abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219039085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
En ik heb nog steeds geen enkel incident langs zien komen, jullie jagen dus op iets wat niet bestaat.
Ik zou zeggen, kijk eens op de website van Stichting Voorzij. Daar staan hele lijsten met incidenten. Dat gaat dan merendeels om incidenten in andere landen waar de wetgeving al eerder richting zelfidentificatie is veranderd, maar je kunt erop rekenen dat we dezelfde incidenten ook in Nederland krijgen.

https://www.voorzij.nl/incidentenoverzichten/
pi_219039092
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Onterecht dus. Een 6 ipv een 4.
Een hoger cijfer krijgen omdat je biologisch een vent bent.

Stop er dan maar helemaal mee. Met die cijfers.
De cijfers voor gym zijn niet zo heel belangrijk anders. Maar voor jou blijkbaar wel om de een of andere reden.
pi_219039101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat zegt ook niemand. Het gaat om transgenders. Je weet blijkbaar niet eens wat een transgender is.
Hij is toch ergens bang voor.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:14:42 #79
375570 crew  Cyan9
pi_219039103
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De huidige wet doet er dus wel degelijk lichtzinnig over. Sinds de transgenderwet 2014 is voor verandering van geslachtsregistratie geen lichamelijke transitie meer nodig, maar alleen een verklaring van een deskundige (bijvoorbeeld een psycholoog) dat je een langdurige blijvende wens hebt om tot het andere geslacht te behoren. In de praktijk wordt die verklaring slechts zeer zelden geweigerd en dus gewoon op basis van "u vraagt wij draaien" afgegeven.
En als je dan een deskundige treft die de verklaring dan toch weigert, dan ga je gewoon naar de volgende.
Dit is bijzonder denigrerend over het transitieproces en de deskundigheid van psychologen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219039115
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Een hoger cijfer krijgen omdat je biologisch een vent bent. En je toch als vrouw laat normeren.

Op de meeste scholen zijn ze al lang gestopt met cijfers bij sport en krijg je alleen onvoldoende/voldoende/goed voor je inzet. Tenminste: dat is bij de schoken waar mijn dochter, haar atletiekgenootjes en waar mijn neven en nichten heen gaan allemaal zo. Een cijfer voor sport laten afhangen van de prestatie is volgens mij nooit gebruikelijk geweest, ik kreeg bij hoogspringen geen hoger cijfer omdat ik hoger sprong dan de rest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219039122
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Een hoger cijfer krijgen omdat je biologisch een vent bent. En je toch als vrouw laat normeren.

Dat gaat niet zo van even een kantoor inlopen: "Hallo meneer, ik voel me eigenlijk een vrouw. Lalala, betere cijfers graag."
pi_219039126
Ik vind Geert Wilders vreselijk, maar hier heeft hij best wel gelijk met zijn kritiek op die genderwaanzin.

Bekijk deze YouTube-video

Morgen ben je een kameel en overmorgen een dromedaris.
pi_219039128
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat zegt ook niemand. Het gaat om transgenders. Je weet blijkbaar niet eens wat een transgender is.
Ik lees hierboven dat het gaat over of je je vrouw voelt.
Dat zou de maatstaf zijn.
pi_219039129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De huidige wet doet er dus wel degelijk lichtzinnig over. Sinds de transgenderwet 2014 is voor verandering van geslachtsregistratie geen lichamelijke transitie meer nodig, maar alleen een verklaring van een deskundige (bijvoorbeeld een psycholoog) dat je een langdurige blijvende wens hebt om tot het andere geslacht te behoren. In de praktijk wordt die verklaring slechts zeer zelden geweigerd en dus gewoon op basis van "u vraagt wij draaien" afgegeven.
En als je dan een deskundige treft die de verklaring dan toch weigert, dan ga je gewoon naar de volgende.
Je hebt werkelijk geen idee, dus. Wel eens met een transgender over de transitie gepraat?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219039136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat gaat niet zo van even een kantoor inlopen: "Hallo meneer, ik voel me eigenlijk een vrouw. Lalala, betere cijfers graag."
Misschien is het sws beter om biologische mannen als mannen te waarderen in sport.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:18:29 #86
375570 crew  Cyan9
pi_219039137
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op de meeste scholen zijn ze al lang gestopt met cijfers bij sport en krijg je alleen onvoldoende/voldoende/goed voor je inzet. Tenminste: dat is bij de schoken waar mijn dochter, haar atletiekgenootjes en waar mijn neven en nichten heen gaan allemaal zo. Een cijfer voor sport laten afhangen van de prestatie is volgens mij nooit gebruikelijk geweest, ik kreeg bij hoogspringen geen hoger cijfer omdat ik hoger sprong dan de rest.
Dat was toen ik op de middelbare school zat ook al het geval: wel een cijfer, maar vooral gebaseerd op inzet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219039139
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:14 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is bijzonder denigrerend over het transitieproces en de deskundigheid van psychologen.
Psychologen hebben zelf toegegeven dat het onmogelijk is om in een consult van een half uur vast te stellen of iemand een langdurige blijvende wens heeft om tot het andere geslacht te behoren.
pi_219039141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik lees hierboven dat het gaat over of je je vrouw voelt.
Dat zou de maatstaf zijn.
Lees je eens even in. Het gaat niet om een korte, tijdelijke wens, maar om een langdurige diepe wens, veelvuldig besproken met psychologen die er voor zijn opgeleid.
pi_219039143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Misschien is het sws beter om biologische mannen als mannen te waarderen in sport.
Nogmaals. In de sport die er toe doet is dat toch het geval? Je zoekt een probleem dat er niet is.
pi_219039147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Psychologen hebben zelf toegegeven dat het onmogelijk is om in een consult van een half uur vast te stellen of iemand een langdurige blijvende wens heeft om tot het andere geslacht te behoren.
Het blijft dan ook nooit bij één consult.
pi_219039149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
1500 meter hardlopen vandaag. Krijg je een cijfer voor. Normering is anders voor jongens dan voor meiden.
pi_219039158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:01 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het lukte die tafel niet eens om het kleinste deukje te slaan in Frans Timmermans, ik zou er niet al teveel van verwachten.
Beetje Gaye (Marvin) dit. Wel een doordenkertje.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219039159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
1500 meter hardlopen vandaag. Krijg je een cijfer voor. Normering is anders voor jongens dan voor meiden.
Lekker belangrijk een cijfer voor gym op de middelbare school.
pi_219039160
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:
Je hebt werkelijk geen idee, dus. Wel eens met een transgender over de transitie gepraat?
Sinds de transgenderwet 2014 hoef je dus niet meer in transitie voor wijziging van je geslachtsregistratie. En de meeste transgenders van tegenwoordig doen dat ook niet meer.
pi_219039164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Bij topsport gebeurt dat al. Daar mogen transgender vrouwen (terecht) niet mee doen bij de vrouwen. Maar dat is echt een totaal ander verhaal dan dat zogenaamde totaal verzonnen verhaal over het gevaar in de kleedkamer.
pi_219039165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn helemaal niet perse in transitie hoor.
pi_219039170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:
Het blijft dan ook nooit bij één consult.
Maar een aantal politieke partijen willen dus ook de verplichte deskundigenverklaring afschaffen.
pi_219039186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Sinds de transgenderwet 2014 hoef je dus niet meer in transitie voor wijziging van je geslachtsregistratie. En de meeste transgenders van tegenwoordig doen dat ook niet meer.
De meeste transgenders gaan niet in transitie? Ik weet niet wat voor bronnen jij hebt, maar ik zou heel snel wegzwemmen uit die fuik. Daarom die enorme wachtlijsten, zeker...
pi_219039204
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:21 schreef Hanca het volgende:
Maar dat is echt een totaal ander verhaal dan dat zogenaamde totaal verzonnen verhaal over het gevaar in de kleedkamer.
Er hoeft niet per se geen sprake te zijn van gevaar. Een heleboel meisjes en vrouwen willen gewoon geen piemel in de kleedkamer. En ik vind dat we dat moeten respecteren.

En ik vind het verbijsterend dat jij met je godsdienstige achtergrond er zo lichtzinnig over denkt, want je weet drommels goed dat een heleboel gereformeerde vrouwen daar ook bezwaar tegen hebben.
pi_219039208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar een aantal politieke partijen willen dus ook de verplichte deskundigenverklaring afschaffen.
Daar ben ik niet direct voor omdat het een niet bestaand probleem op lost (de huidige wet voldoet), maar het geeft nog steeds geen enkele aanleiding om te denken dat mannen zich als vrouw aan gaan geven om een vrouwenkleedkamer in te kunnen.

Sowieso heb ik nog nooit van een paspoortcheck gehoord bij een kleedkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')