abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219132783
Ik zie alleen Jetten nog niet als premier.

Heeft een heel sterke campagne gehad. Timmermans, Yesilgöz en Wilders vond ik zwak deze verkiezingsstrijd, met name van laatstgenoemde had ik 'meer verwacht' (inhoudelijk natuurlijk niet). Bontenbal een erg nette en goede campagne, maar vrees dat zijn enige echte uitglijder hem fataal gaat zijn.

We gaan het zien. PVV zou toch zo maar met overmacht de grootste kunnen worden, zou me in ieder geval ook niet verbazen..
pi_219132798
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoop zelf dat veel PVVers zo slim zijn om te switchen naar bijv CDA of JA21. Gewoon een partij die Nederland wél verder probeert te helpen.
Bij Joost zal het op z'n best bij proberen blijven. :N
pi_219132799
Wilders is echt totaal in z’n hemd gezet vanavond. Wat een afgang.
pi_219132805
Ik denk dat BBB blij is om in de oppositie bankjes plaats te nemen
pi_219132813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zie alleen Jetten nog niet als premier.

Heeft een heel sterke campagne gehad. Timmermans, Yesilgöz en Wilders vond ik zwak deze verkiezingsstrijd, met name van laatstgenoemde had ik 'meer verwacht' (inhoudelijk natuurlijk niet). Bontenbal een erg nette en goede campagne, maar vrees dat zijn enige echte uitglijder hem fataal gaat zijn.

We gaan het zien. PVV zou toch zo maar met overmacht de grootste kunnen worden, zou me in ieder geval ook niet verbazen..
Misschien is dit artikel dan wat voor jou. Heel lovend uit onverwachte hoek met quotes van zijn collega's:

quote:
Hoe klimaatdrammer Jetten een klimaatmacher werd

Het kabinet-Rutte IV zwaait af. Eén van de weinige erfenissen die beklijven: het ambitieuze klimaatbeleid. Hoe kreeg minister Rob Jetten dat voor elkaar?

Beteuterde gezichten in de ministersploeg van kabinet-Rutte IV. Het Hoofdlijnen­akkoord van de aanstaande rechtse coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB breekt met veel van het beleid van Rutte IV. Nederland gaat een rechtsere koers varen. VVD-staatssecretaris Eric van den Burg moest huilen, omdat zijn asielbeleid bij het grofvuil wordt gezet, Christianne van der Wal (VVD) moest even slikken dat haar stikstofbeleid sneuvelde. Maar uitgerekend Rob Jetten (37) haalt opgelucht adem.

Rob Jetten, minister voor Klimaat en Energie en leider van D66, is in alles de aartsrivaal van winnaar van de verkiezingen Geert Wilders. De PVV-leider, die eerder zei Jettens beleid door de shredder te zullen halen, constateerde in het formatiedebat van 22 mei dat hij daarin heeft gefaald. Alleen het schrappen van de verplichte warmtepomp haalde hij binnen. 'Helaas hebben wij onze handtekening onder de rest van die gekkigheid gezet,' constateerde Wilders.

Hoe slaagde Rob Jetten erin om zijn klimaatbeleid zo bestendig te maken dat na de politieke machtsovername zelfs zijn grootste opponent bij het kruisje moet tekenen voor beleid dat hij verfoeit?

EW maakte een rondgang langs politici, bedrijfsleven en milieubeweging, en sprak de demissionair minister zelf over de twee jaar waarin het klimaatbeleid niet alleen veel ambitieuzer werd, maar voor het eerst ook haalbaar leek.

Hierna in zes hoofdstukken: hoe een klimaatdrammer een klimaatmacher werd.

1.Coalitieakkoord: jonge ­honden nemen het stuur over

[...] Lees daar verder
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:31:49 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219132821
Maurice de hond peilt PVV en PvdA samen op 23 zetels.
CDA op 20 zetels.
en D66 en VVD samen op 22 zetels.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219132822
Op Twitter wordt Jetten al tot premier gekroond maar ik vraag me toch af of mensen nou echt massaal vallen voor die showpony-act. Het ligt er misschien toch te dik bovenop.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:32:45 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219132828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Wilders is echt totaal in z’n hemd gezet vanavond. Wat een afgang.
Hij kon tegen papa Timmermans nog wat "Whateva! I do what I want"-puntjes scoren, daar smult zijn achterban van.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219132837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Op Twitter wordt Jetten al tot premier gekroond maar ik vraag me toch af of mensen nou echt massaal vallen voor die showpony-act. Het ligt er misschien toch te dik bovenop.
Ik kan het nooit goed inschatten, maar als je een minister president moet kiezen, wie kies je dan van het stel? Ik denk dat Timmermans en Jetten dan het beste overkomen.
pi_219132840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien is dit artikel dan wat voor jou. Heel lovend uit onverwachte hoek met quotes van zijn collega's:

https://www.ewmagazine.nl(...)tmacher-werd-77519w/
Dank, maar dat weet ik wel hoor. Was een erg goede minister :Y

Ik bedoelde het meer gewoon als ik hem daar zie staan. Ik zie hem nog niet als premier, terwijl hij het gewoon heel goed doet in de debatten. Slaat dus nergens op, denk dat ik er gewoon nog aan zou moeten wennen :P
pi_219132844
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij kon tegen papa Timmermans nog wat "Whateva! I do what I want"-puntjes scoren, daar smult zijn achterban van.

[ afbeelding ]
Maar voor zijn kiezers die nog wel iets van constructieve politiek willen is hij volledig door het ijs gezakt.
pi_219132850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:34 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dank, maar dat weet ik wel hoor. Was een erg goede minister :Y

Ik bedoelde het meer gewoon als ik hem daar zie staan. Ik zie hem nog niet als premier, terwijl hij het gewoon heel goed doet in de debatten. Slaat dus nergens op, denk dat ik er gewoon nog aan zou moeten wennen :P
Toen Willy koning werd zag ook niemand dat voor zich. Je moet ook groeien in zo’n rol.
pi_219132855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:31 schreef Harvest89 het volgende:
Maurice de hond peilt PVV en PvdA samen op 23 zetels.
CDA op 20 zetels.
en D66 en VVD samen op 22 zetels.
Uiteraard peilt Maurice de VVD op 22.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:36:27 #114
38496 Perrin
pi_219132865
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar voor zijn kiezers die nog wel iets van constructieve politiek willen is hij volledig door het ijs gezakt.
Ja als je nu nóg niet doorhebt dat Wilders 0,0 inhoudelijks toevoegt aan ons land dan wíl je het echt niet zien.
pi_219132869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toen Willy koning werd zag ook niemand dat voor zich. Je moet ook groeien in zo’n rol.
Dat is ook hoor. Wat ik zeg, mijn gevoel slaat eigenlijk nergens op. Totaal nergens op gebaseerd.

Nou hup: Jetten for min-president!
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:39:01 #116
319979 Fok-it
All is well
pi_219132885
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk dat Timmermans en Jetten dan het beste overkomen.
Timmermans is veel te emotioneel. Ook als premier wordt dat gewoon moddergooien met Wilders.

Nee Jetten of Bontenbal. Ik vind Jetten echt gegroeid tov een aantal jaar geleden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:40:20 #117
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219132893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja als je nu nóg niet doorhebt dat Wilders 0,0 inhoudelijks toevoegt aan ons land dan wíl je het echt niet zien.
Nee voor de kiezers die nu nog overblijven kan hij net zo goed tijdens dat debat zijn broek naar beneden doen en een dikke drol leggen voor de camera, die blijven gewoon stemmen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219132896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:11 schreef papert het volgende:
Mooi dat Timmermans het laatste woord kreeg. Niet maximaal geprofiteerd.
Had ie weer over Wilders moeten beginnen? Dat zou het weer een giftig en negatief einde hebben gegeven, waar Wilders weer doorheen zou gaan blèren.
Een heer met stijl
pi_219132898
Wat pijnlijk is, is dat hoe groter de PVV wordt, hoe harder GroenLinks-PvdA nodig is voor een coalitie.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:41:34 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219132901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Moet het ook nog maar zien, zo’n nek aan nek peiling zorgde de vorige keer ook voor een sterkere mobilisatie aan de rechterflank. Gevoelsmatig is daar over links minder winst te behalen.

Daarom ook gewoon ophouden met peilen de laatste weken
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219132911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Timmermans is veel te emotioneel. Ook als premier wordt dat gewoon moddergooien met Wilders.

Nee Jetten of Bontenbal. Ik vind Jetten echt gegroeid tov een aantal jaar geleden.
Timmermans laat zich inderdaad wel eens verleiden daartoe in zo'n debatje, maar hij heeft wel meer bestuurlijke ervaring waar hij op kan leunen.
pi_219132920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Had ie weer over Wilders moeten beginnen? Dat zou het weer een giftig en negatief einde hebben gegeven, waar Wilders weer doorheen zou gaan blèren.
Nee, de insteek was goed. Ik heb hem alleen wel eens beter horen spreken.

(Wel jammer dat er op basis daarvan gekozen wordt, en niet op basis van politieke inhoud)
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:44:27 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219132935
Ik kan er echt zo slecht tegen hoe Pauw en de Wit (van de vara) lekker gezellig doen met Eerdmans en Van der Plas.

Timmermans helemaal weggedrukt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219132976
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ik kan er echt zo slecht tegen hoe Pauw en de Wit (van de vara) lekker gezellig doen met Eerdmans en Van der Plas.

Timmermans helemaal weggedrukt.
Pauw heeft door een incident jaren geleden een hekel aan Timmermans.

Timmermans was na een debat naar huis gegaan, en niet nog bij Pauw aangeschoven of zoiets.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:48:53 #125
38496 Perrin
pi_219132990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:43 schreef papert het volgende:

[..]
Nee, de insteek was goed. Ik heb hem alleen wel eens beter horen spreken.

(Wel jammer dat er op basis daarvan gekozen wordt, en niet op basis van politieke inhoud)
Ja de insteek was prima. En ook mooi om ambitie te hebben.

Maar het was natuurlijk wel erg pie-in-the-sky. Het is ook fijn om een poging te doen realistisch te zijn. En geloofwaardiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')