Nu zouden al die partijen op dat apparaat niet meer passen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat je op een apparaat je stem uitbrengt. [ afbeelding ]

Ik zat ook al te kijken. Dat gaat met al die Splinter partijen niet meer passen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu zouden al die partijen op dat apparaat niet meer passen.

Aha.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik werd pas in 2006 18 en ik kan me zo'n ding echt niet herinneren. Dus heb ik pas mijn eerste stem gemaakt toen die dingen weer waren afgeschaft.

In België stem je op de stemcomputer. Daar komt een geprinte bevestiging uit, die gooi je in de container met stemmen. Zo heb je binnen een mum van tijd de voorlopige uitslag, en door de printjes na te tellen, voorkom je fraude.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vanaf 1991 maakten steeds meer gemeenten gebruik van een stemcomputer tijdens verkiezingen. Maar rond de Kamerverkiezingen van 2006 ontstond veel discussie over de veiligheid en betrouwbaarheid van zo’n computer. Het stemmen gaat nu weer met de hand.

Als je per ongeluk nummer 4 aankruist in plaats van 3 is er niet zoveel aan de hand. Zolang er maar 1 vakje is ingekleurd krijgt dan de verkeerde persoon een stem, niemand komt erachter en de zaak is afgedaan. Het wordt lastiger als iemans op de nummer 48 stemt van een partij met maar 30 namen op de lijstquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zal het zeker ook doen. Maar dat ze dan ongeldig zijn is eigenlijk wel gek.Zolang iemand niet na het verkeerde nummer selecteren daarna nog het goede nummer probeert te doen zou die niet ongeldig horen te zijn. Ja de persoon stemt dan wel op de verkeerde persoon op de lijst, maar dat is dan weer niet ongeldig.

Ja, dat zouden ze hier ook kunnen doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In België stem je op de stemcomputer. Daar komt een geprinte bevestiging uit, die gooi je in de container met stemmen. Zo heb je binnen een mum van tijd de voorlopige uitslag, en door de printjes na te tellen, voorkom je fraude.

Ja, dat vind ik ook een gek verhaalquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:43 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een raar verhaal van Patrick Laureij zeg.

Ik heb het opgezocht. Je zou bijna denken dat het een mislukte stunt is ofzo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:43 schreef BillDauterive het volgende:

Ik mag het hopenquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:12 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb ook het idee dat het een soort publiciteitsstunt is. Wel goed dat het publiek achter de vrouw ging staan.

quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:33 schreef Arizona het volgende:
Ik dacht dat het vandaag nog wel aardig weer zou zijn, maar het is koud en het plenst
Mijn verkoudheid heeft zich uitgebreid: nu ook oogontsteking erbij.

Ja hequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:43 schreef BillDauterive het volgende:

Klinkt als een goed systeemquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In België stem je op de stemcomputer. Daar komt een geprinte bevestiging uit, die gooi je in de container met stemmen. Zo heb je binnen een mum van tijd de voorlopige uitslag, en door de printjes na te tellen, voorkom je fraude.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |