quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:34 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Je kan ook je kop in het zand steken en niks weten van de manosphere, rode pillen en zo voorts. Hou jij je maar lekker van de domme, maar ondertussen is iedereen hier wel mee bezig en mis jij de boot. Net als mensen die de computer nooit hebben geleerd en nu niks kunnen.Ik mis de boot dan welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
Respect is niet naar iemand opkijken. Respect zijn manieren en een ander niet gebruiken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat laatste wil ze.
Ik verdien geen respect omdat ik een vagina heb. Ik hoop wel dat ze beleefd tegen mij zijn. En niet omdat ik een vagina heb, maar gewoon omdat dat netjes is.
Respect is meer iets voor uitzonderlijke daden.
Maar ok, misschien is dit een taaldingetje. Wij zeggen niet snel respect en al helemaal niet disrespect![]()
![]()
![]()
Hm, ik dacht dat jij klappen met een riem kreeg, als je cijfers niet hoog genoeg waren.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:47 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat is typisch een working class mentaliteit.
Respect is bij mij de basishouding en je kan het alleen verliezen. Maar ik ben opgevoed met Bildung en decorum. Ik multidate niet omdat hij speciaal is, maar omdat ik weet dat het moreel is bijv.
Het een sluit het andere niet uit en mijn opvoeding kwam van meerdere personen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm, ik dacht dat jij klappen met een riem kreeg, als je cijfers niet hoog genoeg waren.
Dat zou ik eerder kindermishandeling noemen dan opvoeden met Bildung en decorum...
Kinderen slaan is geen Bildung.quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Het een sluit het andere niet uit en mijn opvoeding kwam van meerdere personen.
Omdat het een Duits woord is. Dus we schrijven en spreken het uit zoals het in het Duits wordt geschreven en uitgesproken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:26 schreef Hetekip het volgende:
Waarom blijven jullie bildung met een hoofdletter schrijven, we zijn geen Duitsers....
Dat is bullshit, we passen de Nederlandse spelling toe op Engelse woorden, en bij Duitse woorden gaan we dan opeens de boel weer omgooien, om ons te schikken aan het Duits? Nee... Bullshit...quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat het een Duits woord is. Dus we schrijven en spreken het uit zoals het in het Duits wordt geschreven en uitgesproken.
Ik zou geen enkel Engels woord weten waarop we in het Nederlands de Nederlandse spelling toepassen. Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je bij een leenwoord de spelling aanhoudt van de oorspronkelijke taal. We schrijven ook überhaupt met een ü en niet met een u. Schrijf jij dat dan met een u? Of gebruik je dat woord überhaupt niet?quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:54 schreef Hetekip het volgende:
Dat is bullshit, we passen de Nederlandse spelling toe op Engelse woorden, en bij Duitse woorden gaan we dan opeens de boel weer omgooien, om ons te schikken aan het Duits? Nee... Bullshit...
Duh.quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kinderen slaan is geen Bildung.
Als de vader toestaat dat de moeder slaat, deugen ze beide niet.
We schrijven een woord met een hoofdletter als het in het Nederlands wordt gebruikt als:quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:26 schreef Hetekip het volgende:
Waarom blijven jullie bildung met een hoofdletter schrijven, we zijn geen Duitsers....
Ik denk dat als ik in Engeland het woord: 'Deleten' gebruik, ze me raar aankijken terwijl we dat hier gewoon gebruiken. Verder denk ik ook niet dat zij mij begrijpen als ik zeg: 'I have gedeletet'.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zou geen enkel Engels woord weten waarop we in het Nederlands de Nederlandse spelling toepassen. Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je bij een leenwoord de spelling aanhoudt van de oorspronkelijke taal. We schrijven ook überhaupt met een ü en niet met een u. Schrijf jij dat dan met een u? Of gebruik je dat woord überhaupt niet?
Volgens Onze Taal is dat bullshit:quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:06 schreef Ansa het volgende:
[..]
We schrijven een woord met een hoofdletter als het in het Nederlands wordt gebruikt als:
-eigennaam
-naam van een stroming, concept of traditie met vaste, unieke status.
En met een kleine letter als het een:
-soortnaam
-algemene ideologie of leer is.
De Bildung, het kapitalisme.
De wijze waarop uit het Engels overgenomen werkwoorden in het Nederlands vervoegd worden, is inderdaad een nogal raar ding.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:17 schreef Hetekip het volgende:
Ik denk dat als ik in Engeland het woord: 'Deleten' gebruik, ze me raar aankijken terwijl we dat hier gewoon gebruiken. Verder denk ik ook niet dat zij mij begrijpen als ik zeg: 'I have gedeletet'.
Er staat in dat lijstje niets over zelfstandige naamwoorden die aan het Duits zijn ontleend.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:17 schreef Hetekip het volgende:
Volgens Onze Taal is dat bullshit:
https://onzetaal.nl/taalloket/hoofdletter-wel-of-niet
Is mij niet logisch dat we Engelse werkwoorden overnemen en ze op het Nederlands vervoegen, maar dan in het Duits opeens de Duitse regels laten gelden. Maar soit, het is wat het is.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De wijze waarop uit het Engels overgenomen werkwoorden in het Nederlands vervoegd worden, is inderdaad een nogal raar ding.
[..]
Er staat in dat lijstje niets over zelfstandige naamwoorden die aan het Duits zijn ontleend.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:54 schreef Hetekip het volgende:
Dat is bullshit, we passen de Nederlandse spelling toe op Engelse woorden, en bij Duitse woorden gaan we dan opeens de boel weer omgooien, om ons te schikken aan het Duits? Nee... Bullshit...
Je geeft hier weer een paar voorbeelden hoe we bij woorden die aan het Engels zijn ontleend, de Engelse spelling aanhouden. Je schrijft immers bullshit en geen boelsjit.quote:
Want dat was nog de toegestane spelling toen jij het voor de laatste keer had.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Verder zie ik ook absoluut geen reden waarom ik de regels en adviezen van Genootschap Onze Taal zou volgen. Volgens hun richtlijnen moet je seks schrijven in plaats van sex. Ik doe daar niet aan mee, ik schrijf gewoon sex.
Dat klopt, maar check wordt checken en dat is ook zo met mailen. Het Frans voor journal wordt journaal. Mayonnaise wordt mayonaise.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Je geeft hier weer een paar voorbeelden hoe we bij woorden die aan het Engels zijn ontleend, de Engelse spelling aanhouden. Je schrijft immers bullshit en geen boelsjit.
Maar wat zeg jij dan: bildung of Bildungquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:49 schreef Lienekien het volgende:
Overigens bepaalt het Genootschap Onze Taal geen spelregels. Dat is de Taalunie.
Er staat alleen de belangrijkste, niet dat deze lijst volledig is.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De wijze waarop uit het Engels overgenomen werkwoorden in het Nederlands vervoegd worden, is inderdaad een nogal raar ding.
[..]
Er staat in dat lijstje niets over zelfstandige naamwoorden die aan het Duits zijn ontleend.
Maar het Genootschap Onze Taal volgt wel de regels van de Taalunie.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:49 schreef Lienekien het volgende:
Overigens bepaalt het Genootschap Onze Taal geen spelregels. Dat is de Taalunie.
Regel 1 - Stromingenquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:54 schreef Ansa het volgende:
[..]
Er staat alleen de belangrijkste, niet dat deze lijst volledig is.
https://www.vlaanderen.be(...)eligieuze-stromingen
Alleen dus bij een wetenschappelijk schrijven, wat FOK! niet is.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:06 schreef Ansa het volgende:
[..]
We schrijven een woord met een hoofdletter als het in het Nederlands wordt gebruikt als:
-eigennaam
-naam van een stroming, concept of traditie met vaste, unieke status.
En met een kleine letter als het een:
-soortnaam
-algemene ideologie of leer is.
De Bildung, het kapitalisme.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want dat was nog de toegestane spelling toen jij het voor de laatste keer had.
Mic drop.
Jij moet minder ai gebruiken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:58 schreef Ansa het volgende:
Waarom taalbronnen “botsen”
Ze botsen niet over de regel, maar over de interpretatie van de context.
Taaladvies kijkt:
→ is dit een geïntegreerd leenwoord?
Academische context kijkt:
→ wordt hier een unieke traditie benoemd?
Beide zijn correct binnen hun register.
De beslissende test (altijd toepasbaar)
Stel jezelf deze vraag:
Kan ik er “de Duitse …-traditie” voor zetten zonder betekenisverlies?
ja → Bildung
nee → bildung
En TOCH zeggen jullie patat en geen frietquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:48 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat klopt, maar check wordt checken en dat is ook zo met mailen. Het Frans voor journal wordt journaal. Mayonnaise wordt mayonaise.
Ik ga nog liever dood dan dat ik patat zeg....quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En TOCH zeggen jullie patat en geen friet
Jouw post was gewoon het meest passendquote:Op zaterdag 27 december 2025 16:06 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik ga nog liever dood dan dat ik patat zeg....![]()
Ik voel me ook wel zwaar beledigd, dat je mij tot het patatvolk zou scharen.
Is je vergeven, ik denk dat ik vanavond sowieso friet ga halen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:07 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jouw post was gewoon het meest passend![]()
Vergeef mij aub..
De patat-frietgrens loopt ongeveer tussen de Waal en de Maas. In Noord-Brabant en Nederlands Limburg zegt men ook friet.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zeg allebeiquote:Op zaterdag 27 december 2025 16:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De patat-frietgrens loopt ongeveer tussen de Waal en de Maas. In Noord-Brabant en Nederlands Limburg zegt men ook friet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Patat-frietgrens
Ik heb wel compassie met het mishandelde kind in je. Zelfs je eindeloze herhaling van jouw kijk op het leven, de monotoon daarin, trek ik nog wel, vanuit die compassie.quote:
Sir, this is a Wendy'squote:Op zaterdag 27 december 2025 16:17 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb wel compassie met het mishandelde kind in je. Zelfs je eindeloze herhaling van jouw kijk op het leven, de monotoon daarin, trek ik nog wel, vanuit die compassie.
Maar je botheid, je respectloze manier van reageren wanneer iets je niet bevalt, daar ben ik wel klaar mee. Dus: doei, zoek het lekker uit.
Laatste tip: verbale klappen op een forum uitlokken gaat je niet helpen.
Dit is een act. Derhalve gaat dat zo.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:17 schreef OllieA het volgende:
Maar je botheid, je respectloze manier van reageren wanneer iets je niet bevalt, daar ben ik wel klaar mee. Dus: doei, zoek het lekker uit.
Ik weet niet of het een act is, sommige mensen zijn gewoon echt zo. Ik geef voordeel van de twijfel, ik zeg iemand zonder reflectief vermogen, waar van alles mis mee is.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is een act. Derhalve gaat dat zo.
Als dit een act is vind ik dat een R&P-ban gepast zou zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is een act. Derhalve gaat dat zo.
Nee, ook niet. Genootschap Onze Taal kwam n.l. met het Witte Boekje, met spelling die afweek van het officiële Groene Boekje (van de Taalunie).quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar het Genootschap Onze Taal volgt wel de regels van de Taalunie.
Laten we dan zeggen dat het volgens mij een ingehuurde act is. Genereren van traffic d.m.v. absurde standpunten en verzonnen problemen die in de echte wereld niet bestaan.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als dit een act is vind ik dat een R&P-ban gepast zou zijn.
Patat.quote:Op zaterdag 27 december 2025 15:52 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maar wat zeg jij dan: bildung of Bildung
Woon je zo dichtbij de grens?quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Is je vergeven, ik denk dat ik vanavond sowieso friet ga halen.
Ik weet alleen nog niet waar, misschien zelfs in België, moet nog tanken.
Typisch dat een man ontkent dat misogynie bestaat.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Laten we dan zeggen dat het volgens mij een ingehuurde act is. Genereren van traffic d.m.v. absurde standpunten en verzonnen problemen die in de echte wereld niet bestaan.
Er zijn er meer die iedereen herkent als zodanig.
Christus te Paard. Wat is dit nu weer...quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:43 schreef Ansa het volgende:
[..]
Typisch dat een man ontkent dat misogynie bestaat.
Een diploma halen dan maar!quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Christus te Paard. Wat is dit nu weer...
Als dat zo zou zijn, dan is Fok wel z'n eigen graf aan het graven.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Laten we dan zeggen dat het volgens mij een ingehuurde act is. Genereren van traffic d.m.v. absurde standpunten en verzonnen problemen die in de echte wereld niet bestaan.
Eens. Kleine letter.quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:26 schreef Hetekip het volgende:
VEM merkte al op dat je niet begrijpend kunt lezen en absoluut niet reageert op wat men schrijft. Maar dus op een bepaald absurde manier om de boel gaande te houden. Vermoedelijk ben je geen mens. Zodat e.e.a. een beetje zinloos is. Dit kunnen wij niet winnen omdat de AI immer doorgaat zolang de stekker erin zit.quote:
Niet ingehuurd, wel getolereerd. Daar zijn er inderdaad meer van.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet ingehuurd, wel getolereerd. Daar zijn er inderdaad meer van.
Ik herinner me dat zoiets ook gezegd werd over een zekere Britney. Die hebben we al een tijdje niet meer op Fok! gezien. Hoe zou het met haar gaan?quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:36 schreef Bart2002 het volgende:
Die verdachtmaking heb ik altijd bij Howard. Altijd in dezelfde lijn en 9 van de 10 keer opgevuld met wollige waardeloze woordjes.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
VEM merkte al op dat je niet begrijpend kunt lezen en absoluut niet reageert op wat men schrijft. Maar dus op een bepaald absurde manier om de boel gaande te houden. Vermoedelijk ben je geen mens. Zodat e.e.a. een beetje zinloos is. Dit kunnen wij niet winnen omdat de AI immer doorgaat zolang de stekker erin zit.
Mickeytt onder andere.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Men is altijd zwaar hard linend in een bepaald metier. NOOIT de geringste twijfel aan het eigen gelijk en de kennis van het onderwerp van dienst. Een (echt) mens zit niet zo in elkaar. En als je hen niet gelooft dan ben je redpilled op zijn minst.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die verdachtmaking heb ik altijd bij Howard. Altijd in dezelfde lijn en 9 van de 10 keer opgevuld met wollige waardeloze woordjes.
Ingehuurd is misschien niet het juiste woord. Er bestaat m.i. een zekere sturing in de keuze van wat er nu weer voor absurd inzicht besproken dient te worden.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pilletje nodig?quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
VEM merkte al op dat je niet begrijpend kunt lezen en absoluut niet reageert op wat men schrijft. Maar dus op een bepaald absurde manier om de boel gaande te houden. Vermoedelijk ben je geen mens. Zodat e.e.a. een beetje zinloos is. Dit kunnen wij niet winnen omdat de AI immer doorgaat zolang de stekker erin zit.
Je bevestigt het ook nu weer.quote:
Waarom twijfel je of het een act is?quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:34 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik citeer even een stukje van het onderwerp van dienst:quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:23 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ok, ik ben AI, gezonden om een gender war te starten om witte mannen te cockblocken.
Dit is heel raar. Niemand zou dit zo opschrijven. Zeker een hoogbegaafd persoon niet. Maar een taalmodel zou dit zomaar kunnen.quote:Van mijn gevoel is een belediging van mannelijkheid eigenlijk codetaal voor "ik ben de baas, want ik ben de man en als jij erbij tegenspreekt, dan ga je te ver". Hoe zien jullie dat?
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind het geen reden voor een ban als het een act mocht zijn. Fok! moet niet worden als een bepaald ander forum waarvan ik de naam even niet zal noemen waar de geringste verdenking van trollen reden is voor een permaban.quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:34 schreef OllieA het volgende:
Zou het kunnen dat de user gewoon een grote act is met een eigen verzonnen persoonlijkheid en imago en een taalmodel gebruikt om wat fantasieverhaaltjes op een forum te dumpen en wat aandacht te genereren.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik citeer even een stukje van het onderwerp van dienst:
[..]
Dit is heel raar. Niemand zou dit zo opschrijven. Zeker een hoogbegaafd persoon niet. Maar een taalmodel zou dit zomaar kunnen.
Het zijn correcte woorden maar in een heel vreemd verband.
Ja zeker mogelijk. Maar wegens al die aandacht mag ze wel ietsje vriendelijker zijn toch?quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de user gewoon een grote act is met een eigen verzonnen persoonlijkheid en imago en een taalmodel gebruikt om wat fantasieverhaaltjes op een forum te dumpen en wat aandacht te genereren.
Misschien wel een heel eenzaam persoon die op deze manier toch wat aanspraak heeft?
Ik zal je uit je hysterie helpen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Dit is heel raar. Niemand zou dit zo opschrijven. Zeker een hoogbegaafd persoon niet. Maar een taalmodel zou dit zomaar kunnen.
Hoe gaat je herstel?quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:30 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik zal je uit je hysterie helpen.
Ik gebruik spraak naar tekst als ik geen zin heb om te typen. Soms hoort AI het verkeerd. Nu kun je je weer gaan richten op chemtrails!
O je praat gewoon raar. Als je geen zin hebt om te typen dan zou je het ook kunnen laten om alweer een absurde stelling te posten. Doe dat alleen als je wel zin hebt om te typen. Dat geeft de andere users ook een beetje rust.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:30 schreef Ansa het volgende:
Ik gebruik spraak naar tekst als ik geen zin heb om te typen.
Omdat ik irl mensen ken die als kind ernstig mishandeld zijn, en op eenzelfde manier drammerig en extreem onredelijk kunnen zijn. En op eenzelfde manier vastzitten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom twijfel je of het een act is?
Zij/hij heeft wel een act hoog te houden. En laten we wel wezen, het werkt wel.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja zeker mogelijk. Maar wegens al die aandacht mag ze wel ietsje vriendelijker zijn toch?![]()
Het genereert traffic als een malle inderdaad. Ook ik ben schuldig. Ik probeer er doorheen te prikken wat vooralsnog niet goed lukt.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zij/hij heeft wel een act hoog te houden. En laten we wel wezen, het werkt wel.
Ik zie hier genoeg mensen serieus reageren op de meest rare posts.
Dat heeft hele specifieke redenen waar ik verder niet over kan uitwijken helaas.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zij/hij heeft wel een act hoog te houden. En laten we wel wezen, het werkt wel.
Ik zie hier genoeg mensen serieus reageren op de meest rare posts.
Ik zal je uit je hysterie helpen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Hetzelfde als gisteren. KFC besteld.quote:
Jij dacht, ik heb een mening en die mening heeft bestaansrecht? Typische man.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
O je praat gewoon raar. Als je geen zin hebt om te typen dan zou je het ook kunnen laten om alweer een absurde stelling te posten. Doe dat alleen als je wel zin hebt om te typen. Dat geeft de andere users ook een beetje rust.
Het gaat wel allemaal volgens plan.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat heeft hele specifieke redenen waar ik verder niet over kan uitwijken helaas.
Nou "hysterie" is het ook weer niet hoor.quote:
Dat mag ik hopen voor ze, op mijn betrokkenheid hoeven ze niet meer te rekenen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:59 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal volgens plan.
Laten we niet te ver uitweiden. Willen geen slapende honden wakker maken. Het loopt volgens plan. Verder houden we ons afzijdig.quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen voor ze, op mijn betrokkenheid hoeven ze niet meer te rekenen.
Waarom maakte mijn autocorrect er weer eens uitwijken van terwijl hij verkeerd geschreven woorden wel gewoon laat staan? Vieswoest word ik daar soms van.quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:03 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Laten we niet te ver uitweiden. Willen geen slapende honden wakker maken. Het loopt volgens plan. Verder houden we ons afzijdig.
Je kan die autocorrect toch uitschakelen?quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
Waarom maakte mijn autocorrect er weer eens uitwijken van terwijl hij verkeerd geschreven woorden wel gewoon laat staan? Vieswoest word ik daar soms van.
Ze spelen met onze voeten. Ik word er ook boos van.quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom maakte mijn autocorrect er weer eens uitwijken van terwijl hij verkeerd geschreven woorden wel gewoon laat staan? Vieswoest word ik daar soms van.
Begrijpend lezen is de vaardigheid om de betekenis uit geschreven tekst te halen, verbanden te leggen, hoofd- en bijzaken te onderscheiden, en kritisch na te denken over de inhoud, verder dan alleen het technisch herkennen van woorden.quote:Op vrijdag 26 december 2025 23:04 schreef Ansa het volgende:
[..]
Oh. Ik moet bewijzen dat ik respect waard ben? Dat bepaalt een magere podcastincel?
In het goede gedeelte van Nederland heet dat gelukkig ook frietquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je vindt carnaval zeker ook leuk.quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In het goede gedeelte van Nederland heet dat gelukkig ook friet
Vroeger toen ik nog jong was welquote:Op zaterdag 27 december 2025 18:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vindt carnaval zeker ook leuk.
Ik type nogal wat af terwijl ik lichtelijk beneveld ben, dus ik hou mezelf nog altijd voor dat het meer goed dan kwaad doet.quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kan die autocorrect toch uitschakelen?
Sow!quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:09 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is de vaardigheid om de betekenis uit geschreven tekst te halen, verbanden te leggen, hoofd- en bijzaken te onderscheiden, en kritisch na te denken over de inhoud, verder dan alleen het technisch herkennen van woorden.
Het is een sleutelvaardigheid om informatie te verwerken en te gebruiken, waarbij woordenschat, voorkennis en leesstrategieën een grote rol spelen.
Voor iemand die overal loopt te roeptoeteren hoe hoogbegaafd ze wel niet is , en hoe minderwaardig anderen zijn,
val je je keer op keer door de mand door je beperkte kortzichtige aannames , meningen en irreëele reacties die je overal neer plempt.
Begrijpend lezen gaat niet over snel of foutloos lezen, het gaat over nadenken tijdens het lezen.
Ja, dat dacht ik wel.quote:Op zaterdag 27 december 2025 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vroeger toen ik nog jong was wel
Ik zeg al mijn hele leven friet hoorquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee, vreselijkquote:Op zaterdag 27 december 2025 18:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vindt carnaval zeker ook leuk.
Toevallig ben ik Brabants van origine. En mijn vriend ook.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:28 schreef Ansa het volgende:
[..]
Weinig zo onaantrekkelijk als Brabanders en Limburgers
om 2 provincies weg te zetten als onaantrekkelijk(zoals TS doet) is ook ietwat overdrevenquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toevallig ben ik Brabants van origine. En mijn vriend ook.
Dus bedankt
Die mensen zeggen ten minste friet.quote:Op zaterdag 27 december 2025 19:28 schreef Ansa het volgende:
Weinig zo onaantrekkelijk als Brabanders en Limburgers
Vind het accent clowneskquote:Op zaterdag 27 december 2025 19:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
om 2 provincies weg te zetten als onaantrekkelijk(zoals TS doet) is ook ietwat overdreven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |