouden en de verdediging die kans geven in een tussenvonnis.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou ik wel doen als ik hem was, me verdedigen met bewijs. Want hij beweert nogal wat over de dochter en moeder.
Denk je niet dat de rechters dat ook serieuzer nemen?
Ik heb ooit een vriendin gehad wat in zo'n gezin zat. Christus schaamde me rot. Zat je net te wippen komt ma de schone was brengen en roept dan dat we gewoon door kunnen gaan of dat ze met haar blote toeten door een volle huiskamer ging.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou ik wel doen als ik hem was, me verdedigen met bewijs. Want hij beweert nogal wat over de dochter en moeder.
Denk je niet dat de rechters dat ook serieuzer nemen?
https://twitter.com/saski(...)84521187299601?s=46quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ze twijfelen aan Marco's beweringen, dan moeten ze de zaak aanhouden en de verdediging die kans geven in een tussenvonnis.
Je punt?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://twitter.com/saski(...)84521187299601?s=46
In al die gevallen ging het om volwassen mensen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Categorie smeerlapperij of categorie ontucht?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:15 schreef eborn het volgende:
[..]
In al die gevallen ging het om volwassen mensen.
Nou, je lijkt zelf best te geloven dat het waar is wat hij over het gezin zegt, voor de rechtbank doet het er niet toe.quote:
Precies. Jij denkt dat Marco dacht dat die mores normaal was. En dat is juist iets wat wij, iig ik, niet geloven. En het is ook geenszins aannemelijk als je al die verhalen hoort die nu naar buiten komen. Dan komt ieder weldenkend mens tot de conclusie dat die situatie gewoon zwaar abnormaal was en dat je daar beter niet in kunt meegaan en participeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:56 schreef eborn het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik verklaar alleen waarom mensen nu zeggen: ja, maar waarom zijn er geen anderen die hetzelfde verhaal hebben.
Ik denk dat hij inderdaad in de gedachte leefde dat dit normaal was.
Terwijl dat zeker niet zo is. En dat wordt nu duidelijk in deze zaak.
Maar uiteindelijk weet toch enkel de persoon in kwestie wat het is/was? Een hand bijna op iemand zijn kruis leggen kan onder beide gevallen geschaard worden. Een hand op iemand haar bil tijdens een fotosessie ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Maar je punt is dus dat jij Nathalie in die 16 jaar niet hebt kunnen betrappen op enige vorm van seksueel overschrijdend gedrag binnen de fanclub of signalen die erop wezen dat ze uit was op een avontuurtje met Marco (voor haarzelf of haar dochter)?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:02 schreef eborn het volgende:
[..]
Toen was ik nog wat slanker, meestal krijg je als man pas op hogere leeftijd borsten
Nee, dat waren vooral organisatorische zaken rondom de websites, ledenadministratie, fanclubdagen en boekhouding. Binnen het fanclubteam gebeurde dit soort zaken ook niet.
Niet alle overleggen vonden overigens thuis plaats, helemaal niet in de latere jaren. Toen werd er ook veel op kantoor vergaderd.
Huh? Wat komen hier nou weer voor aannames voorbij over deze user?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. Jij denkt dat Marco dacht dat die mores normaal was. En dat is juist iets wat wij, iig ik, niet geloven. En het is ook geenszins aannemelijk als je al die verhalen hoort die nu naar buiten komen. Dan komt ieder weldenken mens tot de conclusie dat die situatie gewoon zwaar abnormaal was en dat je daar beter niet in kunt meegaan en participeren.
Maar jij disqualificeert jezelf, vind ik, als jij dus zegt dat Marco dacht dat dat normaal was. In feite neem je het dan ook voor Marco op. Dat hij slachtoffer was met zijn goede bedoelingen en is meegegaan in de zwaar scheef gegroeide verhoudingen nadat hij ook al die moeder jaren lang doorgehaald had.
En ook al zat je er dus met je neus bovenop, dat maakt nog niet dat ik jouw blik op die situatie dus wil geloven, benevens het feit dat je daarnaast ook nog onderdeel ben van de fanclub van Marco Borsato, wat jou in mijn ogen wat minder onafhankelijk in deze zaak maakt.
Dat valt nog te bezien.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, je lijkt zelf best te geloven dat het waar is wat hij over het gezin zegt, voor de rechtbank doet het er niet toe.
Zoals Saskia Belleman zegt: we weten het niet.
Heb je dat gezien of gehoord?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef eborn het volgende:
Een hand bijna op iemand zijn kruis leggen kan onder beide gevallen geschaard worden. Een hand op iemand haar bil tijdens een fotosessie ook.
In het vorige deel ook al gezegd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. Jij denkt dat Marco dacht dat die mores normaal was. En dat is juist iets wat wij, iig ik, niet geloven. En het is ook geenszins aannemelijk als je al die verhalen hoort die nu naar buiten komen. Dan komt ieder weldenkend mens tot de conclusie dat die situatie gewoon zwaar abnormaal was en dat je daar beter niet in kunt meegaan en participeren.
Een heel ervaren journaliste die al heel veel rechtszaken heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien.
Belleman is journaliste, geen rechter.
Tja, je mag geloven wat je wilt. Er is een reden dat ik in 2019 besloten heb om te stoppen. Ik zat overigens primair bij de fanclub vanwege Nathalie, die mij in 2009 bij een opname in De Plantage benaderd heeft om lid te worden van het team.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
En ook al zat je er dus met je neus bovenop, dat maakt nog niet dat ik jouw blik op die situatie dus wil geloven, benevens het feit dat je daarnaast ook nog onderdeel bent van de fanclub van Marco Borsato, wat jou in mijn ogen wat minder onafhankelijk in deze zaak maakt.
Ze is beslist kundig ja maar met "we weten het niet" neemt ze geen stelling.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een heel ervaren journaliste die al heel veel rechtszaken heeft meegemaakt.
Die weet wel hoe het werkt hoor. Ze blijft altijd genuanceerd en betrap haar zelden op een fout, en als ze eens verkeerd zit corrigeert ze zichzelf ook.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar we hadden het over aanleveren van bewijs á decharge![]()
Moet wel raar zijn als je hier leest dat iedereen en zijn moeder er een mening over heeft terwijl jij deze mensen echt kent.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:23 schreef eborn het volgende:
[..]
Tja, je mag geloven wat je wilt. Er is een reden dat ik in 2019 besloten heb om te stoppen. Ik zat overigens primair bij de fanclub vanwege Nathalie, die mij in 2009 bij een opname in De Plantage benaderd heeft om lid te worden van het team.
Het feit dat iemand iets normaal is gaan vinden wil niet zeggen dat het niet klopt hè. Ik omschrijf enkel de situatie.
Arm op been/bij kruis gehoord, maar ik zat daar tegenover toen het gebeurde, dus ik kan me dat volledig voorstellen. Arm op bil vaak genoeg gehoord. Maar zoals gezegd: als er 1.300 mensen op de foto met hem gaan, dan weet ik sowieso dat een deel van de fans zelf ook naar een kont grijpen.quote:
Dus niet zelf geconstateerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:26 schreef eborn het volgende:
[..]
Arm op been/bij kruis gehoord, maar ik zat daar tegenover toen het gebeurde, dus ik kan me dat volledig voorstellen. Arm op bil vaak genoeg gehoord. Maar zoals gezegd: als er 1.300 mensen op de foto met hem gaan, dan weet ik sowieso dat een deel van de fans zelf ook naar een kont grijpen.
Klopt, nadat het dagboek in 2019 ter sprake kwam, is het natuurlijk een aantal jaar iets rustiger geweest. En nu komt alles weer terug. Ik hoop vooral dat na deze sessie het voor alle partijen gewoon klaar is, want het neemt al zo lang een belangrijke plek in ieder zijn of haar leven in.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Moet wel raar zijn als je hier leest dat iedereen en zijn moeder er een mening over heeft terwijl jij deze mensen echt kent.
Uiteindelijk ben ik ook geen rechter. Ik maak een eigen mening op basis van mensen die (heel) dichtbij mij staan. Wat de rest daar mee doet, mag hij of zij zelf weten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus niet zelf geconstateerd.
Dan blijft het dus slechts suggestief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |