abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:44:19 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219043366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
MIsschien zouden die jokers zich eens moeten verdiepen in de reden waarom de Afsluitdijk er ligt.
Vanwege klimaatverandering. Daarom is het ook een mooi symbool daar te demonstreren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219043406
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanwege klimaatverandering.
Eh, nee..
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:51:31 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219043421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:49 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Eh, nee..
De afsluitdijk moet ons beschermen tegen klimaatverandering en zeespiegelstijging.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219043439
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:44 schreef Starhopper het volgende:
Vanwege klimaatverandering. Daarom is het ook een mooi symbool daar te demonstreren.
Alsof de overstroming van 1916 iets nieuws was... Men zat er in de 17e al aan te denken uiteraard vanwege alle auto's en de fossiele subsidies... :')
quote:
Vanwege overstromingen als gevolg van dijkdoorbraken zijn er in het midden van de 17e eeuw al plannen om de Zuiderzee af te sluiten. Zo komt de waterbouwkundige Hendric Stevin al in 1667 met een idee voor een afsluitdijk. Dit plan is in die tijd niet uitvoerbaar, maar het vormt wel een inspiratiebron, die uiteindelijk zal leiden tot de bouw van de Afsluitdijk. De Stevinsluizen, een sluizencomplex in de Afsluitdijk, zijn daarom naar Hendric Stevin vernoemd.
En je vergeet natuurlijk nog een zeer belangrijk argument, de voedselschaarste:

quote:
Stormvloedramp 1916

Het droogleggen van de Zuiderzee is zoals gezegd om dijkdoorbraken en overstromingen tegen te gaan. Maar tijdens de Eerste Wereldoorlog wordt een ander argument belangrijk. In die tijd heerst er voedselschaarste in Nederland en drooggelegde grond is vruchtbaar. In 1916 vindt een stormvloedramp in en rond de Zuiderzee plaats, waarbij tientallen mensen om het leven komen. Deze ramp en de voedselschaarste leiden tot de Zuiderzeewet uit 1918, waarin wordt besloten tot de bouw van de Afsluitdijk. In de wet wordt al rekening gehouden met de schade voor de visserij. De zee verandert in een meer, hetgeen zijn uitwerking heeft op de habitat.
pi_219043459
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn 17 jaar oude Alfa Brera rijdt heerlijk op fossiel, hoop er nog lang van te genieten. Lekker schakelen ook, dat is nog echt autorijden. Mag alleen Super in, dat is beter voor zijn perfecte motor.
Ah ik heb een 19 jaar oude Alfa GT 3.2 met de Busso motor. Baas boven baas natuurlijk.

Die wil ik ook nog lang kunnen rijden!
pi_219043485
goed van ze

quote:
Nederland geeft veel meer belastingvoordelen aan bedrijven voor het gebruik van olie, gas en kolen dan gedacht. Het gaat bij die zogenoemde fossiele subsidies om een jaarlijks bedrag tussen de 39,7 tot 46,4 miljard euro, zo blijkt uit gelekte Prinsjesdagstukken van klimaatminister Rob Jetten.
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-meer-dan-gedacht

te gek voor woorden. geld dat allang had kunnen gaan naar verzwaring en uitbreiding van het stroomnet, isolatie van woningen, investering in opslagtechnologieën, etc
pi_219043527
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:51 schreef Starhopper het volgende:
De afsluitdijk moet ons beschermen tegen klimaatverandering en zeespiegelstijging.
Want bv. de Sint Luciavloed in het jaar des Heeren 1287 (toen ontstond ongeveer de Zuiderzee) kwam natuurlijk vanwege al die gesubsidieerde fossiele brandstoffen die we aan het verstoken waren...
pi_219043570
Sommigen subsidies op fossiele brandstoffen vallen te begrijpen. Zo is LNG duurder, maar wel schoner. Prima dat dat gesubsidieerd wordt.

Maar het overgrote gedeelte van die subsidies is inderdaad te belachelijk voor woorden.

Maar het is wel VVD beleid ten top: bedrijfsleven gaat voor.

Recent ook weer, de VVD minister haalt geld uit de verduurzamingspot om fosiele subsidies weer in te voeren:
https://nos.nl/l/2564916
pi_219043572
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zou willen dat ze stopten met normale mensen lastig vallen. Hun invloed is miniem en de irritatie contraproductief.
Precies, zelfde als die lui die kunst besmeren. Die staan meer bekend om het gedoe dat het oplevert, dan het doel waarvoor ze die achterlijke acties uitvoeren.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_219043580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want bv. de Sint Luciavloed in het jaar des Heeren 1287 (toen ontstond ongeveer de Zuiderzee) kwam natuurlijk vanwege al die gesubsidieerde fossiele brandstoffen die we aan het verstoken waren...
Dat is wat de natuur zonder “hulp” kan doen. We hebben in Nederland de grootste waterwerken ter wereld gebouwd om dat te bestrijden. Moeten we de natuur dan “helpen” om die ook te kunnen verslaan?
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:27:18 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219043593
Overigens iets wat ik al jaren zeg, er valt nog veel laaghangend fruit te plukken op gebied van OV, herstructurering van veel wegen en vooral dynamisch werken. Dat werkend Nederland elke dag weer in een optocht stil staat is pas hilarisch domme verspilling.. en slecht voor het mileu.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219043601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:23 schreef Shotty het volgende:
Dat is wat de natuur zonder “hulp” kan doen. We hebben in Nederland de grootste waterwerken ter wereld gebouwd om dat te bestrijden. Moeten we de natuur dan “helpen” om die ook te kunnen verslaan?
Want Nederland is de thermostaatknop van de hele wereld? Dus als we de zg. fossiele "subsidies" (lees: belastingvoordelen) afschaffen dan hoeven we geen adaptief vermogen meer te ontplooien?
pi_219043611
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens iets wat ik al jaren zeg, er valt nog veel laaghangend fruit te plukken op gebied van OV, herstructurering van veel wegen en vooral dynamisch werken. Dat werkend Nederland elke dag weer in een optocht stil staat is pas hilarisch domme verspilling.. en slecht voor het mileu.
Ik denk dat iedereen die thuis kan werken dat ook al grotendeels doet. Het gros moet natuurlijk gewoon fysiek op pad. Ongeveer 25% van de beroepsbevolking zit op een kantoor, de overige 75% doet wat anders.
pi_219043615
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:58 schreef gwn_een_user het volgende:
goed van ze
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-meer-dan-gedacht

te gek voor woorden. geld dat allang had kunnen gaan naar verzwaring en uitbreiding van het stroomnet, isolatie van woningen, investering in opslagtechnologieën, etc
Maar gaan we dan de energiebelasting voor bedrijven verhogen of voor particulieren verlagen?
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:38:15 #40
pi_219043637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen die thuis kan werken dat ook al grotendeels doet. Het gros moet natuurlijk gewoon fysiek op pad. Ongeveer 25% van de beroepsbevolking zit op een kantoor, de overige 75% doet wat anders.
Ik doel niet eens zozeer op thuiswerken, dat kun je in mijn ogen ook niet verplichten, inderdaad zullen de meeste mensen die dat willen dat ook al doen.

Er zijn zat werkvelden waarbij het totale onzin is dat het gehele kantoor/werkplaats om 8 uur start en om 5 uur klaar is. Daar komt vooral de spits vandaan. Je kunt ook geen wegennet aanleggen puur en alleen voor die piek, want dan liggen er overal 5/6 baans snelwegen die 90 procent van de dag leeg zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:39:58 #41
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219043645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof de overstroming van 1916 iets nieuws was... Men zat er in de 17e al aan te denken uiteraard vanwege alle auto's en de fossiele subsidies... :')
[..]
En je vergeet natuurlijk nog een zeer belangrijk argument, de voedselschaarste:
[..]

Michiel de Ruyter voer ook over de Thames naar Chatham om daar te demonstreren tegen fossiele brandstoffen.

Mooie tijden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219043651
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

Er zijn zat werkvelden waarbij het totale onzin is dat het gehele kantoor om 8 uur start en om 5 uur klaar is. Daar komt vooral de spits vandaan.
Dat is natuurlijk mogelijk als je verder geen sociaal leven hebt.
pi_219043663
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Michiel de Ruyter voer ook over de Thames naar Chatham om daar te demonstreren tegen fossiele brandstoffen.

Mooie tijden.
De Ruyter had een vooruitziende blik met het door hem net opgerichte korps Mariniers... Amfibisch optreden hoorde er vanwege de zeespiegelstijging gewoon bij voortaan.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:44:44 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219043668
Wat een PR ramp is die club toch.
pi_219043675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:21 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Precies, zelfde als die lui die kunst besmeren. Die staan meer bekend om het gedoe dat het oplevert, dan het doel waarvoor ze die achterlijke acties uitvoeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:46:15 #46
pi_219043681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk mogelijk als je verder geen sociaal leven hebt.
Dat is echt onzin, ik heb het niet over werkdagen van 12 tot 9, hé. Een uur tot anderhalf uur speling is meer dan voldoende. Niet iedereen hoeft er ook aan mee te doen en zij die willen blijven gewoon van 8 tot 5 werken. Beetje ala thuiswerken, leuk als je het kan en wil maar het zou niet verplicht moeten zijn.
pi_219043696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:32 schreef Haags het volgende:
Ze vervelen zich weer nu de joden weg zijn uit Gaza.
De joden zijn niet weg uit Gaza.
pi_219043706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is echt onzin, ik heb het niet over werkdagen van 12 tot 9, hé. Een uur tot anderhalf uur speling is meer dan voldoende. Niet iedereen hoeft er ook aan mee te doen en zij die willen blijven gewoon van 8 tot 5 werken. Beetje ala thuiswerken, leuk als je het kan en wil maar het zou niet verplicht moeten zijn.
Die spreiding is er nmm al lang, of ik nou om 0630 of 0900 op pad ga, beide keren is het ongeveer even druk op de WWV route die ik elke dag rij.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:51:32 #49
3542 Gia
User under construction
pi_219043719
Nergens live beelden?
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:52:35 #50
pi_219043729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die spreiding is er nmm al lang, of ik nou om 0630 of 0900 op pad ga, beide keren is het ongeveer even druk op de WWV route die ik elke dag rij.
Ja en dat is omdat er ook consequent niet is geinvesteerd in knooppunten en snelwegen, want de andere kant van de medaille is gewoon dat er te veel verkeer is voor het asfalt wat er ligt.

Het moet dus beide wil je de structurele problemen oplossen. Een goed voorbeels is de A15, die gaan ze nu pas een keer bouwen. Plan uit de jaren 50 meen ik. Ik hoef jou niet uit te leggen hoeveel meer verkeer er is sinds de jaren 50.

Dat is overal het geval trouwens. De A12 richting de Duitse grens idem, kansloos 2 baans snelwegje. In 2025.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')