Had de huisarts je wel gewaarschuwd voor beginverergering?quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:14 schreef exode het volgende:
Nou, de pleister is eraf. Ik heb bijna continue wegtrekkers en het gevoel dat ik flauw ga vallen.
De huisarts weer gebeld, dat zijn te heftige bijwerkingen. Dus mag weer langskomen volgende week.
Want ja, ik zit in de hart- en vaatziekten risico groep.
Trekt zij een kinderfeestje? Dat is helemaal enorm qua prikkels natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:07 schreef Schanu het volgende:
Ach nee, beterschap voor kind en sterkte voor jou Hupje![]()
Nijna, bijzonder inderdaad dat school restricties moet leggen op de tablets na schooltijd, dat horen ouders thuis zelf op te lossen. Helemaal omdat het nu voor iedereen gaat gelden terwijl wellicht niet iedereen daar op zit te wachten.
Bedankt voor het delen Exode, heb die inderdaad vaker gezien en toen ook getwijfeld of dat wat zou zijn! Voor nu hebben we het echter helemaal losgelaten. Ze gaat nog maar halve dagen naar school en oefenen daarbuiten ook niet meer met tafels. De focus ligt nu op welzijn en gelukkig is school het daarmee eens, de druk is er dus vanaf.
Vanmiddag hebben we het kinderfeestje van Jewel en ze staat stijf van de adrenaline en de spanning. Vrouwlief heeft haar letterlijk naar binnen moeten dragen op school omdat ze weigerde een stap te verzetten. Dat de ketting van haar fiets los schoot vlak voor school, omdat ze altijd loopt te kl*ten met de versnellingen en steeds achteruit trapt ipv vooruit (waar ik haar elke dag zowel de heen- als de terugweg op aanspreek, dus misschien is het goed dat het eindelijk een keer fout ging) hielp niet mee. Zowel voor onze gemoedstoestand (want ik was best geïrriteerd, ik had haar onderweg namelijk opnieuw 4 keer gewaarschuwd voor hij kapot ging) als voor die van haar (begon mij op het schoolplein meteen weer te slaan omdat ze boos was toen ik aangaf dat dit dus was waarom ik haar steeds waarschuwde).
Kortom, wij verwachten een belletje van de juf zo halverwege de ochtend dat we haar nog eerder kunnen komen ophalen
In verband met die halve dagen heeft de andere juf begin deze week overigens wel een korte uitleg aan de klas gegeven over autisme, omdat Jewel bang was dat ze haar er anders elke keer vragen over zouden gaan stellen. Eén jongen had gezegd: dat is toch helemaal niet raar? En dat vond ik zo mooi. Kinderen![]()
![]()
Ow, en ookquote:Op vrijdag 7 november 2025 10:14 schreef exode het volgende:
Nou, de pleister is eraf. Ik heb bijna continue wegtrekkers en het gevoel dat ik flauw ga vallen.
De huisarts weer gebeld, dat zijn te heftige bijwerkingen. Dus mag weer langskomen volgende week.
Want ja, ik zit in de hart- en vaatziekten risico groep.
Voor wat betreft die Ipad, die restricties zijn voor iedereen tussen half 9 en 4. Maar desgewenst kan je contact opnemen met ICT voor meer zoiets las ik.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:07 schreef Schanu het volgende:
Ach nee, beterschap voor kind en sterkte voor jou Hupje![]()
Nijna, bijzonder inderdaad dat school restricties moet leggen op de tablets na schooltijd, dat horen ouders thuis zelf op te lossen. Helemaal omdat het nu voor iedereen gaat gelden terwijl wellicht niet iedereen daar op zit te wachten.
Bedankt voor het delen Exode, heb die inderdaad vaker gezien en toen ook getwijfeld of dat wat zou zijn! Voor nu hebben we het echter helemaal losgelaten. Ze gaat nog maar halve dagen naar school en oefenen daarbuiten ook niet meer met tafels. De focus ligt nu op welzijn en gelukkig is school het daarmee eens, de druk is er dus vanaf.
Vanmiddag hebben we het kinderfeestje van Jewel en ze staat stijf van de adrenaline en de spanning. Vrouwlief heeft haar letterlijk naar binnen moeten dragen op school omdat ze weigerde een stap te verzetten. Dat de ketting van haar fiets los schoot vlak voor school, omdat ze altijd loopt te kl*ten met de versnellingen en steeds achteruit trapt ipv vooruit (waar ik haar elke dag zowel de heen- als de terugweg op aanspreek, dus misschien is het goed dat het eindelijk een keer fout ging) hielp niet mee. Zowel voor onze gemoedstoestand (want ik was best geïrriteerd, ik had haar onderweg namelijk opnieuw 4 keer gewaarschuwd voor hij kapot ging) als voor die van haar (begon mij op het schoolplein meteen weer te slaan omdat ze boos was toen ik aangaf dat dit dus was waarom ik haar steeds waarschuwde).
Kortom, wij verwachten een belletje van de juf zo halverwege de ochtend dat we haar nog eerder kunnen komen ophalen
In verband met die halve dagen heeft de andere juf begin deze week overigens wel een korte uitleg aan de klas gegeven over autisme, omdat Jewel bang was dat ze haar er anders elke keer vragen over zouden gaan stellen. Eén jongen had gezegd: dat is toch helemaal niet raar? En dat vond ik zo mooi. Kinderen![]()
![]()
Dat herken ik wel hoor, de explosie achteraf... soms moet je die inderdaad ook maar gewoon incasseren.. veel plezier vanmiddagquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:58 schreef Schanu het volgende:
Wat naar van al die bijwerkingen Exode. Hopelijk knap je snel weer helemaal op nu je bent gestopt met die pleisters, maar is er wel een andere oplossing voor je!
Ach wat sneu voor James, GM, wat komt er zo ook veel op hem (en jullie) afHopelijk heb je een goed gesprek op school vanmiddag en kan school misschien ook nog iets betekenen om ervoor te zorgen dat hij weer lekkerder in zijn vel gaat zitten.
Jewel kijkt heeeeel erg uit naar haar feestje, dat 'trekt' ze dus wel (dat wil zeggen, het leuke overwint het van de gevolgen). Tegelijkertijd weten we dat het er daarna dus allemaal wel uitkomt, maar een kinderfeestje willen we haar niet ontzeggen. Het wordt een kleiner en rustig feestje (film kijken, kaarsen verven, patatjes eten), de vriendinnetjes hebben een lange schooldag (want bovenbouw) dus het begint ook pas om half 3 en is daardoor wat korter dan we gewend zijn. Vorig jaar ging ze halverwege haar kinderfeestje naar haar kamer om zich terug te trekken, we hebben aangegeven dat ze dat vandaag ook mag doen als het teveel wordt.
De huisarts wil eerst dat ik langskom en wat onderzoeken laat doen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ow, en ook
Is het nog een optie de pleister doormidden te knippen? Als je nu al een paar dagen ermee rondloopt en dan ineens weer eraf gooit ga je nog meer schommelen en word je mogelijk helemaal gek ervan.
Goed dat je zelf aan de bel hebt getrokken en de huisarts pakt ook goed door en informeert zich goed, kennelijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:43 schreef exode het volgende:
[..]
De huisarts wil eerst dat ik langskom en wat onderzoeken laat doen.
Ik ben wel gewaarschuwd voor de bijwerkingen, zeker de eerste weken. Maar dit was/is echt heel eng. De huisarts heeft het besproken met oa de apotheek maar ook de gynacoloog. De bijwerkingen die ik ervaar zijn te heftig.
Door de hormonen stoot, moeten je hart etc ook aan de slag en ze zien daar een risico in met hoe mijn lichaam nu reageert.
Ik had het ook met de astma medicijnen, ik werd daar naar van maar wel leefbaar zeg maar. Dit is ondoenbaar, ik moet in bed liggen omdat ik anders een soort van onwel wordt. Ik ging net een blokje om met verloofde en die zag me na 5 minuten al wit wegtrekken dus die heeft me een soort van naar huis begeleid.
Hier was een middelbare school waar je als ouder zelf de tablet moest aanschaffen en toen was er geklaag dat de kinderen zaten te netflixen in de klas. Toen moest er dus ook zoiets op. Tja, dan moet school een tablet regelen, dan mogen zij beslissen wat erop staat.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:36 schreef FlyingFish het volgende:
Als die tablets onder het beheer van school staan snap ik dat wel, dan kun je dus zelf geen beperkingssoftware er op zetten zoals bij een eigen tablet wel kan. Maar ik hoop ook dat wij het tegen middelbare schooltijd op een andere manier kunnen regelen. Telefoon/tablet blijft beneden na 9 uur ofzo.
De ene school daar hebben ze allemaal Ipads via school, daar zit dus ook een of ander programma op waarmee zij restricties kunnen instellen e.d.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier was een middelbare school waar je als ouder zelf de tablet moest aanschaffen en toen was er geklaag dat de kinderen zaten te netflixen in de klas. Toen moest er dus ook zoiets op. Tja, dan moet school een tablet regelen, dan mogen zij beslissen wat erop staat.
Zo blij dat onze school niet dat soort singen heeft
Zijn repertoire wordt vast groter dan Nothing else matters... tzt. Even geduld, misschien jezelf verblijden met een noise cancelling hoofdtelefoonquote:Op zaterdag 8 november 2025 11:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier hebben ze op school een mediatheek waar de laptops staan. Voor thuis heeft ie een tablet, zn foon, een pc maar hij vindt mijn laptop het fijnst werken![]()
Verder doe ik niet aan schermtijden, nooit echt gedaan ook.
Zit ik wel te denken aan gitaartijden. Word gestoord van het getokkel van Nothing else matters en hij heeft dat ding pas 2 dagen![]()
@:exode, beetje bijgekomen van de bijwerkingen?
Dat is juist lekker. Wakker worden en weten dat je nog lekker kunt omdraaien en verder slapenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:26 schreef Ynske het volgende:
Stil in huis, de kleine man is voor het eerst logeren bij opa en oma...
Morgen voor het eerst in 6,5 jaar uitslapen. Zul je zien dat ik om half 6 wakker ben
Inmiddels heb ik via de klantenservice alsnog een nieuw mandje. Er bleek nog wat afgebroken tijdens zijn reis (niks functioneels). Daarvoor kreeg ik het aanbod om het apparaat weer op te sturen om het te repareren; daar heb ik toch maar voor bedankt. Het is aan de achterkant, dus valt niet zo op.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:55 schreef Hupje het volgende:
Eindstand is dat ik een airfryer heb zonder afgebroken beveiligingspal maar wel behoorlijk goor.
AFAS Dome. Geen eettips. Parkeren kan echter heel goedkoop aan de andere kant van de brug.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:26 schreef F_r het volgende:
Klinkt als nare bijwerkingen exode
Ik ga woensdag naar een concert in het sportpaleis. Zo heet het niet meer dat weet ik. Iemand nog een tip om te kunnen eten in de buurt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |