Sorry man, ik voel empathiequote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een feit, als ik citaten zonder context drop in dit topic dan huilt de helft in feedback.
Je stelt de verkeerde vragen, moet dat nu nog gehandhaafd worden? Zo ja, waarom en wanneer gaan we eindelijk stoppen met het institutionele racisme?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:50 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Weet je waarom affirmative action bestaat?
Ik probeer te begrijpen of je snapt waarom affirmative action bestaat/nodig was. Het probleem is namelijk dat je op veel plekken niet dezelfde kansen had als je geen blanke man die op Harvard/Yale/Columbia etc gezeten heeft. Affirmative action discriminatie noemen zonder te erkennen waarom ‘t bestaat vind ik wat bijzonder.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vragen, moet dat nu nog gehandhaafd worden? Zo ja, waarom en wanneer gaan we eindelijk stoppen met het institutionele racisme?
Is dit nodig anno 2025? Zo ja, hoe ga je meten dat bevolkingsgroepen worden achtergesteld puur op basis van ras?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik probeer te begrijpen of je snapt waarom affirmative action bestaat/nodig was. Het probleem is namelijk dat je op veel plekken niet dezelfde kansen had als je geen blanke man die op Harvard/Yale/Columbia etc gezeten heeft. Affirmative action discriminatie noemen zonder te erkennen waarom ‘t bestaat vind ik wat bijzonder.
Positieve discriminatie is een probleem, dat los je op door de problemen rondom discriminatie op te lossen, niet door de pogingen een gelijk speelveld te maken discriminatie te noemen.
Gelet op de VS momenteel is dat keihard nodig, jammer genoeg.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dit nodig anno 2025? Zo ja, hoe ga je meten dat bevolkingsgroepen worden achtergesteld puur op basis van ras?
Is dat zo? Waar blijkt dat uit?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:29 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gelet op de VS momenteel is dat keihard nodig, jammer genoeg.
Je verdedigt Kirk zijn stelling dat zwarten de banen van witten hebben gejat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Toch apart dat je tot deze conclusie komt als je mijn posts niet leest lol.
Met Trump aan de macht gaat dat nog wel even duren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vragen, moet dat nu nog gehandhaafd worden? Zo ja, waarom en wanneer gaan we eindelijk stoppen met het institutionele racisme?
Het is natuurlijk veel makkelijker om ‘t puur naar ras te trekken na wat ik zei. Het hele kabinet Trump is één grote clownsshow die laat zien dat het ‘old boys netwerk’ een ding is. Overal zet hij zijn vriendjes neer, of mensen die ‘m gunstig gezind zijn.quote:
Dat zijn voor hem de beste mensen in die rol ja. Maar dit is natuurlijk geen voorbeeld waaruit blijkt dat affirmative action nodig is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veel makkelijker om ‘t puur naar ras te trekken na wat ik zei. Het hele kabinet Trump is één grote clownsshow die laat zien dat het ‘old boys netwerk’ een ding is. Overal zet hij zijn vriendjes neer, of mensen die ‘m gunstig gezind zijn.
Kijk eens naar Hegseth of Noem en denk dan aan Trumps comments over merit. Zijn dat echt de beste mensen die te krijgen zijn voor die rol?
Kortom met Kamala als president dan hadden we het af kunnen schaffen? Wat is dit voor bizar gelul joh lol.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met Trump aan de macht gaat dat nog wel even duren.
Soort van DEI dusquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:48 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veel makkelijker om ‘t puur naar ras te trekken na wat ik zei. Het hele kabinet Trump is één grote clownsshow die laat zien dat het ‘old boys netwerk’ een ding is. Overal zet hij zijn vriendjes neer, of mensen die ‘m gunstig gezind zijn.
Kijk eens naar Hegseth of Noem en denk dan aan Trumps comments over merit. Zijn dat echt de beste mensen die te krijgen zijn voor die rol?
Institutioneel racisme is een van de redenen waarom de VS tot nu toe maar 1 zwarte president heeft gehad.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom met Kamala als president dan hadden we het af kunnen schaffen? Wat is dit voor bizar gelul joh lol.
RFK de beste keuze voor minister van Volksgezondheid?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn voor hem de beste mensen in die rol ja. Maar dit is natuurlijk geen voorbeeld waaruit blijkt dat affirmative action nodig is.
Hoe rijm je dat? Werden zwarte mensen soms geweerd om verkozen te worden sinds de jaren 60?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Institutioneel racisme is een van de redenen waarom de VS tot nu toe maar 1 zwarte president heeft gehad.
Je snapt toch hopelijk wel dat het selecteren van bewindslieden een beetje anders werkt dan een random sollicitatie?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
RFK de beste keuze voor minister van Volksgezondheid?
Serieus?
Man man man dit is echt zo zielig. Wil je een schouderklopje ofzo?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:34 schreef Barbusse het volgende:
Ik lees die posts van Chivaz niet eens meer. Het slachtofferschap van blanke mensen volgens hem is simpelweg teveel white supremacist wishful thinking. En dat van een economische vluchteling. Beyond shame.
Grappig dat je net doet alsof je niet weet hoe institutioneel racisme werkt in de VS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat? Werden zwarte mensen soms geweerd om verkozen te worden sinds de jaren 60?
Triggeredquote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Man man man dit is echt zo zielig. Wil je een schouderklopje ofzo?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel dat het selecteren van bewindslieden een beetje anders werkt dan een random sollicitatie?
Niet MEER leest. Ik sla het ook over. Sterker, als ik zie dat jij weer aan het pingpongen bent met de een of ander scroll ik hele pagina’s halflezend door, terwijl ik denk:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Toch apart dat je tot deze conclusie komt als je mijn posts niet leest lol.
Het antwoord is nee, zwarte mensen worden sinds de jaren 60 niet geweerd om verkozen te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig dat je net doet alsof je niet weet hoe institutioneel racisme werkt in de VS.
Helemaal prima dat je mijn posts niet meer leest, als je ook nog stopt om er op te reageren zoals ik al meer dan 2 jaar aangeef dan kun je van een heerlijke Fok! ervaring genieten zoals elk ander volwassen mens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet MEER leest. Ik sla het ook over. Sterker, als ik zie dat jij weer aan het pingpongen bent met de een of ander scroll ik hele pagina’s halflezend door, terwijl ik denk:
1. Als het zo’n een-op-een-discours is, dat verder vrijwel niemand interesseert omdat het alleen maar elkaar vliegen afvangen is, kunnen jullie dat dan niet via persoonlijke berichten uitvechten?
2. Als jullie je vervelen, waarom moet je dan andere mensen vervelen?
3. Minder blowen en drinken een optie?
En het verbaast me in de regel ook niet meer dat ik de volgende morgen ontdek dat 3/4 van de pagina’s waar ik losjes overheen gescrolld ben door moderators verwijderd zijn.
Nou ja als een bejaarde met toegang tot nucleaire lanceercodes opschept over zijn cognitieve vaardigheden maar Cambodja niet eens van Armenië kan onderscheiden (laat staan aanwijzen op een landkaart) dan kan dat zeker impact op ons leven hebben ja en zouden we ons oprecht zorgen moeten maken ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken die geen impact hebben op je leven maar toch kies je ervoor om het daarover te hebben in dit topic.
Trump: maximaal 7500 migranten, blanke Zuid-Afrikanen voorrangquote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat affirmative action inhoud hoop ik? Het is racisme om meer gekleurde mensen voor te trekken vanwege hun kleur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |