abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219051141
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219051152
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:42 schreef Mikeytt het volgende: Dilan Yesilgoz maakt gehakt van Lamyae Aharouay [ x ]
Grappig, ik zie hier wederom de als een wesp gestoken geïrriteerde verheven vrouw die wordt aangesproken op haar programma en uitspraken.

Dit is exemplarisch gedrag van Yesilgoz als ze wordt aangesproken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219051175
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:14 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Nou nou… hij is blijkbaar een rechtse bal, dan mag het! Iets met marktwerking, hardwerkende Nederlander, ‘the art of the deal’
Deze verrader hadden ze van mij volledig kapot mogen maken en alles af mogen pakken eigenlijk.
pi_219051215
Als Sywert van Lienden het voor je gaat opnemen weet je dat je fucked bent.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:34:09 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219051248
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Grappig, ik zie hier wederom de als een wesp gestoken geïrriteerde verheven vrouw die wordt aangesproken op haar programma en uitspraken.

En bovenal geen inhoudelijk antwoord op de voorgelegde vraag. Ook dat is exemplarisch voor Yesilgoz.
Huilen dan.
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:34:42 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219051251
Sowieso is het hele interview (en de interviews met andere lijsttrekkers) de moeite waard om te luisteren.
Huilen dan.
pi_219051318
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso is het hele interview (en de interviews met andere lijsttrekkers) de moeite waard om te luisteren.
Inderdaad, zeker een aanrader. Evenals alle gesprekken met lijsttrekkers door de Correspondent. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:45:01 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219051326
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En bovenal geen inhoudelijk antwoord op de voorgelegde vraag. Ook dat is exemplarisch voor Yesilgoz.
Ze pikt er één punt uit (waarop ze zegt dat de VVD een afweging maakt om bepaalde rechten van gedetineerden in perken ter bescherming van de samenleving en onschuldige derden in het bijzonder, en dat de huidige rechsstatelijke structuren daarin dan misschien aanpassingen behoeven, dat is overigens best een punt dat ze mag maken), maar vervolgens doet ze alsof dat het enige punt van kritiek van de Orde van Advocaten betreft.

De OvA stelt verder
1) dat de VVD de islam min of meer een status aparte wil geven ten opzichte van andere religies, wat in strijd met de godsdienstvrijheid is,
2) dat het willen vastleggen van minimumstraffen en het verplicht moeten toepassen van volwassenenstrafrecht bij minderjarigen de rechterlijke vrijheid aantast.
3) dat bepaalde inperkingen van de rechten van asielzoekers (zoals de omkering van bewijslast omtrent hun onveiligheid in het land van herkomst) in strijd zijn met internationale verdragen en mensenrechten. (Zoals Aharouay al zei)

Die punten adresseert ze niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:45:39 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219051329
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Inderdaad, zeker een aanrader. Evenals alle gesprekken met lijsttrekkers door de Correspondent. ^O^
Waar Yesilgoz overigens wel goed overkwam.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:49:02 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219051349
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De VVD heeft simpelweg hele anti-rechtsstatelijke plannen, maar om dan als journalist tegenover d'r te zitten en vragen durft te stellen terwijl je 0 research hebt gedaan... :')

Journalistiek is meer dan bestaand nieuws citeren.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219051358
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waar Yesilgoz overigens wel goed overkwam.
Ja daar deed ze het verrassend goed. Alleen van der Plas vond ik wel echt door de mand vallen eigenlijk.
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:54:15 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219051384
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ja daar deed ze het verrassend goed. Alleen van der Plas vond ik wel echt door de mand vallen eigenlijk.
Nu valt Van der Plas momenteel overal eigenlijk door de mand, die is alleen maar bezig zichzelf te overschreeuwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:56:19 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219051397
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:49 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De VVD heeft simpelweg hele anti-rechtsstatelijke plannen, maar om dan als journalist tegenover d'r te zitten en vragen durft te stellen terwijl je 0 research hebt gedaan... :')

Journalistiek is meer dan bestaand nieuws citeren.
Dat is niet zo. Ze had het iets beter mogen voorbereiden, maar ze stipte wel degelijk correct aan dat de OvA op asielgebied nogal wat aan te merken had op het antirechtstatelijk karakter van sommige VVD-plannen. Dat Dilan vervolgens doet alsof dat niet waar is is erg matig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219051431
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu valt Van der Plas momenteel overal eigenlijk door de mand, die is alleen maar bezig zichzelf te overschreeuwen.
Dat interview dat vandaag op Nu.nl staat is ook niet te doen.
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:12:10 #15
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219051449
De rotvaart waarmee partijen de laatste paar decennia opkomen, om één of twee verkiezingen later weer bijna, of helemaal te verdwijnen is ook wel een teken aan de wand hoor. In mijn herinnering was dat voor de komst van Fortuyn en z'n LPF toch een stuk minder.
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:14:23 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219051466
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:12 schreef kladderadatsch het volgende:
De rotvaart waarmee partijen de laatste paar decennia opkomen, om één of twee verkiezingen later weer bijna, of helemaal te verdwijnen is ook wel een teken aan de wand hoor. In mijn herinnering was dat voor de komst van Fortuyn en z'n LPF toch een stuk minder.
Het lijkt me ook een mission impossible om een partij binnen een paar jaar van niks naar 10-20 zetels te organiseren. Er komen bergen opportunisten op af en je slaat gewoon een hele fase over waarbij je langzaam een solide basis neerzet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219051478
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het lijkt me ook een mission impossible om een partij binnen een paar jaar van niks naar 10-20 zetels te organiseren. Er komen bergen opportunisten op af en je slaat gewoon een hele fase over waarbij je langzaam een solide basis neerzet.
Een goed kamerlid heeft vaak ook al jaren ervaring in gemeenteraden en/of provincie. Als je een partij begint, kun je dat alleen binnenhalen als je partijhoppers hebt, of van lokale partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:31:56 #18
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_219051555
Tweede RTL-debat 'interessant voor de vele zwevende kiezers', verwacht Frits Wester: https://www.rtl.nl/nieuws(...)ers-zwevende-kiezers

Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  FOK!fotograaf zondag 19 oktober 2025 @ 13:35:28 #19
842 Zorro
Z
pi_219051570
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:31 schreef jcdragon het volgende:
Tweede RTL-debat 'interessant voor de vele zwevende kiezers', verwacht Frits Wester: https://www.rtl.nl/nieuws(...)ers-zwevende-kiezers

[ afbeelding ]
Dat is tijdens de F1, dus daar kijkt geen hond naar.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219051584
quote:
Bij de LPF ging het ook gruwelijk mis. Die gingen binnen de kortste keren ten onder aan allerlei onderlinge ruzies. De ervaring met de LPF zal er ook ongetwijfeld toe hebben bijgedragen dat Wilders de keuze heeft gemaakt om van de PVV geen ledenparti te maken, maar om zelf strak de regie te voeren.
pi_219051609
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze pikt er één punt uit (waarop ze zegt dat de VVD een afweging maakt om bepaalde rechten van gedetineerden in perken ter bescherming van de samenleving en onschuldige derden in het bijzonder, en dat de huidige rechsstatelijke structuren daarin dan misschien aanpassingen behoeven, dat is overigens best een punt dat ze mag maken), maar vervolgens doet ze alsof dat het enige punt van kritiek van de Orde van Advocaten betreft.

De OvA stelt verder
1) dat de VVD de islam min of meer een status aparte wil geven ten opzichte van andere religies, wat in strijd met de godsdienstvrijheid is,
2) dat het willen vastleggen van minimumstraffen en het verplicht moeten toepassen van volwassenenstrafrecht bij minderjarigen de rechterlijke vrijheid aantast.
3) dat bepaalde inperkingen van de rechten van asielzoekers (zoals de omkering van bewijslast omtrent hun onveiligheid in het land van herkomst) in strijd zijn met internationale verdragen en mensenrechten. (Zoals Aharouay al zei)

Die punten adresseert ze niet.
Punt 2 en 3 lijken me prima punten.
1 klinkt wel heel vreemd ja.
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:51:46 #22
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219051644
quote:

[..]
Dat sowieso, maar ik doel eigenlijk meer op een aanzienlijk deel van het electoraat dat nu al ruim 20 jaar van partij naar partij hopt, en op zoek naar wat eigenlijk?
  zondag 19 oktober 2025 @ 14:09:14 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219051707
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:51 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat sowieso, maar ik doel eigenlijk meer op een aanzienlijk deel van het electoraat dat nu al ruim 20 jaar van partij naar partij hopt, en op zoek naar wat eigenlijk?
Iemand die definitief die 'buitenlanders' eruit gooit?
2025-jaarlijst
pi_219051710
quote:
6s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:35 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat is tijdens de F1, dus daar kijkt geen hond naar.
Autootjes rijden is geen sport.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219051750
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:31 schreef jcdragon het volgende:

[ afbeelding ]
Het enige goede debat is het SBS-debat vanwege het intelligente publiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')