abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:35:39 #251
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219097910
Etto blijft ook lekker door radicaliseren.
Nu ben je al fundamentalist als je een hoofddoekje draagt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:45:02 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219098020
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat, die leveren Nederland accuut in voor een kalifaat, alles om maar geen racist genoemd te worden.
Ik ken een Islamitische vrouw met hoofddoek waarvan haar zoon homo is (en dat ook mag zijn).

Een Islamitische man keurt zelf homoseksualiteit af maar vindt wel dat de overheid hier niets over te zeggen heeft.

Niet iedere vrouw met een hoofddoek wil een kalifaat. Ik weet dat dit tegen jou op een muur stuit. Ik moest het toch even kort kwijt.

Voor de zoveelste keer: kijk naar het World Values Survey en je ziet dat de gemiddelde moslim nu liberaler is dan de gemiddelde Nederlander in 1995. Wat alle afvalligen van het geloof niet eens mee rekent. Mede dankzij al deze afvalligen is de islam 6% en lang niet zo sterk gegroeid als haathitsers zoals Fortuyn en Bolkestein voorspelden ("in 2015 is de helft van Amsterdam een Islamiet!")
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219098060
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik ken een Islamitische vrouw met hoofddoek waarvan haar zoon homo is (en dat ook mag zijn).

Een Islamitische man keurt zelf homoseksualiteit af maar vindt wel dat de overheid hier niets over te zeggen heeft.

Niet iedere vrouw met een hoofddoek wil een kalifaat. Ik weet dat dit tegen jou op een muur stuit. Ik moest het toch even kort kwijt.

Voor de zoveelste keer: kijk naar het World Values Survey en je ziet dat de gemiddelde moslim nu liberaler is dan de gemiddelde Nederlander in 1995. Wat alle afvalligen van het geloof niet eens mee rekent. Mede dankzij al deze afvalligen is de islam 6% en lang niet zo sterk gegroeid als haathitsers zoals Fortuyn en Bolkestein voorspelden ("in 2015 is de helft van Amsterdam een Islamiet!")
Een vrouw met een hoofddoek leeft al in het kalifaat. Ze onderwerpt zich, al dan niet vrijwillig, aan de wetten van de Islam.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:54:27 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219098127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach jee, is er weer een rechts facistische apocalyps nakende?

Zolang er een religieuze fundamentalist op nummer 2 staat van de zogenaamd 'progressieve' partij van Nederland zou ik me wat meer bezighouden met de vraag wat progessivisme in dit land nog betekent.
Waaruit blijkt dat Lahlah een religieuze fundamentalist is?

Helemaal uit niets.
pi_219098131
Als je nu toch naar Nieuwsuur kijkt naar de reportage over Charlois waarbij mensen uit allerlei culturen gewoon op Wilders stemmen omdat hij is tegengewerkt... dan is het vechten tegen de bierkaai van mensen die het gewoon niet willen zien.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:57:00 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219098152
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:54 schreef TheVulture het volgende:
Als je nu toch naar Nieuwsuur kijkt naar de reportage over Charlois waarbij mensen uit allerlei culturen gewoon op Wilders stemmen omdat hij is tegengewerkt... dan is het vechten tegen de bierkaai van mensen die het gewoon niet willen zien.
De andere partijen hebben dan ook niet genoeg gedaan om die mensen tegen Geert op te zetten.
pi_219098156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:54 schreef TheVulture het volgende:
Nogal. Vond de vrouw die vlees bij de Turk had gehaald wel mooi. PVV stemmen om Nederland Nederland niet meer is. Maar de Turk is wel lekker goedkoop _O-
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:57:49 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219098157
Wat deze Bluesky'er zegt:

"deze mensen zitten vast in een eigengemaakte cirkel van op de pvv stemmen, ontevreden zijn dat er niets veranderd en dan weer stemmen op de pvv en ze nemen ons allemaal mee de afgrond in #nieuwsuur"
pi_219098160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De andere partijen hebben dan ook niet genoeg gedaan om die mensen tegen Geert op te zetten.
Nou ja, als je gewoon allemaal nog steeds denkt dat het aan die andere 3 partijen heeft gelegen en hij is tegengewerkt dan zijn al die kiezers blijkbaar voorstander van een autocratie/dictatuur :')
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:59:48 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219098174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou ja, als je gewoon allemaal nog steeds denkt dat het aan die andere 3 partijen heeft gelegen en hij is tegengewerkt dan zijn al die kiezers blijkbaar voorstander van een autocratie/dictatuur :')
Nee die mensen zijn gewoon makkelijk beinvloedbaar. Dus die kun je alle kanten op duwen.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:59:59 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219098178
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:00:14 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219098179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zie je ook elders in de wereld wel terug zoals in de VS. Mensenrechten, democratie mweh, gewoon regelen als ik denk dat ik het wil! Wat die gast zegt zal idd wel de oplossing zijn!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:04:42 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219098217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee die mensen zijn gewoon makkelijk beinvloedbaar. Dus die kun je alle kanten op duwen.
Wat ik liever zie gebeuren door D66/CDA/GL dan door een heel cynische en egoïstische VVD (die mensen alleen maar bozer maakt).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:07:29 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219098240
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat ik liever zie gebeuren door D66/CDA/GL dan door een heel cynische en egoïstische VVD (die mensen alleen maar bozer maakt).
Ja of gewoon allerlei kanten op.

Probleem bij veel linkse figuren is dat ze niet van doorzetten zijn. Proberen iets, en als het dan niet meteen lukt of effect heeft gaan ze meteen moedeloos in een slachtofferrol zitten en raken ze in verlamming en zelfbeklag.

Rechtse en liberale figuren gaan gewoon door als het even tegen zit.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:11:16 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219098268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja of gewoon allerlei kanten op.

Probleem bij veel linkse figuren is dat ze niet van doorzetten zijn. Proberen iets, en als het dan niet meteen lukt of effect heeft gaan ze meteen moedeloos in een slachtofferrol zitten en raken ze in verlamming en zelfbeklag.

Rechtse en liberale figuren gaan gewoon door als het even tegen zit.
Vandaag een zuur stuk in het NRC van de niet zo heel briljante Guus Valk (een vrij domme en onnozele journalist, vind ik).

Een en al negativiteit. Van het soort dat je al 25 ziet over 'links'.

Maar feit is: in 2023 kreeg GL veel strategische kiezers. Dat moet je vast zien te houden. Als dan het progressieve en centrum blok als geheel groeit is dat winst. Fusies zijn zelden direct succesvol, als in grote groei.

Er lijkt redelijke eensgezindheid te zijn over het migratie en integratiethema (en ook wat Bontenbal zei over Art 23 en reformatorische scholen - dat was in jaren 90 niet zo). Prima.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219098324
Debat van het midden met Timmermans, Bontenbal en Yesilgoz... dan snap ik niet waarom Jetten er niet bij zit :D
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:23:43 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219098338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Debat van het midden met Timmermans, Bontenbal en Yesilgoz... dan snap ik niet waarom Jetten er niet bij zit :D
Omdat WNL.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:24:18 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219098344
Blijft bijzonder hoe een Nieuwsuur, ihkv fractieleiders aan het woord, een programma maakt over Wilders zonder dat Wilders daarbij is of wil zijn. Iemand mag toch zelf beslissen of die ergens aan mee wil werken ?
Hoewel ik niet veel op heb met Wilders komt mij dit toch wat over als campagne voeren met vooral tegen Wilders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219098351
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:24 schreef Vallon het volgende:
Blijft bijzonder hoe een Nieuwsuur, ihkv fractieleiders aan het woord, een programma maakt over Wilders zonder dat Wilders daarbij is of wil zijn. Iemand mag tyoch zelf beslissen of die ergens aan mee wil werken ?
Hoewel ik niet veel op heb met Wilders komt mij dit toch wat over als campagne voeren met vooral tegen Wilders.
Nou die Wilders-kiezers in de studio gaven wel een interessant inkijkje in hoe blind je kan zijn voor de realiteit
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:26:31 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219098356
PVV wordt gewoon weer de grootste, heel Nederland krijgt weer een collectieve meltdown, we krijgen anderhalf jaar formeren met 56 partijen en over twee jaar mogen we weer naar de stembus

The end
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:27:55 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219098370
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou die Wilders-kiezers in de studio gaven wel een interessant inkijkje in hoe blind je kan zijn voor de realiteit
Daarin zijn zij echt niet de enigen.

De blindheid van elitair links Nederland is zelfs de reden waarom zo'n broddelclub als de PVV kan groeien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219098381
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:24 schreef Vallon het volgende:
Blijft bijzonder hoe een Nieuwsuur, ihkv fractieleiders aan het woord, een programma maakt over Wilders zonder dat Wilders daarbij is of wil zijn. Iemand mag tyoch zelf beslissen of die ergens aan mee wil werken ?
Ik snap wat je bedoelt, maar..

Hoge bomen vangen veel wind. Geert is/was de hoogste boom, maar weigert alle inhoudelijke gesprekken.
Nieuwsuur bedient hiermee ook gewoon de kijker/kiezer. Ze zetten ook eea gewoon uiteen, net als bij andere partijen. Alleen die zetten er wél iemand neer die zich kan verantwoorden en op kritische vragen hun standpunt verduidelijken/verdedigen.

Wilders kiest er bewust voor dat niet te doen. Maar als hoge boom weet je dat je nu eenmaal veel wind vangt.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:28:55 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219098385

Bij Nieuwsuur, foto's van iemand op Twitter
pi_219098399
"Electorale automutilatie" van Yesilgoz _O-
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:30:59 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219098405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Snap ik waarbij volgers van andere partijen, op andere wijze, net zo onrealistisch zijn.
Van wonen tot stikstof en dieren. Maak dan een programma over hoe kiezers hun partij zien.
Ik had liever gezien dat een Nieuwsuur meldt dat Wilders niet meedoet om vervolgens de volgende op het lijstje de zendtijd in te laten kleuren. Hoeft men ook geen verdere aandacht te geven aan de al of niet onkunde van een PVV.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')