Raar, ik niet.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:04 schreef Ansa het volgende:
Elke zoveel dagen lees ik berichten waarin het gaat over mannelijkheid, belediging van de mannelijkheid, emasculation, etc.

Ik hoor dit ook nooit hooguit vanuit een bepaalde religieuze hoek dat de mannelijkheid nogal fragiel lijkt te zijn, maar in die hoek bevind ik me doorgaans nooit.quote:

Ik zou haar wel/niet doenquote:Op zondag 26 oktober 2025 12:31 schreef GerryDV het volgende:
Vrouwen worden elke dag afgekraakt voor hun lichaam voornamelijk door andere vrouwen. Ik hoor zelden een vrouw serieus/openbaar afgekraakt worden door een man.

Je eerste zin klopt, je 2e totaal nietquote:Op zondag 26 oktober 2025 12:31 schreef GerryDV het volgende:
Vrouwen worden elke dag afgekraakt voor hun lichaam voornamelijk door andere vrouwen. Ik hoor zelden een vrouw serieus/openbaar afgekraakt worden door een man.

Dit. Genoeg vrouwen die geestelijk mishandeld worden door hun man.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Je eerste zin klopt, je 2e totaal niet

Op Fok is wel een wat groter incel/veroordelend sfeertje dan in het echte leven, maar dat kun je als vrouw in principe gewoon vermijden. Ik heb bovenstaande statements op de middelbare school wel gehoord ja. Iemand wel/niet doen is vaak mannenpraat onder elkaar maar niet direct specifiek eigenschappen van een vrouw afkraken. Lekkere tieten is een compliment.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou haar wel/niet doen
Ik zou mijn hond er nog aftrappen
Lekkere tieten
Dat heb je nooit gehoord of gelezen dat mannen over vrouwen zeiden? Bijzonder. Dan lees je ook niet veel op FOK! denk ik.

Dan bevind ik me blijkbaar in een goed en respectvol milieu.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Je eerste zin klopt, je 2e totaal niet

Het ging om vrouwen die elke dag afgekraakt worden door mannen om hun lichaam. Niet over een toxische relatie waarin een man dat stelselmatig bij zijn partner doet, dat zijn excessen en lijken me niet representatief. En ook san kun je bij zo’n waardeloze vent weggaan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit. Genoeg vrouwen die geestelijk mishandeld worden door hun man.

Hou jezelf dat vooral voor. Zo blijft het probleem mooi in stand.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:45 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Op Fok is wel een wat groter incel/veroordelend sfeertje dan in het echte leven, maar dat kun je als vrouw in principe gewoon vermijden. Ik heb bovenstaande statements op de middelbare school wel gehoord ja. Iemand wel/niet doen is vaak mannenpraat onder elkaar maar niet direct specifiek eigenschappen van een vrouw afkraken. Lekkere tieten is een compliment.

Nouja, ik herken het gewoon niet dus kan alleen vanuit mijn eigen optiek een mening geven. Als er in andere regio’s/generaties/kringen dit wel schering en inslag is dan is dat zeker vervelend en moet er wellicht iets aan gedaan worden aldaar. Buiten dat vind ik wel dat tegenwoordig men wel erg snel beledigd is of zich overal wat van aantrekt. Zelfvertrouwen hoort gewoon in je te zitten en niet afhankelijk te zijn van externe factoren. Een dikke huid kweken zat vroeger volgens mij in de opvoeding. Je mag alles aan mij afkraken, daar slaap ik geen minuut minder om.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou jezelf dat vooral voor. Zo blijft het probleem mooi in stand.

En jullie reppen nooit over the wall? Niemand trapt nog in de onschuldige act van mannen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:31 schreef GerryDV het volgende:

Genoeg ratten met een moraliserend vingertje in podcasts die multidaten en vrouwen afkraken.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:45 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Op Fok is wel een wat groter incel/veroordelend sfeertje dan in het echte leven, maar dat kun je als vrouw in principe gewoon vermijden. Ik heb bovenstaande statements op de middelbare school wel gehoord ja. Iemand wel/niet doen is vaak mannenpraat onder elkaar maar niet direct specifiek eigenschappen van een vrouw afkraken. Lekkere tieten is een compliment.

Weggaan in deze woningcrisis met te volle blijfvanmijnlijfhuizen?quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:47 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het ging om vrouwen die elke dag afgekraakt worden door mannen om hun lichaam. Niet over een toxische relatie waarin een man dat stelselmatig bij zijn partner doet, dat zijn excessen en lijken me niet representatief. En ook san kun je bij zo’n waardeloze vent weggaan.

Dit is natuurlijk 100% waar.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekkere tieten
Dat heb je nooit gehoord of gelezen dat mannen over vrouwen zeiden? Bijzonder. Dan lees je ook niet veel op FOK! denk ik.

van wie?quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:53 schreef LordofLeaves het volgende:
Wat ik erger vind, is dat veel mannen geen man meer mogen zijn.

Leuk dat dat wat jouw betreft, man zijnde, volledig op het conto van andere vrouwen komt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk 100% waar.
Echter als het gaat om het in stand houden van de onrealistische 'schoonheidsidealen' waar veel vrouwen mee worstelen, dit komt wat mij betreft wel volledig op het conto van vrouwen. Daar moeten vrouwen onderling echt samen uit zien te komen, want jullie maken elkaar helemaal gek.
Dat gedoe wat TS zegt over mannelijkheid enzo, dat herken ik niet, dat is echt iets wat op het internet leeft, maar in mijn milieu komt die niet voor.

Dat is een probleem. Daar gaan mannen vast de schuld van krijgenquote:Op zondag 26 oktober 2025 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuk dat dat wat jouw betreft, man zijnde, volledig op het conto van andere vrouwen komt.
Mijn ervaring is anders.

Tja, als dat de insteek is, dat iemand er de schuld van moet krijgen…wijs vooral naar een ander(e groep).quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is een probleem. Daar gaan mannen vast de schuld van krijgen

Ook weer typisch zo'n vrouwending. Niet een luchtig grapje incasseren, meteen je punt willen maken, meteen miss crankypants... Wanneer gaan vrouwen nou eens die omslag kunnen maken?quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, als dat de insteek is, dat iemand er de schuld van moet krijgen…wijs vooral naar een ander(e groep).

Misschien moet je wat meer moeite doen om echt grappig te zijn .quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:48 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ook weer typisch zo'n vrouwending. Niet een luchtig grapje incasseren, meteen je punt willen maken, meteen miss crankypants... Wanneer gaan vrouwen nou eens die omslag kunnen maken?

Wat is ‘een man zijn’ dan?quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:53 schreef LordofLeaves het volgende:

Mannen die mannen dingen doen.quote:

Mannendingen?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:43 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mannen die mannen dingen doen.

zoals?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:43 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mannen die mannen dingen doen.

Lekker vaag als je niet eens concreet met voorbeelden kan komen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:04 schreef FlippingCoin het volgende:
de meeste mannen weten wel wat mannendingen zijn, dat is een gevoel

nouja wat gaat jullie dat eigenlijk aan?quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker vaag als je niet eens concreet met voorbeelden kan komen.

snap ook niet waarom ze alles weer willen weten zo nodigquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:07 schreef Marsenal het volgende:
Vrouwen die niet weten wat mannendingen zijn, dat lijkt te kloppen.

Voor bepaalde dingen is dit inderdaad het geval. Zo wordt het slankheidsideaal vooral door vrouwen zelf in stand gehouden. Mannen houden daar helemaal niet van, die hebben over het algemeen juist een voorkeur voor een vrouw waar wat vlees aan zit.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:42 schreef Marsenal het volgende:
Echter als het gaat om het in stand houden van de onrealistische 'schoonheidsidealen' waar veel vrouwen mee worstelen, dit komt wat mij betreft wel volledig op het conto van vrouwen. Daar moeten vrouwen onderling echt samen uit zien te komen, want jullie maken elkaar helemaal gek.

Dan niet klagen, dat je geen man meer mag zijn. Je kan niet eens uitleggen wat dat is.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
nouja wat gaat jullie dat eigenlijk aan?

aah vandaar dat de plaatjes die hier dan worden gepost op FOK! en waar fapjes op worden gedaan echt van slanke vrouwen zijnquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor bepaalde dingen is dit inderdaad het geval. Zo wordt het slankheidsideaal vooral door vrouwen zelf in stand gehouden. Mannen houden daar helemaal niet van, die hebben over het algemeen juist een voorkeur voor een vrouw waar wat vlees aan zit.

wat een frustratie weer juffiequote:Op zondag 26 oktober 2025 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan niet klagen, dat je geen man meer mag zijn. Je kan niet eens uitleggen wat dat is.

vulgair!quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
aah vandaar dat de plaatjes die hier dan worden gepost op FOK! en waar fapjes op worden gedaan echt van slanke vrouwen zijn

juffie nog welquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wat een frustratie weer juffie
neegens voor nodig

Ach, helemaal niet. Het is wel opmerkzaam. Ik trok een wenkbrauw op, meer niet.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wat een frustratie weer juffie
neegens voor nodig

Vroeger was alles beter. Ik ben tenminste nog gewoon netjes opgevoed metquote:Op zondag 26 oktober 2025 15:53 schreef LordofLeaves het volgende:

absoluutquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, helemaal niet. Het is wel opmerkzaam. Ik trok een wenkbrauw op, meer niet.
Je zal dat gevoel wel kennen.

Over lelijke vrouwen wel.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekkere tieten

Vorige reactie was niet serieus maar de meeste echte gelukkige stellen is de vrouw heel vrouwelijk en de man best mannelijk.quote:

Met je lul tegen de Taj Mahal slaan, dat is wel echt een mannending om te doen, dat kan je zelfs alleen doen als je een man bentquote:

Tot je de posts leest over dikke zeugen, vette Ria op de bank, hangtieten, de hond er nog vanaf trappen, afgeschreven vanaf 25j,...quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Voor bepaalde dingen is dit inderdaad het geval. Zo wordt het slankheidsideaal vooral door vrouwen zelf in stand gehouden. Mannen houden daar helemaal niet van, die hebben over het algemeen juist een voorkeur voor een vrouw waar wat vlees aan zit.

Bron? Is er wetenschappelijk bewijs voor die stelling?quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vorige reactie was niet serieus maar de meeste echte gelukkige stellen is de vrouw heel vrouwelijk en de man best mannelijk.
En gunnen ze elkaar dat gevoel.
Als de man bv als huishoudster en hulp behandelt wordt en de vrouw de tuin omspit, dat werkt niet.

Ik vind het wel opvallend dat vrouwen enorm kritisch op elkaar zijn. Juist offline en meestal buiten de rug om.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Tot je de posts leest over dikke zeugen, vette Ria op de bank, hangtieten, de hond er nog vanaf trappen, afgeschreven vanaf 25j,...
Ja het echte extreme schoonheidsideaal zal hoogstwaarschijnlijk meer door vrouwen gestuurd worden, we zijn onze eigen ergste vijand. Maar onderschat de mening en dus de invloed van de mannen niet.
Voor de rest klopt het wel dat dit allemaal meer online afspeelt, in het echte leven speelt dit bijna niet (ofwel veel meer verborgen/subtiel)

Ik ervaar dat niet zo. Het kan ook aan je omgeving liggen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat vrouwen enorm kritisch op elkaar zijn. Juist offline en meestal buiten de rug om.
Jammer is dat eigenlijk, vrouwen zouden elkaar moeten steunen, zeker zakelijk. Maar nog nooit zulke felle “gevechten” gezien dan tussen vrouwen onderling in een zakelijke omgeving.

Nee geen wetenschappelijk bewijs zover ik weet.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bron? Is er wetenschappelijk bewijs voor die stelling?
Denk dat de gelukkigste stellen het samen doen, als vrouw kun je ook prima in de tuin werken en de man kan ook stofzuigen.
Hadden mannen die meer doen in het huishouden ook niet vaker seks?

Vraag maar aan elke vrouw in een onderneming waarbij er meerdere vrouwen in het management zitten.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ervaar dat niet zo. Het kan ook aan je omgeving liggen.

Nee, ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee geen wetenschappelijk bewijs zover ik weet.
Excuses maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

Waarschijnlijk zullen mannen onder elkaar even grof zijn, buiten de rug om van de vrouwen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat vrouwen enorm kritisch op elkaar zijn. Juist offline en meestal buiten de rug om.
Jammer is dat eigenlijk, vrouwen zouden elkaar moeten steunen, zeker zakelijk. Maar nog nooit zulke felle “gevechten” gezien dan tussen vrouwen onderling in een zakelijke omgeving.

Dat staat toch niet voor alle vrouwen?quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vraag maar aan elke vrouw in een onderneming waarbij er meerdere vrouwen in het management zitten.

Dat is een verkeerd beeld van mannelijk en vrouwelijkheid. Veel geziene fout.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, ik snap niet wat je bedoelt.
Stellen die gelukkig zijn communiceren met elkaar, respecteren en steunen elkaar, gaan op een respectvolle manier met elkaar om. En dat komt niet doordat zij in de keuken staat.

Mannen onder elkaar zijn veel minder kritisch. En dat niet alleen in mijn kennissenkring of verenigingen of zakelijke omgevingen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen mannen onder elkaar even grof zijn, buiten de rug om van de vrouwen.
Dat 'wij' kritisch zijn, zei ik al

dat is echt BSquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mannen onder elkaar zijn veel minder kritisch. En dat niet alleen in mijn kennissenkring of verenigingen of zakelijke omgevingen.
Ik verbaas me er altijd over dat vrouwen zo snel zo kritisch zijn onderling. Achter de rug.

Dit is je mening.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een verkeerd beeld van mannelijk en vrouwelijkheid. Veel geziene fout.
Dat de man meer man en de vrouw meer vrouw kan zijn in een relatie brengt beiden juist dichter bij elkaar en botheid speelt geen rol.

Dit is eigenlijk wel echt waarquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat is echt BS
mannen zijn net zo erge roddeltantes als vrouwen
vaak nog erger
maar je moet het willen zien
of gewoon je kop in het zand steken

Ik denk dat dit meer voorkomt bij mannen met vrouwelijke eigenschappen. Ik blijf bij dat soort types ver uit de buurt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat is echt BS
mannen zijn net zo erge roddeltantes als vrouwen
vaak nog erger
maar je moet het willen zien
of gewoon je kop in het zand steken

tuurlijkquote:Op zondag 26 oktober 2025 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat dit meer voorkomt bij mannen met vrouwelijke eigenschappen. Ik blijf bij dat soort types ver uit de buurt.

Ik denk dat veel mannen niet eens doorhebben dat ze roddelen, maar er wordt echt gewoon heel veel over elkaar gepraat achter elkaars rug. Ik heb in diverse bedrijven gewerkt waar ik een van de weinige of zelfs de enige vrouw was, en ik heb toch behoorlijk wat geroddel over elkaar gehoord.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat dit meer voorkomt bij mannen met vrouwelijke eigenschappen. Ik blijf bij dat soort types ver uit de buurt.

Oké dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mannen niet eens doorhebben dat ze roddelen, maar er wordt echt gewoon heel veel over elkaar gepraat achter elkaars rug. Ik heb in diverse bedrijven gewerkt waar ik een van de weinige of zelfs de enige vrouw was, en ik heb toch behoorlijk wat geroddel over elkaar gehoord.
Overigens doen vrouwen dat inderdaad ook, hoor. Maar het is meer iets des mensen dan iets wat meer door vrouwen of meer door mannen gedaan wordt.

Dat is toch voor mannen en vrouwen dom? Dat doen mannen net zo goed, want ambitieus en carrière willen maken. Dat gebeurt ook weer door mensen niet altijd even netjes, dat strijden voor hun eigen hachje.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké dat ben ik met je eens.
Vond alleen dat vrouwen die al in de minderheid waren bij een bedrijf elkaar de tent uitvochten zo dom. Steun elkaar, dacht ik dan.

Ja baas!quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch voor mannen en vrouwen dom? Dat doen mannen net zo goed, want ambitieus en carrière willen maken. Dat gebeurt ook weer door mensen niet altijd even netjes, dat strijden voor hun eigen hachje.

Aantrekkelijk.quote:

een vrouwelijke andrew tatequote:Op zondag 26 oktober 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar goed TS is een vrouwelijke incel is mijn conclusie

Dit herken ik dan weer wel. Niks zo gemeen als vrouwen onder elkaar. De grootste vijand van een vrouw is een concurrente/andere vrouw.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]

Ik werk met jongeren in de leeftijd van 12-18 jaar en ik kan je verzekeren dat als twee vrouwen elkaar niet mogen dat ze elkaar dan geestelijk helemaal ten gronde willen richten, irl en vooral ook online. Niet één dag, maar soms maanden duurt het en het venijn is werkelijk moordend. Jongens meppen elkaar even en dan is het klaar, zo is het echt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 21:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dit herken ik dan weer wel. Niks zo gemeen als vrouwen onder elkaar. De grootste vijand van een vrouw is een concurrente/andere vrouw.

is ze ook kaalquote:

En mode homo's.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk 100% waar.
Echter als het gaat om het in stand houden van de onrealistische 'schoonheidsidealen' waar veel vrouwen mee worstelen, dit komt wat mij betreft wel volledig op het conto van vrouwen.

Nee, alle mannen zijn hetzelfde, vooral privileged witte cismannen van middelbare leeftijd.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Onzinnig topic, zal per man verschillen. Denk voortaan even wat langer na voor je een topic opent.

Psst psst sissen en fjietfjiuuw fluiten naar vrouwen, om haar vervolgens een vieze arrogante slet te noemen als ze niet antwoordt met een vriendelijke glimlach en een blijk van waardering voor het compliment dat ze kreeg van de man(nen) in kwestie!quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan niet klagen, dat je geen man meer mag zijn. Je kan niet eens uitleggen wat dat is.

Zeggen dat je een vrouw wel zou doen of dat ze lekkere tieten heeft is geen afkraken. Maar netjes is anders natuurlijk.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekkere tieten

Vrijwel niemand zegt dat in nabijheid van de persoon in kwestie.quote:Op zondag 26 oktober 2025 23:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zeggen dat je een vrouw wel zou doen of dat ze lekkere tieten heeft is geen afkraken. Maar netjes is anders natuurlijk.

Sorry. The wall?quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:04 schreef Ansa het volgende:
[..]
En jullie reppen nooit over the wall? Niemand trapt nog in de onschuldige act van mannen.
Wat je noemt over vrouwen die elkaar bekritiseren over uiterlijk, is inderdaad iets wat in sociale psychologie en media-analyse regelmatig terugkomt. Er zijn theorieën die stellen dat vrouwen onderling soms strenger zijn vanwege sociale normen, competitie of internalisering van schoonheidsidealen. Tegelijkertijd is het belangrijk te erkennen dat ook mannen vrouwen bekritiseren, al gebeurt dat soms subtieler of via andere kanalen (zoals media, mode-industrie, etc.).quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:04 schreef Ansa het volgende:
[..]
En jullie reppen nooit over the wall? Niemand trapt nog in de onschuldige act van mannen.

Is dit een AI-tekst?quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Sorry. The wall?
[..]
Wat je noemt over vrouwen die elkaar bekritiseren over uiterlijk, is inderdaad iets wat in sociale psychologie en media-analyse regelmatig terugkomt. Er zijn theorieën die stellen dat vrouwen onderling soms strenger zijn vanwege sociale normen, competitie of internalisering van schoonheidsidealen. Tegelijkertijd is het belangrijk te erkennen dat ook mannen vrouwen bekritiseren, al gebeurt dat soms subtieler of via andere kanalen (zoals media, mode-industrie, etc.).
Wat betreft “the wall” – dat is een term die vooral in bepaalde online gemeenschappen wordt gebruikt, vaak in de context van gender en relaties. Het verwijst meestal naar een vermeend moment in het leven van een vrouw (vaak rond de leeftijd van 30-35) waarop haar aantrekkelijkheid of “waarde” op de datingmarkt zou afnemen. Deze term komt voort uit een denkkader dat vrouwen vooral beoordeeld op uiterlijk en vruchtbaarheid, en is sterk bekritiseerd vanwege het seksistische en reductionistische karakter. Het wordt vaak gebruikt in kringen die zich bezighouden met “red pill”-theorieën of andere relationele ideologieën die genderrollen rigide benaderen.
Je opmerking over “de onschuldige act van mannen” lijkt te verwijzen naar het idee dat sommige mannen zich voordoen als onschuldig of kwetsbaar, terwijl ze in werkelijkheid strategisch handelen in relaties of sociale situaties. Ook dat is een thema dat in sommige online discussies voorkomt, vaak met een kritische blik op manipulatie of sociale dynamiek.

Nuja ergens is the wall natuurlijk wel echt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Sorry. The wall?
[..]
Wat je noemt over vrouwen die elkaar bekritiseren over uiterlijk, is inderdaad iets wat in sociale psychologie en media-analyse regelmatig terugkomt. Er zijn theorieën die stellen dat vrouwen onderling soms strenger zijn vanwege sociale normen, competitie of internalisering van schoonheidsidealen. Tegelijkertijd is het belangrijk te erkennen dat ook mannen vrouwen bekritiseren, al gebeurt dat soms subtieler of via andere kanalen (zoals media, mode-industrie, etc.).
Wat betreft “the wall” – dat is een term die vooral in bepaalde online gemeenschappen wordt gebruikt, vaak in de context van gender en relaties. Het verwijst meestal naar een vermeend moment in het leven van een vrouw (vaak rond de leeftijd van 30-35) waarop haar aantrekkelijkheid of “waarde” op de datingmarkt zou afnemen. Deze term komt voort uit een denkkader dat vrouwen vooral beoordeeld op uiterlijk en vruchtbaarheid, en is sterk bekritiseerd vanwege het seksistische en reductionistische karakter. Het wordt vaak gebruikt in kringen die zich bezighouden met “red pill”-theorieën of andere relationele ideologieën die genderrollen rigide benaderen.
Je opmerking over “de onschuldige act van mannen” lijkt te verwijzen naar het idee dat sommige mannen zich voordoen als onschuldig of kwetsbaar, terwijl ze in werkelijkheid strategisch handelen in relaties of sociale situaties. Ook dat is een thema dat in sommige online discussies voorkomt, vaak met een kritische blik op manipulatie of sociale dynamiek.

Ja. Ok, doe ik in het vervolg. Had nog nooit van the wall gehoord in deze context.quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dit een AI-tekst?
Zo ja, vermeld dat dan.

Na hun 45e is het sperma van mannen ook steeds slechtere kwaliteit. Daarnaast wil ik geen kinderen dus is het niet relevant. Ik zie er qua uiterlijk wel even jong uit als op mijn 30e en zelfs 28e. The wall betekent dat vrouwen na hun 30e oud, verlept, en lelijk zijn, maar kalende mannen met bierbuik ouder worden als wijn.quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja ergens is the wall natuurlijk wel echt.
Als ik nu iemand zou tegenkomen van 30 die nog 4 kindjes wil, zal dit toch enige problemen geven. Wie weet lukt het nog wel maar ik weet niet of dat zo een goed idee is.
Het hoeft niet seksistisch te zijn, dat bedoel ik. Je loopt gewoon tegen biologische grenzen op.
Net zoals ik goed genoeg besef dat een mooie 25 jarige er beter zal uitzien dan ik. En dan heb ik nog geluk gehad dat ik een laatbloeier ben.
Over het stukje strategisch en manipulerend.. mwah ik weet het niet. Het overgrote deel van de mannen is vrij simpel in hun wensen ( niet dom). Ze willen gewoon een leuk lief meisje, een gezin met hond en een leuk tuintje bij wijze van spreken.
Dat type mannen waar zij het over heeft zijn de Tate kwezels. En ik denk dat wij allemaal wel weten hoe het leven van zo iemand er in de toekomst gaat uitzien.

Op 80 zal die kwaliteit nog slechter zijn maar wel nog mogelijkquote:Op maandag 27 oktober 2025 14:41 schreef Ansa het volgende:
[..]
Na hun 45e is het sperma van mannen ook steeds slechtere kwaliteit. Daarnaast wil ik geen kinderen dus is het niet relevant. Ik zie er qua uiterlijk wel even jong uit als op mijn 30e en zelfs 28e. The wall betekent dat vrouwen na hun 30e oud, verlept, en lelijk zijn, maar kalende mannen met bierbuik ouder worden als wijn.

Misschien komt er dan wel een wetenschappelijke doorbraak die net zo revolutionair is als de uitvinding van de pil?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Op 80 zal die kwaliteit nog slechter zijn maar wel nog mogelijk
Bij ons is het dan al lang gedaan.
En nee, geen enkele andere man vind een verlepte bierbuiker een mooi rijpende man

De vraag is of je dat moet willen? Ouders van 80j hebben?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:11 schreef Horzula het volgende:
[..]
Misschien komt er dan wel een wetenschappelijke doorbraak die net zo revolutionair is als de uitvinding van de pil?

Yep.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:09 schreef OllieA het volgende:
Mensen die denken dat vrouwen na hun 30e oud, verlept, en lelijk zijn, en dat kalende mannen met bierbuik er steeds lekkerder op worden, zijn of blind, of niet goed snik.

Wat zie jij als een zinvolle baan?quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:24 schreef TheInnocent het volgende:
Een echte man in mijn ogen gaat respectvol met vrouwen om, is beheerst, verantwoordelijk voor eigen daden, houdt zich aan zijn woord, draagt bij aan de maatschappij (heeft een zinvolle baan) en klaagt niet (regelmatig) over pijntjes.

Wat een groot lulverhaal. Kerels moeten jou gewoon niet.quote:In het westen is dat natuurlijk veel minder. Een vrouw kan hierstuderen, kan een baan krijgen, en kan zichzelf prima behappen. Vrouwen in het westen hebben geen man nodig, maar heel veel mannen zijn alsnog geïndoctrineerd met het oude ideaal dat vrouwen hén moeten overtuigen, en dat zíj de kiezer zijn. Dit is waarom ik ook zo’n hekel heb aan bijvoorbeeld multidaten: omdat de man achterover leunt, en de vrouwen hém moeten veroveren — terwijl het eigenlijk in de natuur andersom is; het mannetje verovert het vrouwtje.Bovendien zijn veel jonge meiden helaas ook nog geindoctrineerd met het idee dat daten solliciteren is in plaats van een klik met iemand die bij je past.

Voor mij betekent dat in ieder geval geen dropship/scam achtige onderneming, vloggen, youtube, tiktok etc. van die nietsnut banen die de wereld niet vooruit helpen omdat een “echte” baan ze emotioneel of fysiek teveel wordt. Van die inhoudloze “banen”.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wat zie jij als een zinvolle baan?

Podcasts waarin andermans werk wordt afgezeken.😂quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:52 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Voor mij betekent dat in ieder geval geen dropship/scam achtige onderneming, vloggen, youtube, tiktok etc. van die nietsnut banen die de wereld niet vooruit helpen omdat een “echte” baan ze emotioneel of fysiek teveel wordt. Van die inhoudloze “banen”.

Wie gunt zijn kind een dode vader als hij naar groep 8 gaat?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Op 80 zal die kwaliteit nog slechter zijn maar wel nog mogelijk
Bij ons is het dan al lang gedaan.
En nee, geen enkele andere man vind een verlepte bierbuiker een mooi rijpende man
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |