-------quote:Blokkade Afsluitdijk: Stop Nieuw Fossiel.
18 oktober 2025
13:00 tot 23:59
Nederlands gesproken
Prijs: Gratis
Nieuwe rebellen zijn welkom
De wereld staat in brand en de Nederlandse overheid weigert om in actie te komen. Daarom escaleert Extinction Rebellion (XR) voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen met twee grote blokkades; op de Afsluitdijk (zaterdag 18 oktober) en op de A12 (dinsdag 28 oktober). Met deze blokkades richt XR zich tot alle politieke partijen met twee duidelijke eisen: stop fossiele subsidies en stop nieuw fossiel.
Op zaterdag 18 oktober zullen Extinction Rebellion en Scientist Rebellion samen met rebellen van XR Fryslân en XR Groningen de Afsluitdijk blokkeren. Zij eisen van de politiek dat alle lopende en aankomende vergunningsaanvragen voor nieuwe fossiele projecten onmiddellijk worden stopgezet. SR woordvoerder Guus Dix: “De wetenschap is glashelder: een verbod op nieuwe fossiele projecten is de norm die we nodig hebben. Er kan geen nieuw boorplatform of nieuwe LNG terminal meer bij als we zicht willen houden op een planeet die leefbaar is voor iedereen. Politieke leiders moeten nu duidelijkheid geven: kiezen ze voor een stop op nieuwe fossiele projecten of voor een steeds verder escalerende klimaatcrisis?”
https://extinctionrebelli(...)-stop-nieuw-fossiel/
Zinloos, maar dat maakt het nog steeds irritant. Vermoeiende lui.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Ze doen maar. De mensheid zal toch nooit stoppen met gebruik van fossiele brandstoffen. Zinloze actie dus weer.
En dan XR geweldadig noemen zeker?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:47 schreef AchJa het volgende:
Maar even zien hoe het dit keer uitpakt. De vorige keer werden ze getrakteerd op eieren door de Friezen en Noord-Hollanders. In die omgeving zijn ze niet zo gediend van dit soort fratsen.
@AchJa staat dan vooraan om mensen te evacueren terwijl hij een zondebok buiten zichzelf zoekt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan XR geweldadig noemen zeker?![]()
Maar als het klimaat echt misgaat ligt Friesland straks onder water. Dus misschien moeten ze nadenken ipv eieren gooien?
Daar dealden we 2500 jaar geleden al mee...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als het klimaat echt misgaat ligt Friesland straks onder water. Dus misschien moeten ze nadenken ipv eieren gooien?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zou willen dat ze stopten met normale mensen lastig vallen. Hun invloed is miniem en de irritatie contraproductief.
Wat stalk je mij?quote:
Busso? 17 jaar is ook behoorlijk duurzaam. We hebben te maken met een ideologie waarin zoveel mogelijk nieuwe spullen kopen, vaak wegwerpproducten, milieuvriendelijk zou zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn 17 jaar oude Alfa Brera rijdt heerlijk op fossiel, hoop er nog lang van te genieten. Lekker schakelen ook, dat is nog echt autorijden. Mag alleen Super in, dat is beter voor zijn perfecte motor.
Als XR dat zou willen voorkomen dan moeten ze misschien eens beginnen met protesten op plekken waar daadwerkelijk impact gemaakt kan worden op het klimaat. Dat is niet in Nederland.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:52 schreef Starhopper het volgende:
Net zoals 1995 ofzo?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
@:achja staat dan vooraan om mensen te evacueren terwijl hij een zondebok buiten zichzelf zoekt.
Hoofdtaak 3.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zoals 1995 ofzo?
Ik weet even niet wat je precies bedoelt met die "zondebok".
Moet je vandaag toevallig nog over de afsluitdijk?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn 17 jaar oude Alfa Brera rijdt heerlijk op fossiel, hoop er nog lang van te genieten. Lekker schakelen ook, dat is nog echt autorijden. Mag alleen Super in, dat is beter voor zijn perfecte motor.
Waarom denk je dat ik "1995" typ?quote:
Hoe kan een overstroming iemands persoonlijke schuld zijn??? Die mag je mij wel even uitleggen. En beschuldig je mij er nou van dat ik ontken dat het klimaat verandert?quote:Een grote overstroming zal nooit een klein beetje je eigen schuld zijn, maar van bijvoorbeeld politici die niet genoeg hebben gedaan aan dijkverzwaring tegen een klimaatverandering die tegelijkertijd niet echt is.
Ja, want die auto's die over de afsluitdijk heen rijden maken het verschil hoor....quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:52 schreef Starhopper het volgende:
Maar als het klimaat echt misgaat ligt Friesland straks onder water.
MIsschien zouden die jokers zich eens moeten verdiepen in de reden waarom de Afsluitdijk er ligt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:39 schreef Toine51 het volgende:
Ja, want die auto's die over de afsluitdijk heen rijden maken het verschil hoor....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |