abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:41:40 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219042886
quote:
Blokkade Afsluitdijk: Stop Nieuw Fossiel.

18 oktober 2025
13:00 tot 23:59
Nederlands gesproken
Prijs: Gratis

Nieuwe rebellen zijn welkom

De wereld staat in brand en de Nederlandse overheid weigert om in actie te komen. Daarom escaleert Extinction Rebellion (XR) voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen met twee grote blokkades; op de Afsluitdijk (zaterdag 18 oktober) en op de A12 (dinsdag 28 oktober). Met deze blokkades richt XR zich tot alle politieke partijen met twee duidelijke eisen: stop fossiele subsidies en stop nieuw fossiel.
Op zaterdag 18 oktober zullen Extinction Rebellion en Scientist Rebellion samen met rebellen van XR Fryslân en XR Groningen de Afsluitdijk blokkeren. Zij eisen van de politiek dat alle lopende en aankomende vergunningsaanvragen voor nieuwe fossiele projecten onmiddellijk worden stopgezet. SR woordvoerder Guus Dix: “De wetenschap is glashelder: een verbod op nieuwe fossiele projecten is de norm die we nodig hebben. Er kan geen nieuw boorplatform of nieuwe LNG terminal meer bij als we zicht willen houden op een planeet die leefbaar is voor iedereen. Politieke leiders moeten nu duidelijkheid geven: kiezen ze voor een stop op nieuwe fossiele projecten of voor een steeds verder escalerende klimaatcrisis?”

https://extinctionrebelli(...)-stop-nieuw-fossiel/
-------

Goed dat ze blijven volhouden! De overheid blijft fossiel geld pompen dus ik snap dat XR de druk opvoert. Al hadden ze het misschien beter in de spits kunnen doen want dan had de boodschap pas echt iedereen bereikt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219042899
Zo hoeven rechtse partijen geen campagne te voeren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219042913
Ze doen maar. De mensheid zal toch nooit stoppen met gebruik van fossiele brandstoffen. Zinloze actie dus weer.
pi_219042916
Maar even zien hoe het dit keer uitpakt. De vorige keer werden ze getrakteerd op eieren door de Friezen en Noord-Hollanders. In die omgeving zijn ze niet zo gediend van dit soort fratsen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:49:45 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219042932
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Ze doen maar. De mensheid zal toch nooit stoppen met gebruik van fossiele brandstoffen. Zinloze actie dus weer.
Zinloos, maar dat maakt het nog steeds irritant. Vermoeiende lui.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219042935
Mijn 17 jaar oude Alfa Brera rijdt heerlijk op fossiel, hoop er nog lang van te genieten. Lekker schakelen ook, dat is nog echt autorijden. Mag alleen Super in, dat is beter voor zijn perfecte motor.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:52:52 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219042962
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:47 schreef AchJa het volgende:
Maar even zien hoe het dit keer uitpakt. De vorige keer werden ze getrakteerd op eieren door de Friezen en Noord-Hollanders. In die omgeving zijn ze niet zo gediend van dit soort fratsen.
En dan XR geweldadig noemen zeker? :')
Maar als het klimaat echt misgaat ligt Friesland straks onder water. Dus misschien moeten ze nadenken ipv eieren gooien?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219042971
Ik zou willen dat ze stopten met normale mensen lastig vallen. Hun invloed is miniem en de irritatie contraproductief.
pi_219042979
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar als het klimaat echt misgaat ligt Friesland straks onder water. Dus misschien moeten ze nadenken ipv eieren gooien?
@AchJa staat dan vooraan om mensen te evacueren terwijl hij een zondebok buiten zichzelf zoekt.
pi_219042999
quote:

[..]
Daar dealden we 2500 jaar geleden al mee... :')
pi_219043000
quote:

[..]
:')
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:59:44 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219043009
Stukje gas bijgeven.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:00:30 #13
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219043017
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zou willen dat ze stopten met normale mensen lastig vallen. Hun invloed is miniem en de irritatie contraproductief.
Dit.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:04:25 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219043047
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat stalk je mij?
pi_219043064
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn 17 jaar oude Alfa Brera rijdt heerlijk op fossiel, hoop er nog lang van te genieten. Lekker schakelen ook, dat is nog echt autorijden. Mag alleen Super in, dat is beter voor zijn perfecte motor.
Busso? 17 jaar is ook behoorlijk duurzaam. We hebben te maken met een ideologie waarin zoveel mogelijk nieuwe spullen kopen, vaak wegwerpproducten, milieuvriendelijk zou zijn.

Bewaren wat je hebt en nieuwe dingen bij kopen is ook welvaartsopboouw.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219043078
quote:
Als XR dat zou willen voorkomen dan moeten ze misschien eens beginnen met protesten op plekken waar daadwerkelijk impact gemaakt kan worden op het klimaat. Dat is niet in Nederland.

Al stop je vandaag in Nederland met "fossiel" dan is de impact op klimaat nihil en staat Friesland alsnog onder water. Klimaat moet je via Europa mondiaal aanpakken, dus ga met dat kansloze XR clubje in Brussel staan.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:09:23 #17
182233 thedeedster
pi_219043085
Als ze er allemaal zijn; bijeen drijven naar het midden en dan beide kanten hermetisch afsluiten. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219043179
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
@:achja staat dan vooraan om mensen te evacueren terwijl hij een zondebok buiten zichzelf zoekt.
Net zoals 1995 ofzo?

Ik weet even niet wat je precies bedoelt met die "zondebok".
pi_219043204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Net zoals 1995 ofzo?

Ik weet even niet wat je precies bedoelt met die "zondebok".
Hoofdtaak 3.

Een grote overstroming zal nooit een klein beetje je eigen schuld zijn, maar van bijvoorbeeld politici die niet genoeg hebben gedaan aan dijkverzwaring tegen een klimaatverandering die tegelijkertijd niet echt is.
pi_219043267
quote:
Moet je vandaag toevallig nog over de afsluitdijk?

Nee zonde van de Alfa
pi_219043272
Ze vervelen zich weer nu de joden weg zijn uit Gaza.
Zonder wrijving geen glans
pi_219043310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoofdtaak 3.
Waarom denk je dat ik "1995" typ?

quote:
Een grote overstroming zal nooit een klein beetje je eigen schuld zijn, maar van bijvoorbeeld politici die niet genoeg hebben gedaan aan dijkverzwaring tegen een klimaatverandering die tegelijkertijd niet echt is.
Hoe kan een overstroming iemands persoonlijke schuld zijn??? Die mag je mij wel even uitleggen. En beschuldig je mij er nou van dat ik ontken dat het klimaat verandert?
pi_219043331
quote:

Maar als het klimaat echt misgaat ligt Friesland straks onder water.
Ja, want die auto's die over de afsluitdijk heen rijden maken het verschil hoor....

Laat XR lekker demonstreren in Rusland. Kijk eens wat die oorlog voor effect heeft op het klimaat...

Oh, wacht...
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:42:52 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219043358
"ze vinden ons nog niet vervelend genoeg, laten we nog vervelender zijn"

Dit groepje beroepsdemonstranten zorgen er praktisch in hun eentje voor dat het draagvlak voor klimaatmaatregelen instort. Ongelooflijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219043362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:39 schreef Toine51 het volgende:
Ja, want die auto's die over de afsluitdijk heen rijden maken het verschil hoor....
MIsschien zouden die jokers zich eens moeten verdiepen in de reden waarom de Afsluitdijk er ligt.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:44:19 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219043366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
MIsschien zouden die jokers zich eens moeten verdiepen in de reden waarom de Afsluitdijk er ligt.
Vanwege klimaatverandering. Daarom is het ook een mooi symbool daar te demonstreren.
pi_219043406
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanwege klimaatverandering.
Eh, nee..
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:51:31 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219043421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:49 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Eh, nee..
De afsluitdijk moet ons beschermen tegen klimaatverandering en zeespiegelstijging.
pi_219043439
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:44 schreef Starhopper het volgende:
Vanwege klimaatverandering. Daarom is het ook een mooi symbool daar te demonstreren.
Alsof de overstroming van 1916 iets nieuws was... Men zat er in de 17e al aan te denken uiteraard vanwege alle auto's en de fossiele subsidies... :')
quote:
Vanwege overstromingen als gevolg van dijkdoorbraken zijn er in het midden van de 17e eeuw al plannen om de Zuiderzee af te sluiten. Zo komt de waterbouwkundige Hendric Stevin al in 1667 met een idee voor een afsluitdijk. Dit plan is in die tijd niet uitvoerbaar, maar het vormt wel een inspiratiebron, die uiteindelijk zal leiden tot de bouw van de Afsluitdijk. De Stevinsluizen, een sluizencomplex in de Afsluitdijk, zijn daarom naar Hendric Stevin vernoemd.
En je vergeet natuurlijk nog een zeer belangrijk argument, de voedselschaarste:

quote:
Stormvloedramp 1916

Het droogleggen van de Zuiderzee is zoals gezegd om dijkdoorbraken en overstromingen tegen te gaan. Maar tijdens de Eerste Wereldoorlog wordt een ander argument belangrijk. In die tijd heerst er voedselschaarste in Nederland en drooggelegde grond is vruchtbaar. In 1916 vindt een stormvloedramp in en rond de Zuiderzee plaats, waarbij tientallen mensen om het leven komen. Deze ramp en de voedselschaarste leiden tot de Zuiderzeewet uit 1918, waarin wordt besloten tot de bouw van de Afsluitdijk. In de wet wordt al rekening gehouden met de schade voor de visserij. De zee verandert in een meer, hetgeen zijn uitwerking heeft op de habitat.
pi_219043459
quote:
Ah ik heb een 19 jaar oude Alfa GT 3.2 met de Busso motor. Baas boven baas natuurlijk.

Die wil ik ook nog lang kunnen rijden!
pi_219043485
goed van ze

quote:
Nederland geeft veel meer belastingvoordelen aan bedrijven voor het gebruik van olie, gas en kolen dan gedacht. Het gaat bij die zogenoemde fossiele subsidies om een jaarlijks bedrag tussen de 39,7 tot 46,4 miljard euro, zo blijkt uit gelekte Prinsjesdagstukken van klimaatminister Rob Jetten.
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-meer-dan-gedacht

te gek voor woorden. geld dat allang had kunnen gaan naar verzwaring en uitbreiding van het stroomnet, isolatie van woningen, investering in opslagtechnologieën, etc
pi_219043527
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:51 schreef Starhopper het volgende:
De afsluitdijk moet ons beschermen tegen klimaatverandering en zeespiegelstijging.
Want bv. de Sint Luciavloed in het jaar des Heeren 1287 (toen ontstond ongeveer de Zuiderzee) kwam natuurlijk vanwege al die gesubsidieerde fossiele brandstoffen die we aan het verstoken waren...
pi_219043570
Sommigen subsidies op fossiele brandstoffen vallen te begrijpen. Zo is LNG duurder, maar wel schoner. Prima dat dat gesubsidieerd wordt.

Maar het overgrote gedeelte van die subsidies is inderdaad te belachelijk voor woorden.

Maar het is wel VVD beleid ten top: bedrijfsleven gaat voor.

Recent ook weer, de VVD minister haalt geld uit de verduurzamingspot om fosiele subsidies weer in te voeren:
https://nos.nl/l/2564916
pi_219043572
quote:
Precies, zelfde als die lui die kunst besmeren. Die staan meer bekend om het gedoe dat het oplevert, dan het doel waarvoor ze die achterlijke acties uitvoeren.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_219043580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want bv. de Sint Luciavloed in het jaar des Heeren 1287 (toen ontstond ongeveer de Zuiderzee) kwam natuurlijk vanwege al die gesubsidieerde fossiele brandstoffen die we aan het verstoken waren...
Dat is wat de natuur zonder “hulp” kan doen. We hebben in Nederland de grootste waterwerken ter wereld gebouwd om dat te bestrijden. Moeten we de natuur dan “helpen” om die ook te kunnen verslaan?
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:27:18 #36
pi_219043593
Overigens iets wat ik al jaren zeg, er valt nog veel laaghangend fruit te plukken op gebied van OV, herstructurering van veel wegen en vooral dynamisch werken. Dat werkend Nederland elke dag weer in een optocht stil staat is pas hilarisch domme verspilling.. en slecht voor het mileu.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219043601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:23 schreef Shotty het volgende:
Dat is wat de natuur zonder “hulp” kan doen. We hebben in Nederland de grootste waterwerken ter wereld gebouwd om dat te bestrijden. Moeten we de natuur dan “helpen” om die ook te kunnen verslaan?
Want Nederland is de thermostaatknop van de hele wereld? Dus als we de zg. fossiele "subsidies" (lees: belastingvoordelen) afschaffen dan hoeven we geen adaptief vermogen meer te ontplooien?
pi_219043611
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens iets wat ik al jaren zeg, er valt nog veel laaghangend fruit te plukken op gebied van OV, herstructurering van veel wegen en vooral dynamisch werken. Dat werkend Nederland elke dag weer in een optocht stil staat is pas hilarisch domme verspilling.. en slecht voor het mileu.
Ik denk dat iedereen die thuis kan werken dat ook al grotendeels doet. Het gros moet natuurlijk gewoon fysiek op pad. Ongeveer 25% van de beroepsbevolking zit op een kantoor, de overige 75% doet wat anders.
pi_219043615
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:58 schreef gwn_een_user het volgende:
goed van ze
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nog-meer-dan-gedacht

te gek voor woorden. geld dat allang had kunnen gaan naar verzwaring en uitbreiding van het stroomnet, isolatie van woningen, investering in opslagtechnologieën, etc
Maar gaan we dan de energiebelasting voor bedrijven verhogen of voor particulieren verlagen?
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:38:15 #40
pi_219043637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen die thuis kan werken dat ook al grotendeels doet. Het gros moet natuurlijk gewoon fysiek op pad. Ongeveer 25% van de beroepsbevolking zit op een kantoor, de overige 75% doet wat anders.
Ik doel niet eens zozeer op thuiswerken, dat kun je in mijn ogen ook niet verplichten, inderdaad zullen de meeste mensen die dat willen dat ook al doen.

Er zijn zat werkvelden waarbij het totale onzin is dat het gehele kantoor/werkplaats om 8 uur start en om 5 uur klaar is. Daar komt vooral de spits vandaan. Je kunt ook geen wegennet aanleggen puur en alleen voor die piek, want dan liggen er overal 5/6 baans snelwegen die 90 procent van de dag leeg zijn.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:39:58 #41
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219043645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof de overstroming van 1916 iets nieuws was... Men zat er in de 17e al aan te denken uiteraard vanwege alle auto's en de fossiele subsidies... :')
[..]
En je vergeet natuurlijk nog een zeer belangrijk argument, de voedselschaarste:
[..]

Michiel de Ruyter voer ook over de Thames naar Chatham om daar te demonstreren tegen fossiele brandstoffen.

Mooie tijden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219043651
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:38 schreef Straatcommando. het volgende:

Er zijn zat werkvelden waarbij het totale onzin is dat het gehele kantoor om 8 uur start en om 5 uur klaar is. Daar komt vooral de spits vandaan.
Dat is natuurlijk mogelijk als je verder geen sociaal leven hebt.
pi_219043663
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Michiel de Ruyter voer ook over de Thames naar Chatham om daar te demonstreren tegen fossiele brandstoffen.

Mooie tijden.
De Ruyter had een vooruitziende blik met het door hem net opgerichte korps Mariniers... Amfibisch optreden hoorde er vanwege de zeespiegelstijging gewoon bij voortaan.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:44:44 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219043668
Wat een PR ramp is die club toch.
pi_219043675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:21 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Precies, zelfde als die lui die kunst besmeren. Die staan meer bekend om het gedoe dat het oplevert, dan het doel waarvoor ze die achterlijke acties uitvoeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:46:15 #46
pi_219043681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk mogelijk als je verder geen sociaal leven hebt.
Dat is echt onzin, ik heb het niet over werkdagen van 12 tot 9, hé. Een uur tot anderhalf uur speling is meer dan voldoende. Niet iedereen hoeft er ook aan mee te doen en zij die willen blijven gewoon van 8 tot 5 werken. Beetje ala thuiswerken, leuk als je het kan en wil maar het zou niet verplicht moeten zijn.
pi_219043696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:32 schreef Haags het volgende:
Ze vervelen zich weer nu de joden weg zijn uit Gaza.
De joden zijn niet weg uit Gaza.
pi_219043706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is echt onzin, ik heb het niet over werkdagen van 12 tot 9, hé. Een uur tot anderhalf uur speling is meer dan voldoende. Niet iedereen hoeft er ook aan mee te doen en zij die willen blijven gewoon van 8 tot 5 werken. Beetje ala thuiswerken, leuk als je het kan en wil maar het zou niet verplicht moeten zijn.
Die spreiding is er nmm al lang, of ik nou om 0630 of 0900 op pad ga, beide keren is het ongeveer even druk op de WWV route die ik elke dag rij.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:51:32 #49
3542 Gia
User under construction
pi_219043719
Nergens live beelden?
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:52:35 #50
pi_219043729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die spreiding is er nmm al lang, of ik nou om 0630 of 0900 op pad ga, beide keren is het ongeveer even druk op de WWV route die ik elke dag rij.
Ja en dat is omdat er ook consequent niet is geinvesteerd in knooppunten en snelwegen, want de andere kant van de medaille is gewoon dat er te veel verkeer is voor het asfalt wat er ligt.

Het moet dus beide wil je de structurele problemen oplossen. Een goed voorbeels is de A15, die gaan ze nu pas een keer bouwen. Plan uit de jaren 50 meen ik. Ik hoef jou niet uit te leggen hoeveel meer verkeer er is sinds de jaren 50.

Dat is overal het geval trouwens. De A12 richting de Duitse grens idem, kansloos 2 baans snelwegje. In 2025.
pi_219043733
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja en dat is omdat er ook consequent niet is geinvesteerd in knooppunten en snelwegen, want de andere kant van de medaille is gewoon dat er te veel verkeer is voor het asfalt wat er ligt.

Het moet dus beide wil je de structurele problemen oplossen. Een goed voorbeels is de A15, die gaan ze nu pas een keer bouwen. Plan uit de jaren 50 meen ik. Ik hoef jou niet uit te leggen hoeveel meer verkeer er is sinds de jaren 50.

Dat is overal het geval trouwens. De A12 richting de Duitse grens idem, kansloos 2 baans snelwegje. In 2025.
Eens hoor, maar als je het WWV nog meer wil gaan spreiden dan moet je echt ook aan 1200-2100 dagen gaan denken. En dat is niet echt een wenselijke oplossing nmm.
  Forum Admin zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:59:15 #52
pi_219043759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Eens hoor, maar als je het WWV nog meer wil gaan spreiden dan moet je echt ook aan 1200-2100 dagen gaan denken. En dat is niet echt een wenselijke oplossing nmm.
Nee, absoluut niet wenselijk want je wil wel een afgekaderde werkdag hebben. Ik zit niet te wachten op een hyperactieve 24/7 economie.

Wat wel zo is, is dat veel mensen gewoon eerder/later vertrekken om de spits voor/na te zijn, niet omdat ze eerder of later beginnen met werken. Ik doe tegenwoordig op een slechte dag een uur over een ritje van nog geen 30 kilometer. Als het rustig is kan ik dat in 25. En die slechte dagen zijn er steeds vaker. Iedereen die veel op de weg zit moet het probleem herkennen. Ik blijf het pijnlijk vinden om elke dag tegen windturbines aan te kijken terwijl er een dikke diesel voor niks staat te ploffen.

Ook een reden waarom ik ''bevolkingsgroei'' maar een heel dom idee vind. Niet zolang de infrastructruur er op aangepast is of wordt.
pi_219043856
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, absoluut niet wenselijk want je wil wel een afgekaderde werkdag hebben. Ik zit niet te wachten op een hyperactieve 24/7 economie.

Wat wel zo is, is dat veel mensen gewoon eerder/later vertrekken om de spits voor/na te zijn, niet omdat ze eerder of later beginnen met werken. Ik doe tegenwoordig op een slechte dag een uur over een ritje van nog geen 30 kilometer. Als het rustig is kan ik dat in 25. En die slechte dagen zijn er steeds vaker. Iedereen die veel op de weg zit moet het probleem herkennen. Ik blijf het pijnlijk vinden om elke dag tegen windturbines aan te kijken terwijl er een dikke diesel voor niks staat te ploffen.

Ook een reden waarom ik ''bevolkingsgroei'' maar een heel dom idee vind. Niet zolang de infrastructruur er op aangepast is of wordt.
Dit.
Daarvoor moet je ook multimodaal denken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219043889
De irritantjes zijn afgevoerd:
Demonstratie op Afsluitdijk voorbij, activisten afgevoerd
De demonstranten van Exctinction Rebellion zijn van de Afsluitdijk gehaald. Ze hebben een door burgemeester Jannewietske de Vries van Súdwest-Fryslân ondertekende brief gekregen waarin ze gesommeerd worden de demonstratie te beëindigen.
Verschillende actievoerders zijn in een touringcar gezet en afgevoerd naar het treinstation Sneek-Noord.
Rijkswaterstaat meldt dat de weg weer volledig open is voor het verkeer.
pi_219043936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:18 schreef hb64 het volgende:
De demonstranten van Exctinction Rebellion zijn van de Afsluitdijk gehaald. Ze hebben een door burgemeester Jannewietske de Vries van Súdwest-Fryslân ondertekende brief gekregen waarin ze gesommeerd worden de demonstratie te beëindigen.
Verschillende actievoerders zijn in een touringcar gezet en afgevoerd naar het treinstation Sneek-Noord.
Nou nou.
Treinstation nog wel.

Had ze afgezet ergens tussen Vaardeburen en Waaxens ofso. Zie maar hoe je thuiskomt.
1947-2016
pi_219043950
Wat een vermoeiende mensen zijn dit toch. Het wordt ook eens tijd dit soort acties veel harder te gaan bestraffen.En wat nog het meest verbazingwekkende blijft is dat Extinction Rebellion disproportioneel uit hoogopgeleide mensen bestaat, maar men nog altijd tactieken hanteert die bij de samenleving enkel het draagvlak voor het door hun gewenste beleid weghalen.

Doe eens iets nuttigs, in plaats van burgers te pesten, begin een politieke beweging of zo. BBB is dat ook gelukt, dan zou Extinction Rebellion dat ook moeten kunnen. Daarmee bereikt men veel meer dan kunst vernielen of het verkeer blokkeren waardoor iemand een meeting van het werk mist of de kinderen niet kan ophalen van school.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219043972
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

Hier nog een.

quote:
Ik vind het per definitie pijnlijk om tegen windturbines aan te kijken...

quote:
Ik vind dat hele heilige "we moeten groeien" sowieso maar flauwekul. Op een gegeven ogenblik is de rek er gewoon uit en dat punt hebben we lang geleden al bereikt.
pi_219044026
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:18 schreef hb64 het volgende:
In het dieselboemeltje dus! _O-
pi_219044113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De joden zijn niet weg uit Gaza.
Die waren sinds 2005 weg uit Gaza, maar toen moesten ze ook weg uit Israel en van de aardbodem, dus nu zijn ze eventjes terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:03:56 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219044158
Wel stom dat ze bij het tankstation gingen blokkeren. Nu kon het verkeer via tankstation omgeleid worden |:(
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:05:22 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219044169
Knuppel erover, graag.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:09:17 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219044182
Die verdomde dijk ook, altijd maar het milieu verpesten :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:09:45 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219044185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou nou.
Treinstation nog wel.

Had ze afgezet ergens tussen Vaardeburen en Waaxens ofso. Zie maar hoe je thuiskomt.
Gewoon bij Zürich uit de bietentruck knuppelen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_219044212
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die waren sinds 2005 weg uit Gaza, maar toen moesten ze ook weg uit Israel en van de aardbodem, dus nu zijn ze eventjes terug.
Ze waren niet sinds 2005 weg uit Gaza.
pi_219044223
Hoe kan het dat deze organisatie nog bestaat.

Meerdere malen illegale levensgevaarlijke situaties zijn direct aan XR toe te schrijven.

Het wordt tijd om deze club aan te pakken voor georganiseerde misdaad.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:26:57 #66
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_219044253
Had ze in de Waddenzee geflikkerd. Lekker zwemmen bij de zeehondjes
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_219044316
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lees je nog eens in zou ik zeggen..
pi_219044390
Kunnen we de gaten in de afsluitdijk niet dichten met die hippies?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219044493
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want Nederland is de thermostaatknop van de hele wereld? Dus als we de zg. fossiele "subsidies" (lees: belastingvoordelen) afschaffen dan hoeven we geen adaptief vermogen meer te ontplooien?
Niet wat ik zeg. Ik zeg dat het bizar is dat het gesponsord wordt met geld van de belastingbetaler.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:18:53 #70
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219044581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hop hop gewoon om 05:00 je nest uit zoals deze jongen. Busje in (oftewel verder slapen) en dan heerlijk werken op kantoor tussen 07:00 en 09:00.

Wel jammer dat om 15:00 vertrekken geen rustig OV etc oplevert...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219044701
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:47 schreef AchJa het volgende:
Ze waren gezellig bezig met o.a. danspasjes, maar zijn door de politie van de Afsluitdijk gesleept.

https://www.telegraaf.nl/(...)itdijk/98451461.html
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219044736
quote:
'normale mensen' zijn ook schuldig aan klimaatverandering
pi_219044748
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een vermoeiende mensen zijn dit toch. Het wordt ook eens tijd dit soort acties veel harder te gaan bestraffen.En wat nog het meest verbazingwekkende blijft is dat Extinction Rebellion disproportioneel uit hoogopgeleide mensen bestaat, maar men nog altijd tactieken hanteert die bij de samenleving enkel het draagvlak voor het door hun gewenste beleid weghalen.

Doe eens iets nuttigs, in plaats van burgers te pesten, begin een politieke beweging of zo. BBB is dat ook gelukt, dan zou Extinction Rebellion dat ook moeten kunnen. Daarmee bereikt men veel meer dan kunst vernielen of het verkeer blokkeren waardoor iemand een meeting van het werk mist of de kinderen niet kan ophalen van school.
maar ze doen ook iets nuttigs, ze brengen aandacht aan de zaak, en pleiten voor het stoppen van het subsidiëren van fossiele energie
pi_219044885
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Die baantjes van de type-geiten gaat overgenomen worden door AI.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:12:11 #75
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219044914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 17:49 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
maar ze doen ook iets nuttigs, ze brengen aandacht aan de zaak, en pleiten voor het stoppen van het subsidiëren van fossiele energie
Nou wat nuttig zeg,tot nu toe 0,0 resultaat met hun gedram.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219044946
Terroristische kutkliek.
pi_219044949
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Gewoon bij Zürich uit de bietentruck knuppelen.
Te veel risico. Straks zetten ze ergens het verkeer vast joh.

Zo ver mogelijk en saai mogelijk weg.
1947-2016
pi_219044955
quote:

[..]
Nuttigs?
Ze bereiken juist precies het tegenovergestelde.
1947-2016
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:29:49 #79
182233 thedeedster
pi_219045020
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nuttigs?
Ze bereiken juist precies het tegenovergestelde.
Dit.

En XR heeft de oorlog niet gestopt. Dat deed Donnie.
Oftewel; ze bereiken helemaal niks. Alleen meer en meer ergernis.
pi_219045372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 17:48 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
'normale mensen' zijn ook schuldig aan klimaatverandering
We stoten allemaal co2 uit, maar voor Pietje in zijn Panda op weg naar zijn fabrieksbaantje is het moeilijk om een grote systeemwijziging uit te voeren. Het idee dat "we" allemaal verantwoordelijk zijn is een bedenksel van de olieindustrie geweest om de aandacht van zichzelf af te leiden. Als jij een fabriek in de stad hebt is de kans groot dat die in zijn eentje meer gas er doorheen jaagt als alle inwoners samen. Zie ook de nieuwe milieudefensie abri's waarin ze we doorstrepen en vervangen met Tata Steel en dergelijke.
pi_219045749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Nee... het is: de mensheid zal nooit veranderen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We stoten allemaal co2 uit, maar voor Pietje in zijn Panda op weg naar zijn fabrieksbaantje is het moeilijk om een grote systeemwijziging uit te voeren. Het idee dat "we" allemaal verantwoordelijk zijn is een bedenksel van de olieindustrie geweest om de aandacht van zichzelf af te leiden. Als jij een fabriek in de stad hebt is de kans groot dat die in zijn eentje meer gas er doorheen jaagt als alle inwoners samen. Zie ook de nieuwe milieudefensie abri's waarin ze we doorstrepen en vervangen met Tata Steel en dergelijke.
Maar jouw auto is het probleem.
Corporate translator
pi_219046027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:45 schreef Hathor het volgende:
Kunnen we de gaten in de afsluitdijk niet dichten met die hippies?
XR zijn geen hippies, maar vervelende raddraaiers. Hippies deden doorgaans ludieke acties. Bloemetjes en krentenbollen uitdelen. Witte fietsen, dat soort dingen.

Zouden ze bij XR ook eens moeten overwegen: mensen aan het lachen maken. Gratis ijsjes uitdelen tegen de opwarming van de aarde. En dan een flyertje erbij.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219046082
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
de grote vervuilers bestaan niet in een vacuüm. ze draaien op onze collectieve vraag.

vakanties, zakenreizen, weekendtrips, pakketbezorging per luchtpost, onnodige autoritjes, het kopen van eten en drinken in onnodig veel plastic verpakking.

het gebruik van cosmetica, schoonmaakmiddelen, overtollige kleding, medicijngebruik en supplementen voor zaken die preventief zijn, cosmetische ingrepen.

elk jaar een nieuw mobieltje, om de paar maanden een nieuw paar schoenen, overtollige vleesconsumptie, zuivel (die tering zuivelreclames op youtube elke 2 minuten komen me al zeker een jaar de strot uit), kant-en-klaar maaltijden.

verwarming aan terwijl je je ook gwn dikker kunt aankleden, airco is niet echt nodig in nederland, koken op gas (60% van nederlandse huishoudens!!! terwijl in landen als duitsland en denemarken bijna iedereen elektrisch kookt), nederlanders douchen blijkbaar gemiddeld 6 dagen per week 7,4 minuten met 40 graden celsius water - totaal onnodig.

meer vraag -> meer productie -> meer uitstoot.

niet dat de grote bedrijven en fossiele industrie allemaal geweldig zijn ofzo
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:59:56 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046092
Xtinction 'mogen we alsjeblieft wel vliegen wanneer wij naar Bali willen ter ontlasting van onze Witte erfschuld en onze persoonlijke verrijking van inheemsche niet-blanke culturen' Rebellion.

Hard uitlachen dat volk. Superhard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219046135
Och XR :')
Hypocriete vervelende lui die met hun acties er voor zorgen dat mensen nog meer de pest aan ze krijgen.
pi_219046160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:57 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
de grote vervuilers bestaan niet in een vacuüm. ze draaien op onze collectieve vraag.

vakanties, zakenreizen, weekendtrips, pakketbezorging per luchtpost, onnodige autoritjes, het kopen van eten en drinken in onnodig veel plastic verpakking.

het gebruik van cosmetica, schoonmaakmiddelen, overtollige kleding, medicijngebruik en supplementen voor zaken die preventief zijn, cosmetische ingrepen.

elk jaar een nieuw mobieltje, om de paar maanden een nieuw paar schoenen, overtollige vleesconsumptie, zuivel (die tering zuivelreclames op youtube elke 2 minuten komen me al zeker een jaar de strot uit), kant-en-klaar maaltijden.

verwarming aan terwijl je je ook gwn dikker kunt aankleden, airco is niet echt nodig in nederland, koken op gas (60% van nederlandse huishoudens!!! terwijl in landen als duitsland en denemarken bijna iedereen elektrisch kookt), nederlanders douchen blijkbaar gemiddeld 6 dagen per week 7,4 minuten met 40 graden celsius water - totaal onnodig.

meer vraag -> meer productie -> meer uitstoot.

niet dat de grote bedrijven en fossiele industrie allemaal geweldig zijn ofzo
Jezus, moet ik me nu schuldig voelen omdat ik op gas kook, airco heb en af en toe vlees eet en melk drink? Oh god, ik heb ook nog een houtkachel en douche soms ook nog om de dag. ;( Ik verdien de doodstraf. :lijstje:
Misschien krijg ik nog een kans, want ik ga nooit op vakantie. :@
pi_219048460
quote:
Ze doen helemaal niks nuttigs. Ze drammen over afschaffing fossiele subsidies, maar hoe en met welke consequenties denken ze verder niet over na.

Maar goed, volgens jou is het nuttig wat ze doen. Dus, gaan we laten we dan hier alvast een eerste keuze maken. Gaan we de energiebelasting voor bedrijven verhogen of voor particulieren verlagen? Wat lijkt jou de beste optie in het kader van het stoppen van de subsidie?
pi_219049007
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:40 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ze doen helemaal niks nuttigs. Ze drammen over afschaffing fossiele subsidies, maar hoe en met welke consequenties denken ze verder niet over na.

Maar goed, volgens jou is het nuttig wat ze doen. Dus, gaan we laten we dan hier alvast een eerste keuze maken. Gaan we de energiebelasting voor bedrijven verhogen of voor particulieren verlagen? Wat lijkt jou de beste optie in het kader van het stoppen van de subsidie?
hef de belastingvoordelen voor fossiele grootverbruikers op én verlaag de lasten voor huishoudens die verduurzamen.

het grootste probleem met nederland is dat het altijd 10 stappen achter loopt en nooit goed nadenkt over de consequenties van beleid. zoals dat de energietransitie gepaard moest gaan met massale netverzwaring, maar dat zat blijkbaar helemaal niet in het plan.

zie nu ook de nexperia drama. ik moet er bijna van janken
pi_219050524
Misschien moeten ze eens gaan protesteren in China. Ik hoor dat daar een hoop wegwerpproducten vandaan komen.

Nederland is verantwoordelijk voor wat... 0,0niks aan vervuiling ten opzichte van de rest van de wereld?
pi_219051840
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 01:20 schreef gwn_een_user het volgende:
hef de belastingvoordelen voor fossiele grootverbruikers op én verlaag de lasten voor huishoudens die verduurzamen.
Dat kan niet. Dan blijf je onderlinge verschillen houden in de energiebelasting en hou je dus fossiele subsidie in stand. En van die fossiele subsidie wil XR nou net af.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 01:20 schreef gwn_een_user het volgende:
het grootste probleem met nederland is dat het altijd 10 stappen achter loopt en nooit goed nadenkt over de consequenties van beleid. zoals dat de energietransitie gepaard moest gaan met massale netverzwaring, maar dat zat blijkbaar helemaal niet in het plan.

zie nu ook de nexperia drama. ik moet er bijna van janken
Klopt. Hier voeren we alleen maar achterlijk korte termijn beleid.

Plug-In Hybrids subsidiëren die vervolgens massaal de grens over gaan bijvoorbeeld. Briljant beleid.
Volle bak inzetten op EV's om vervolgens netbeheerders te horen zeggen dat ze de vraag naar stroom niet aan kunnen. Niet allang gestart zijn met het bouwen van kernreactors, maar erin geloven dat we alles kunnen op zonne- en windenergie.

De politiek moet eens wat tijd gaan besteden aan het maken van de juiste keuzes voor de lange termijn en zich niet bezighouden met fucking Gaza bijvoorbeeld.
  zondag 19 oktober 2025 @ 15:28:20 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219052149
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:51 schreef Gia het volgende:
Nergens live beelden?
De camera's op de klepelmaaiers van Wetterskip Fryslan zijn niet live denk ik.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 19 oktober 2025 @ 15:29:44 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219052161
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat kan niet. Dan blijf je onderlinge verschillen houden in de energiebelasting en hou je dus fossiele subsidie in stand. En van die fossiele subsidie wil XR nou net af.
[..]
Klopt. Hier voeren we alleen maar achterlijk korte termijn beleid.

Plug-In Hybrids subsidiëren die vervolgens massaal de grens over gaan bijvoorbeeld. Briljant beleid.
Volle bak inzetten op EV's om vervolgens netbeheerders te horen zeggen dat ze de vraag naar stroom niet aan kunnen. Niet allang gestart zijn met het bouwen van kernreactors, maar erin geloven dat we alles kunnen op zonne- en windenergie.

De politiek moet eens wat tijd gaan besteden aan het maken van de juiste keuzes voor de lange termijn en zich niet bezighouden met fucking Gaza bijvoorbeeld.
Je bedoelt alle subsidies op auto's die hier in NL worden ingeruid en vervolgens in de rest van de EU hun hele gebruiksduur uitgebreid gebruikt gaan worden?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')